Постанова
від 20.05.2010 по справі 2-а-1285/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Вінниця,    вул. Островського, 14

тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov.ua


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

20 травня 2010 р.           Справа № 2-а-1285/10/0270

Вінницький окружний адміністративний суд в складі

Головуючого судді Чернюк Алли Юріївни,

при секретарі судового засідання:   Котюжанській Тетяні Олександрівні  

за участю представників сторін:

позивача      :   Мельник Т.І. представник за дорученням;

відповідача :   Безкоровайна Г.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом: Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів   

до:   Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мир"  

про: стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені 

ВСТАНОВИВ :

Вінницьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з позовом до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мир" про стягнення 13300 грн. 01 коп. - адміністративно - господарських санкцій та 1806 грн. 13 коп. - пені.

Позов мотивовано тим, що, не виконуючи вимоги ст.ст. 18, 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", відповідач не забезпечив встановленого нормативу трьох робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, а тому позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача самостійно розрахованої адміністративно - господарської санкції в розмірі 13300 грн. 01 коп. та пені в розмірі 1806 грн. 13 коп.

Ухвалою суду від 26.03.2010 року відкрито провадження в адміністративній  справі №2-а-1285/10/0270 та призначено її до розгляду в судовому засіданні.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримала повністю та посилаючись на обставини викладені в позовній заяві просила суд задовольнити позовні вимоги.

Відповідач письмових пояснень з приводу обґрунтованості чи необґрунтованості заявленого позову не надав, однак в судовому засіданні проти задоволення позову фактично не заперечував та позовні вимоги визнав в повному обсязі.

Вислухавши пояснення представника позивача, відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Мир", як роботодавець, що використовує найману працю, зобов’язаний виконувати соціальні програми щодо охорони прав мало захищених верств населення, в тому числі інвалідів, зокрема шляхом створення чи виділення робочих місць для працевлаштування інвалідів згідно законодавства України.

Частиною 3 ст. 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 №875-ХІІ (далі – Закон №875) передбачено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально - економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.1 ст. 19 Закону №875 для підприємств, установ, організацій, у тому числі  підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до вимог "Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування", затвердженого Постановою КМУ №70 від 31.01.2007 року., відповідач подав до Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2008 рік за формою 10-ПІ, затвердженою Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №42 від 10.02.2007 року (а.с.4). В даному звіті відповідач чітко зазначив, що на його підприємстві в 2008 році середньооблікова кількість штатних працівників становила 63 особи, середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0 осіб, фонд оплати праці штатних працівників становив 489,3 тис. грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника становила 7766 грн. 67 коп. Кількість інвалідів штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях відповідно до вимог ст. 19 Закону України № 875-ХІІ, яка самостійно розраховано відповідачем в звіті, становить 3 особи.

Таким чином, Відповідач не виконав нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості 3 осіб, та самостійно розрахував суму адміністративно - господарських санкцій в розмірі 23300 грн. 01 коп., яка підлягає сплаті. Адміністративно - господарські санкції товариством  розраховані самостійно, однак добровільно були сплачені тільки частково.

В судовому засіданні було досліджено лист №04-23/352 від 20.05.2009 року Погребищенського районного центру зайнятості (а.с.6), згідно якого Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Мир" звіт (інформацію) за формою 3-ПН про наявність вакантних місць для працевлаштування інвалідів до центру зайнятості у 2008 році не подавало.

Таким чином, в судовому засіданні встановлено, що підприємством - відповідачем не вжито всіх передбачених законодавством заходів по забезпеченню працевлаштування 3-х інвалідів, зокрема не забезпечено виконання вимог ст.ст. 18, 19 Закону №875, в яких передбачено, що підприємства, установи, організації, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу і забезпечують працевлаштування інвалідів.   

Законом №875 передбачено, якщо підприємства, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, в такому випадку такі підприємства щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, призначене для  працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. При цьому, адміністративно - господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього  Закону.

Інструкцією щодо заповнення форми №10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", затвердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 №42 передбачено обчислення розміру адміністративно - господарських санкцій. Так, чисельність працюючих інвалідів штатних працівників обчислюється шляхом підсумування середньооблікової чисельності працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно та діленням одержаної суми на кількість місяців за період з початку року.

Таким чином, сума коштів адміністративно - господарських санкцій, яку повинен був  сплатити відповідач до 15.04.2009 року, становила 23300 грн. 01 копійка.

Суми адміністративно - господарських санкцій використовуються на фінансування заходів щодо соціальної, трудової, фізкультурно - спортивної та професійної реабілітації інвалідів.  

Нарахування пені за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій здійснюється відповідно до "Порядку нарахування пені та її сплати", затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 №223, п.п.3.4 п.3 якого передбачено, що нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу).

Судом враховані ті обставини, що відповідачем 16.04.2009 року, 20.05.2009 року, 15.06.2009 року, 30.07.2009 року та 04.10.2009 року було добровільно сплачено частину адміністративно - господарських санкцій в загальному розмірі 10000,00 гривень (а.с. 9).

Водночас, оскільки відповідачем було порушено терміни сплати санкцій, то позивачем правомірно нараховано пеню в сумі 1806 грн. 13 коп., відповідно до ч.2 ст.20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

Отже, в даному випадку відповідач - Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Мир" не забезпечив встановленого нормативу трьох робочих місць для працевлаштування інвалідів та не сплатив решту адміністративно – господарських санкцій в розмірі 13300 грн. 01 коп., що зумовило нарахування пені у розмірі 1806 грн.13 копійок.

Порушення відповідачем вимог чинного законодавства зачіпає інтереси держави у сфері соціального захисту інвалідів та завдає матеріальної шкоди Фонду соціального захисту інвалідів, який є органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Водночас, оцінюючи визнання відповідачем позову в повному обсязі заявленої суми, суд бере до уваги наступне.

Частиною 3 ст.136 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС) України передбачено, що судове рішення у зв’язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими ст. 112 КАС України.

Відповідно до ч. 1 ст. 112 КАС України відповідач може визнати адміністративний позов повністю або частково. Згідно з ч. 4 цієї статті суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Суд, дослідивши матеріали справи та надані докази,  дійшов висновку, що визнання позову базується на дійсних обставинах, що підтверджуються відповідними доказами, а визнання позову не суперечить закону, не порушує нічиї права, свободи або інтереси.

За приписами ч. 2 ст. 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.  

В силу ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги  та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює  докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.

Суд, на підставі наявних в матеріалах справи документів, заслухавши пояснення представника позивача, відповідача, повно і всебічно з’ясувавши обставини в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засідання приходить до висновку про задоволення даного позову в повному обсязі.

Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем  - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 112, 136, 158, 162, 163, 167, 255, 257  КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Позов Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задовольнити повністю.

Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мир" ( 22220, Вінницька область, Погребищенський район, с. Морозівка, р/р 260053910, ВОД ВАТ "Райффайзен банк Аваль", МФО 302247, код ЄДРПОУ 03729931) на користь Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (одержувач: Держбюджет Погребищенського району, р/р 31211230700469, код ЄДРПОУ 3470103, банк одержувача: ГУДКУ у Вінницькій області, м. Вінниця, МФО 802015, символ звітності 230, код бюджетної класифікації 50070000, призначення платежу: "Платежі до Фонду  соціального захисту інвалідів за 2008 рік") адміністративно-господарські санкції в розмірі 13300 грн. 01 коп. ( тринадцять тисяч триста гривень, одна копійка), та пеню в розмірі 1806 грн. 13 коп. (одна тисяча вісімсот шість гривень, тринадцять копійок).

Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється  з  дня  отримання  нею  копії  постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови оформлено:   25.05.10  

Суддя                            Чернюк Алла Юріївна

 

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.05.2010
Оприлюднено08.07.2010
Номер документу9625353
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1285/10/0270

Постанова від 20.05.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні