Рішення
від 14.04.2021 по справі 380/12521/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 квітня 2021 року справа №380/12521/20

м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сакалоша В.М. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СПД-М до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язати вчинити дії, -

в с т а н о в и в :

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю СПД-М (далі - ТзОВ СПД-М , позивач) до Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач) в якій позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової служби України від 21.11.2020 р. №2129665/40460667 про відмову у реєстрації податкової накладної від 07.10.2020 №4 поданої Товариством з обмеженою відповідальністю СПД-М в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну 07.10.2020 №4 подану Товариством з обмеженою відповідальністю СПД-М в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Заявлені вимоги обґрунтовані незгодою позивача із оскаржуваним рішенням. ТзОВ СПД-М вважає його необґрунтованим, таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства та фактичним обставинам справи. Зазначає, що первинні документи, подані на підтвердження реальності проведення господарських операцій оформлені згідно вимог, не мають дефекту форми, змісту або походження. А саме рішення не містить чіткого переліку документів, яких не вистачає для реєстрації податкової накладної-розрахунку-коригування у єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою від 04.01.2021 суд відкрив загальне позовне провадження у справі.

Протокольною ухвалою від 09.03.2021 суд залучив до участі у справі в якості співвідповідача Головне управління ДПС у Львівській області (далі - ГУ ДПС у Львівській області, відповідач.

Від відповідачів заперечень по суті спору не надійшло.

Позивач скерував до суду заяву про розгляд справи без участі представника.

Судом не встановлено підстав які б унеможливлювали розгляд справи в порядку письмового провадження по суті.

Дослідивши надані докази, судом встановлено наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

ТОВ СПД-М є юридичною особою , зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, було створено 29.04.2016 р. Основним видом діяльності є неспеціалізована оптова торгівля за КВЕД 46.90. Одним з видів діяльності підприємства є дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки.

Позивач є платником податку на додану вартість у розумінні Податкового кодексу України.

16.12.2019 р. між ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" (Продавець) та ТОВ СПД-М (Покупець) було укладено договір поставки товару №34 згідно якого Продавець зобов`язується постачати/відвантажувати Покупцю обладнання та комплектуючі (надалі - Товар), а Покупець приймати та оплачувати його на умовах цього Договору.

02.01.2020 р. між ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" (Замовник) та ТОВ СПД-М (Виконавець) було укладено договір №9 надання маркетингових послуг (копія додається). Згідно з яким Виконавець надає Замовнику маркетингові послуги, спрямовані на стимулювання збуту Товару, а саме: просування продажів обладнання торгових марок Vаlапt та Рrоthеrm , надання обширної та вичерпної інформації про вищевказані торгові марки та обладнання цих торгових марок, а Замовник здійснює оплату Виконавцю за надані маркетингові послуги. Загальна вартість цього Договору не регламентується і складається з сум актів про надані маркетингові послуги. Валюта по всім рахункам по цьому Договору - гривня. Усі розрахунки між сторонами цього Договору здійснюються виключно в безготівковій формі. Замовник здійснює оплату послуг Виконавця на підставі та після підписання Сторонами -рахунку з дати прийняття (надання послуг) , підготовленого Виконавцем не підписаний обома сторонами Акт-рахунок не створює зобов`язання щодо його оплати. Вартість послуг вказується в Акті - рахунку. Оплата згідно з цим Договором здійснюється у вигляді мотиваційних виплат-премії (бонусів) як правило один раз на квартал, або за інший період, що відображається Сторонами в Акті-рахунку. Маркетингові послуги вважаються наданими в повному обсязі на дату підписання обома Сторонами Акту- рахунку. Підписуючи Акт-рахунок , Сторони погоджуються з даними, що в ньому вказуються зокрема з об`єктом наданих послуг (з вказаними запланованими та фактичними закупівлями), ціною та якістю послуг, та підтверджують свою згоду щодо досягнення усіх істотних умов щодо цього Договору. Оплата наданих послуг може здійснюватися за умови погодження сторін з даними, що вказуються в Акті-рахунку та після його підписання обома сторонами. Для розрахунку щодо об`єму послуг, наданих за розрахунковий період, входять всі здійснені Виконавця (як Покупця) за усіма діючими договорами продажу/поставки/постачання окрім закупівель запчастин. Датою виконання зобов`язань Замовника щодо оплати вважатиметься дата списання коштів із банківського рахунку Замовника. Замовник не нестиме відповідальність за будь- які збої чи дії обслуговуючого банку. Оплата послуг згідно даного договору можлива виключно у разі повної відсутності простроченої заборгованості Виконавця перед Замовником по будь-якому із діючих договорів, сума такої заборгованості може бути погашена за рахунок належних Виконавцю до оплати сум коштів за надані послуги та в порядку взаємозаліку зустрічних вимог.

На виконання умов Договору від 02.01.2020 р. ТОВ СПД-М сформувавши акт-рахунок здачі - приймання робіт №8 від 07.10.2020 р.

ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" здійснило оплату послуг ТОВ СПД-М згідно підписаного акту-рахунку здачі - приймання робіт №8 від 07.10.2020 р., що підтверджується платіжним дорученням №3070 від 20.10.2020 р.

У зв`язку з проведенням господарської операції ТОВ СПД-М було складено податкову накладну №4 від 07.10.2020 р. та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі маткових накладних.

Позивачем було отримано Квитанцію №1 від 22.10.2020 р. згідно якої, реєстрацію даної податкової накладної зупинено, у зв`язку з тим, що Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7320, відсутні І таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. .

Для розблокування податкової накладної позивач направив до ДПС України повідомлення №1 від 06 листопада 2020 року до якого долучив наступні документи:

1. Договір поставки товару ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" №34 від 16.12.2019;

2. Договір №9 про надання маркетингових послуг ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" від 02.01.2020;

3. Акт -рахунок здачі-прийняття (надання послуг) №8 від 07.10.2020 р.;;

4. Платіжне доручення №3070 від 20.10.2020;

5. Обігово-сальдова відомість рахунку 361 по ДП ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА ;

6. Пояснення специфіки діяльності ТОВ СПД-М .

Рішенням комісії ДПС від 12.11.2020 р. №2129665/40460667 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №4 від 07.10.2020р. у зв`язку з ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів, зберігання і транспортування.

Не погодившись із вказаним рішенням ТзОВ СПД-М подало скаргу. За наслідками розгляду скарги відповідачем прийнято Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної у єдиному реєстрі податкових накладних №64847/40460667/2, згідно якого залишено скаргу без задоволення, з підстав ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунки-фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів з урахування наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Вважаючи рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної від 07.10.2020 №4 незаконним та протиправним, ТзОВ СПД-М за відновленням порушеного права звернулося до суду з цим позовом.

Вирішуючи спір суд керувався наступним.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Підпунктами 16.1.2 , 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України встановлено, що платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до пункту 36.1 статті 36 ПК України, податковим обов`язком є обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Розділ V ПК України (статті 180-211) регулює порядок нарахування та сплати податку на додану вартість, визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також, правила віднесення сум до складу податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України (тут й надалі в редакції на час виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п. 187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше;

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМ України від 29.12.2010 р. №1246 податкова накладна електронній документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п.12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1. статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200"'.3 і 200''.9 статті 200' 'Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

- дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку, (п.12)

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Як вже встановлено судом ТзОВ СПД-М склало податкову накладну по факту надання маркетингових послуг спрямованих на стимулювання збуту товару.

На підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній №4 від 07.10.2020 р. було надано: Договір №9 про надання маркетингових послуг ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" від 02.01.2020; Акт -рахунок здачі-прийняття (надання послуг) №8 від 07.10.2020 р.; Платіжне доручення №3070 від 20.10.2020; Обігово-сальдова відомість рахунку 361 по ДП ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА ; Пояснення специфіки діяльності ТОВ СПД-М .

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком №1165.

Згідно п. 3 Порядку № 1165 податкові накладні/ розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності / невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

Відповідно до ПП.10, 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації, (п.10)

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, (п.1 1)

Згідно квитанції №1 до податкової накладної №4 від 07.10.2020 р. податковий орган обґрунтовує зупинення реєстрації податкової накладної з підстав:

- відсутності в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), товарів/послуг з кодом УКТЗЕД/ДКПП 73.20;

- обсяг постачання товарів/послуг з кодом УКТЗЕД/ДКПП 73.20 дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає П.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до П.П.34, 37, 44 Порядку №1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).(п.44).

Голова комісії контролюючого органу забезпечує надання аналітичної інформації. (п.34).

Члени комісії контролюючого органу мають право переглядати всю інформацію про платників податку, наявну в ДПС. (п.37).

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року №520 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за №1245/34216 (надалі за текстом також - Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН ) у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до пп.1-3 розділу 4 Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 р. №422 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 р. за №751/28881 з метою відображення інформації про нарахування та надходження митних платежів засобами інформаційної системи органів ДФС щоденно забезпечується отримання даних про нарахування/сплату із інформаційної системи органів ДФС з питань державної митної справи.

Показники щодо сум нарахованих митних та інших платежів, що підлягають перерахуванню до бюджету, та сум, сплачених до бюджету, формуються на підставі даних з митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа (далі - митні декларації).

Інформація про нарахування та надходження митних платежів за даними інформаційної системи органів ДФС з питань державної митної справи відображається в інформаційній системі в режимі перегляду.

Відповідно до п.74.3 ст.73 ПК України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Додатком З до Порядку №1165 визначені критерії ризиковості здійснення операцій:

1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення.

3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.

4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).

5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з І січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.

Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.

Згідно з пунктом 6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/ розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Відповідно до пунктів 9 та 11 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

З аналізу вищенаведеного випливає, що є вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.

Як встановлено судом, позивачем було виконано вимоги контролюючого органу та надано відповідні пояснення до яких долучено копії наявних документів, що підтверджують проведення господарських операцій.

Одним з видів діяльності підприємства є дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки. Код УКТЗЕД 7320 є кодом послуг, згідно якого не можливе постачання товару , ТОВ СПД-М (код ЄДРПОУ 40460667) у видах діяльності має КВЕД 73.20, - дослідження кон`юктури ринку та виявлення громадської думки. Цей клас включає : вивчення потенціалу ринку, інформованості, прийнятності продуктів, популярності визначеного товару та послуг і купівельних звичок споживачів задля сприяння збуту та розроблення нових видів товарів і послуг, у т.ч. статистичний аналіз результатів, вивчення суспільної думки щодо політичних, економічних і соціальних подій, статистичний аналіз результатів. Отже позивач може надавати послуги обумовлені Договором від 02.01.2020 р. укладеним між ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" (Замовник) та ТОВ СПД-М (Виконавець) №9 про надання маркетингових послуг.

Доказів та обґрунтувань щодо того, що подані позивачем документи складені/оформлені з порушенням вимог чинного законодавства відповідачем не наведено, судом не встановлено.

Судом встановлено, що позивач під час здійснення операцій з постачання/надання товарів/послуг вчинив усі необхідні дії щодо реєстрації податкової накладної.

Оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної містить формальну підставу для їх прийняття, що зазначена у Постанові КМУ №117, а саме ненадання платником податків копій документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

У рішенні не конкретизовано та не підкреслено, які саме документи не надано, навіть, за наявності в самому рішенні законодавчо затвердженої форми відповідної відмітки: документи, які не надано підкреслити .

При цьому, квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної теж не містила інформації про перелік документів необхідних для розгляду питання для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Всупереч визначеній у рішеннях підставі їх прийняття, податковим органом у не наведено жодного порушення норми матеріального права, не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

З огляду на встановлене, суд приходить до висновку, що позивачем надано необхідні документи, які підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній, та які є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної. При цьому, дослідження факту здійснення господарських операцій, на виконання яких складено податкову накладну, є предметом документальних перевірок, обов`язком контролюючого органу при реєстрації податкових накладних є перевірка відповідності вказаних документів формі, встановленій чинним законодавством.

Таким чином, суд дійшов висновку, що, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції позивачем, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.

Відповідно до вимог частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем не подано належних доказів правомірності прийняття оскаржуваного рішення.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на все викладене суд вважає, що оскаржуване рішення є таким, що не відповідає встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому підлягають скасуванню як протиправні.

Відповідно до пункту 10 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Суд звертає увагу що відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженого наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, прийняття рішень здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС. Тобто оскаржуване рішення було прийнято Головним управлінням ДПС у Львівській області.

З огляду на наведене, для належного відновлення прав позивача слід визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у Львівській області від 21.11.2020 р. №2129665/40460667 про відмову у реєстрації податкової накладної від 07.10.2020 №4 поданої Товариством з обмеженою відповідальністю СПД-М в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до приписів пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується.

З огляду на фактичні обставини справи суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушених прав позивача буде зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну 07.10.2020 №4 подану Товариством з обмеженою відповідальністю СПД-М в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного отримання після набрання рішенням суду законної сили.

Відповідно до п.5 ч.1 ст.244 КАС України, під час ухвалення рішення суд вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати. Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Враховуючи, що дії та рішення ДПС України протиправними судом не визнавались, судовий збір належить стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області.

Керуючись ст.ст. 19-20, 90, 139, 241-246, 250, 251, 255, 258, 262, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 21.11.2020 р. №2129665/40460667 про відмову у реєстрації податкової накладної від 07.10.2020 №4 поданої Товариством з обмеженою відповідальністю СПД-М в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну 07.10.2020 №4 подану Товариством з обмеженою відповідальністю СПД-М в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного отримання після набрання рішенням суду законної сили.

Стягнути з бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ 43143039) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю СПД-М (код ЄДРПОУ 40460667) судовий збір в сумі 2101 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.М. Сакалош

Дата ухвалення рішення14.04.2021
Оприлюднено16.04.2021
Номер документу96245899
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язати вчинити дії

Судовий реєстр по справі —380/12521/20

Ухвала від 16.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 14.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 22.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 27.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 26.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Рішення від 14.04.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 04.01.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні