Рішення
від 12.04.2021 по справі 154/467/21
ВОЛОДИМИР-ВОЛИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

154/467/21

2/154/374/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 квітня 2021 року м. Володимир-Волинський

Володимир-Волинський міський суд Волинської області в складі:

головуючого судді Вітера І.Р.,

за участю секретаря Кравчук А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Володимир-Волинський в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом Володимир-Волинської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення збитків завданих територіальній громаді м. Володимир-Волинський за використання земельної ділянки, -

ВСТАНОВИВ:

10 лютого 2021 року Володимир-Волинська міська рада звернулась до суду з позовом до ОСОБА_1 , про стягнення збитків завданих територіальній громаді м. Володимир-Волинський за використання земельної ділянки.

Свої позовні вимоги обґрунтувала тим, що згідно рішення Володимир-Волинської міської ради від 11.07.2019 року №33/26 було затверджено умови продажу об`єкта малої приватизації комунальної власності - нерухоме майно, мойка автомобільна (з естакадою та відстойником) загальною площею 15,9 кв. м - Л-1 , по АДРЕСА_1 .

За результатами проведення аукціону 16 вересня 2019 року, між Володимир-Волинською міською радою (Продавцем) та ОСОБА_1 (Покупцем) був укладений та нотаріально посвідчений договір купівлі-продажу майна, а саме, мийка автомобільна (з естакадою для автомобілів та відстойником) загальною площею 15,9 кв.м - Л-1 , яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 120 Земельного кодексу України, у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Відповідно до п. 1.1 зазначеного вище Договору, приміщення, що відчужується за цим договором, розташоване на земельній ділянці площею 0,1989 га, кадастровий номер якої 0710200000:01:005:2397.

Згідно п. 1.7. згаданого вище рішення міської ради Покупець в місячний термін після укладення договору купівлі-продажу об`єкта за результатом проведення аукціону був зобов`язаний звернутися до Володимир-Волинської міської ради в порядку визначеному Земельним кодексом України із заявою про оформлення прав на земельну ділянку кадастровий номер 0710200000:01:005:2397.

15 жовтня 2019 р. ОСОБА_1 звернувся із заявою про надання дозволу на розроблення технічної документації на земельну ділянку кадастровий номер 0710200000:01:005:2397, у зв`язку із придбанням майна, розташованого на даній земельній ділянці для подальшого оформлення договору оренди.

Однак, як зазначено у абз. 5 ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України, надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України Про Державний земельний кадастр , право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Згідно витягу із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу 158491155 земельна ділянка площею 0,1989 га кадастровий номер 0710200000:01:005:2397 вже була 01.03.2019 р. зареєстрована за Володимир-Волинською міською радою.

Відтак, надання земельної ділянки у користування в даному випадку здійснюється без розроблення землевпорядної документації.

Як наслідок, рішенням Володимир-Волинської міської ради від 12.12.2019 р. №35/27 було вирішено передати в оренду ОСОБА_1 земельну ділянку площею 1989 кв.м., кадастровий №0710200000:01:005:2397, за адресою АДРЕСА_1 , для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості , терміном на 5 років, у зв`язку з придбанням майна, яке знаходиться на земельній ділянці.

Цим же рішенням відповідача було зобов`язано в місячний термін укласти з міською радою договір оренди земельної ділянки та зареєструвати речове право відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Позивач зазначає, що відповідачем не вжито заходів щодо оформлення відповідного договору оренди землі, в результаті чого територіальна громада не отримала плату за користування земельною ділянкою за період з 12.01.2020 року по 01.09. 2020 року.

08.10.2020 року комісією по визначенню збитків власникам землі та землекористувачам було складено акт про визначення розміру збитків заподіяних Володимир-Волинській міській раді. ОСОБА_1 за користування земельною ділянкою площею 1989 кв. м по АДРЕСА_1 у розмірі неодержаного доходу в сумі 7666,57 грн. за період з 12.01.2020 р. по 01.09.2020 року.

Згідно п. 5.15 Порядку вказаний акт комісії було затверджено рішенням виконавчого комітету Володимир-Волинської міської ради від 09.10.2020 р. №281.

Цим же рішенням виконавчого комітету було зобов`язано ОСОБА_1 сплатити збитки, що визначені актом №2, у місячний термін після прийняття цього рішення.

Копія вказаного вище рішення, акта визначення розміру збитків та акту обстеження земельної ділянки були надіслані на адресу ОСОБА_1 для добровільного вішкодування збитків в досудовому порядку, однак останній вказане повідомлення проігнорував.

Посилаючись на викладене, враховуючи те, що відповідач фактично використовував земельну ділянку протягом зазначеного часу, ухилявся від укладення договору оренди, що позбавило територіальну громаду, як власника землі, права отримувати дохід в розмірі орендної плати, позивач просив стягнути з ОСОБА_1 на користь Володимир-Волинської міської ради грошові кошти для відшкодування матеріальної шкоди, завданої територіальній громаді міста Володимира-Волинського, у вигляді втрат до бюджету міста за користування земельною ділянкою площею 1989 кв.м, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , у розмірі 7666,57 грн. за період з 12.01.2020 року по 01.09.2020 року та стягнути з відповідача сплачений позивачем судовий збір.

Ухвалою Володимир-Волинського міського суду Волинської області від 11 лютого 2021 року відкрито провадження в даній справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

29 березня 2021 року від відповідач ОСОБА_1 подав до суду додаткові пояснення у справі, які суд розцінює як відзив на позовну заяву, в яких він заперечує проти позовних вимог в повному обсязі. Зазначив, що він виконав усі умови договору купівлі-продажу нежитлового приміщення, укладеного 16.09.2019 року між ним та Володимир-Волинською міською радою, який посвідчено приватним нотаріусом Гордійчуком Б.І., а саме оплатив вартість майна та податок на додану вартість, а також протягом одного місяця звернувся до Володимир-Волинської міської ради із заявою про оформлення прав на земельну ділянку. 15.10.2019 року він звернувся до Володимир-Волинської міської ради із заявою про дозвіл на розробку технічної документації, оскільки хотів змінити призначення земельної ділянки перед оформленням договору оренди. Вважає, що Володимир-Волинська міська рада шляхом перевищення повноважень прийняла рішення про передачу земельної ділянки в оренду. Внаслідок незаконних дій органу місцевого самоврядування фактично обмежуються його права на володіння та користування майном, що знаходиться на вказаній земельній ділянці. Крім того, Володимир-Волинська міська рада не повідомила про прийняте рішення сесії. Внаслідок незаконних дій та зловживання повноваженнями органу місцевого самоврядування, він не в змозі змінити призначення земельної ділянки та оформити належним чином право на земельну ділянку, що в свою чергу призводить до збитків, оскільки неможливо здійснити реконструкцію та використовувати належого йому на праві власності приміщення з допоміжними спорудами.

В судове засідання представник позивача не з`явилась, подала письмову заяву про розгляд справи без її участі, заявлені позовні вимоги підтримала і просила їх задовольнити.

В судове засідання відповідач ОСОБА_1 не з`явився, про час і місце слухання справи повідомлений належним чином. Про причини неявки відповідач не повідомив.

Відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. У зв`язку з цим, на підставі ст. 247 ЦПК України, суд вважає за можливе розглянути справу без фіксування судового процесу.

Суд, вивчивши позовну заяву та відзив на неї, дослідивши письмові матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується заявлений позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи у їх сукупності і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що заявлений позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно рішення Володимир-Волинської міської ради від 11.07.2019 року №33/26 було затверджено умови продажу об`єкта малої приватизації комунальної власності - нерухоме майно, мойка автомобільна (з естакадою та відстойником) загальною площею 15,9 кв. м - Л-1 , по АДРЕСА_1 .

За результатами проведення аукціону 16 вересня 2019 року між Володимир-Волинською міською радою, як Продавцем, та ОСОБА_1 , як Покупцем, був укладений та нотаріально посвідчений договір купівлі-продажу зазначеного нежитлового приміщення.

Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №181185799 на підставі договору купівлі-продажу від 16.09.2019 року, посвідченого приватним нотаріусом Володимир-Волинського міського нотаріального округу Гордійчуком Б.І., ОСОБА_1 на праві приватної власності належить об`єкт нерухомого майна - мойка автомобільна (з естакадою для автомобілів та відстойником) загальною площею 15,9 кв.м - Л-1 , яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно п. 1.7 рішення Володимир-Волинської міської ради від 11.07.2019 року № 33/26 Покупець в місячний термін після укладення договору купівлі-продажу об`єкта за результатом проведення аукціону був зобов`язаний звернутися до Володимир-Волинської міської ради в порядку визначеному земельним кодексом України із заявою про оформлення прав на земельну ділянку кадастровий номер 0710200000:01:005:2397.

Згідно витягу із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу 158491155 земельна ділянка площею 0,1989 га кадастровий номер 0710200000:01:005:2397 вже була 01.03.2019 року зареєстрована за Володимир-Волинською міською радою.

Судом встановлено, що 15 жовтня 2019 року ОСОБА_1 звернувся до Володимир-Волинської міської ради із заявою про надання дозволу на розроблення технічної документації на земельну ділянку кадастровий номер 0710200000:01:005:2397, у зв`язку із придбанням майна, розташованого на даній земельній ділянці для подальшого оформлення договору оренди.

Відповідно до рішення Володимир-Волинської міської ради від 12.12.2019 р. №35/27 було вирішено передати в оренду ОСОБА_1 земельну ділянку площею 1989 кв.м., кадастровий №0710200000:01:005:2397, за адресою АДРЕСА_1 , для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, терміном на 5 років, у зв`язку з придбанням майна, яке знаходиться на земельній ділянці.

Згідно п. 6 вказаного рішення ОСОБА_1 було зобов`язано в місячний термін укласти з міською радою договір оренди земельної ділянки та зареєструвати речове право відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Листом виконавчого комітету Володимир-Волинської міської ради № 19182/Л1318/116 від 25.08.2020 року ОСОБА_1 було письмово повідомлено про те, що станом на 01.08.2020 року речове право оренди земельної ділянки не зареєстроване. Також поінформовано, що у випадку не оформлення документу, що посвідчує право користування земельною ділянкою у строк, встановлений рішенням Володимир-Волинської міської ради про надання права оренди земельної ділянки, збитки визначаються після закінчення строку, встановленого в рішенні Володимир-Волинської міської ради для оформлення документу, що підтверджує право користування земельною ділянкою.

На сесії Володимир-Волинської міської ради, яка відбулась 31.07.2020 року, повторно розглядалось питання про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1989 кв.м. Пунктом 6 рішення міської ради № 39/26 від 31.07.2020 року у зв`язку з відсутністю реєстрації речового право оренди земельної ділянки, переданої в тимчасове користування згідно рішення Володимир-Волинської міської ради від 12.12.2019 року № 35/27 в наданні дозволу відмовлено.

Частиною 1 ст.2 ЦПК України передбачено, що завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Згідно з ч. 1 ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Відповідно до ст.ст.12, 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Суб`єктами права на землі комунальної власності згідно статті 80 ЗК України, є територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, незалежно від того, зареєстрована земельна ділянка за територіальною громадою, чи ні.

Статтями 125, 126 ЗК України передбачено, що право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.

Статтею 206 ЗК України та статтею 2 Закону України Про плату за землю визначено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

Частиною четвертою статті 2 Закону України Про плату за землю передбачено, що за земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

За приписами статті 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , самовільним зайняттям земельної ділянки є будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Відповідно до частини 2 статті 120 ЗК України, якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на який вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Таким чином, право на земельну ділянку в набувача будинку, будівлі або споруди виникає з моменту набуття права на будинок, будівлю або споруду незалежно від будь-яких подальших дій набувача щодо оформлення права на земельну ділянку. Таке оформлення може мати місце в подальшому, в тому числі шляхом підписання відповідного договору (оренди, емфітевзису, суперфіцію).

При розгляді даної справи судом встановлено, що після оформлення ОСОБА_1 права власності на будівлю мийки автомобільної, розташованої на земельній ділянці, що знаходиться вАДРЕСА_1 , він не уклав договір оренди з орендодавцем - Володимир-Волинською міською радою та продовжив самовільне використання зазначеної земельної ділянки.

Згідно зі статтею 211 ЗК України, громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за самовільне зайняття земельних ділянок.

Статтею 22 ЦК України передбачено, що особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є втрати, яких особа зазнала у зв`язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

За приписами статті 1166 ЦК України, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

ЗК України та інші нормативно-правові акти у галузі земельних відносин є спеціальними до правовідносин щодо відшкодування збитків землевласникам та землекористувачам, у тому числі у вигляді неодержаних ними доходів.

Згідно із частиною другою статті 152 ЗК України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки (пункт д частини першої статті 156 ЗК України).

За змістом статті 157 ЗК України, відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам здійснюють органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, які використовують земельні ділянки, а також органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, діяльність яких обмежує права власників і землекористувачів або погіршує якість земель, розташованих у зоні їх впливу, в тому числі внаслідок хімічного і радіоактивного забруднення території, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами і стічними водами.

Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам (далі - Порядок), затверджений Постановою Кабінету Міністрів України, №284 від 19.04.1993 року.

З аналізу наведених норм вбачається, що користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів позбавляє орендодавця права одержати дохід у вигляді орендної плати за землю, який він міг би отримувати, якби його право не було порушено.

Згідно з пунктом 1 Порядку, власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні, зокрема, неодержанням доходів у зв`язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок.

Відповідно до пункту 3 Порядку, відшкодуванню підлягають збитки власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, включаючи і неодержані доходи, якщо вони обґрунтовані. При цьому неодержаний доход - це доход, який міг би одержати власник землі, землекористувач, у тому числі орендар, із земельної ділянки і який він не одержав внаслідок її вилучення (викупу) або тимчасового зайняття, обмеження прав, погіршення якості землі або приведення її у непридатність для використання за цільовим призначенням у результаті негативного впливу, спричиненого діяльністю підприємств, установ, організацій та громадян.

Розміри збитків, у тому числі неодержані доходи згідно пунктом 2 Порядку, визначаються комісіями, створеними Київською та Севастопольською міськими, районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міських (міст обласного значення) рад.

Аналіз зазначених норм матеріального права свідчить про те, що у випадку неукладення договору оренди, суперфіцію або інших правочинів як правових підстав для користування земельною ділянкою з вини користувача настають правові наслідки, передбачені статтею 157 ЗК України та Порядком.

Вказаний висновок відповідає правовій позиції, викладеній у постанові Верховного Суду України від 14 вересня 2016 року у справі № 6-2588цс15.

Відшкодування збитків проводиться за період використання землі з порушенням земельного законодавства у розмірі орендної плати за землю, яку власник землі (міська рада) міг би отримати при належному виконанні (дотриманні) землекористувачем вимог земельного законодавства. Збитки визначаються із застосуванням розміру ставок орендної плати за землю, затверджених рішенням Володимир-Волинської міської ради, які діяли на момент виникнення таких збитків.

Відповідно до ст. 5 Закону України Про оцінку земель , для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Статтею 13 Закону України Про оцінку земель встановлені випадки обов`язкового проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, зокрема, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності.

Крім того, згідно з абзацом 1 пункту 289.1 Податкового кодексу України для визначення розміру орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Законом України Про оцінку землі регламентовано, що нормативну грошову оцінку земельних ділянок проводять юридичні особи, які є розробниками документації із землеустрою. За результатами проведення нормативної грошової оцінки земель населеного пункту складається технічна документація, яка затверджується сільською, селищною, міською радою. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

На виконання зазначених вище приписів діючого законодавства відділом м. Володимир-Волинському міськрайонного управління у Володимир-Волинському районі та м. Володимир-Волинському Головного управління Держгеокадастру у Волинській області проведено нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1989 га, кадастровий номер якої 0710200000:01:005:2397, що підтверджується наявним в матеріалах справи витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

06.10.2020 року комісією по визначенню збитків власникам землі та землекористувачам в складі: голови комісії ОСОБА_2 - секретаря міської ради, заступника міського голови, заступника голови комісії - Чуйко О.Д. - начальника відділу управління Держгеокадастру у Володимир-Волинсьому районі Волинської області, секретаря комісії - Калачинського В.В. - головного спеціаліста відділу майнових і земельних ресурсів, та членів комісії: ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , у зв`язку з необхідністю визначення збитків, завданих територіальній громаді міста внаслідок використання земельної ділянки з порушенням вимог чинного законодавства було проведено обстеження земельної ділянки площею 1989 кв.м., яка знаходиться в АДРЕСА_1 , та складено відповідний акт обстеження земельної ділянки №2. За результатами обстеження встановлено, що договір оренди землі не укладено, в період з 12.01.2020 року по 01.09.2020 року земельна ділянка використовувалась без правовстановлюючих документів, що посвідчують право на земельну ділянку.

Суд вважає встановленим факт користування ОСОБА_1 земельною ділянкою площею земельну ділянку площею 1989 кв.м., кадастровий № 0710200000:01:005:2397, за адресою АДРЕСА_1 , на якій розміщена належна йому на праві приватної власності автомобільна мийка, оскільки це підтверджено актом обстеження земельної ділянки від 06.10.2020 року.

Листом від 22.09.2020 року відповідача було запрошено на засідання комісії по визначення збитків земельної ділянки, що підтверджується копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення поштового переказу (на адресу: АДРЕСА_2 ).

08.10.2020 року комісією з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, на засідання якої було запрошено відповідача, складено акт про визначення збитків № 2 від 08.10.2020 року, в якому встановлено, що територіальною громадою міста внаслідок використання ОСОБА_1 без правовстановлюючих документів земельної ділянки площею 1989 кв.м. для обслуговування виробничих приміщень кадастровий номер 0710200000:01:005:2397, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 за період з 12.01.2020 року по 01.09.2020 року не одержано дохід (у розмірі орендної плати за землю) до міського бюджету у розмірі 7666, 57 грн.

Відповідно до рішення виконавчого комітету Володимир-Волинської міської ради від 09.10.2020 року № 281 було затверджено акт №2 з визначення та відшкодування власникам землі та землекористувачам за користування земельної ділянки. Копію вказаного акту, акту обстеження та рішення міської ради направлено відповідачу.

Акт, яким затверджено розмір збитків,акт обстеження та рішення міської ради надіслані відповідачу за місцем його проживання (реєстрації, перебування) за наступною адресою: (на адресу: АДРЕСА_2 ), що підтверджується описом вкладення до цінного листа і копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Будучи належним чином повідомлений про нарахування збитків, ОСОБА_1 будь-яких правовстановлюючих документів на користування земельною ділянкою не оформляв, збитки добровільно не сплатив.

Таким чином, ОСОБА_1 , маючи на праві власності нежитлову будівлю - мийку автомобільну (з естакадою для автомобілів та відстойником) загальною площею 15,9 кв.м - Л-1 , яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , фактично використовуючи земельну ділянку протягом вказаного у позові періоду в межах заявлених вимог, будучи обізнаним про належність до комунальної власності земельної ділянки, на якій знаходиться його об`єкт нерухомого майна, та необхідність здійснення плати за використання земельною ділянкою, не надав суду документів про укладення договору оренди та реєстрацію права користування вказаною земельною ділянкою.

Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Цивільного кодексу України збитками є доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

Статтею 4 Цивільного процесуального кодексу України зазначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором, що регламентовано ч. 1 ст. 5 Цивільного процесуального кодексу України.

Таким чином, аналізуючи приведені докази, даючи їм оцінку в їх сукупності, з урахуванням вищевказаних обставин, оцінюючи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів, оцінюючи зібрані у справі докази в цілому, так і кожний доказ окремо, який міститься у справі, з урахуванням принципів розумності, пропорційності, виваженості, справедливості, вирішуючи справу в межах заявлених вимог, виходячи із необхідності дотримання справедливого балансу між інтересами держави та втручання у права сторін з урахуванням наданих доказів, суд приходить до висновку, що існують достатні правові підстави для захисту порушеного права власника земельної ділянки та задоволення позивних вимог, оскільки відповідач, який є фактичним користувачем земельної ділянки, без достатньої правової підстави, за рахунок позивача, який є власником цієї земельної ділянки, зберігає у себе кошти, які мав заплатити за користування нею, а тому зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки, що буде в повній мірі відповідати законним інтересам позивача та відновленню його прав.

Відповідно до ст. 141 ЦПК України з відповідача необхідно стягнути на користь позивача витрати по сплаті судового збору в сумі 2270,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.3, 5, 12, 13, 19, 76-81, 141, 263-265, 272, 354 ЦПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позов Володимир-Волинської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення збитків завданих територіальній громаді м. Володимир-Волинський за використання земельної ділянки - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_3 ) на користь Володимир-Волинської міської ради Волинської області (вул. Данила Галицького, 5 м. Володимир-Волинський Волинська область, код ЄДРПОУ 35387610 ) 7666 (сім тисяч шістсот шістдесят шість) гривень 57 коп. в рахунок відшкодування матеріальної шкоди, завданої територіальній громаді міста Володимир-Волинський у вигляді втрат до бюджету міста за користування земельною ділянкою площею 1989 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 за період з 12.01.2020 року по 01.09.2020 року.

Стягнути з ОСОБА_1 в користь Володимир-Волинської міської ради Волинської області 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн. 00 коп. судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене у відповідності до п.п. 15.5 п.15 ч. 1 Розділу ХІІІ Перехідних Положень ЦПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи до Волинського апеляційного суду через Володимир-Волинський міський суд шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення, а особою, яка була відсутня в судовому засіданні під час проголошення рішення, у цей же строк з дня його отримання.

Головуючий: (підпис)

Згідно з оригіналом.

Суддя Володимир-Волинського міського суду І.Р.Вітер

СудВолодимир-Волинський міський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення12.04.2021
Оприлюднено13.04.2021
Номер документу96202803
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —154/467/21

Рішення від 12.04.2021

Цивільне

Володимир-Волинський міський суд Волинської області

Вітер І. Р.

Ухвала від 11.02.2021

Цивільне

Володимир-Волинський міський суд Волинської області

Вітер І. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні