ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
14.07.2009 р. № 5/571
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі:
головуючого судді Кочана В .М., суддів Смолія І.В. Донця В.А .
секретаря судового засіда ння Стріхи В.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративний позов
Заступника Генерального прокурора України
в інтересах державив в особ і Державної адміністрації за лізничного транспорту Украї ни (Укрзалізниця)
до Міністерства транспорту та зв'язку України
про визнання протиправним та скасування наказу № 14 від 10.01.2008р .,
В С Т А Н О В И В:
Заступник Генеральног о прокурора України в інтере сах держави в особі Укрзаліз ниці звернувся до суду з адмі ністративним позовом, в яком у просив визнати протиправни м та скасувати Наказ Міністе рства транспорту та зв"язку У країни №14 від 10.01.2008 року "Про укла дання (розірвання) контракті в" в частині укладання (розірв ання) контрактів з керівника ми усіх підприємств залізнич ного транспорту, визначених у розділі 4 переліку (за винятк ом начальників залізниць).
Представники Генеральної прокуратури України та Укрза лізниці позовні вимоги в суд овому засіданні підтримали і пояснили, що міністром транс порту та зв'язку України 10.01.2008 в идано наказ № 14 "Про укладання (розірвання) контрактів". Вказ аним наказом затверджено пер елік підприємств щодо яких М іністерство безпосередньо в ирішує питання про наймання (звільнення) керівників, а так ож укладання (розривання) з ни ми контрактів.
На переконання Генераль ної прокуратури України оска ржуваний наказ є незаконним та прийнятим з перевищенням повноважень в частині уклада ння (розірвання) контрактів з керівниками усіх підприємст в залізничного транспорту, з азначених у розділі 4 перелік у (за винятком начальників за лізниць), оскільки позбавляє Укрзалізницю функцій управл іння підпорядкованими підпр иємствами, які делеговані їй чинним законодавством, у том у числі актами Уряду.
Представник відповідача п роти задоволення адміністра тивного позову заперечив, ос кільки вважає, що оскаржуван ий наказ видано у відповідно сті до діючого законодавства , яке регулює порядок управлі ння об"єктами державної влас ності.
Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши письмові дока зи по справі, суд вважає, що ад міністративний позов слід за довольнити, виходячи з насту пного.
Міністром транспорту та зв 'язку України 10.01.2008 видано наказ №14 "Про укладання (розірвання ) контрактів". Вказаним наказо м затверджено перелік підпри ємств залізничного транспор ту щодо яких Міністерство бе зпосередньо вирішує питання про наймання (звільнення) кер івників, а також укладання (ро зривання) з ними контрактів.
Положенням про Державну ад міністрацію залізничного тр анспорту України, затверджен им постановою Кабінету Мініс трів України від 29.02.1996 № 262, перед бачено, що Укрзалізниця є орг аном управління залізничним транспортом загального кори стування. До сфери її управлі ння входять Донецька, Льв івська, Одеська, Південна, Пів денно-Західна та Придніпровс ька залізниці, а також інші об 'єднання, підприємства, устан ови і організації залізнично го транспорту.
Укрзалізниця здійснює цен тралізоване управління проц есом перевезень у внутрішньо му і міжнародному сполученні та регулює виробничо-господ арську діяльність залізниць у сфері організації цього пр оцесу.
Відповідно до ст. 16 Конститу ції України, ст. 21 Закону Украї ни "Про Кабінет Міністрів Укр аїни" та ст. 5 Закону України "Пр о управління об'єктами держа вної власності" Кабінет Міні стрів України здійснює управ ління об'єктами державної вл асності та делегує в установ леному законом порядку окрем і повноваження щодо управлін ня цими об'єктами міністерст вам, іншим центральним орган ам виконавчої влади, місцеви м державним адміністраціям т а відповідним суб'єктам госп одарювання.
Згідно з ст. 4 Закону Україн и "Про управління об'єктами де ржавної власності" суб'єктам и управління державної власн ості, окрім Кабінету Міністр ів України, міністерств та ін ших органів виконавчої влади , є також органи, які здійснюют ь управління державним майно м відповідно до повноважень, визначених окремими законам и.
Статтями 4 та 5 Закону Украї ни "Про залізничний транспор т" передбачено, що управління залізницями та іншими підпр иємствами залізничного тран спорту, а також їх майном здій снюється органом управління залізничним транспортом - Ук рзалізницею.
Статтею 22 Закону України "П ро транспорт" до складу заліз ничного транспорту віднесен о підприємства, які здійснюю ть перевезення пасажирів, ва нтажів, багажу, рухомий склад залізничного транспорту, за лізничні шляхи сполучення, а також промислові, будівельн і, торговельні та постачальн ицькі підприємства, навчальн і заклади, школи, заклади охор они здоров'я, фізичної культу ри та спорту, підприємства пр омислового залізничного тра нспорту та інші підприємства , установи та організації, що з абезпечують його діяльність і розвиток.
Відповідно до ст. 6 Закону У країни "Про управління об'єкт ами державної власності" упо вноважені органи управління відповідно до покладених на них завдань укладають і розр ивають контракти з керівника ми державних підприємств, ор ганізацій і господарських ст руктур.
Повноваження щодо уклада ння контрактів з керівниками підприємств, які підпорядко вані Укрзалізниці (крім нача льників залізниць), надані їй підпунктом 3 п. 4 Положення про Державну адміністрацію залі зничного транспорту України , затвердженого постановою К абінету Міністрів України ві д 29.02.1996 №262.
Таким чином, оскаржуваний наказ в частині укладання (ро зірвання) контрактів з керів никами підприємств залізнич ного транспорту, зазначених у розділі 4 переліку (за винятк ом начальників залізниць), є п ротиправним, оскільки позбав ляє Укрзалізницю функцій упр авління підпорядкованими пі дприємствами, які делеговані їй чинним законодавством.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати Наказ Міністерств а транспорту та зв"язку Украї ни №14 від 10.01.2008 року "Про укладанн я (розірвання) контрактів" в ча стині укладання (розірвання) контрактів з керівниками ус іх підприємств залізничного транспорту, визначених у роз ділі 4 переліку (зав винятком н ачальників залізниць).
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано .
Постанова суду може бути ос каржена до суду апеляційної інстанції шляхом подання зая ви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційн ої скарги. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається пр отягом двадцяти днів після п одання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляц ійне оскарження та апеляційн а скарга подаються Київськом у апеляційному адміністрати вному суду через Окружний ад міністративний суд міста Киє ва.
Головуючий - с уддя Кочан В.М.
судді Смолій І.В.
Донець В.А.
Дата складення поста нови у повному обсязі 16.07.2009 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2009 |
Оприлюднено | 14.10.2010 |
Номер документу | 9626790 |
Судочинство | Адміністративне |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Шевченко Світлана Луківна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Шевченко Світлана Луківна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кочан В.М.
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Шевченко Світлана Луківна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Шевченко Світлана Луківна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні