Постанова
від 14.05.2010 по справі 2а-1676/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-1676/10/2370

14.05.2010 р. м. Черкаси

09 год. 30 хв.

Черкаський окружний адмі ністративний суд в складі:

головуючого судді - Кульч ицького С.О.,

при секретарі судового зас ідання - Руденко Ю.В.,

за участю:

прокурора - Кондри Г. О. (за посвідченням),

представника позивача - Пугач Л.М. (за довіреністю),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за позовом першого заступника п рокурора Черкаської області в інтересах держави в особі Г оловної державної інспекції на автомобільному транспорт і України до приватного підп риємства «Драбів- Транзит» про стягнення фінансових сан кцій,

ВСТАНОВИВ:

Перший заступник про курора Черкаської області зв ернувся до суду з адміністра тивним позовом в інтересах д ержави в особі Головної держ авної інспекції на автомобіл ьному транспорті України до приватного підприємства «Др абів- Транзит» про стягненн я 1700 грн. фінансових санкцій.

Позивач стверджує, що за результатами проведеної п еревірки до приватного підпр иємства «Драбів- Транзит»з астосовані фінансові санкці ї, оскільки відповідач, в пору шення вимог Закону України « Про автомобільний транспорт », надавав послуги по перевез енню вантажу без належного о формлення документів.

Прокурор та представник п озивача позовні вимоги підтр имали та просили позов задов ольнити.

Відповідач до зали судовог о засідання не з' явився, зап еречення на позов не надавав , явку своїх представників на судовий розгляд справи не за безпечив, хоча про час та місц е розгляду справи був повідо млений належним чином.

Виходячи з положень ч.2 ст.128 К одексу адміністративного су дочинства України, суд вважа є, що неприбуття в судове зас ідання без поважних причин п редставника сторони або трет ьої особи, не повідомлення ни ми про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду сп рави.

Суд, заслухавши пояснення та доводи прокурора та предс тавника позивача по справі, о цінивши наявні у справі дока зи приходить до висновку, що п озов підлягає до задоволення повністю з наступних підста в.

Судом встановлено, що 12.11.2009 ро ку співробітниками територ іального управління Головно ї державної інспекції на авт омобільному транспорті в Чер нігівській області була здій снена перевірка відповідача щодо дотримання останнім ви мог законодавства про автомо більний транспорт під час ви конання перевезень пасажирі в і вантажів автомобільним т ранспортом. За результатами перевірки було складено акт № 174289, з якого вбачається, що 12.11.2009 року водій відповідача керу ючи транспортним засобом мар ки Інтернаціонал 9600, номерний знак СА 2186 ВА, надавав посл уги з перевезення вантажу бе з оформлення документів, пер елік яких визначений ст.48 Зако ну України «Про автомобільни й транспорт»від 03.07.92 р. №2355-ХІІ, а саме: без наявності ліцензій ної картки, чим були порушені вимоги вказаної статті Зако ну України «Про автомобільни й транспорт»від 03.07.92 р. №2355-ХІІ (д алі - Закону).

За результатами перевірки начальником територіальног о управління Головної держав ної інспекції на автомобільн ому транспорті у Черкаській області було прийнято постан ову про застосування фінансо вих санкцій № 086345 від 21.12.2009 року, з гідно з якою до відповідача з астосовано фінансові санкці ї в сумі 1700 грн., передбачені аб зацом 3 частини 1 статті 60 Зако ну.

Копія постанови була надіс лана відповідачу 28.12.2009 року.

Відомостей щодо оскаржен ня та наступного скасування вказаної постанови про засто сування фінансових санкцій с уду надано не було.

Згідно з пунктом 1 Положен ня про Міністерство транспор ту та зв'язку України затверд женого постановою Кабінету М іністрів України від 06.06.2006 № 789, М іністерство транспорту та зв ' язку України є центральним органом виконавчої влади, го ловним (провідним) орган ом у системі центральних орг анів виконавчої влади з пита нь реалізації державно політ ики в галузі автомобільного транспорту.

Статтею 6 Закону передба чено, що в складі центральног о органу виконавчої влади з п итань автомобільного трансп орту функціонує урядовий орг ан державного управління з п итань контролю на автомобіль ному транспорті, який здійсн ює державний контроль за дод ержанням суб'єктами господар ювання, що провадять діяльні сть у сфері автомобільного т ранспорту, вимог законодавст ва про автомобільний транспо рт.

Вказаний урядовий орган зд ійснює державний контроль за додержанням суб'єктами госп одарювання, які провадять ді яльність у сфері автомобільн ого транспорту, вимог законо давства про автомобільний тр анспорт, норм та стандартів з аконодавче регульованої сфе ри, що визначають організаці ю перевезення пасажирів і ва нтажів автомобільним трансп ортом, а також державний конт роль за додержанням вітчизня ними та іноземними автомобіл ьними перевізниками норм між народних конвенцій і договор ів про міжнародне автомобіль не сполучення.

Пунктом 4 Положення про Голо вну державну інспекцію на ав томобільному транспорті, зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів України від 08.09.20 04 №1190 (далі - Положення) передб ачено, що Головна державна ін спекція на автомобільному тр анспорті, як урядовий орган д ержавного управління, відпов ідно до покладених на неї зав дань здійснює державний конт роль за додержанням суб'єкта ми господарювання, які прова дять діяльність у сфері авто мобільного транспорту загал ьного користування, вимог за конодавства про автомобільн ий транспорт, норм та стандар тів, що регулюють організаці ю перевезення пасажирів і ва нтажів. Пунктом 20 Положе ння передбачено, що Головна д ержавна інспекція на автомоб ільному транспорті є юридичн ою особою, має самостійний ба ланс, реєстраційні рахунки в установах Державного казнач ейства, печатку із зображенн ям Державного Герба України і своїм найменуванням.

Згідно вимог пункту 8 Положе ння, Міністерство транспорту та зв'язку України наказом № 8 88 від 14.12.2005 затвердило Положенн я про територіальні органи Г оловної державної інспекції на автомобільному транспорт і, зареєстроване в Міністерс тві юстиції України 28.12.2005 року з а № 1573/11853. За п.1 цього Положення, т ериторіальний орган Головна державна інспекція на автом обільному транспорті в Черка ській області є територіальн им структурним підрозділом Г оловної державної інспекції на автомобільному транспорт і без права юридичної особи.

Пунктами 4, 5 Положення визна чені основні завдання терито ріальних управлінь Головної державної інспекції на авто мобільному транспорті у відп овідному регіоні, а саме: здій снення державного контролю з а дотриманням суб'єктами гос подарювання усіх форм власно сті вимог нормативно-правови х актів, стандартів і норм пер евезення вантажів і пасажирі в автомобільним транспортом загального користування. Кр ім того територіальні управл іння Головної державної інсп екції на автомобільному тран спорті, відповідно до поклад ених на них завдань здійснюю ть державний контроль за суб 'єктами господарювання, які п ровадять діяльність у сфері автомобільного транспорту з агального користування.

Абзацом 3 частини першої ста тті 60 Закону передбачено, що з а порушення законодавства пр о автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції у ви гляді штрафу у розмірі ста не оподатковуваних мінімумів д оходів громадян. Накладати т акі санкції від імені центра льного органу виконавчої вла ди з питань автомобільного т ранспорту уповноважені поса дові особи урядового органу державного управління з пита нь контролю на автомобільном у транспорті. Цією ж статтею п ередбачено, що порядок стягн ення у вигляді штрафу за пору шення, викладені у цій статті , та порядок оскарження і опро тестування постанови по спра ві про правопорушення визнач ає Кабінет Міністрів України .

Постановою Кабінету Мініс трів України від 08.11.2006 року № 1567 з атверджено Порядок здійснен ня державного контролю на ав томобільному транспорті (дал і - Порядок). Пунктом 3 цього П орядку передбачено, що одним з органів державного контро лю на автомобільному транспо рті є Головна державна інспе кція на автомобільному транс порті, та її територіальне уп равління в Черкаській област і.

Згідно вимог статті 6 Закону та пункту 4 Порядку, державний контроль автомобільних пере візників здійснюється посад овими особами органу державн ого контролю шляхом проведен ня перевірок.

Відповідно до ст. 238 Госпо дарського кодексу України за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб' єктів господарю вання можуть бути застосован і уповноваженими органами де ржавної влади або органами м ісцевого самоврядування адм іністративно-господарські с анкції, тобто заходи організ аційно-правового або майново го характеру, спрямовані на п рипинення правопорушення су б' єкта господарювання та лі квідації його наслідків. Вид и адміністративно-господарс ьких санкцій, умови та порядо к їх застосування визначають ся цим Кодексом, іншими закон одавчими актами. Адміністрат ивно-господарські санкції мо жуть бути встановлені виключ но законами.

Відповідно до вимог статті 48 Закону України «Про автомоб ільний транспорт»№ 2344 від 05.04.2001 р оку документами на підставі яких здійснюються перевезен ня вантажів водіями є: посвід чення водія відповідної кате горії, реєстраційні документ и на транспортний засіб, ліце нзійна картка, дорожній лист , товарно-транспортна наклад на або інший визначений зако нодавством документ на ванта ж, інші документи, передбачен і законодавством України.

Згідно абзацу 3 частини 1 ста тті 60 Закону України «Про авто мобільний транспорт»за пору шення законодавства про авто мобільний транспорт до автом обільних перевізників засто совуються санкції за надання послуг з перевезень пасажир ів без оформлення документів , перелік яких визначений ста ттею 48 цього Закону, - штраф у ро змірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Оцінюючи докази у справі в ї х сукупності, суд вважає дове деним право територіального управління Головної державн ої інспекції на автомобільно му транспорті України на стя гнення 1700 грн. заборгованості по сплаті фінансових санкці й за порушення законодавства про автомобільний транспорт .

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, 128, ст.ст. 158-159, 1 61-163 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позо в задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підп риємства «Драбів- Транзит» (19800, Черкаська область, Драбів ський район, смт. Драбів, вул. 60- річчя СРСР, 2, ідентифікаційни й код 35846735) на користь держави 1700 (одну тисячу сімсот) грн. фіна нсових санкцій, зарахувавши їх на р/р 31114106700002, код платежу 21081100 «а дміністративні штрафи та інш і санкції», одержувач УДК в м. Черкаси, код одержувача 22809222, ба нк ГУ ДКУ в Черкаській област і, МФО 854018.

Постанова відповід но до ч. 1 ст. 254 КАС України набир ає законної сили після закін чення строку подання заяви п ро апеляційне оскарження, вс тановленого цим Кодексом, як що таку заяву не було подано.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Повний текст постанов и виготовлений 14 травня 2010 року .

Головуючий С.О. Кульчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2010
Оприлюднено14.10.2010
Номер документу9626418
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1676/10/2370

Постанова від 14.05.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні