ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
18.05.10 Справа №2а-4635/10/16/0170
(12:53г.) м. Сімферополь
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд діАлександрова О.Ю. , при секре тарі Дубініній А.В., розглянув у відкритому судовому засід анні адміністративну справу
за позовом Державної пода ткової інспекції в м. Керчі АР Крим
до Закритого акціонерног о товариства "Керчстройавто"
про стягнення
Представники сторін:
представник відповідача - Александров О.О., керівник З АТ "Керчстройавто" згідно дов ідки статистики № 09/2-5-1112/124.
представник позивач а у судове засідання не з' яв ився, надіслав клопотання пр о розгляд справи без його уча сті.
Суть спору: Позивач з вернувся до Окружного адміні стративного суду АР Крим з ад міністративним позовом до За критого акціонерного товари ства "Керчстройавто" про стяг нення податкової заборгован ості в сумі 4621,95грн., з яких 3647,62грн . - заборгованість по податк у з власників транспортних з асобів та інших самохідних м ашин і механізмів (податкове зобов' язання), 886,99грн. - штра ф, 87,34грн. - пеня.
Позовні вимоги моти вовані тим, що за відповідаче м склалася заборгованість по податку з власників транспо ртних засобів та інших самох ідних машин і механізмів у су мі 4621,95грн., яка відповідачем у д обровільному порядку не спла чується. Передбачені Законом України “Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами і де ржавними цільовими фондами” № 2181-Ш від 21.12.2000р. заходи стягненн я позитивних результатів не дали.
У судове засідання, щ о відбулося 18.05.10р., позивач явку представника не забезпечив, про день, час та місце розгляд у справи повідомлений належн им чином: рекомендованою кор еспонденцією, надіслав клопо тання про розгляд справи без його участі. У наведеному кло потанні просить суд позовні вимоги задовольнити у повно му обсязі.
Представник відпові дача у судовому засіданні по яснив, що позовні вимоги визн ає у повному обсязі.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши пояснення пред ставника відповідача , суд
ВСТАНОВИВ:
Закрите акціонерне тов ариство "Керчстройавто"зареє строване виконавчим комітет ом Керченської міської ради 04.07.2000р. як юридичну особу, що під тверджується свідоцтвом про державну реєстрацію (а.с.5).
Згідно зі статтею 4 Закону У країни “Про систему оподатку вання”, платниками податків і зборів (обов' язкових плат ежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів Украї ни покладений обов' язок спл ачувати податки і збори.
Враховуючи вищевикладене, відповідач є платником пода тків та зборів, передбачених Законом України “Про систем у оподаткування”.
Згідно статті 2 Закону Украї ни “Про державну податкову с лужбу в Україні” одним із зав дань органів податкової служ би є здійснення контролю за д отриманням податкового зако нодавства, повною і своєчасн ою сплатою до бюджетів подат ків і зборів.
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 10 Зако ну України “Про державну под аткову службу в Україні” дер жавні податкові інспекції в районах, містах без районног о поділу, районах у містах, між районні та об`єднані державн і податкові інспекції подают ь до судів позови до підприєм ств, установ, організацій та г ромадян про визнання угод не дійсними і стягнення в дохід держави коштів, одержаних ни ми за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержани х без установлених законом п ідстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджет ом і державними цільовими фо ндами.
Пунктом 11 статті 11 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні” передбаче но, що органи державної подат кової служби мають право зас тосовувати до платників пода тків фінансові (штрафні) санк ції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів с уми недоїмки, пені у випадках , порядку і розмірах, встановл ених законами України.
Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України “Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” податкове зобов' я зання, це зобов' язання плат ника податків сплатити до бю джетів або державних цільови х фондів відповідну суму кош тів у порядку та в строки, визн ачені цим Законом або іншими законами України.
Відповідно до п.п.1.3. ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» податковий борг (недо їмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санк цій за їх наявності), самостій но узгоджене платником подат ків або узгоджене в адмініст ративному чи судовому порядк у, але не сплачене у встановле ний строк, а також пеня, нарахо вана на суму такого податков ого зобов'язання.
Згідно п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону Ук раїни від 21.12.2000р. № 2181 - ІІІ «Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами» платник податків самостійно обчислює суму по даткового зобов'язання, яку з азначає в податковій деклара ції.
Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону України № 2181-ІІІ, податкове зоб ов'язання, самостійно визнач ене платником податків у под атковій декларації, вважаєть ся узгодженим з дня подання т акої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'яз ання не може бути оскаржене п латником податків в адмініст ративному або судовому поряд ку.
Судом з' ясовано, що відпов ідач самостійно задекларува в податкові зобов' язання з податку з власників транспо ртних засобів та інших самох ідних машин і механізмів у ро зрахунку №2680 від 23.02.09р. в розмірі 4932,75грн. (а.с.22-24).
Згідно розрахунку заборго ваності; податковому розраху нку податку з власників тран спортних засобів та інших са мохідних машин і механізмів, наданому самостійно відпові дачем; витягу з особової карт ки, вбачається, що відповідач ем не сплачено податок з влас ників транспортних засобів т а інших самохідних машин і ме ханізмів у сумі 3647,62грн. (а.с.22-24,38)
Відповідно до 5.3.1 п.5.3 ст.5 Закон у України № 2181-ІІІ, платник пода тків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового з обов'язання, зазначену у пода ній ним податковій деклараці ї, протягом десяти календарн их днів, наступних за останні м днем відповідного гранично го строку, передбаченого під пунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цьо го Закону для подання податк ової декларації.
Судом встановлено, що на час розгляду справи відповідаче м не сплачені в строк та у повн ому обсязі самостійно нарахо вані податкові зобов' язанн я з податку з власників транс портних засобів та інших сам охідних машин і механізмів у розмірі 3647,62грн.
Законом України «Про опода ткування прибутку підприємс тв», зокрема пунктом 20.1 статті 20 встановлено, що відповідаль ність за правильність нараху вання, своєчасність сплати п одатку та дотримання податко вого законодавства несе плат ник податку у порядку та розм ірах, визначених законом.
Із матеріалів справи вбача ється, що ДПІ в м. Керчі направ лялись відповідачу перша та друга податкові вимоги на су му 3647,62грн. (а.с.29), які були отрима ні відповідачем відповідно 1 9.01.10р. та 19.02.10р., що підтверджуєтьс я відмітками про отримання н а корінцях цих вимог (а.с.29).
У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів того, що вищезазначені подат кові вимоги прийняті з поруш енням вимог діючого законода вства, також не надано доказі в сплати заборгованості з по датку з власників транспортн их засобів та інших самохідн их машин і механізмів у сумі 36 47,62грн., тому суд вважає, що ця су ма підлягає стягненню з відп овідача.
Крім того, судом встановлен о, що 05.02.2010р. ДПІ в м. Керчі АРК про ведено невиїзну документаль ну перевірку Закритого акціо нерного товариства "Керчстро йавто" з питання дотримання г раничних термінів сплати сум и податку з власників трансп ортних засобів та інших само хідних машин і механізмів за ІІІ квартал 2009р., в ході якої ви явлені порушення ст.5 Закону У країни «Про податок з власни ків транспортних засобів та інших самохідних машин і мех анізмів».
Результати перевірки були відображені в акті №132/17-3/30999218 від 05.02.10р. (а.с.25).
За порушення ст.5 Закону Укр аїни «Про податок з власникі в транспортних засобів та ін ших самохідних машин і механ ізмів» до відповідача було з астосовано фінансові санкці ї відповідно п.2 ст. 1, п.п. 17.1.7. п.п. 17.1 . ст. 17 Закону № 2181 у сумі 886,99 грн. зг ідно податкового повідомлен ня-рішення № 0006041702/0 від 08.02.10 р. (а.с.26).
Судом встановлено, що вищен аведене податкове повідомле ння-рішення було отримано ві дповідачем 08.02.09р., що підтвердж ується відміткою про отриман ня на корінці цього податков ого повідомлення-рішення (а.с .26).
У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів того, що вищезазначене подат кове повідомлення-рішення пр ийняте з порушенням вимог ді ючого законодавства, також н е надано суду доказів його ос карження.
З огляду на вищенаведене, су д дійшов висновку, що відпові дачем узгоджені податкові зо бов' язання, нараховані конт ролюючим органом.
Відповідачем також не нада но доказів сплати заборгован ості з штрафних санкцій в роз мірі 886,99 грн.
Таким чином суд прийшов до в исновку, що позовні вимоги в ч астині стягнення штрафних са нкцій в розмірі 886,99 грн. обґрун товані та підлягають задовол енню.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем було не своєчасно погашено податков у заборгованість у зв' язку із чим позивачем була нарахо вана пеня в розмірі 87,34грн.
Відповідно до п.п. 16.1.1, 1 6.1.2 п.16.1 ст. 16 Закону №2181 після закі нчення встановлених строків погашення узгодженого подат кового зобов'язання на суму п одаткового боргу нараховуєт ься пеня. Нарахування пені пр и самостійному нарахуванні с уми податкового зобов'язання розпочинається платником по датків від першого робочого дня, наступного за останнім д нем граничного строку сплати податкового зобов'язання, ви значеного Законом України № 2181-Ш від 21.12.2000 р., а при нарахуванні суми податкового зобов'язан ня контролюючими органами - в ід першого робочого дня, наст упного за останнім днем гран ичного строку сплати податко вого зобов'язання, визначено го у податковому повідомленн і згідно з нормами Закону №2181.
Відповідно до п.п. 16.4.1, 16.4.2 п. 16.4. ст .16 Закону №2181 пеня нараховуєтьс я на суму податкового боргу (в ключаючи суму штрафних санкц ій за їх наявності) із розраху нку 120 відсотків річних обліко вої ставки Національного бан ку України, діючої на день вин икнення такого податкового б оргу або на день його (його час тини) погашення, залежно від т ого, яка з величин таких ставо к є більшою, за кожний календа рний день прострочення у йог о сплаті. Зазначений розмір п ені діє щодо всіх видів подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів), крім пені щодо порушен ня строків розрахунків у сфе рі зовнішньоекономічної дія льності, що встановлюється о кремим законодавством.
Згідно з ст. 16 Закону України № 2181-Ш відповідачеві за несвоє часну сплату узгодженого зоб ов' язання нарахована пеня в розмірі 87,34грн.
Відповідно до п.п.1.4. ст.1 Закон у № 2181 пеня - плата у вигляді про центів, нарахованих на суму п одаткового боргу (без урахув ання пені), що справляється з п латника податків у зв'язку з н есвоєчасним погашенням пода ткового зобов'язання.
Наказом ДПА України № 290 від 1 1.06.2003р. затверджено Інструкцію про порядок нарахування та п огашення пені за платежами, щ о контролюються органами дер жавної податкової служби (да лі Інструкція № 290).
Інструкцією № 290 встановлює ться порядок ведення органам и державної податкової служб и обліку нарахування та пога шення пені, що справляється з платника податків у зв'язку з несвоєчасним погашенням узг одженого податкового зобов'я зання.
Відповідно до п. 3.4. Інструкці ї № 290 нарахування пені здійсн юється на день фактичного по гашення податкового боргу (ч астини податкового боргу) за кожний календарний день про строчення платежу, включаючи день такого погашення.
Відповідно до п. 3.9. Інструкці ї № 290 пеня нараховується на су му податкового боргу (включа ючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 12 0 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виник нення такого податкового бор гу або на день його (його части ни) погашення, при цьому для ро зрахунку використовується б ільша із зазначених ставок.
Зазначений розмір пені діє щодо всіх видів податків і зб орів (обов'язкових платежів), к рім пені щодо порушення терм інів розрахунків у сфері зов нішньоекономічної діяльнос ті, що встановлюється окреми м законодавством.
Відповідно до п. 1 ст. 8 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" та з мето ю забезпечення оперативного обліку платежів до бюджету, к онтроль за справлянням яких здійснюється органами держа вної податкової служби згідн о з чинними нормативно-право вими актами України наказом ДПА України від 18 липня 2005 року № 276 затверджено Інструкцію п ро порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежі в до бюджету, контроль за спра влянням яких здійснюється ор ганами державної податкової служби України (далі - Інстр укція № 276).
Відповідно до п. 1.4. Інструкці ї № 276 облік, контроль і складан ня звітності щодо платежів, щ о надходять до бюджету, здійс нюється органами державної п одаткової служби з використа нням автоматизованої інформ аційної системи (далі - АІС), що забезпечує єдиний технологі чний процес уведення, контро лю інформації обробки докуме нтів.
Відповідно до п. 3.1. Інструкці ї № 276 з метою обліку нарахован их і сплачених сум платежів д о бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки за кожним пл атником та кожним видом плат ежу, які повинні сплачуватис я такими платниками.
Відповідно до п. 4.1. Інструкці ї № 276 нарахуванню в особових р ахунках платників підлягают ь:
- податкові зобов'язан ня, штрафні санкції та пеня, са мостійно визначені платнико м;
- податкові зобов'язан ня, штрафні санкції та пеня, на раховані органом державної п одаткової служби та узгоджен і платником відповідно до чи нного законодавства;
- пеня за порушення вст ановлених строків погашення узгодженого податкового зоб ов'язання;
- відсотки за користув ання розстроченням (відстроч енням) податкових зобов'язан ь;
- непогашені суми векс еля, що видається суб'єктом го сподарювання при здійсненні операцій з давальницькою си ровиною у зовнішньоекономіч них відносинах.
Відповідно до п. 4.2.3. Інструкц ії № 276 нарахування пені за пор ушення встановлених строків погашення узгодженого подат кового зобов'язання здійснює ться в особових рахунках пла тників податків у розділі "На рахування сум пені".
Нарахування пені в картках особових рахунків платників податків здійснюється засоб ами програмного забезпеченн я у день фактичного погашенн я податкового боргу (його час тини) у порядку, установленом у наказом ДПА України від 11.06.2003 N 290 "Про затвердження Інструкц ії про порядок нарахування т а погашення пені за платежам и, що контролюються органами державної податкової служби ", зареєстрованим у Міністерс тві юстиції України 27.06.2003 за N 522/784 3 ( абз. “б” п.4.2.3. Інструкції № 276).
Відповідно до п. 11.1. Інструкц ії № 276 податковий борг платни ка податків, зборів (обов'язко вих платежів) обліковується в картках особових рахунків, що ведуться підрозділом адм іністрування облікових пока зників та звітності органу д ержавної податкової служби у порядку, визначеному цією Ін струкцією.
Згідно довідки про суми под аткового боргу та розрахунку пені, пеня складає 87,34грн. (а.с.20-21 ).
Таким чином, позовні вимоги підтверджуються матеріалам и справи і підлягають задово ленню у повному обсязі.
У судовому засіданні оголо шені вступна та резолютивна частини постанови.
У повному обсязі постанову складено 21.05.10 р.
Керуючись ст.ст. 94, 98, 100, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Закритого акці онерного товариства "Керчстр ойавто" (98300, АРК, м. Керч, вул. С тепана Разіна, 10; ЄДРПОУ 30999218; р/р 26052054907787 у Кримському РУ ПАТ «Прив атбанк», м. Сімферополь, МФО 38443 6 або з іншого рахунку) податко ву заборгованість з податку з власників транспортних зас обів та інших самохідних маш ин і механізмів в розмірі 4621,95г рн. в дохід Місцевого бюджету м.Керчі ( р/р 33219807700019 в УДК в АРК м. С імферополь, МФО 824026, код плате жу 12020100, ЄДРПОУ 34740946).
3. Після набрання постановою законної сили за заявою пози вача видати виконавчий лист.
У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Суддя Ал ександров О.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2010 |
Оприлюднено | 03.09.2010 |
Номер документу | 9627118 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні