Постанова
від 07.07.2009 по справі 2а-3372/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № 16/214

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10:39

07.07.2009 р. № 2а -3372/09/2670

Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі головуючого судді Кишинсько го М.І. при секретарі судового засідання Шейко Т.І. у відкри тому судовому засіданні вир ішив адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю «МДК»

до Державної податкової інс пекції у Печерському районі м.Києва

про визнання нечинним рішенн я про застосування штрафних (фінансових) санкцій

На підставі ч.3 ст. 160 Ко дексу адміністративного суд очинства України в судовому засіданні 07.07.2009 р. проголошено вступну та резолютивну част ину постанови.

Товариство з обмеж еною відповідальністю «МДК» звернулося в суд з позовом пр о визнання нечинним рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій № 16212305 від 03.11. 2008 року Державної податкової інспекції у Печерському рай оні м. Києва.

Позовні вимоги мотив овані тим, що 22 вересня 2008 року Д ПІ у Жовтневому районі м. Дніп ропетровська провела переві рку щодо дотримання суб' єкт ом господарювання порядку пр оведення розрахунків за това ри (послуги), вимог з регулюван ня обігу готівки, наявності т оргових патентів і ліцензій, за наслідками якої було скла дено акт, згідно якого винесе не рішення про застосування штрафних (фінансових) санкці й на суму 19970,00 грн. за порушення вимог п.1, 2, 3 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг». Вваж ає неправомірним рішення про застосування штрафних санкц ій, оскільки в залі гральних а втоматів, де проводилась пер евірка встановлений реєстра тор розрахункових операцій D ATECS MP 5000і, що внесений до Державно го реєстру. Вважає, що гральні автомати не є реєстраторами розрахункових операцій.

Просить визнати прот иправним і скасувати податк ове рішення № 16212305 від 03.11. 2008 року, п рийняте ДПІ у Печерському ра йоні м.Києва про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій на суму 19970,00 грн. до ТОВ «МДК» за порушення п. 1, 2, 3 ст. 3 Закону України «Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г».

У письмовому запереч енні та у судовому засіданні представник Відповідача за перечує проти позову. В обґру нтування свого заперечення в казує, що внаслідок проведен ої перевірки було встановле но, що 58 гральних автомати - реє стратори розрахункових опер ацій не зареєстровані в орга нах податкової служби і не пе реведені у фіскальний режим роботи. Позивач до 31.12.2006 року зо бов' язаний був оснастити гр альні автомати фіскальною па м' яттю, однак цього не зроби в. Розрахункова операція пов инна проводитись на повну су му покупки (наданні послуги) ч ерез зареєстровані, опломбов ані у встановленому порядку та переведені у фіскальний р ежим роботи реєстратори розр ахункових операцій з роздрук уванням відповідних розраху нкових документів, що підтве рджують виконання розрахунк ових операцій. Позивач не вик онав норму Закону, а тому було винесено оскаржуване рішенн я. Вважає, що Відповідачем пра вомірно застосовано штрафні санкції за виявлене порушен ня, просив у задоволенні позо ву відмовити.

За результатами розг ляду матеріалів справи, доку ментів, наданих сторонами, по яснень їх представників, Окр ужний адміністративний суд м іста Києва,

встанови в:

Товариство з обмеж еною відповідальністю»МДК» зареєстроване у Печерській р айонній у місті Києві Держав ній адміністрації 29.01.2003 року, ід ентифікаційний код 32308749, що під тверджується Довідкою № 28243/07 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій У країни (ЄДРПОУ), Свідоцтвом Серія А00 № 024771 про державну ре єстрацію юридичної особи.

Видами діяльності за КВЕД згідно даної довідки є: д іяльність з організації азар тних ігор, посередництво в то ргівлі товарами широкого асо ртименту, діяльність кафе, ба рів, наданні інших комерційн их послуг.

Державною податковою інспекцією у Жовтневому рай оні м. Дніпропетровська 22.09.2008 ро ку було проведено перевірку щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сф ері готівкового та безготівк ового обігу суб' єктами підп риємницької діяльності. За р езультатами перевірки скла дено акт № 000037/265518212305 від 22.09.2008, в яком у зафіксовано порушення п.1, 2, 3 ст. 3 Закону України «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій в сфері то ргівлі, громадського харчува ння і послуг»від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР.

На підставі вказаног о вище акту ДПІ у Печерському районі м. Києва було винесено рішення про застосування пе редбачених п.1, 2 ст. 17 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг»ш трафних (фінансових) санкцій від 03.11.2008 р. № 16212305, згідно якого до Позивача застосовано суму ш трафних санкцій у розмірі 19970, 00 грн. за виявлене порушення.

Досліджуючи надані с торонами докази, аналізуючи наведені міркування та запер ечення, оцінюючи їх в сукупно сті, суд приходить до наступн их висновків.

Відповідно до ст. 2 Зак ону України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій в сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг»реєстратор розрахунко вих операцій - пристрій або програмно-технічний комплек с, в якому реалізовані фіскал ьні функції і який призначен ий для реєстрації розрахунко вих операцій при продажу тов арів (наданні послуг), операці й з купівлі продажу іноземно ї валюти та/або реєстрації кі лькості проданих товарів (на даних послуг). До реєстраторі в розрахункових операцій від носяться: електронний контро льно-касовий апарат і електр онний контрольно-касовий реє стратор, комп' ютерно-касова система, електронний таксом етр, автомат з продажу товарі в (послуг) тощо.

Даною статтею також н адано визначення автомату з продажу товарів (послуг) - це реєстратор розрахункових оп ерацій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (нада ння) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних кар ток, жетонів тощо товарів (пос луг) і забезпечує відповідни й облік їх кількості та варто сті.

Відповідно до рішенн я Київської міської ради від 10.07.2003 № 621/781 «Про затвердження Пра вил провадження господарськ ої діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів у місті Ки єві», гральний автомат - це а втоматичний розігрувальний пристрій з грошовим або інши м виграшем, який через систем у електромеханічних роликів , дисплеїв, проекторів світла або відео в обмін на один або декілька жетонів чи іншим сп особом надає користувачеві к орисний час для гри з вірогід ністю отримати грошовий або інший виграш, який завжди зал ежить від випадку.

Згідно п. 1 Наказу Держ авного комітету з питань рег уляторної політики та підпри ємництва, Міністерства фінан сів України від 18.04.2006 № 40/374 «Про за твердження Ліцензійних умов провадження організації дія льності проведення азартних ігор і Порядку контролю за до держанням Ліцензійних умов п ровадження організації діял ьності з проведення азартних ігор», визначено, що: - гральни й автомат - це механічне, еле ктричне, електронне обладнан ня або пристрій, що використо вується для проведення азарт них ігор, результат яких визн ачається без участі працівни ка ліцензіата програмою робо ти цього обладнання (пристро ю) з використанням генератор а випадкових чисел, який міст иться всередині корпусу тако го обладнання (пристрою), і су ма виграшу нараховується обл аднанням (пристроєм) автомат ично;

- зал гральних автоматів - н ежитлове приміщення, крім пе ресувної малої архітектурно ї форми, закрите від огляду зз овні, у якому для проведення а зартних ігор використовують ся тільки гральні автомати.

Відповідно до вищеви кладеного, можна зробити вис новок, що оскільки внесення с тавки обліковується автомат ом і ним же визначається розм ір виграшу, то дана послуга на дається саме гральним автома том, а не залом гральних автом атів, як нежитловим приміщен ням, або розміщеному окремо в залі гральних автоматів кас овому апараті.

Відповідно до вимог п .1 та п.2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій в сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг», суб' єкт и підприємницької діяльност і, які здійснюють розрахунко ві операції в готівковій фор мі при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг зобов' язані проводити р озрахункові операції на повн у суму покупки (надання послу ги) через зареєстровані, опло мбовані у встановленому поря дку та переведені у фіскальн ий режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роз друкуванням відповідних роз рахункових документів, що пі дтверджують виконання розра хункових операцій, або із зас тосуванням у встановленому п орядку розрахункових книжок ; видавати особі, яка отримує а бо повертає товар, отримує по слугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Постановою КМУ «Про т ерміни переведення суб' єкт ів підприємницької діяльнос ті на облік розрахункових оп ерацій у готівковій та безго тівковій формі із застосуван ням реєстраторів розрахунко вих операцій»від 07.02.2001 р. № 121 ( із змінами, внесеними Постанов ами КМУ від 29.01.2003 р. № 151, від 10.12.2003 р. № 1905, від 28.10.2004 р. № 1447, від 07.06.2006 р. № 803) уст ановлено терміни переведенн я суб' єктів підприємницько ї діяльності на облік розрах ункових операцій у готівкові й та безготівковій формі із з астосуванням реєстраторів р озрахункових операцій з вико ристанням гральних автоматі в до 31.12.2006 р.

Виходячи із правовог о контексту вказаної вище По станови КМУ суб' єкти підпри ємницької діяльності, які зд ійснюють підприємницьку дія льність у сфері грального бі знесу шляхом надання послуг з використанням гральних авт оматів зобов' язані з 01 січня 2007 року використовувати у сво їй ліцензованій діяльності з надання послуг грального бі знесу гральні автомати з про дажу послуг, які оснащені зап ам' ятовуючими пристроями (ф іскальною пам' яттю), в т.ч. ти х, що вже задіяні у використан ні.

Державна комісія з питань впровадження електр онних систем і засобів контр олю та управління товарним і грошовим обігом протокольни м рішенням від 27 червня 2002 року № 13 встановила вимоги щодо ре алізації фіскальних функцій гральними автоматами.

За таких обставин, вих одячи з специфіки надання по слуг у сфері грального бізне су на гральних автоматах та в раховуючи викладене, гральни й автомат повинен бути оснащ ений належним РРО.

Таким чином, враховую чи вищенаведене, Позивач зоб ов' язаний був надавати посл уги через зареєстровані, опл омбовані у встановленому пор ядку та переведені у фіскаль ний режим роботи реєстратор и розрахункових операцій з р оздрукуванням відповідних р озрахункових документів, що підтверджують виконання роз рахункових операцій на індив ідуальному гральному автома ті.

Відповідно до п.4.4. «Пор ядку реєстрації, опломбуванн я та застосування РРО за това ри (послуги) затвердженого На казом ДПА України від 01.12.2000 р. № 16 4, реєстрація продажу товару (о плати послуги) через РРО пров одиться одночасно з розрахун ковою операцією. Розрахунков ий документ повинен видавати ся покупцеві не пізніше заве ршення розрахункової операц ії. Розрахункова операція вв ажається проведеною через РР О, якщо дані про її обсяг уведе ні в режимі реєстрації.

Згідно абзацу третьо го статті 2 Закону України «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг», розрах ункова операція це приймання від покупця готівкових кошт ів, платіжних карток, платіжн их чеків, жетонів тощо за місц ем реалізації товарів (послу г), видача готівкових коштів з а повернутий покупцем товар (надану послугу), а у разі заст осування банківської платіж ної картки - оформлення відп овідного розрахункового док умента щодо оплати в безготі вковій формі товару (послуги ) банком покупця або, у разі по вернення товару (відмови від послуги), оформлення розраху нкових документів щодо перер ахування коштів у банк покуп ця.

Відповідно до ст. 3 вищ езазначеного Закону суб' єк ти підприємницької діяльнос ті, які здійснюють розрахунк ові операції в готівковій фо рмі при продажу товарів (нада нні послуг) у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг зобов' язані проводити розрахункові операції на по вну суму покупки через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій.

Визначений Законом п орядок проведення розрахунк ових операцій Позивачем не д отримується.

Як зазначає Позивач, п орядок розрахунків здійснює ться на встановленому в залі реєстратору розрахункових о перацій (DATECS MP 5000i), а гральні автом ати не є реєстраторами розра хункових операцій, тому пору шення вимог Закону про РРО ві дсутнє.

Суд не погоджується з таким обґрунтуванням, оскіл ьки порядок реєстрації розра хункових операцій з використ анням РРО у залі гральних авт оматів передбачає такий алго ритм дій, за якого облік розра хункових операцій відокремл ений у часі від їх безпосеред нього здійснення.

Позивач, зазначаючи п ро те, що розрахунки здійснюю ться на окремому касовому ап араті, що знаходиться відокр емлено від гральних автоматі в, а самі гральні автомати не внесені до Державного реєст ру і не проводять розрахунко ву операцію, оскільки самі по собі не є реєстраторами розр ахункових операцій не спрост овує встановленого під час п еревірки порушення, а навпак и наведене прямо свідчить, що підприємством не забезпечує ться порядок проведення розр ахункових операцій передбач ених законом, не забезпечуєт ься видача особі відповідног о розрахункового документу в становленої форми на повну с уму проведеної операції при прийнятті готівкових коштів в купюроприймач грального а втомата. З пояснень позивача в судовому засіданні вбачає ться, що проведення коштів, щ о прийняті через гральний ав томат купюроприймач, через Р РО здійснюється лише по факт у закінчення гри, коли касир-о ператор здійснює вилучення г рошових коштів із автомата у місці проведення розрахунку та вносить їх в касу. Після за кінчення гри, відповідно, нем ожливо достовірно підтверди ти проведення через РРО у пов ному обсязі усіх розрахунков их операцій здійснених на гр альному автоматі-купюроприй мачі, оскільки при прийнятті коштів такі суми не реєструю ться, роздрукування відповід них розрахункових документі в, що підтверджують виконанн я розрахункових операцій не відбувається. Відповідно вка заний порядок проведення реє страції розрахункових опера цій не відповідає вимогам за кону, оскільки не дає можливо сті забезпечити реєстрацію р озрахунку при здійсненні гри неодноразово (отримання дек ількох послуг). Саме на усунен ня цих обставин і спрямована дія норм Постанови КМУ № 121 від 07.02.2001, які передбачають оснащен ня кожного грального автомат у індивідуальним пристроєм е лектронної фіскальної пам' яті.

Отже, гральний автомат з 31 г рудня 2006 року, відповідно до за значеної вище постанови, пов инен самостійно виконувати ф іскальні функції, які, зокрем а, полягають в обліку, накопич енні та відображенні даних щ одо прийнятих та виданих (виг раних) гравцями грошових зам інників - жетонів та кредиті в.

Щодо необхідної умови вико ристання гральних автоматів із застосуванням РРО є перш з а все обов' язкове включення їх (або окремих блоків автома тів, що входять до складу комп ' ютерно-касових систем, які забезпечують переведення та ких автоматів у фіскальний р ежим роботи) до Державного ре єстру реєстраторів розрахун кових операцій за процедурою , встановленою Положенням пр о зазначений Державний реєст р, що затверджений постаново ю КМУ від 29.08.2002 № 1315 то вказана про цедура здійснюється за подан ням заявника (наприклад виро бників або постачальників та кої техніки, розробленої на з амовлення операторів сфери г рального бізнесу)

Взаємовідносини між підпр иємствами - виробниками реє страторів розрахункових опе рацій і підприємствами - спо живачами цієї продукції (в то му числі, з питань її придбанн я та комплектності поставки вказаної системи) регулюютьс я Господарським кодексом Укр аїни. Зокрема, відповідно до с татті 270 ГК України товари пов инні поставлятися комплексн о, відповідно до вимог станда ртів, технічних умов або прей скурантів. Договором може бу ти передбачено поставку з до датковими до комплекту вироб ами (частинами) або без окреми х, не потрібних покупцеві вир обів (частин), що входять до ко мплекту. Якщо комплектність не визначено стандартами, те хнічними умовами або прейску рантами, вона в необхідних ви падках може визначатися дого вором.

Таким чином, суб' єкти госп одарювання в сфері грального бізнесу, самостійно мали мож ливість з 01.07.02 по 31.12.06 звернутись до виробників та постачальн иків реєстраторів розрахунк ових операцій з метою вигото влення моделі реєстраторів р озрахункових операцій (граль них автоматів) у відповіднос ті до норм Закону і відповідн о до вимог Постанови КМУ № 1315 вн ести подання на внесення мод елі до Державного реєстру ре єстраторів розрахункових оп ерацій.

Фіскалізація грального об ладнання є основною передумо вою для легалізації ринку гр альних автоматів.

Обов' язок застосування г ральних автоматів, які перев едені у фіскальний режим роб оти, є нормою закону, якою мают ь керуватися суб' єкти госпо дарювання при здійсненні дія льності у сфері грального бі знесу.

Крім того, слід зазначити, щ о ТОВ «Експотрейд»було розро блено комп' ютерно-касову си стему «Фіскал», яка наказом Д ПА України від 01.07.08 р. № 430 включен а до Державного реєстру реєс траторів розрахункових опер ацій. Система «Фіскал»призна чена для фіскалізації гральн их автоматів, автоматизації збору, обліку і контролю дани х про функціонування залів г ральних автоматів. Наявність у складі системи технічних п ристроїв з криптографічним з ахистом інформації забезпеч ує високий рівень захисту та збереження даних про рух гот івки або її замінників (жетон ів, кредитів) як по кожному авт омату окремо, так і в цілому по залу гральних автоматів.

Згідно з п. 1, 2 ст.17 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг»за порушення вимог цього Закон у до суб' єктів підприємниць кої діяльності, які здійснюю ть розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням в ідповідних органів державно ї податкової служби України застосовуються фінансові са нкції у вигляді штрафу.

Застосування відповідачем суми штрафу в розмірі 19970,00 грн. відповідає чинному законода вству ( 1). 50,0 грн. х 5 = 250,0 грн.; 2) 17 грн. - 1 н.м.д.г., 17 грн. х 20 н.м.д.г. = 340 грн., 340 гр н. х 58 гр. авт.= 19720,00 грн., загалом 19970,0 грн.).

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС Ук раїни суд при вирішенні спра ви керується принципом закон ності, відповідно до якого ор гани державної влади, органи місцевого самоврядування, ї хні посадові і службові особ и зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни. Аналогічна норма закріп лена і в ч.2 ст.19 Конституції Укр аїни.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст. 71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

Відповідач виконав поклад ений на нього обов' язок щод о доказування правомірності прийнятого ним рішення.

Таким чином, оцінивши за пра вилами, встановленими ст. 86 КА С України наявні у матеріала х справи докази та пояснення сторін, надані під час розгля ду справи, суд вважає, що заявл ений адміністративний позов є необґрунтований та такий, щ о задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, Окружний адмі ністративний суд міста Києва

П О С Т А Н О В И В:

У позові відмовити.

Постанова наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого Кодексом адмін істративного судочинства Ук раїни, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у встановлений стро к постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бут и оскаржена до суду апеляцій ної інстанції протягом десят и днів за правилами, встановл еними ст.ст. 185-187 КАС України шля хом подання через суд першої інстанції заяви про апеляці йне оскарження з наступним п оданням протягом двадцяти дн ів апеляційної скарги. Апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.

Суддя Кишинський М.І.

Дата складання та пі дписання постанови в повному обсязі - 08.07.2009 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.07.2009
Оприлюднено14.10.2010
Номер документу9626964
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3372/09/2670

Ухвала від 18.11.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сауляк Ю.В.

Постанова від 07.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кишинський М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні