ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 квітня 2021 рокуЛьвівСправа № 380/9998/20 пров. № А/857/2836/21
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Пліша М.А.,
суддів Ніколіна В.В., Гінди О.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління Держпраці у Львівській області на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2020 року про зупинення провадження (головуючий суддя Москаль Р.М., м. Львів) за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Відвідай до Головного управління Держпраці у Львівській області про визнання протиправною та скасування постанови,-
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю Відвідай звернулося в суд першої інстанції з позовом до Головного управління Держпраці у Львівській області, в якому просило визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу за порушення законодавства про працю та зайнятість населення №ЛВ 21300/1403/АВ-ЛВ11241/893/П/ФС від 13.10.2020.
Позивачем подано клопотання про зупинення провадження у справі.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2020 року зупинено провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі № 380/8750/20.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, Головне управління Держпраці у Львівській області оскаржив його в апеляційному порядку та просило скасувати ухвалу суду першої інстанції, і прийняти постанову, якою відмовити в задоволенні клопотання про зупинення провадження.
В апеляційній скарзі зазначає, що на розгляді Львівського окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа №380/8750/20 за позовом Товариства до Управління про визнання протиправним та скасування Припису. Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 06.11.2020 прийнято позов до розгляду та відкрито провадження по справі №380/8750/20.
17.02.2020 інспектором праці Головного управління Держпраці у Львівській області Кучмою М.І. у відповідності до ст. 259 Кодексу законів про працю України, ч. 3 ст. 34 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , п. 19 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого Постановою КМУ №823 від 21.08.2019, проведено інспекційне відвідування ТзОВ Відвідай за адресою: м. Львів, вул. Замарстинівська, 34. Підставою для здійснення вказаного інспекційного відвідування є окреме доручення т.в.о. голови Держслужби України з питань праці №Д-69/1/3.1-20 від 06.02.2020, на виконання якого т.в.о. начальника Головного управління Держпраці у Львівській області видано Наказ №0484-П від 13.02.2020 Про проведення позапланового заходу зі здійснення державного контролю у формі інспекційного відвідування ТзОВ Відвідай , та відповідне Направлення №0484 від 13.02.2020.
Зокрема, в ході проведення інспекційного відвідування у приміщенні Товариства за вищевказаною адресою о 17 год. 26 хв. 17.02.2020 зафіксовано допуск до роботи особи, що здійснювала трудову функцію, а саме, миття посуду, про що складено відповідний Акт від 21.02.2020 за №ЛВ11241/893/ПД/АВ, який вручено керівнику Товариства Губіліт І.В. цього ж дня. Згідно внесеного керівнику Товариства Припису за №ЛВ11241/893/АВ/П від 21.02.2020 про усунення порушень, виявлена особа відмовилась називатись та поспішно покинула територію Товариства. Керівник Товариства Губіліт І.В., в свою чергу, відмовився надати будь які пояснення та документи, на підставі яких вказана особа виконувала трудову функцію.
Не погоджуючись із вказаним Приписом, Товариство оскаржило його до Львівського окружного адміністративного суду (справа №380/8750/20). У подальшому, 20.08.2020 о 09 год. 08 хв. інспектором праці Головного управління Держпраці у Львівській області Гумен В.І. під час проведення інспекційного відвідування з метою контролю виконання вимог Припису за №ЛВ11241/893/АВ/П від 21.02.2020, за адресою фактичного знаходження Товариства, за робочим місцем (столом) зафіксовано особу, яка представилась ОСОБА_1 , з пояснень якої встановлено, що остання за відсутності будь яких договорів стажується у вищевказаному Товаристві тиждень часу (саме стажування триває 1 місяць) на посаду менеджера по туризму, з графіком роботи 09:00 - 18:00 та з обідньою перервою, тобто встановлено факт продовження умисного порушення керівником Товариства вимог ч. 3 ст. 24 КЗпП України та Постанови КМУ №413 від 17.06.2015, що виразилось у повторному фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту).
З урахуванням викладеного, першим заступником начальника Головного управління Держпраці у Львівській області Зубиком А.М. відповідно до ст. 53 ЗУ Про зайнятість населення , ч. 3 ст. 34 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , Порядку накладення штрафу за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою КМУ №509 від 17.07.2013, та на підставі абзацу 2 ч. 2 ст. 265 КЗпП винесено Постанову №ЛВ21300/1403/АВ-ЛВ11241/893/П/ФС від 13.10.2020 про накладення на ТзОВ Відвідай штрафу у розмірі 141 690 тис. грн. за вчинення останнім повторного фактичного допуску працівника до роботи без оформлення договору (контракту).
Не погоджуючись із вказаним рішенням, Товариство оскаржило його Львівського окружного адміністративного суду (справа № 380/9998/20) та в подальшому судом винесено ухвалу про зупинення провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням у адміністративній справі №380/8750/20.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 236 Кодексу адміністративного судочинства України сул зупиняє провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі.
Апелянт зазначає, що підставою для винесення постанови №ЛВ21300/1403/АВ-ЛВ11241/893/П/ФС від 13.10.2020 про накладення на ТзОВ Відвідай штрафу у розмірі 141 690 тис. грн. стало не тільки не виконання п. 1 Припису, а і встановлення факту повторного фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), за що ст. 265 КЗпП України передбачена відповідальність у вигляді штрафу у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення.
Окрім того, суд ще не здійснював дослідження та оцінку доказів і обставин, які стали підставою для вчинення Управлінням оскаржуваних дій, оскільки справа перебуває лише на стадії підготовчого провадження.
За таких обставин апелянт вважає, що розгляд справи можливий на підставі зібраних доказів, які дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду, а тому підстави для його зупинення відсутні.
Згідно п. 3 ч.1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Згідно ч.1 та ч. 2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи, та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних міркувань.
Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ Відвідай є платником єдиного податку третьої групи. За результатами інспекційного відвідування ТОВ Відвідай 21.02.2020 оформлено актом №ЛВ11241/893/ПД/АВ ГУ Держпраці у Львівській області дійшло висновку про порушення підприємством частини першої статті 24 КЗпП України, Постанови №413, - допуск до роботи працівника без укладення трудового договору.
Оскільки підприємство є платником єдиного податку третьої групи, до нього не застосовувався передбачений абзацом 2 частини другої статті 265 КЗпП України штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, ГУ Держпраці обмежилося попередженням шляхом видачі керівнику ТОВ Відвідай Губіліту І.В. припису №ЛВ11241/893/АВ/П від 21.02.2020 про усунення виявленого порушення в строк до 06.03.2020.
19.08.2020 начальник ГУ Держпраці у Львівській області прийняв наказ №1066-П про проведення позапланового заходу здійснення державного контролю у формі інспекційного відвідування на предмет додержання вимог законодавства про працю в частині виконання ТОВ Відвідай вимог припису №ЛВ11241/893/АВ/П від 21.02.2020. За результатом проведеного 20.08.2020 інспекційного відвідування інспектором праці констатовано, що припис №ЛВ11241/893/АВ/П від 21.02.2019, який був винесений директору ТОВ Відвідай ОСОБА_2 не виконаний, про що складений акт інспекційного відвідування №ЛВ21300/1403/АВ-ЛВ11241/893/п. ГУ Держпраці у Львівській області дійшло висновку, що підприємство знову здійснило фактичний допуск працівника до роботи без укладення трудового договору (контракту). З огляду на такий висновок (про виявлення повторного правопорушення протягом двох років з дня виявлення першого порушення) ГУ Держпраці у Львівській області вирішило застосувати до ТОВ Відвідай фінансові санкції у вигляді штрафу на підставі абзацу 3 частини другої статті 265 КЗпП України (вчинення порушення, передбаченого абзацом другим цієї частини, повторно протягом двох років з дня виявлення порушення) у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення. Це рішення оформлене оскарженою у цій справі постановою №ЛВ 21300/1403/АВ-ЛВ11241/893/П/ФС від 13.10.2020 про накладення штрафу в сумі 141690 грн.
Зупиняючи провадження у справі, судом першої інстанції вірно враховано, що перше правопорушення зафіксоване в єдиному рішенні ГУ Держпраці у Львівській області - приписі №ЛВ11241/893/АВ/П від 21.02.2020; інших рішень (напр., про накладення штрафу в розмірі десяти мінімальних заробітних плат на підставі абзацу 2 частини другої статті 265 КЗпП України у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати) відповідач не приймав, оскільки підприємство є платником єдиного податку третьої групи. Підставою для застосування 13.10.2020 штрафу у втричі більшому розмірі є висновок ГУ Держпраці у Львівській області про повторність правопорушення.
У предмет доказування в судовій справі №380/8750/20 щодо правомірності припису ГУ Держпраці у Львівській області №ЛВ11241/893/АВ/П від 21.02.2019 (між тими ж сторонами) входить встановлення однієї обставини - чи дійсно ТОВ Відвідай 21.02.2020 допустило порушення частини першої статті 24 КЗпП України, Постанови №413, а саме - допустило до роботи працівника без укладення трудового договору (а.с.182-183), підставою позову є незгода ТОВ Відвідай з описаним висновком ГУ Держпраці про вчинення 21.02.2020 першого правопорушення). Суд першої інстанції вірно вважав, що встановлення обставини повторності вчиненого 20.08.2020 правопорушення (невиконання вимог частини 1 статті 24 КЗпП України, Постанови №413) у цій справі є неможливим до набрання законної сили рішенням суду у справі №380/8750/20, а відтак, дійшов до вірного висновку про зупинити провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі №380/8750/20.
Виходячи із зазначеного вище суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а ухвала відповідає нормам матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 311, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 322, ст. 325, ст. 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління Держпраці у Львівській області залишити без задоволення, а ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2020 року про зупинення провадження по справі № 380/9998/20 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя М. А. Пліш судді В. В. Ніколін О. М. Гінда
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2021 |
Оприлюднено | 16.04.2021 |
Номер документу | 96249784 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні