ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
09.06.2009 р. № 2а -1601/09/2670
Окружний адміністрати вний суд міста Києва
в складі: головуючого судді Качур І.А.
при секретарі Черненко О.В.
з участю представника пози вача Морозова В.Ю., предст авника виконавчої дирекції К МВ ФСС з тимчасової втрати пр ацездатності ОСОБА_2, пред ставника відповідача ОСОБ А_3
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом зас тупника прокурора Печерсько го району міста Києва в інтер есах держави в особі Виконав чої дирекції Київського місь кого відділення Фонду соціал ьного страхування з тимчасов ої втрати працездатності до Приватного підприємства «1М» про стягнення заборгованост і
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 09.06.2009 ро ку о 12 год. 13 хв. проголошено вст упну та резолютивну частини постанови. Виготовлення пост анови у повному обсязі відкл адено, про що повідомлено сто рін після проголошення вступ ної та резолютивної частини постанови в судовому засідан ні з урахуванням вимог ч.4 ст. 167 КАС України
В С Т А Н О В И В :
Заступник прокурора Печ ерського району міста Києва звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі Ви конавчої дирекції Київськог о міського відділення Фонду соціального страхування з ти мчасової втрати працездатно сті про стягнення з Приватно го підприємства «1М»6059,15 грн. за порушення порядку витрачанн я страхових коштів та 3029,58 грн. ш трафних санкцій. В обґрунтув ання позовних вимог покликає ться на те, що контрольно-реві зійний відділ Центральної ди рекції Київського міського в ідділення Фонду соціального страхування з тимчасової вт рати працездатності провів п озапланову перевірку, у ході якої було виявлено, що у берез ні 2008 року директору підприєм ства ОСОБА_3 була нарахова на допомога у зв' язку з вагі тністю та пологами в сумі 8029,58 г рн., яка повністю віднесена на витрати з бюджету Фонду. Труд ові відносини директора ОС ОБА_3 з відповідачем встано влені з 14.03.2007 року, дата звільне ння з попереднього місця роб оти - 07.08.2006 року, тобто страхови й стаж був перерваний на пері од 7 місяців і 7 днів. Кількість днів непрацездатності ОСО БА_3, за які надається допомо га фактично складає 78, сума до помоги - 1970,43 грн., а тому сума на длишково неправомірно викор истаних коштів Фонду завищен а на 6059,15 грн., які просить стягну ти з відповідача. Крім того пр осить стягнути штрафні санкц ії, які складають 50% належної д о сплати суми страхових внес ків, рішення про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій у розмірі 3069,43 грн. від 30.07.2008 рок у направлялось відповідачу р екомендованим листом та отри мане 04.08.2008 року. В подальшому ос таточну суму було зменшено д о 9088,37 грн.: 6059,15 грн. витрат, 3029,58 грн. - штрафні санкції.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, дав пояснення аналогічн і мотивам звернення до суду. П росив позов задовольнити.
Представник Виконавчої ди рекції Київського міського в ідділення Фонду соціального страхування з тимчасової вт рати працездатності в інтере сах якого подано позов, вимог и підтримала та пояснила, що Ф онд соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності є органом, який прова дить збір і акумуляцію страх ових внесків та інших коштів , призначених для фінансуван ня матеріального забезпечен ня соціальних послуг, забезп ечує їх надання, а також здійс нює контроль за використання м цих коштів. При перевірці пр авильності нарахування допо моги директору ПП «1М»ОСОБА _3 виявлено порушення: допом ога за листками непрацездатн ості нарахована, виходячи з ф актичної заробітної плати, а не з розміру мінімальної зар обітної плати, встановленої на момент настання страховог о випадку, так як заробітна пл ата перед настанням страхово го випадку нарахована за чот ири місяці, а страхові внески з них сплачені за 2 місяці. Тру довий стаж директора ОСОБА _3 був перерваний на 7 місяців 7 днів: дата звільнення з попе реднього місця роботи 07.08.2006 рок у, а призначення директором - 14.03.2007 року; крім того допомога н арахована за березень, коли ОСОБА_3 працювала і їй було н араховано заробітну плату, а тому кількість днів тимчасо вої непрацездатності, за які надається допомога, фактичн о склала 78. За результатами ре візії виконавчої дирекцією б уло прийнято рішення від 30.07.2008 р оку №148 про неприйняття до зар ахування витрат у розмірі 6138,86 грн. та накладення штрафу на с уму 2088,00 грн. в подальшому остат очну суму платежу було зменш ено до 9088,73 грн.. просила позов за довольнити.
Представник відповідача п озов заперечила та пояснила, що допомога за листком непра цездатності відповідач нара хував, виходячи з фактичної з аробітної плати, а не з розмір у мінімальної заробітної пла ти, оскільки заробітна плата перед настанням страхового випадку та внески у Фонд нара ховувалися та були сплачені за сім місяців: підприємство сплатило 362 грн. (по 50 грн. за міс яць і 12 грн. штрафу). Крім того н орми, на порушення яких посил ається Фонд, визнані Констит уційним Судом такими, що не ві дповідають Конституції. А то му просила в задоволенні поз овних вимог відмовити.
Заслухавши пояснення стор ін, розглянувши подані докум енти і матеріали, всебічно і п овно з' ясувавши фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд приходить до в исновку, що позов слід задово льнити з наступних підстав.
Приватне підприємство «1М» зареєстроване як платник стр ахових внесків у Центральній міжрайонній виконавчій дире кції Київського міського від ділення Фонду соціального ст рахування з тимчасової втрат и працездатності 26.03.2007 року №46626, що підтверджується карткою страхувальника.
Як зазначила представник в ідповідача та не заперечили представники позивача та осо би, в інтересах якої подано по зов, страховий випадок ставс я 24.03.2008 року.
У матеріалах справи наявна копія лікарняного листка се рії ААШ №634463, виданого 24.03.2008 року ОСОБА_3 у зв' язку з вагітн істю та пологами.
Таким чином, судом встановл ено, що страховий випадок нас тав 24.03.2008 року.
Відповідно до ч.3 ст. 4 Закон У країни "Про загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та в итратами, зумовленими похова нням" від 18.01.2001 року з наступним и змінами і доповненнями (дал і- Закон), застрахованим осо бам (крім добровільно застра хованих та застрахованих, як і знаходились у страхових ви падках, передбачених цим Зак оном, або у відпустці для догл яду за дитиною до досягнення нею трирічного віку), які спла чують страхові внески менше повних шести календарних міс яців протягом останніх двана дцяти календарних місяців пе ред настанням страхового вип адку, допомога по тимчасовій непрацездатності, вагітност і та пологах відповідно до ць ого Закону виплачується вихо дячи з фактичної заробітної плати, з якої було сплачено ст рахові внески, але не вище роз міру мінімальної заробітної плати, встановленої на час на стання страхового випадку.
Особи, які застраховані на д обровільних засадах у Фонді соціального страхування з ти мчасової втрати працездатно сті, та фізичні особи (підприє мці, що сплачують єдиний пода ток (крім осіб, які знаходилис ь у страхових випадках, перед бачених цим Законом, або у від пустці для догляду за дитино ю до досягнення нею трирічно го віку), мають право на матері альне забезпечення та соціал ьні послуги за цим Законом за умови сплати страхових внес ків (встановленого розміру є диного податку) не менше повн их шести календарних місяців протягом останніх дванадцят и календарних місяців перед настанням страхового випадк у.
Рішенням Конституційного Суду від 22.05.2008 № 10-рп/2008 "У справі за конституційними поданнями В ерховного Суду України щодо відповідності Конституції У країни (конституційності) ок ремих положень статті 65 розді лу I, пунктів 61, 62, 63, 66 розділу II, пун кту 3 розділу III Закону України "Про Державний бюджет Україн и на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих акті в України" і 101 народного депут ата України щодо відповіднос ті Конституції України (конс титуційності) положень статт і 67 розділу I, пунктів 1 - 4, 6 - 22, 24 - 100 ро зділу II Закону України "Про Де ржавний бюджет України на 2008 р ік та про внесення змін до дея ких законодавчих актів Украї ни" (справа щодо предмета та зм істу закону про Державний бю джет України)" положення Зако ну України "Про Державний бюд жет України на 2008 рік та про вне сення змін до деяких законод авчих актів України", визнані неконституційними, втрачают ь чинність з дня ухвалення Ко нституційним Судом України ц ього Рішення.
Зазначеним вище Рішенням К онституційного Суду були виз нані неконституційними норм и ч.3 ст. 4 Закону, зміни про викл ючення п.3, 4 ч.1 ст. 34 «Про загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування у зв'язку з ти мчасовою втратою працездатн ості та витратами, зумовлени ми похованням», однак норми в тратили чинність з дня ухвал ення Рішення, тобто 22.05.2008 року.
На час настання страхового випадку, 24.03.2008 року норми ст. 4 За кону України «Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами, зумовленими п охованням»були чинними.
Ст. 34 Закону, у редакції чинні й на час настання страхового випадку, передбачено, що за за гальнообов'язковим державни м соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими похованням, над аються такі види матеріально го забезпечення та соціальни х послуг: 1) допомога по тимчас овій непрацездатності (включ аючи догляд за хворою дитино ю) (статті 35, 37 цього Закону); 2) доп омога по вагітності та полог ах (статті 38, 39 цього Закону); 3) пу нкт 3 частини першої статті 34 в иключено; 4) пункт 4 частини пер шої статті 34 виключено; 5) допом ога на поховання (крім похова ння пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещас ного випадку на виробництві) (статті 45, 46 цього Закону); 6) забе зпечення оздоровчих заходів (оплата путівок на санаторно -курортне лікування застрахо ваним особам та членам їх сім ей, до дитячих оздоровчих зак ладів, утримання санаторіїв- профілакторіїв, надання соці альних послуг у позашкільній роботі з дітьми, у тому числі придбання дитячих новорічни х подарунків) (статті 47, 48 цього Закону).
Таким чином посилання пред ставника відповідача на заст осування при проведенні поза планової перевірки норм, які визнані неконституційними, не відповідають дійсності.
Доказів сплати ПП «1М»за пра цівника ОСОБА_3 страхових внесків за повних шість кале ндарних місяців і більше про тягом останніх дванадцяти ка лендарних місяців перед наст анням страхового випадку від повідачем не надано.
Відповідно до ст. 30 Закону, ст рахувальник-роботодавець не се відповідальність за несво єчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у т ому числі страхових внесків, що сплачують застраховані о соби через рахунки роботодав ців, а також за порушення поря дку використання страхових к оштів. Фізична особа, яка не ма є статусу підприємця та вико ристовує найману працю, дода тково несе відповідальність за ухилення від взяття на обл ік як платника страхових вне сків.
За порушення порядку витра чання страхових коштів накла дається штраф у розмірі 50 відс отків належної до сплати сум и страхових внесків.
Відповідно до п.6 ч.1 ст. 28 Закон у України страховик - Фонд соц іального страхування з тимча сової втрати працездатності має право: накладати фінансо вої санкції та адміністратив ні штрафи, передбачені цим За коном та іншими актами закон одавства.
Рішенням №148 Виконавчої дир екції Київського міського ві дділення Фонду соціального с трахування з тимчасової втра ти працездатності в редакції 07.11.2008 року відповідачу не прийн ято до зарахування витрат в с умі 6059,15 та стягнено 3029,58 грн. штра фу.
Дане рішення було направле но відповідачу листом №1818-05 від 07.11.2008 року.
У матеріалах справи відсут ні відомості про оскарження даного рішення відповідачем , а тому сума стягнення є узгод женою.
З урахуванням наведеного с уд приходить до висновку про обґрунтованість позовних ви мог щодо стягнення з відпові дача коштів за порушення пор ядку витрачання страхових ко штів у розмірі 6059,15 грн. та 3029,58 грн . штрафних санкцій, а всього 9088, 73 грн..
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позовні вимоги задоволь нити.
Стягнути з приватного підп риємства «1М»(01001, м.Київ, бул.Л.Ук раїнки, 5а, код ЄДРПОУ 34979148) на кор исть Виконавчої дирекції Киї вського міського відділення Фонду соціального страхуван ня з тимчасової втрати праце здатності 6059,15 грн.(шість тисяч п' ятдесять дев' ять гривен ь 15 копійок) за порушення поря дку витрачання страхових кош тів та 3029,58 грн. (три тисячі двадц ять дев' ять гривень 58 копійо к) штрафних санкцій, а всього 9 088,73 грн.(дев' ять тисяч вісімде сять вісім гривень 73 копійки).
Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особи, які б еруть участь у справі мають п раво оскаржити в апеляційном у порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеля ційне оскарження подається п ротягом 10 днів з дня проголоше ння, апеляційна скарга подає ться протягом 20 днів після под ання заяви про апеляційне ос карження. Дані заяви подають ся до апеляційного суду чере з суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАС України Пост анова, якщо інше не встановле но КАС України, набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо таку з аяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна с карга не була подана у строк, п останова суду першої інстанц ії набирає законної сили піс ля закінчення цього строку. У разі подання апеляційної ск арги судове рішення, якщо йог о не скасовано, набирає закон ної сили після закінчення ап еляційного розгляду справи.
Дата складення та підпис ання постанови в повному обс язі - 12.06.2009 року.
Суддя Качур І.А.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2009 |
Оприлюднено | 14.10.2010 |
Номер документу | 9626865 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні