Рішення
від 12.04.2021 по справі 640/7076/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 квітня 2021 року м. Київ № 640/7076/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Скочок Т.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Інженерно-проектний консультативний центр Пожбезпека доГоловного сервісного центру МВС в особі Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Київській області. провизнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариства з обмеженою відповідальністю Інженерно-проектний консультативний центр Пожбезпека з позовом до Регіонального сервісного центру МВС у Київській області, в якому просить:

- визнати протиправною відмову Територіального сервісного центру №3243 МВС у Київській області, оформлену листом від 13.03.2020 за вих. №229, в державній реєстрації транспортного засобу марки ЗИЛ-431412, тип ТЗ - цистерна пожежна, рік випуску 1996, шасі № НОМЕР_1 ;

- зобов`язати Територіальний сервісний центр №3243 МВС у Київській області провести державну реєстрацію транспортного засобу марки ЗИЛ-431412, тип ТЗ - цистерна пожежна, рік випуску 1996, шасі № НОМЕР_1 , що належить Товариству з обмеженою відповідальністю Інженерно-проектний консультативний центр Пожежбезпека , та видати нове свідоцтво про реєстрацію вказаного транспортного засобу.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що звернувшись до Регіонального сервісного центру МВС у Київській області із заявою про реєстрацію транспортного засобу, позивачем отримано необґрунтовану відмову, яка не містила чіткої відмови.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), встановлено сторонам строки для надання відзиву, відповіді на відзив, заперечення.

Від представника відповідача через канцелярію суду надійшов відзив, в якому останній заперечував проти задоволення позовних вимог, з огляду на те, що відповідно до абз. 1 п. 7 Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2009 №1200, та пп. 1.3 Порядку обліку створення та ведення реєстру підприємств, установ, організацій та інших суб`єктів господарювання, які здійснюють торгівлю транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери , затвердженого наказом МВС України від 05.08.2010 № 361, товарні біржі, які здійснюють оформлення договорів купівлі-продажу транспортних засобів, мають перебувати на обліку у Головному сервісному центрі МВС. Разом з тим, як наголошено у відзиві, Українська універсальна товарна біржа (код ЄДРПОУ 16470831) не перебуває на обліку у Головному сервісному центрі як суб`єкт господарювання, що здійснює торгівлю транспортними засобами. Тому, уповноважені особи ТСЦ №3243 у своїй відмові щодо перереєстрації вказаного вище транспортного засобу діяли правомірно та ніяким чином не порушили прав позивача.

Від представника позивача через канцелярію суду надійшла відповідь на відзив, в якій останній додатково наголосив на обґрунтованості заявлених позовних вимог, з урахуванням того, що позивачем вимоги Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 №1388, виконано у повному обсязі. Натомість, приписи Порядку обліку створення та ведення реєстру підприємств, установ, організацій та інших суб`єктів господарювання, які здійснюють торгівлю транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери , затвердженого наказом МВС України від 05.08.2010 № 361, не поширюються на спірні правовідносини, оскільки вказаний наказ набрав чинності вже після укладення договору купівлі-продажу транспортного засобу від 15.03.2010.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.04.2021 здійснено заміну відповідача - Регіональний сервісний центр Міністерства внутрішніх справ в Київській області - на її правонаступника - Головний сервісний центр МВС (код ЄДРПОУ 40109173, адреса: 04071, м. Київ, вул. Лук`янівська, 62) в особі Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Київській області.

Розглянувши подані представниками сторін документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив та відповідь на відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, ТОВ Інженерно-проектний консультативний центр Пожбезпека звернулось до начальника територіального сервісного центру №3243 із заявою від 11.03.2020, в якій просило поставити на облік транспортний засіб марки ЗИЛ-431412, тип ТЗ - цистерна пожежна, рік випуску 1996, шасі № НОМЕР_1 .

У додатках до вказаної заяви долучено договір купівлі-продажу транспортного засобу від 15.03.2010, реєстраційний номер 35071, укладений на Українській універсальній товарній біржі, довідку для МРЕВ №1928 від 15.03.2010 про реєстрацію договору на Українській універсальній товарній біржі, видаткову накладну №2 від 17.03.2010, акт приймання-передачі транспортного засобу №10 від 24.03.2010, копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.

Листом від 13.03.2020 №229 Територіальний сервісний центр №3243 Регіонального сервісного центру МВС в Київській області повідомило ТОВ Інженерно-проектний консультативний центр Пожбезпека про те, що для подальшої перереєстрації транспортного засобу останньому слід звернутись до Територіального сервісного центру МВС України з відповідними документами, зазначеними у п. 8 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 №1388.

На підставі викладеного, вважаючи порушеними власні права та охоронювані законом інтереси, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.

Приписами ч.ч. 1-4 ст. 34 Закону України Про дорожній рух визначено, що державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, а також відсутності будь-яких обтяжень, у тому числі за даними Державного реєстру обтяжень рухомого майна, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків.

Державний облік зареєстрованих транспортних засобів включає в себе процес реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників.

Державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортні засоби усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, що використовуються на автомобільних дорогах державного значення.

Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України.

Порядок здійснення відомчої реєстрації та ведення обліку транспортних засобів визначається Кабінетом Міністрів України. Для ведення відомчого обліку зареєстрованих транспортних засобів відповідними органами, якими вони зареєстровані, створюються уніфіковані автоматизовані електронно-облікові системи. Відомості відомчого обліку щодо зазначених транспортних засобів є складовою частиною Єдиного державного реєстру. У разі наявності будь-яких обтяжень, реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів здійснюється виключно за умови надання згоди на це обтяжувачем (обтяжувачами) (ч. 9 ст. 34 Закону України Про дорожній рух ).

На виконання вказаних законодавчих положень Постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 №1388 затверджено Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (тут і надалі - Порядок №1388 у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно з п. 8 Порядку №1388, державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України Про дорожній рух ).

Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є оформлені в установленому порядку: договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках; укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС у присутності адміністраторів таких органів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб; укладені та оформлені в центрах надання адміністративних послуг у присутності адміністраторів таких центрів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб; нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб; договори купівлі-продажу транспортних засобів, що підлягають першій державній реєстрації в сервісних центрах МВС, за якими продавцями виступають суб`єкти господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, і які підписані від імені таких суб`єктів уповноваженою особою; договір комісії між власником транспортного засобу і суб`єктом господарювання, який за таким договором є комісіонером, та договір купівлі-продажу транспортного засобу, за яким продавцем є такий суб`єкт господарювання, які підписані від імені суб`єкта господарювання уповноваженою особою, - у разі продажу транспортних засобів суб`єктами господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами на підставі договору комісії, укладеного з власником транспортного засобу; свідоцтва про право на спадщину, видані нотаріусом або консульською установою, чи їх дублікати; рішення про закріплення транспортних засобів на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняті власниками транспортних засобів чи особами, уповноваженими управляти таким майном; рішення власників майна, уповноважених ними органів про передачу транспортних засобів з державної в комунальну власність чи з комунальної власності в державну власність; копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин; довідка органу соціального захисту населення або управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що виділили автомобіль або мотоколяску; акт приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 6, виданий підприємством-виробником або підприємством, яке переобладнало чи встановило на транспортний засіб спеціальний пристрій згідно із свідоцтвом про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, із зазначенням ідентифікаційних номерів такого транспортного засобу та конкретного одержувача; митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронна митна декларація, або видане органом доходів і зборів посвідчення про реєстрацію в уповноважених органах МВС транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери; договір фінансового лізингу; акт про проведені електронні торги або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби або приватним виконавцем; договір купівлі-продажу транспортного засобу, укладений за результатами прилюдних торгів (аукціону) або електронних торгів, за яким продавцем виступає Національне агентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Для державної реєстрації транспортних засобів, що перебували в експлуатації і зняті з обліку в уповноважених органах МВС, крім зазначених у цьому пункті документів, що підтверджують правомірність їх придбання, подається свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) та копія реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на пластиковій основі, з відміткою уповноваженого органу МВС про зняття транспортного засобу з обліку. Переобладнання (крім переобладнання для роботи на газових паливах), відчуження, передача права користування і (або) розпорядження придбаних транспортних засобів, не зареєстрованих у уповноважених органах МВС, не допускається.

Як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, в якості підстави для відмови у реєстрації транспортного засобу слугували висновки відповідача про те, що Українська універсальна товарна біржа (код ЄДРПОУ 16470831), на якій укладено договір купівлі-продажу транспортного засобу від 15.03.2010 з реєстраційним номером 35071, не перебуває на обліку у Головному сервісному центрі як суб`єкт господарювання, що здійснює торгівлю транспортними засобами.

Так, відповідно до ч.ч. 4-6 ст. 30 Закону України Про дорожній рух (у редакції, яка діяла станом на момент укладення договору купівлі-продажу транспортного засобу від 15.03.2010 з реєстраційним номером 35071), підприємства, установи, організації та інші суб`єкти господарювання незалежно від форм власності, які мають право здійснювати оптову або роздрібну торгівлю та оформлення відповідних документів на реалізацію транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, зобов`язані вести облік реалізованих транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери. Порядок оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери, визначається Кабінетом Міністрів України.

Облік підприємств, установ, організацій та інших суб`єктів господарювання незалежно від форм власності, які здійснюють оптову або роздрібну торгівлю і оформлення відповідних документів на реалізацію транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, здійснюється Державтоінспекцією Міністерства внутрішніх справ України. Державтоінспекція Міністерства внутрішніх справ України створює та веде реєстр таких підприємств, установ, організацій та інших суб`єктів господарювання.

Облік підприємств, установ, організацій та інших суб`єктів господарювання незалежно від форм власності, які здійснюють оптову або роздрібну торгівлю і оформлення відповідних документів на реалізацію тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, здійснюється уповноваженим органом Міністерства аграрної політики України. Уповноважений орган Міністерства аграрної політики України створює та веде реєстр таких підприємств, установ, організацій та інших суб`єктів господарювання.

У свою чергу, на виконання ч. 4 ст. 30 Закону України Про дорожній рух Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2009 №1200 затверджено Порядок здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери (надалі - Порядок №1200), який визначає механізм провадження торговельної діяльності у сфері оптової та роздрібної торгівлі автомобілями, автобусами, мотоциклами всіх типів, марок і моделей, причепами, напівпричепами та мотоколясками, тракторами, самохідними шасі, самохідними сільськогосподарськими, дорожньо-будівельними і меліоративними машинами, сільськогосподарською технікою, іншими механізмами та транспортними засобами вітчизняного та іноземного виробництва (далі - транспортні засоби) та їх складовими частинами (двигуни, шасі, кузови, рами), що мають ідентифікаційні номери, а також тими транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери, які перебували в користуванні і були зареєстровані в установленому законодавством порядку.

Приписами п. 7 Порядку №1200 у редакції, чинній станом на момент укладення договору купівлі-продажу транспортного засобу від 15.03.2010 з реєстраційним номером 35071, визначено, що суб`єкти господарювання зобов`язані стати на облік у департаменті Державтоінспекції МВС та вести облік, зокрема в електронному вигляді, надходження, продажу та передачі транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери.

Подібні за змістом положення також діяли станом на момент звернення позивача із заявою про реєстрацію транспортного засобу, згідно з якими, суб`єкти господарювання зобов`язані стати на облік відповідно у Головному сервісному центрі МВС і Держпродспоживслужбі та вести облік надходження, продажу та передачі транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери.

Відтак, обов`язок суб`єкта господарювання, у тому числі товарної біржі, перебувати на обліку у Головному сервісному центрі МВС (попередня назва - Департамент Державтоінспекції МВС) було передбачено як станом на момент укладення договору купівлі-продажу транспортного засобу від 15.03.2010 з реєстраційним номером 35071, так і станом на момент звернення позивача із заявою про реєстрацію транспортного засобу.

У той же час, як наголошено представником відповідача та не заперечувалось представником позивача під час судового розгляду справи, Українська універсальна товарна біржа (код ЄДРПОУ 16470831), на якій укладено договір купівлі-продажу транспортного засобу від 15.03.2010 з реєстраційним номером 35071, не перебуває на обліку у Головному сервісному центрі як суб`єкт господарювання, що здійснює торгівлю транспортними засобами. Як наслідок, договір купівлі-продажу транспортного засобу від 15.03.2010 з реєстраційним номером 35071 не є документом, що підтверджує правомірність придбання відповідного транспортного засобу, а, отже, відмова Територіального сервісного центру №3243 МВС у Київській області, оформлена листом від 13.03.2020 за вих. №229, в державній реєстрації транспортного засобу марки ЗИЛ-431412, тип ТЗ - цистерна пожежна, рік випуску 1996, шасі № НОМЕР_1 є правомірною.

У силу ч.ч. 1 та 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Беручи до уваги викладене, суд дійшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог та відмову у задоволенні останніх.

Керуючись ст.ст. 12, 77, 139, 246, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Інженерно-проектний консультативний центр Пожбезпека (код ЄДРПОУ 36176275, адреса: 03680, м. Київ, вул. Дегтярівська, 31) до Головного сервісного центру МВС (код ЄДРПОУ 40109173, адреса: 04071, м. Київ, вул. Лук`янівська, 62) в особі Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Київській області відмовити у повному обсязі.

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Т.О. Скочок

Дата ухвалення рішення12.04.2021
Оприлюднено14.04.2021
Номер документу96213325
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/7076/20

Рішення від 12.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні