ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
Вн. № 7/3976
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
15.07.2009 р. 11:20 № 2а-3976/09/2670
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Арсірія Р.О. п ри секретарі судового засіда ння Поліщук О.А. вирішив адмі ністративну справу
за позовом Державної податкової інс пекції у Дніпровському район і м. Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "РІАЛ"
про стягнення заборгованост і у розмірі 67408,00грн.
Представники:
від позивача Гаркуша К.Р., за довіреніс тю
від відповідача не з' явився
Державна податкова інсп екція у Дніпровському районі м. Києва (далі позивач) зверну лась з позовом до Товариства з обмеженою відповідальніст ю “РІАЛ” (далі відповідач) про стягнення податкового боргу у розмірі 67 408,00 грн. за рахунок а ктивів боржника.
Позовні вимоги мотивовані тим, що податковий борг перед державним бюджетом України виник у зв' язку із несплато ю податкового зобов' язання визначеного відповідачем у податковій декларації з под атку на додану вартість за ве ресень 2007 року.
У відповідності до п.5.1 Закон у України “Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и” податкове зобов'язання, са мостійно визначене платнико м податків у податковій декл арації, вважається узгоджени м з дня подання такої податко вої декларації. Зазначене по даткове зобов'язання не може бути оскаржене платником по датків в адміністративному а бо судовому порядку.
Обґрунтовуючи свої вимоги позивач посилається на п.п. 3.1.1 п.3.1 ст. 3 Закону України “Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами” відповідно до якого, активи платника подат ків можуть бути примусово ст ягнуті в рахунок погашення й ого податкового боргу виключ но за рішенням суду. Відповід но до цього позивач звернувс я з позовом до Окружного адмі ністративного суду м. Києва.
Відповідач заперечення на позов не надав, явку своїх пре дставників в судове засіданн я не забезпечив. У зв' язку з н ез' явленням представників відповідача та ненадання ви требовуваних доказів розгля д справи відкладався, ухвали про призначення розгляду сп рави та про її відкладення на правлялися за наявними в мат еріалах справи адресами.
Згідно ст. 128 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни справа вирішується на пі дставі наявних в ній доказів .
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення предста вників, всебічно і повно з' я сувавши всі фактичні обстав ини, на яких ґрунтується позо в, об' єктивно оцінивши дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києв а, - встановив:
Товариство з обмеженою ві дповідальністю “РІАЛ” (надал і ТОВ “РІАЛ”) зареєстроване Д ніпровською районною в м. Киє ві державною адміністрацією 22.10.2001 року, код ЄДРПОУ 31732852.
Як свідчать матеріали спра ви, ТОВ “РІАЛ” подано до ДПІ у Дніпровському районі м. Києв а декларацію з податку на дод ану вартість № 111644, згідно якої відповідачем було визначено до сплати податкове зобов' язання у сумі 67 408,00 грн.
Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який встан овлює порядок погашення зобо в' язань юридичних осіб або фізичних осіб перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами з податків і зборів (об ов' язкових платежів), включ аючи збір на обов' язкове де ржавне пенсійне страхування та внески на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування, нарахування і спл ати пені та штрафних санкцій , що застосовуються до платни ків податків контролюючими органами, у тому числі за пору шення у сфері зовнішньоеконо мічної діяльності, та визнач ає процедуру оскарження дій органів стягнення є Закон Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” (д алі по тексту Закон).
Згідно з п.1.2 ст. 1 Закону подат кове зобов' язання - зобов' язання платника податків спл атити до бюджетів або держав них цільових фондів відпові дну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законо м або іншими законами Україн и.
У відповідності до п.1.11 ст.1 За кону податкова декларація, р озрахунок (далі - податкова де кларація) - документ, що подаєт ься платником податків до ко нтролюючого органу у строки, встановлені законодавством , на підставі якого здійснюєт ься нарахування та/або сплат а податку, збору (обов'язковог о платежу).
Відповідно до п.п.4.1.1 п.4.1 ст.4 За кону, платник податків самос тійно обчислює суму податков ого зобов'язання, яку зазнача є у податковій декларації.
У відповідності до п.5.1 ст. 5 З акону податкове зобов'язання , самостійно визначене платн иком податків у податковій д екларації, вважається узгодж еним з дня подання такої пода ткової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не мо же бути оскаржене платником податків в адміністративном у або судовому порядку.
Згідно абз.1 п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закон у платник податків зобов'яза ний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, за значену у поданій ним податк овій декларації, протягом де сяти календарних днів, насту пних за останнім днем відпов ідного граничного строку, пе редбаченого підпунктом 4.1.4 пу нкту 4.1 статті 4 цього Закону дл я подання податкової деклара ції.
Підпунктом 5.4.1 пункту 5.4 статт і 5 зазначеного Закону встано влено, що узгоджена сума пода ткового зобов'язання, не спла чена платником податків у ст роки, визначені цією статтею , визнається сумою податково го боргу платника податків.
Відповідно до п.п. 6.2.1 п.6.2 ст. 6 за значеного Закону, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов' язання в установлен і строки, податковий орган на дсилає такому платнику подат ків податкові вимоги.
Перша податкова вимога над силається не раніше першого робочого дня після закінченн я граничного строку сплати у згодженої суми податкового з обов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податко вого зобов'язання та виникне ння права податкової застави на активи платника податків . обов'язок погасити суму пода ткового боргу та можливі нас лідки непогашення його у стр ок (п.п. “а” п.п. 6.2.3 п.6.2 ст. 6 Закону).
Друга податкова вимога над силається не раніше тридцято го календарного дня від дня н аправлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі неп огашення платником податків суми податкового боргу у вст ановлені строки (п.п. “б” п.п. 6.2.3 п.6.2 ст. 6 Закону).
У разі коли податковий орга н чи пошта не може вручити пла тнику податків податкові вим оги у зв' язку з незнаходжен ням посадових осіб, податков ий орган розміщує податкові вимоги на дошці податкових о голошень. При цьому день розм іщення такої податкової вим оги вважається днем її вруче ння (п.п. 6.2.4 п.6.2 ст. 6 Закону).
Виконуючи зазначену норму Закону, позивач надіслав від повідачу першу та другу пода ткову вимогу № 1/2675 від 06.11.2007р. та № 2/559 від 28.02.2008р. відповідно.
Зазначені податкові вимог и відповідачем не оскаржувал ись, податковим органом не ві дкликані і є чинними на час ро згляду справи. При цьому спла та податкового боргу в повно му обсязі не відбулась.
Отже, податкова заборгован ість ТОВ “РІАЛ” з податку на д одану вартість становить 67 408 ,00 грн.
Відповідальність за несво єчасність сплати податкових зобов' язань платники подат ків несуть у відповідності і з законодавством України. Пр имусове стягнення податково го боргу - передбачена закон одавством України процедура погашення податкового боргу платника податків шляхом зв ернення стягнення на активи відповідного платника подат ків.
Як вказано у п. 1.7 ст. 1 Закону У країни “Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами”, активи платника податків - ко шти, матеріальні та нематері альні цінності, що належать ю ридичній або фізичній особі за правом власності або повн ого господарського відання
Згідно п.п. 3.1.1 п.3.1 ст. 3 Закону ак тиви платника податків можут ь бути примусово стягнені в р ахунок погашення його податк ового боргу виключно за ріше нням суду. В інших випадках пл атники податків самостійно в изначають черговість та фор ми задоволення претензій кре диторів за рахунок активів, в ільних від заставних зобов' язань забезпечення боргу.
Відповідно до п. 4 ст. 10 Закону України “Про державну подат кову службу в Україні”, одніє ю з функцій органів державно ї податкової служби є поданн я до судів позовів до суб'єкті в господарювання про стягнен ня заборгованості перед бюдж етом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
За викладених обставин, Окр ужний адміністративний суд м . Києва вважає позовні вимоги обґрунтованими та доведеним и відповідними доказами, а по зовну заяву такою, що підляга є задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и і заперечення.
Відповідач доказів які б сп ростовували позовні вимоги н е надав.
Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України якщо судове ріш ення ухвалене на користь сто рони - суб' єкта підприємни цької діяльності, суд присуд жує з іншої сторони всі здійс нені нею документально підтв ерджені витрати, пов' язані із залученням свідків та про веденням судових експертиз.
Згідно з ч. 4 ст. 94 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у справах, в яких позив ачем є суб' єкт владних повн оважень, а відповідачем - фіз ична чи юридична особа, судов і витрати, здійснені позивач ем, з відповідача не стягують ся.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
На підставі наведеного та к еруючись ст.ст. 71, 94, 97, 158-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, Окружний адміні стративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податк ової інспекції у Печерському районі м. Києва задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю “РІ АЛ” за рахунок активів боржн ика на користь Державного бю джету України (рахунок: УДК у Д ніпровському районі м. Києва , ідентифікаційний код 26077906, Бан к одержувач ГУ УДК у м. Києві, М ФО 820019, р/р 34122999700005) суму податкової заборгованості у розмірі 67 408,0 0 грн.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о Кодексом адміністративног о судочинства України, якщо т аку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляц ійне оскарження, але апеляці йна скарга не була подана у вс тановлений строк постанова н абирає законної сили після з акінчення цього строку.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з а правилами, встановленими с т. ст. 185-187 КАС України, шляхом по дання через суд першої інста нції заяви про апеляційне ос карження з наступним подання м протягом двадцяти днів апе ляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Дата складення та підписан ня постанови в повному обсяз і - 04.08.09
Суддя Арсірій Р.О.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2009 |
Оприлюднено | 14.10.2010 |
Номер документу | 9627062 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні