Ухвала
від 15.04.2021 по справі 160/10204/19
НЕ ВКАЗАНО

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

15 квітня 2021 року Справа №160/10204/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Неклеса О.М., розглянувши у письмовому провадженні в місті Дніпро заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкспромсервіс КР" про заміну сторони у виконавчому провадженні,-

ВСТАНОВИВ :

В провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду перебувала справа №160/10204/19 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкспромсервіс КР" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 грудня 2019 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкспромсервіс КР" (вул. Святомиколаївська, буд. 44, кв. 11, м. Кривий Ріг, 50099, код ЄДРПОУ 41647858) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17а, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 39394856), Державної фіскальної служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задоволено.

Визнано протиправними та скасовані Рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №1263292/41647858 від 30.08.2019р., яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 03.01.2019 р.; №1263290/41647858 від 30.08.2019 р., яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 8 від 22.01.2019 р.; №1263291/41647858 від 30.08.2019 р., яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 10 від 29.01.2019 р.

Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкспромсервіс КР" №1 від 03.01.2019 р. на суму 517440,00 грн., в тому числі ПДВ: 86240,00 грн. (Реєстраційний номер документу: 9008024461); №8 від 22.01.2019 р. на суму 709632,00 грн., в тому числі ПДВ: 118272,00 грн. (Реєстраційний номер документу: 9021589712); №10 від 29.01.2019 р. на суму 141840,00 грн., в тому числі ПДВ: 23640,00 грн. (Реєстраційний номер документу: 9021614372) в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх подання.

Ухвалою від 24.03.2020 року апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 грудня 2019 р. в адміністративній справі № 160/10204/19 повернено заявнику.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 грудня 2019 року набрало законної сили 24.03.2020 року.

20.05.2020 року Товариством з обмеженою відповідальністю "Люкспромсервіс КР" отримані виконавчі листи у справі.

На адресу суду від Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкспромсервіс КР" надійшла заява, в якій заявник просить суд: здійснити заміну сторін (Відповідачів) у справі №160/10204/19 та у виконавчому провадженні:

- з Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи: 39292197) на Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи: 43005393)

- з Головного управління ДФС у Дніпропетровської області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, ідентифікаційний код юридичної особи: 39394856) на Головне управління ДПС у Дніпропетровської області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, ідентифікаційний код юридичної особи: 43145015).

В обґрунтування поданої заяви представник посилається на постанову Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» якою утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши ДФС шляхом поділу. Згідно вимог ст.108 Цивільного кодексу України, пунктів 6-8 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074, внаслідок реорганізації шляхом поділу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області правонаступником усього майна, майнових прав та обов`язків, всіх фінансових зобов`язань, всіх кредиторів та боржників, у тому числі зобов`язань, які оспорюються сторонами є Головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області. Станом на сьогодні у даній судовій справі сторонами - відповідачпми (боржниками) є Головне управління ДФС у Дніпропетровській області та Державна фіскальна служба України, а заміна сторони у провадженнях (в т.ч. виконавчих) на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області та Державну податкову службу України не здійснено, що суперечить вимогам діючого законодавства.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.04.2021 року призначено заяву до розгляду в письмовому провадженні у приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду за адресою: 49089, м. Дніпро, вул. Академіка Янгеля, 4.

Встановлено Головному управлінню ДФС у Дніпропетровській області та Державній фіскальній службі України 3-денний строк з дня отримання даної ухвали для надання до суду пояснень щодо заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкспромсервіс КР" про заміну сторони у виконавчому провадженні.

Станом на 15.04.2021 року пояснення з приводу заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкспромсервіс КР" про заміну сторони у виконавчому провадженні до суду не надходили.

Згідно ч.2 ст.379 КАС України, суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Суд, дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, з`ясувавши фактичні обставини, прийшов до наступних висновків.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступні обставини.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року № 1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - Порядок).

Згідно з пунктом 5, 6 вказаного Порядку, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.

Пунктом 8 Порядку встановлено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.

Отже, процесуальним правонаступництвом є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб`єкта владних повноважень), прав і обов`язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.

Підставами для залучення до участі у справі правонаступника сторони - суб`єкта владних повноважень, можуть бути припинення суб`єкта владних повноважень в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації, повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» від 18 грудня 2018 р. № 1200 Державна податкова служба України є правонаступником прав i обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби України у відповідних сферах діяльності.

21 серпня 2019 року Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження №682-р «Питання Державної податкової служби» , яким погодив пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій i повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.

Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.

Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 р. № 537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» встановлено реорганізувати шляхом приєднання Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Ні підставі вищевикладеного, Державна податкова служба України є правонаступником Державної фіскальної служби України, а Головне управління ДПС у Дніпропетровській області є правонаступником Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

Суд звертає увагу, що приписи адміністративного судочинства не пов`язують процесуальне правонаступництво з обов`язковою наявністю факту припинення юридичної особи, а пов`язують заміну сторони з вибуттям особи саме з відносин, щодо яких виник спір. Такі правила КАС України встановлені виходячи із специфіки публічно-правових відносин, а саме, з тією обставиною, що повноваження відповідних державних органів, зокрема і контролюючих, не є статичними, а можуть передаватись від одного органу до іншого у випадку зміни законодавства. При цьому, момент переходу таких повноважень від одного органу до іншого відбувається не після внесення запису в реєстр про припинення певного органу, який втрачає повноваження, а за наслідками видання відповідного розпорядчого акту Кабінетом Міністрів України.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 30.12.2020 року у справі №805/4361/17-а.

Відповідно до ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Відповідно до ч.1,4 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

З урахуванням сукупності викладених обставин, враховуючи вимоги чинного законодавства, суд доходить висновку, що заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкспромсервіс КР" про заміну сторони у виконавчому провадженні підлягає задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 241, 248, 379 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкспромсервіс КР" про заміну сторони у виконавчому провадженні,- задовольнити.

Здійснити заміну сторін (Відповідачів) у справі №160/10204/19 та у виконавчому провадженні:

- з Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи: 39292197) на Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи: 43005393)

- з Головного управління ДФС у Дніпропетровської області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, ідентифікаційний код юридичної особи: 39394856) на Головне управління ДПС у Дніпропетровської області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, ідентифікаційний код юридичної особи: 43145015).

Ухвала суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Третього апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 256 та 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

Повний текст ухвали складено та підписано 15.04.2021 року.

Суддя О.М. Неклеса

СудНе вказано
Дата ухвалення рішення15.04.2021
Оприлюднено19.04.2021
Номер документу96276544
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/10204/19

Ухвала від 12.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 15.04.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

Ухвала від 05.04.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

Ухвала від 23.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 24.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 20.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 21.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

Ухвала від 22.10.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні