Постанова
від 10.07.2009 по справі 3/505
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

11 год. 15 хв.

10.07.2009 р. № 3/505

Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і головуючої судді Блажівс ької Н. Є., при секретарі судов ого засідання Миколаєнко І.О .

Розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

За позовом ОСОБА_1

до Головного управління соці ального захисту населення ви конавчого органу Київської м іської державної адміністра ції,

Київського міського центр у по нарахуванню та здійснен ню соціальних виплат

про визнання дій протиправн ими та зобов' язання вчинити дії

На підставі частини 3 ст атті 160 Кодексу адміністратив ного судочинства України в с удовому засіданні 10 липня 2009 ро ку проголошено вступну та ре золютивну частини Постанови .

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И

ОСОБА_1 (надалі - По зивач) звернувся до Окружног о адміністративного суду міс та Києва з позовною заявою до Головного управління соціал ьного захисту населення вико навчого органу Київської міс ької державної адміністраці ї (надалі - Відповідач 1), Київ ського міського центру по на рахуванню та здійсненню соці альних виплат (надалі - Відп овідач 2) та з урахуванням уточ нених позовних вимог просив про визнання неправомірними дій Головного управління со ціального захисту населення виконавчого органу Київсько ї міської державної адмініст рації щодо виплати щорічної до 5 травня разової грошової д опомоги Позивачу, як учасник у бойових дій, виходячи з її ро зміру, меншого, ніж 5 фактичних розмірів мінімальної пенсії за віком; зобов' язання Голо вного управління соціальног о захисту населення виконавч ого органу Київської міської державної адміністрації усу нути порушення права Позивач а на пільгу шляхом надання пи сьмових підстав Київському м іському центру по нарахуванн ю та здійсненню соціальних в иплат про донарахування випл ат заборгованості за 2004-2009 роки щорічної разової допомоги д о 5 травня у розмірі 5 мінімаль них пенсій за віком і виділит и для цього грошові кошти; зоб ов' язання Київського міськ ого центру по нарахуванню та здійсненню соціальних випла т на підставі письмового роз порядження Головного управл іння соціального захисту нас елення виконавчого органу Ки ївської міської державної ад міністрації і виділених грош ових коштів, вчинити нарахув ання та виплату заборгованос ті ОСОБА_1 на пенсійний ра хунок і цим заходом остаточн о усунути порушення права на пільгу в розмірі 5 мінімальни х пенсій за віком щорічної ра зової грошової допомоги до 5 т равня як учаснику бойових ді й.

Позовні вимоги мотивован і тим, що розміри виплачених П озивачу, як учаснику бойових дій, щорічної разової грошов ої допомоги за 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 та 2009 ро ки не відповідають чинному з аконодавству України, чим по рушують права Позивача, які г арантовані Законом України « Про статус ветеранів війни, г арантії їх соціального захис ту»та Конституцією України.

На думку Позивача, виплата йому, як учаснику бойових дій , щорічної разової грошової д опомоги здійснювалась без вр ахування доходів та вимог за значених в рішенні Конституц ійного Суду України від 9 липн я 2007 року та в рішенні Конститу ційного Суду України від 22 тра вня 2008 року. Позивач вважає, що сума недоплати, яка утворила сь внаслідок неправомірних д ій відповідачів повинна бути відшкодована ними в повному обсязі.

Представник Відповідача 1 - Головного управління соціал ьного захисту населення вико навчого органу Київської міс ької державної адміністраці ї, - проти заявлених позовни х вимог заперечив, посилаючи сь на їх необґрунтованість, т а в судовому засіданні зазна чив, що Головне управління со ціального захисту населення не приймає участі у призначе нні та виплаті пенсій та комп енсацій і допомог, зокрема ра зової грошової допомоги до 5 т равня, а тому не могло порушит и прав Позивача.

Також представник Відпові дача 1 посилався на пропуск По зиваем строку звернення до а дміністративного суду та нап олягав на відмові в задоволе нні позову на цій підставі.

Представник Відповідача 2 в судовому засіданні проти за явлених позовних вимог запер ечила, зазначивши, що Київськ ий міський центр по нарахува нню та здійсненню соціальних виплат, як орган виконавчої в лади, керується в своїй робот і чинними нормативно-правови ми актами та діє в межах право вого поля, а тому законних під став для виплати Позивачу су ми різниці щорічної грошової допомоги як учаснику бойови х дій за період 2004-2009 роки немає, оскільки виплата зазначених видів допомог проведена Поз ивачу у відповідності до вим ог чинного законодавства.

Представником Київського міського центру по нарахуван ню та здійсненню соціальних виплат було зазначено, що вип лата щорічної грошової допом оги як учаснику бойових дій з а 2004-2009 роки була проведена в кві тні 2004-2009 років, а тому вважаєтьс я виплаченою відповідно до ч инного законодавства на моме нт виплати.

Також представник Відпові дача 2 в судовому засіданні вк азала на пропуск Позивачем р ічного строку звернення до а дміністративного суду за зах истом прав, свобод та інтерес ів та наполягала на відмові в задоволенні позову з цієї пі дстави.

Розглянувши подані сторо нами документи та матеріали, заслухавши пояснення Позива ча та представників відповід ачів, всебічно і повно з' ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окр ужний адміністративний суд м іста Києва

В С Т А Н О В И В

Позивач - ОСОБА _1, ІНФОРМАЦІЯ_1, - має ста тус учасника бойових дій, що п ідтверджується посвідчення м серія НОМЕР_1 від 22 грудня 2006 року.

Статтею 17-1 Закону України «П ро статус ветеранів війни, га рантії їх соціального захист у»встановлено, що щорічну ви плату разової грошової допом оги до 5 травня в розмірах, пер едбачених статтями 12 - 16 цьог о Закону, здійснюють органи п раці та соціального захисту населення через відділення з в'язку або через установи бан ків (шляхом перерахування на особовий рахунок отримувача ) пенсіонерам - за місцем отр имання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, - за місцем ї х проживання чи одержання гр ошового утримання.

В судовому засіданні Позив ачем було зазначено, що у 2004, 2005, 20 06, 2007, 2008, 2009 роках щорічна разова г рошова допомога учаснику бой ових дій йому виплачувалася у розмірах, значно нижчих, ані ж ті, які передбачено Законом України «Про статус ветеран ів війни, гарантії їх соціаль ного захисту».

Як вбачається з матеріалів справи та підтверджується п оясненнями сторін, Позивач у квітні 2004-2009 років отримав щорі чну разову грошову допомогу учаснику бойових дій у відпо відних розмірах, які вважає н еналежними.

Таким чином, Суд вважає, що П озивач був обізнаний із сума ми виплат, які йому здійснюва лися у зазначених роках.

Представники відповідач ів в судовому засіданні напо лягали на застосуванні судом наслідків пропущення Позива чем річного строку звернення до адміністративного суду з а захистом прав, свобод та інт ересів стосовно частини позо вних вимог.

Відповідно до частини 2 стат ті 99 Кодексу адміністративно го судочинства України для з вернення до адміністративно го суду за захистом прав, своб од та інтересів особи встано влюється річний строк, який о бчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була д ізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до частини 1 стат ті 100 Кодексу адміністративно го судочинства України пропу щення строку звернення до ад міністративного суду є підст авою для відмови у задоволен ні адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполя гає одна із сторін.

Строк звернення до адмініс тративного суду - це проміжо к часу після виникнення спор у у публічно-правових віднос инах, протягом якого особа ма є право звернутися до адміні стративного суду із позовною заявою за вирішенням цього с пору і захистом своїх прав, св обод чи інтересів. Після закі нчення цього часу особа не вт рачає права звернутися із ад міністративним позовом, але у задоволенні цього позову м оже бути відмовлено на тій пі дставі, що пропущено строк зв ернення.

Дотримання строку звернен ня з адміністративним позово м є однією з умов для реалізац ії права на позов у публічно-п равових відносинах. Вона дис циплінує учасників цих відно син у випадку, якщо вони стали спірними, запобігає зловжив анням і сприяє стабільності діяльності суб' єктів владн их повноважень щодо виконанн я своїх функцій.

Встановлення процесуальни х строків законом та судом пе редбачено з метою дисципліну вання учасників адміністрат ивного судочинства та своєча сного виконання ними передба чених Кодексом адміністрати вного судочинства України пе вних процесуальних дій.

Інститут строків в адмініс тративному процесі сприяє до сягненню юридичної визначен ості у публічно-правових від носинах, а також стимулює уча сників адміністративного пр оцесу добросовісно ставитис я до виконання своїх обов' я зків. Ці строки обмежують час , протягом якого такі правові дносини можуть вважатися спі рними; після їх завершення, як що ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відноси ни стають стабільними.

Суд звертає увагу на те, що Позивач був ознайомлений з р озмірами грошової допомоги, які йому виплачувалися у 2004-2009 р оках. Норми законів, які регул юють відносини нарахування т а виплати щорічної допомоги учасникам бойових дій, офіці йно оприлюднені у встановлен ому законом порядку і є загал ьновідомими.

Враховуючи вищевикладен е, Судом не встановлено, а Пози вачем не зазначено про існув ання обставин, що можуть бути визнані судом поважними для пропущення строку звернення до суду, встановленого статт ею 99 Кодексу адміністративно го судочинства України.

Позивачем не надано обґрун тованих пояснень стосовно пр ичин пропуску строку звернен ня до адміністративного суду стосовно частини позовних в имог, а також не надано належн их доказів на підтвердження поважності причини пропуску строку звернення до суду.

Вивчивши матеріали справи , Суд встановив, що Позивач зве рнувся до Окружного адмініст ративного суду міста Києва і з порушенням строку зверненн я до адміністративного суду стосовно частини позовних ви мог, оскільки адміністративн ий позов подано до Окружного адміністративного суду міст а Києва 26 березня 2008 року (про що свідчить відповідний реєстр аційний напис на першій стор інці позовної заяви), а тому по зовні вимоги про перерахунок та виплату щорічної допомог и учаснику бойових дій за пер іод з 2004 року по 26 березня 2007 року не підлягають задоволенню з підстав пропуску строку зве рнення до суду відповідно до вимог частини 1 статті 100 Кодек су адміністративного судочи нства України.

Стосовно позовних вимог пр о стягнення з Відповідачів н едоплаченої Позивачу, як уча снику бойових дій, щорічної р азової грошової допомоги за період з 26 березня 2007 року по да ту розгляду справи, Суд вважа є за необхідне зазначити нас тупне.

Відповідно до частини 5 стат ті 12 Закону України «Про стату с ветеранів війни, гарантії ї х соціального захисту»(в ред акції, яка діяла до 1 січня 2008 ро ку) щорічно до 5 травня учасник ам бойових дій виплачується разова грошова допомога у ро змірі п'яти мінімальних пенс ій за віком.

Відповідно до пункту 13 ста тті 71 Закону України «Про держ авний бюджет України на 2007 рік »N 489-V дію частини п'ятої статті 12 зупинено на 2007 рік в частині в изначення розміру виплат щор ічної разової грошової допом оги.

Водночас, статтею 29 Закону У країни «Про державний бюджет України на 2007 рік»N 489-V установл ено, що у 2007 році виплата щорічн ої разової допомоги відповід но до законів України "Про ста тус ветеранів війни, гаранті ї їх соціального захисту" уча сникам бойових дій становить 280 гривень.

Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року N 6-рп/2007 визнано такими, що не ві дповідають Конституції Укра їни (є неконституційними) пол оження статті 29 Закону У країни "Про Державний бюджет України на 2007 рік", за якою у 2007 ро ці виплата щорічної разової допомоги відповідно до закон ів України "Про статус ветера нів війни, гарантії їх соціал ьного захисту" та "Про жертви н ацистських переслідувань" зд ійснюється у таких розмірах: інвалідам I групи - 450 гривень, і нвалідам II групи - 360 гривень, ін валідам III групи - 300 гривень; уча сникам бойових дій та колишн ім неповнолітнім в'язням кон центраційних таборів, гетто, інших місць примусового три мання, а також дітям, які народ илися у зазначених місцях пр имусового тримання їх батькі в, - 280 гривень; особам, які мають особливі заслуги перед Бать ківщиною, - 450 гривень; членам сі мей загиблих та дружинам (чол овікам) померлих інвалідів в ійни та дружинам (чоловікам) п омерлих учасників бойових ді й, учасників війни і жертв нац истських переслідувань, визн аних за життя інвалідами, - 150 гр ивень; учасникам війни та кол ишнім в'язням концентраційни х таборів, гетто, інших місць п римусового тримання, особам, які були насильно вивезені н а примусові роботи, дітям пар тизанів, підпільників, інших учасників боротьби з націон ал-соціалістським режимом у тилу ворога - 55 гривень; пунк ту 13 статті 71 Закону України "Про Державний бюджет Україн и на 2007 рік", яким зупинено на 2007 р ік дію частини п'ятої статей 12 , 13, 14 та 15 Закону України "Про ста тус ветеранів війни, гаранті ї їх соціального захисту", час тини третьої статей 61, 62, 63, 64 Зако ну України "Про жертви нацист ських переслідувань" в части ні визначення розміру виплат щорічної разової грошової д опомоги;

Згідно з частиною 3 резолюти вної частини Рішення Констит уційного Суду України від 9 ли пня 2007 року N 6-рп/2007 положення ст атей 29, 36, абзацу третього части ни другої статті 56, частини пе ршої статті 66, пунктів 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98, 103, 111 За кону України "Про Державний б юджет України на 2007 рік", визнан і неконституційними, втрачаю ть чинність з дня ухвалення К онституційним Судом України цього Рішення.

Таким чином, Суд звертає ува гу, що у відповідності до прип исів Конституції України, са ме з 9 липня 2007 року (з моменту ух валення Конституційним судо м України рішення від 9 липня 2 007 року N 6-рп/2007) втрачає чинність норма щодо зупинення дії час тини 5 статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, г арантії їх соціального захис ту".

До цього моменту, і, зокрема , на момент нарахування та вип лати Позивачу щорічної разов ої допомоги як учаснику бойо вих дій у квітні 2007 року, було ч инним та підлягало застосува нню положення саме статті 29 За кону України «Про державний бюджет України на 2007 рік», якою встановлено розмір щорічної разової допомоги учасникам бойових дій 280 гривень.

Таким чином, на момент здійс нення виплати Позивачу щоріч ної до 5 травня разової грошов ої допомоги за 2007 рік Відповід ачі діяли на підставі та в меж ах визначених чинним на цей ч ас законодавством України. т аким чином, вимога Позивача п ро здійснення перерахунку та виплати щорічної до 5 травня р азової грошової допомоги за 2007 рік задоволенню не підляга ють.

Щодо позовної вимоги про с тягнення з Відповідачів неви плаченої Позивачу, як учасни ку бойових дій, щорічної разо вої грошової допомоги до 5 тра вня за 2008 рік, Суд звертає увагу на наступне.

Пунктом 20 Розділу ІІ Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2008 рік та про вне сення змін до деяких законод авчих актів України»№ 107-VI від 2 8 грудня 2007 року було внесено зм іни до частини п'ятої статті 12 Закону України «Про статус в етеранів війни, гарантії їх с оціального захисту»та викла дено вказану частину в насту пній редакції: «Щорічно до 5 тр авня учасникам бойових дій в иплачується разова грошова д опомога у розмірі, який визна чається Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних пр изначень, встановлених закон ом про Державний бюджет Укра їни».

Статтею 73 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2008 рік»надано право Кабіне ту Міністрів України у 2008 році встановлювати розміри соціа льних виплат, які відповідно до законодавства визначають ся залежно від розміру мінім альної заробітної плати, в аб солютних сумах у межах асигн увань, передбачених за відпо відними бюджетними програма ми.

Таким чином, згідно з частин ою 5 статті 12 Закону України «П ро статус ветеранів війни, га рантії їх соціального захист у»(в редакції Закону від 1 січн я 2008 року, яка була чинною на мо мент здійснення виплати) щор ічно до 5 травня учасникам бой ових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі, я кий визначається Кабінетом М іністрів України в межах бюд жетних призначень, встановле них законом про Державний бю джет України.

Відповідно до пункту 5 части ни 1 Постанови Кабінету Мініс трів України від 12 березня 2008 р оку № 183 «Про розміри разової г рошової допомоги, що виплачу ється в 2008 році відповідно до З аконів України «Про статус в етеранів війни, гарантії їх с оціального захисту" та "Про же ртви нацистських переслідув ань»установлено, що у 2008 році в иплата разової грошової допо моги, передбаченої Законами України "Про статус ветерані в війни, гарантії їх соціальн ого захисту" та "Про жертви нац истських переслідувань" (дал і - разова грошова допомога) , здійснюється у таких розмір ах: учасникам бойових дій та к олишнім неповнолітнім в'язня м концентраційних таборів, г етто, інших місць примусовог о тримання, а також дітям, які народилися у зазначених місц ях примусового тримання їх б атьків, - 310 гривень.

Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 ро ку N 10-рп/2008 у справі за конститу ційними поданнями Верховног о Суду України щодо відповід ності Конституції України (к онституційності) окремих пол ожень статті 65 розділу I, пункт ів 61, 62, 63, 66 розділу II, пункту 3 розд ілу III Закону України "Про Держ авний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України " і 101 народного депутата Украї ни щодо відповідності Консти туції України (конституційно сті) положень статті 67 розділу I, пунктів 1 - 4, 6 - 22, 24 - 100 розділу II Зак ону України "Про Державний бю джет України на 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів України" (справа щодо предмета та змісту зако ну про Державний бюджет Укра їни) визнано такими, що не відп овідають Конституції Україн и (є неконституційними), полож ення статті 67 розділу I, пункті в 2 - 4, 6 - 8, 10 - 18, підпункту 7 пункту 19, пунктів 20 - 22, 24 - 34, підпунк тів 1 - 6, 8 - 12 пункту 35, пунктів 36 - 100 ро зділу II "Внесення змін до деяк их законодавчих актів Україн и" та пункту 3 розділу III "Прикін цеві положення" Закону Украї ни "Про Державний бюджет Укра їни на 2008 рік та про внесення зм ін до деяких законодавчих ак тів України" (частина 2 резолют ивної частини Рішення).

Згідно з частиною 5 резолюти вної частини Рішення Констит уційного Суду України від 22 тр авня 2008 року N 10-рп/2008 положення За кону України "Про Державний б юджет України на 2008 рік та про в несення змін до деяких закон одавчих актів України", визна ні неконституційними, втрача ють чинність з дня ухвалення Конституційним Судом Україн и цього Рішення.

Таким чином, з 22 травня 2008 року (з моменту ухвалення Констит уційним судом України рішенн я від 22 травня 2008 року N 10-рп/2008) втр атила чинність норма щодо вн есення змін до частини 5 статт і 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

До 22 травня 2008 року, і, відпові дно, на момент нарахування та здійснення виплати Позивачу щорічної разової грошової д опомоги до 5 травня, підлягало застосуванню положення саме статті 73 Розділу І та пункту 20 Розділу ІІ Закону України «П ро державний бюджет України на 2008 рік», якою було надано пра во Кабінету Міністрів Україн и у 2008 році встановлювати розм іри соціальних виплат, які ві дповідно до законодавства ви значаються залежно від розмі ру мінімальної заробітної пл ати, в абсолютних сумах у межа х асигнувань, передбачених з а відповідними бюджетними пр ограмами. Так, відповідно до п ункту 7 частини 1 Постанови Каб інету Міністрів України від 12 березня 2008 р. № 183 «Про розміри р азової грошової допомоги, що виплачується в 2008 році відпов ідно до Законів України «Про статус ветеранів війни, гара нтії їх соціального захисту" виплата учасникам бойових д ій та колишнім неповнолітнім в'язням концентраційних таб орів, гетто, інших місць приму сового тримання, а також дітя м, які народилися у зазначени х місцях примусового триманн я їх батьків здійснюється у р озмірі 310 гривень.

Відповідно до частини 2 стат ті 152 Конституції України зако ни, інші правові акти або їх ок ремі положення, що визнані не конституційними, втрачають ч инність з дня ухвалення Конс титуційним судом України ріш ення про їх неконституційніс ть.

Необхідно зазначити, що Ко нституція України не містить положень про недійсність за конів, інших правових актів ч и окремих положень, у випадку визнання їх неконституційни ми, а наголошує, що вони втрач ають силу. Дефініції «визнан ня акту органу влади недійсн им»та «визнання акту таким, щ о втратив силу»не є тотожним и.

Наслідком визнання акту ор гану влади недійсним у судов ому порядку є його відміна з м оменту видання та, відповідн о, не спричиняє будь - яких юр идичних наслідків. Права та о бов' яки, що виникли із акту о ргану влади, який визнано нед ійним, вважаються такими, що н е грунтуються на законодавс тві з моменту їх виникнення.

Наслідком визнання акту т аким, що втратив силу через вс тановлення його незаконност і є припинення його дії. Саме д о таких наслідків згідно Кон ституції України призводить визнання правового акту нек онституційним. Тобто, закони , інші правові акти або їх окре мі положення, визнані неконс титуційними, не підлягають з астосуванню як такі, що відпо відно до частини другої стат ті 152 Конституції України втра тили чинність з дня ухваленн я Конституційним Судом Украї ни рішення про їх неконститу ційність (Рішення Конституці йного Суду України від 14 грудн я 2000 року № 15-рп).

Резюмуючи вищевикладене, С уд також звертає увагу сторі н на наступне.

На момент виникнення спірн их правовідносин, були чинни ми нормативно-правові акти, я кі мали однакову юридичну си лу, але по-різному встановлюв али розмір щорічної одноразо вої грошової допомоги до 5 тра вня (а саме - Закон України «П ро статус ветеранів війни, га рантії їх соціального захист у»та Закон України «Про Держ авний бюджет України на 2007 рік », Закон України «Про Державн ий бюджет України на 2008рік»).

Конституція України не вст ановлює пріоритету застосув ання того чи іншого закону, в т ому числі залежно від предме та правового регулювання. Не має також закону України, яки й би регулював питання подол ання колізії норм законів, що мають однакову юридичну сил у.

Оскільки чинним законодав ством України, зокрема, Конст итуцією України, не передбач ено розмежування нормативно -правових актів на загальні т а спеціальні, відтак, виходяч и з принципів теорії держави і права, застосуванню підляг ає той закон (норма), який оста нній регулює суспільно-право ві відносини.

Звичайною є практика, коли н аступний у часі акт містить п ряме застереження щодо повно го або часткового скасування попереднього. Загальновизна ним є й те, що з прийняттям нов ого акту, якщо інше не передба чено самим цим актом, автомат ично скасовується однопредм етний акт, який діяв у часі ран іше. Отже, за наявності декіль кох законів, норми яких по-різ ному регулюють конкретну сф еру суспільних відносин, під час вирішення спорів у цих ві дносинах застосовуються пол оження закону з урахуванням дії закону в часі за принципо м пріоритету тієї норми, яка п рийнята пізніше.

Таким чином, оскільки на мом ент здійснення виплат Позива чу щорічної разової допомоги як учаснику бойових дій у кві тні 2007 року були чинними статт і 29 та 71 Закону України «Про Дер жавний бюджет України на 2007 рі к», і вказані статті (станом на момент виплат) не було визнан о неконституційними, Суд вва жає, що суми виплат, здійснени х Позивачу у 2007 році, відповіда ють розміру, визначеному дію чому на час виникнення спірн их відносин законодавству.

На момент здійснення випла т Позивачу щорічної разової допомоги як учаснику бойових дій у квітні 2008 року були чинни ми статті 73 та пункт 20 Розділу І І Закону України «Про Держав ний бюджет України на 2008 рік», і вказані статті (станом на мом ент виплат) не було визнано не конституційними, Суд вважає, що суми виплат, здійснених По зивачу у 2008 році, відповідають розміру, визначеному діючом у на час виникнення спірних в ідносин законодавству.

Судом не приймаються до ува ги посилання Позивача на ріш ення Конституційного Суду Ук раїни від 9 липня 2007 року та на р ішення Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року як на підставу задоволення поз овних вимог, оскільки норми з акону, які було визнано некон ституційними вищезазначени м рішенням, втратили чинніст ь лише з 9 липня 2007 року та з 22 тра вня 2008 року відповідно.

Враховуючи вищенаведене, С уд дійшов висновку про те, що н арахування та виплата Позива чу щорічної грошової допомог и як учаснику бойових дій у 2007 т а у 2008 році здійснені у відпові дності до чинного на час випл ати законодавства з дотриман ням принципів, встановлених частиною 3 статті 2 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Стосовно позовної вимоги п ро проведення перерахунку та виплати щорічної до 5 травня р азової грошової допомоги за 2009 рік, Суд звертає увагу на нас тупне.

Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 ро ку N 10-рп/2008 визнано такими, що не відповідають Конституції Ук раїни (є неконституційними), п оложення пункту 20 розді лу II "Внесення змін до деяких з аконодавчих актів України" т а Закону України "Про Державн ий бюджет України на 2008 рік та п ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України" (ча стина 2 резолютивної частини Рішення).

Згідно з частиною 5 резолюти вної частини Рішення Констит уційного Суду України від 22 тр авня 2008 року N 10-рп/2008 положення За кону України "Про Державний б юджет України на 2008 рік та про в несення змін до деяких закон одавчих актів України", визна ні неконституційними, втрача ють чинність з дня ухвалення Конституційним Судом Україн и цього Рішення.

Таким чином, з 22 травня 2008 року (з моменту ухвалення Констит уційним судом України рішенн я від 22 травня 2008 року N 10-рп/2008) втр атила чинність норма щодо вн есення змін до частини 5 статт і 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Відтак, станом на час здійсн ення Позивачу виплати щорічн ої допомоги до 5 травня була чи нною та підлягала застосуван ню норма частини 5 статті 12 Зак ону в редакції від 22 травня 2008 р оку, відповідно до якої щоріч но до 5 травня учасникам бойов их дій виплачується разова г рошова допомога у розмірі п'я ти мінімальних пенсій за вік ом.

Як випливає із пояснень сто рін в судовому засіданні та м атеріалів справи, у 2009 році Поз ивачу було виплачено щорічну допомогу до 5 травня в розмірі , нижчому, аніж п'ять мінімаль них пенсій за віком, що є поруш енням Закону України «Про ст атус ветеранів війн, гаранті ї їх соціального захисту».

Враховуючи вищезазначене, Суд приходить до висновку пр о те, що у 2009 році при виплаті що річної допомоги до 5 травня Ві дповідач повинен керуватися вимогами частини 5 статті 12 За кону України «Про статус вет еранів війн, гарантії їх соці ального захисту», а тому в цій частині дії Відповідача є та кими, що вчинені всупереч вим огам чинного на час виникнен ня спірних відносин (на час ви плати щорічної допомоги до 5 т равня) законодавства.

Згідно з статтею 6 Кон ституції України органи зако нодавчої, виконавчої та судо вої влади здійснюють свої по вноваження у встановлених ці єю Конституцією межах та від повідно до законів України.

Статтею 19 Конституці ї України передбачено, що орг ани державної влади та орган и місцевого самоврядування , їх посадові особи зобов'язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією т а законами України.

Відповідно до вимог час тини 3 статті 2 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни у справах щодо оскарженн я рішень, дій чи бездіяльност і суб' єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: …(3) обґрунтовано, тобт о з урахуванням усіх обстави н, що мають значення для прийн яття рішення (вчинення дії).

Частиною 1 статті 11 Кодекс у адміністративного судочин ства України визначено, що ро згляд і вирішення справ в адм іністративних судах здійсню ється на засадах змагальност і сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у до веденні перед судом їх перек онливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначе но, що кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.

Виходячи з меж заявлених по зовних вимог, системного ана лізу положень чинного законо давства України та матеріалі в справи, Суд дійшов висновку , що викладені в позовній заяв і докази Позивача є частково обґрунтованими, та відповід но такими, що підлягають задо воленню частково.

Водночас, Суд також зверта є увагу на те, що відповідно до частини 3 статті 152 Конституці ї України матеріальна чи мор альна шкода, завдана фізични м або юридичним особам актам и і діями, що визнані неконсти туційними, відшкодовується д ержавою у встановленому зако ном порядку.

Вимоги про відшкодування ш коди, завданої особі актом, як ий визнано неконституційним , вирішуються в порядку цивіл ьного чи господарського судо чинства.

На підставі вищевик ладеного, керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 99, 100, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, Окружний адміністрат ивний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В

Адміністративний позов задовольнити частково.

1) Визнати протиправними ді ї Головного управління соціа льного захисту населення вик онавчого органу Київської мі ської державної адміністрац ії та Київського міського це нтру по нарахуванню та здійс ненню соціальних виплат по н арахуванню та виплаті ОСОБ А_1 щорічної до 5 травня разов ої грошової допомоги за 2009 рік всупереч вимогам статті 12 Зак ону України «Про статус вете ранів війни, гарантії їх соці ального захисту»(в редакції закону від 22 травня 2008 року).

2) Зобов' язати Головне упр авління соціального захисту населення виконавчого орган у Київської міської державно ї адміністрації та Київський міський центр по нарахуванн ю та здійсненню соціальних в иплат вчинити дії, спрямован і на перерахунок та забезпеч ення виплати ОСОБА_1 недоо триманої суми щорічної до 5 тр авня разової грошової допомо ги за 2009 рік відповідно до вимо г статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гара нтії їх соціального захисту» (в редакції Закону України ві д 22 травня 2008 року).

3) В задоволенні решти позов них вимог - відмовити.

Постанова відповідно до частини 1 статті 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційн е оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 КАС України , шляхом подання через суд пер шої інстанції заяви про апел яційне оскарження з наступни м поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апе ляційна скарга може бути под ана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарж ення, якщо скарга подається у строк, встановлений для пода ння заяви про апеляційне оск арження.

Суддя Н. Є. Блажі вська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.07.2009
Оприлюднено14.10.2010
Номер документу9626874
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3/505

Ухвала від 11.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 11.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 29.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 17.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 04.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Постанова від 10.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 01.10.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 14.03.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко П.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні