ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18.05.2010 р. № 2а-6960/09/1370
Львівський окружний адміністративний суд
в складі : головуючого –судді Дем’яновського Г.С.,
при секретарі Хома Ю.Р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну позовну заяву Стрийського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Стрийському районі Львівської області до Закритого акціонерного товариства «Маслосоюз»про стягнення податкового боргу.
в с т а н о в и в :
Стрийський міжрайонний прокурор звернувся до суду в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Стрийському районі Львівської області з позовом до Закритого акціонерного товариства «Маслосоюз»(далі –ЗАТ «Маслосоюз»), покликаючись на те, що у відповідача існує податковий борг у розмірі 9578,70грн. по різних видах податків з тенденцією до зростання. Заходи для погашення існуючою заборгованості відповідачем не вживаються.
В судовому засіданні прокурор не з’явився, а представник позивача позовні вимоги підтримав, просить позов задоволити, стягнути податкову заборгованість у розмірі 9578,70 грн.
Відповідач явку повноважного представника в судове засідання вчетверте не забезпечив, причини неявки не повідомив,хоча був належним чином попереджений про день розгляду справи ,про що свідчать повідомлення про вручення викликів5564914,38975,5857547,а тому справа розглядається за наявними в ній матеріалами справи у відсутність відповідача, відповідно до ст. 71 КАС України.
Вислухавши пояснення сторін, перевіривши інші докази, зібрані в справі, суд приходить до висновку, що позов Стрийського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Стрийському районі Львівської області до Закритого акціонерного товариства «Маслосоюз»про стягнення податкового боргу підлягає до задоволення з наступних підстав:
Відповідно до ст. 20 Закону України "Про систему оподаткування" контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов’язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими органами в межах повноважень, визначених законом. Відповідно до ст. 9 даного Закону платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Як вбачається з Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 №463065 та Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб тв. фізичних осіб-підприємців № 4172132 ЗАТ «Маслосоюз» зареєстроване Стрийською районною державною адміністрацією Львівської області 18.12.2003р., включене до ЄДРПОУ та присвоєно ідентифікаційний код 32800451.
Відповідно до розрахунку податкової заборгованості платника податків, станом на 18.09.2009р.за відповідачем рахується заборгованість по податках, зборах (обов’язкових платежах) у розмірі 9578,70грн., а саме:
- по податку на прибуток 140,75 грн.;
- по збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики –236,74 грн.;
- по збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету –44,46 грн.;
- по збору за забруднення навколишнього середовища –17,72 грн.;
- по комунальному податку 256,23 грн.;
- по податку з власників транспортних засобів 8882,80грн.
У відповідності до п.1.2 ст.1 Закону України „Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 року
2.
за №2181-ІІІ, з наступними змінами та доповненнями, податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Згідно з п.5.1 та підп.5.2.1 п.5.2 ст.5 даного Закону, податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації; податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту (процедура адміністративного оскарження).
Податковим боргом (недоїмкою), у відповідності до п.1.3 ст.1 цього ж Закону вважається, податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
У відповідності до вимог ст.20 Закону України „Про систему оподаткування”, контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов"язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими органами в межах повноважень, визначених законом. Відповідно до ст. 9 даного Закону платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами термін. Відповідно до ст.4 Закону України „Про систему оподаткування” платниками податків, зборів є юридичні та фізичні особи, на яких згідно із законами України покладено обов‘язок сплачувати податки і збори (обов‘язкові платежі).
Відповідно до ст.9 Закону України „Про систему оподаткування” одним із обов‘язків платників податків є обов‘язок сплачувати належні суми податків і зборів (обов‘язкових платежів) у встановлені законом терміни.
Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до цього закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що не суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення. Остаточне рішення вищого (центрального) контролюючого органу за заявою платника податків не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.
Відповідно до п.п. 5.2.1 статті 5 Закону «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.
Згідно з підпунктом 5.4 статті 5 Закону узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачене платником податків у строки. Визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов’язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»
В матеріалах справи є дані самостійного визначення платником податків податкового зобов’язання, що не були сплачено в строк та в порядку передбаченому законом, внаслідок чого позивачем було накладено штрафні санкції. Податкові повідомлення-рішення позивачем отримані, що було підтверджено наявними в матеріалах справи повідомленнями про вручення рекомендованих поштових відправлень, показами відповідача про їх отримання та тим, що
3.
означені податкові повідомлення не були оскаржені в судовому порядку, отже є узгодженими. Крім того позивач листами повідомляв відповідача про наявність податкового боргу по різних видах податку, натомість відповідачем не було вжито заходів до його погашення. Тому суд бере до уваги подані позивачем письмові докази неналежної сплати платником узгодженого податкового зобов’язання.
За умовами ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення.
Доказів, які б підтверджували факт оскарження вимоги позивача, відповідач не надав, недоїмки добровільно не сплатив, заходи щодо ліквідації заборгованості відповідач самостійно не вживає, в матеріалах справи відсутні докази погашення зазначеної заборгованості, що стало підставою для звернення Державної податкової інспекції у Стрийському районі Львівської області до суду з позовною заявою про стягнення суми боргу в примусовому порядку.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст.2, 4, 7, 14, 23, 86, 94, 99, 100, 128, 158, 159, 160, 161, 163, 162, 167 КАС України, суд
п о с т а н о в и в:
1. Адміністративний позов задоволити в повному обсязі.
2. Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Маслосоюз»(юридична адреса: Львівська область, Стрийський район, с.Слобідка, вул.Колесси,2 ідентифікаційний код 32800451) до бюджету податковий борг у розмірі 9578 грн.70 коп..
3. Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд шляхом подання заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня проголошення постанови суду і подання після цього протягом 20-днів апеляційної скарги з поданням її копії до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Дем’яновський Г.С.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2010 |
Оприлюднено | 10.07.2010 |
Номер документу | 9621032 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Дем'яновський Галій Семенович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні