ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
22 лютого 2010 року 15:45 № 2а-294/10/2670
Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі головуючого судді Марулі ної Л.О. при секретарі судо вого засідання Хливнюк А.М . вирішив адміністративну справу
за позовом Київського міського це нтру зайнятості
до ОСОБА_2
про стягнення к коштів у розмі рі 4406,27 грн.
за участю:
представників позивача Ярмолицька О.А., довіреніс ть №11-6402 від 01.07.2009р.,
Андрющенко Л.В., довіреніс ть №11-11414 від 12.11.2009р.
відповідача: ОСОБА_2
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 22.02.2010 р. проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. П овний текст складено і підпи сано 26.02.2010 р.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністр ативного суду м. Києва зверну вся Позивач Київський мі ський центр зайнятості з поз овом до ОСОБА_2 про стягне ння коштів у розмірі 4406,27 грн.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 14 .01.2010р. відкрито провадження в а дміністративній справі.
Представник Позивача позо в підтримує та просить суд за довольнити позов у повному о бсязі. Позовні вимоги, мотиво вані тим, що у ОСОБА_2 зобов ' язана повернути Київськ ому міському центру зайнят ості суму виплаченого забезп ечення та вартості наданих с оціальних послуг внаслідок у мисного невиконання своїх об ов' язків та зловживання ним и у розмірі 4406,27 грн.
Відповідач проти позову в с удовому засіданні не запереч ив.
Розглянувши подані сторон ою документи і матеріали, зас лухавши пояснення сторін, вс ебічно і повно з' ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтується позов, об' єкт ивно оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, Окружний адмініст ративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідач ОСОБА_2 п одала до Дніпровського район ного центру зайнятості м. Киє ва заяву від 30.12.2008р. про надання статусу безробітного з випл атою допомоги відповідно до чинного законодавства, в які й зазначила інформацію, що во на не працює, як суб' єкт підп риємницької діяльності не за реєстрована та інші передбач ені законодавством доходи не отримує.
Наказом №14378 від 30.12.2008р. Дніпров ського районного центру зайн ятості м. Києва ОСОБА_2 від повідно до Закону України «П ро зайнятість населення»над ано статус безробітного гром адянина та відповідно до Зак ону України «Про загальнообо в' язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття»та Порядку надання д опомоги по безробіттю, у тому числі, одноразової її виплат и для організації безробітни ми підприємницької діяльнос ті призначено допомогу по бе зробіттю.
Наказом Дніпровського рай онного центру зайнятості м. К иєва №5652 від 22.04.2009р. ОСОБА_2 на правлено на курси до Учбовог о комбінату «Славутич»за спе ціальністю «Обліковець (реєс трація бухгалтерських даних )»на підставі заяви Відповід ача від 21.04.2009р. У зв' язку з цим м іж Дніпровським районним цен тром зайнятості м. Києва та ОСОБА_2 підписано договір № 102 від 21.04.2009р. щодо професійного н авчання.
Головним спеціалістом-бух галтером відділу доходів та бухгалтерського обліку Гол осіївського районного центр у зайнятості Шияненко О.С. проведено розслідування ст рахового випадку та обґрунто ваності виплат матеріальног о забезпечення на підставі з апиту Дніпровського районно го центру зайнятості від 09.06.2009р . №2422-06/26. Згідно Акту розслід ування №117 від 25.08.2009р. ОСОБА_2 п еребувала в трудових відноси нах з ЖБК «Академічний-13»в чет вертому кварталі 2008р., внаслід ок чого не мала права на отрим ання статусу безробітного.
ОСОБА_2 зобов' язана пове рнути Київському місько му центру зайнятості суму ви плаченого забезпечення та ва ртості наданих соціальних по слуг внаслідок умисного неви конання своїх обов' язків та зловживання ними у розмірі 440 6,27 грн.
Проаналізувавши матері али справи та пояснення стор ін, суд приходить до висновку про задоволення позову з нас тупних підстав.
Відповідно до ч. 3 ст. 1 Закон у України «Про зайнятість на селення»до зайнятого населе ння належать громадяни, що пр оживають на території держав и на законних підставах:
- працюючі по найму на умова х повного або неповного робо чого дня (тижня) на підприє мствах, в установах і орган ізаціях, незалежно від фор м власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном, у фіз ичних осіб;
- громадяни, які самостійн о забезпечують себе робото ю, включаючи підприємців, ос іб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчо ю діяльністю, члени коопера тивів, фермери та члени їх с імей, що беруть участь у вир обництві, а також члени особи стих селянських господарст в, діяльність яких здійснює ться відповідно до Закону Ук раїни "Про особисте селянськ е господарство";
- обрані, призначені або зат верджені на оплачувану посад у в органах державної влади, управління та громадських об 'єднаннях;
- які проходять службу в Збройних Силах України, С лужбі безпеки України, Держ авній прикордонній службі У країни, військах внутрішньо ї та конвойної охорони і Ци вільної оборони України, ор ганах внутрішніх справ Укр аїни, інших військових форм уваннях, створених відпові дно до законодавства Украї ни, Державній службі спеціа льного зв'язку та захисту і нформації України, альтернат ивну (невійськову) службу;
- які проходять професійну підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації з відривом від виробництва; на вчаються в денних загальноо світніх школах і вищих нав чальних закладах.
Згідно ст. 2 Закону Украї ни «Про зайнятість населення »безробітними визнаються пр ацездатні громадяни працезд атного віку, які через відсут ність роботи не мають заробі тку або інших передбачених з аконодавством доходів і заре єстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукают ь роботу, готові та здатні при ступити до підходящої роботи .
Стаття 7 Закону України "Про загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття" встановлю є наступні види забезпечення та соціальних послуг: допомо га по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для ор ганізації безробітним підпр иємницької діяльності; допом ога по частковому безробіттю ; матеріальна допомога у пері од професійної підготовки, п ерепідготовки або підвищенн я кваліфікації безробітного ; допомога на поховання у разі смерті безробітного або осо би, яка перебувала на його утр иманні. Видами соціальних по слуг за цим Законом та Законо м України "Про зайнятість нас елення" є: професійна підгото вка або перепідготовка, підв ищення кваліфікації та профо рієнтація; пошук підходящої роботи та сприяння у працевл аштуванні, у тому числі шляхо м надання роботодавцю дотаці ї на створення додаткових ро бочих місць для працевлаштув ання безробітних та фінансув ання організації оплачувани х громадських робіт для безр обітних; інформаційні та кон сультаційні послуги, пов'яза ні з працевлаштуванням.
Статтею 31 Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття»пере дбачено, що виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі призначення виплати н а підставі документів, що міс тять неправдиві відомості.
Відповідно до ст. 12 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я»центри зайнятості проводя ть розслідування страхових в ипадків та обґрунтованості в иплати матеріального забезп ечення.
Згідно Порядку обміну ін формацією між Державною пода тковою адміністрацією Украї ни, Пенсійним фондом України та Державним центром зайнят ості Міністерства праці та с оціальної політики України, затвердженого наказом №259/407 ві д 12.07.2006р. Міністерства праці та соціальної політики України і Державної податкової адмі ністрації України, здійснюєт ься обмін інформацією між за значеними органами про отрим ані особами, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості як безробітні, до ходи від провадження підприє мницької діяльності, виконан ня роботи за трудовим догово ром, у тому числі, за сумісницт вом та під час роботи за кордо ном, виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовим и угодами, ведення особистог о селянського господарства, отримання пенсії з метою пер евірки достовірності даних, що є підставою для надання ос обі статусу безробітного та призначення матеріального з абезпечення.
В процесі звірки отриманих даних ДПІ у Дніпровському ра йоні м. Києва за четвертий ква ртал 2008р. виявлено, що під час п еребування на обліку в Дніпр овському районному центрі за йнятості м. Києва ОСОБА_2 (і дентифікаційний код НОМЕР _1) отримувала заробітну пла ту в ЖБК «Академічний-13»(код Є ДРПОУ 22895339, місцезнаходження: 031 50, м. Київ, вул. Ульянових, 26-А).
25.08.2009р. Голосіївським районни м центром зайнятості проведе но розслідування страхового випадку та обґрунтованості виплат матеріального забезп ечення стосовно застрахован ої особи ОСОБА_2 та складе но Акт №117, згідно якого Від повідач дійсно перебувала в трудових відносинах з ЖБК «А кадемічний-13»з четвертого кв арталу 2008р.
ОСОБА_2 в судовому засідан ні не заперечувала зазначені в Акті № 117 обставини.
Таким чином, ОСОБА_2 відн оситься до зайнятої категорі ї населення і не мала права на отримання статусу безробітн ого.
Наказом Учбового комбінат у «Славутич»№33-к від 28.08.2009р. ОС ОБА_2 відраховано з навчанн я слухача групи «Обліковець (реєстрація бухгалтерських д аних)».
Наказом №13014 від 01.09.2009р. Дніпров ського районного центру зайн ятості м. Києва ОСОБА_2 зня то з обліку на підставі абзац у 14 пп. 1 п. 20 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення об ліку громадян, які шукають ро боту, і безробітних, затвердж еного Постановою Кабінету Мі ністрів України від 14 лютого 2 007 р. N 219 у зв' язку з виявленням факту подання недостовірних даних, що мав місце під час од ержання допомоги по безробіт тю.
Відповідно до ст. 36 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я»сума виплаченого забезпеч ення та вартості наданих соц іальних послуг застраховані й особі внаслідок умисного н евиконання нею своїх обов' я зків та зловживання ними стя гується з цієї особи з момент у виникнення обставин, що впл ивають на умови виплати їй за безпечення та надання соціал ьних послуг.
За період з 30.12.2008р. по 21.04.2009р. ОС ОБА_2 виплачена допомога по безробіттю в розмірі 2341,32 грн., з 22.04.2009р. по 31.07.2009р. в період проходж ення професійного навчання в розмірі 1763,54 грн. згідно довідк и-розрахунку №4111-06/26/1 від 04.09.2009р.
Вартість навчання Відпові дача в Учбовому комбінаті «С лавутич»становить 801,41 грн. згі дно листа Київського міс ького центру зайнятості від 02.09.2009р.
Отже, ОСОБА_2 має поверну ти Київському міському ц ентру зайнятості кошти в роз мірі 4906,27 грн., про що її було пов ідомлено листом Дніпровсько го районного центру зайнятос ті від 04.09.2009р. №4111-07/26.
Станом на 11.12.2009р. ОСОБА_2 сп латила кошти в сумі 500 грн. (згід но виписки з рахунку КМЦЗ від 18.09.2009р.), отже, заборгованість Ві дповідача перед центром зайн ятості складає 4406,27 грн.
Відносини, що склалися між П озивачем та Відповідачем є п ублічно-правовими відносина ми, виходячи із змісту ст. 3 та п . 2 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністрати вного судочинства України.
Оцінивши наявні у справі до кази, за своїм внутрішнім пер еконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічн ому, повному та об'єктивному д ослідженні, суд прийшов до ви сновку про обґрунтованість т а правомірність заявленої до стягнення суми коштів.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАСУ ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х статтею 72 цього Кодексу. Поз ивач, як суб' єкт владних пов новажень, довів правомірніст ь заявлених позовних вимог.
Враховуючи вищенаведене с уд, прийшов до висновку, що поз овні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Керуючись ст.ст. 69, 71, 94, 97, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, Окружний адм іністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з ОСОБА_2 кошти в розмірі 4406,27 грн. (чотири тисяч і чотириста шість гривень 27 ко п.) на користь Київського міського центру зайнятості.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано .
Постанова суду може бути оскаржено до суду апеляційн ої інстанції шляхом подання заяви про апеляційне оскарже ння постанови суду та апеляц ійної скарги. Заява про апеля ційне оскарження постанови с уду першої інстанції подаєть ся протягом десяти днів з дня складення постанови в повно му обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів післ я подання заяви про апеляцій не оскарження. Заява про апел яційне оскарження та апеляці йна скарга подаються Київс ькому апеляційному адміні стративному суду через Окруж ний адміністративний суд міс та Києва.
Суддя Л.О. Маруліна
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2010 |
Оприлюднено | 13.10.2010 |
Номер документу | 9628698 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Маруліна Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні