Постанова
від 01.11.2007 по справі 11/30
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

01.11.2007 р. № 11/30

За позовом Київського міського відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Київська тип ографія"

про стягнення 6 872,00 грн.

Суддя Винокуров К.С.

Секретар судового з асідання Гончаренко С.В.

Представники:

від позивача Дахова О.С. (дов. № 04-02/3 від 10. 01.2007 р.)

Поліщук С.А. (дов. № 04-02/2 від 10.01. 2007 р.);

від відповідача не з'явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Київське міське відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів звернулося з по зовом до Товариства з обмеже ною відповідальністю "Київсь ка типографія" про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій за невиконання н ормативу робочих місць, приз начених для працевлаштуванн я інвалідів в розмірі 6 670 грн. 00 коп. та пені за порушення стро ків сплати зазначеної суми ш трафних санкцій у розмірі 202,00 г рн.

Позовні вимоги мотивован і тим, що відповідно до ст. 19 Зак ону України „Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні” від 21.03.1991 № 875-ХII для п ідприємств (об'єднань), устано в і організацій незалежно ві д форми власності і господар ювання встановлюється норма тив робочих місць для забезп ечення працевлаштування інв алідів у розмірі чотирьох ві дсотків від загальної чисель ності працюючих, а якщо працю є від 8 до 25 чоловік - у кількост і одного робочого місця, якщо інше не передбачено законом . Керівники підприємств (об'єд нань), установ і організацій н езалежно від форми власності і господарювання у разі неза безпечення зазначених норма тивів несуть відповідальніс ть у встановленому законом п орядку.

Відповідно до ст. 20 вказаног о Закону підприємства (об'єдн ання), установи і організації , у тому числі підприємства, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, де середньообліко ва чисельність працюючих інв алідів менша, ніж установлен о нормативом, передбаченим с таттею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції, су ма яких визначається в розмі рі середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, установі, організ ації, у тому числі підприємст ві, організації громадських організацій інвалідів, фізич ної особи, яка використовує н айману працю, за кожне робоче місце, призначене для працев лаштування інваліда і не зай няте інвалідом.

Позивач зазначає, що у 2006 ро ці Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Київська тип ографія" у відповідності до н аведених положень законодав ства мало працевлаштувати од ного інваліда, проте не праце влаштував жодного. Відповідн о до звіту про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів з а 2006 рік, поданого відповідаче м до Київського міського від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів, розмір сере дньої річної заробітної плат и у Товаристві з обмеженою ві дповідальністю "Київська тип ографія" становить 6 670,00 грн. Отж е, оскільки у Відповідача не б уло створено одного робочого місця для інваліда й відпові дно його не працевлаштоване, то утворилась заборгованіст ь за невиконання нормативу п о створенню робочих місць дл я працевлаштування інваліді в у розмірі 6 670,00 грн.

З урахуванням вищезазначе ного Позивач стверджує, що за явлена у позові сума підляга ла сплаті Відповідачем на ко ристь Київського міського ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів. Оскільки В ідповідачем у визначений зак оном термін цього зроблено н е було, то за таких обставин По зивач просить суд стягнути в казану суму та пеню в розмірі 202,00 грн. у примусовому порядку .

Відповідач відзиву на поз овну заяву не надав, явку пред ставників в судове засідання не забезпечив. Ухвала суду на правлена відповідачу за адр есою, зазначеною позивачем в позовній заяві.

Ухвалою від 13.09.2007 року відкр ито провадження в адміністра тивній справі та призначено справу до судового розгляду на 16.10.2007 року. В судовому засіда нні 16.10.2007 року було оголошено пр о відкладення розгляду справ и на 01.11.2007 р. у зв' язку з нез' яв ленням відповідача.

В судове засідання 01.11.2007 р. від повідач не з' явився, не напр авив свого повноважного пред ставника, про поважні причин и неявки суд не повідомив, хоч а про час і місце судового роз гляду був повідомлений належ ним чином.

Відповідно до частини 6 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України справ а вирішується на основі наяв них доказів.

Розглянувши подані Поз ивачем документи та матеріал и, заслухавши пояснення пред ставників Позивача, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини, на яких ґрунт уються позовні вимоги, об' є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Спірні правовідносин и регулюються Законом Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » (надалі - Закон, в редакції, яка діяла на момент спірних п равовідносин) від 21 березня 1991 року № 875-ХІІ, Положенням про ро боче місце інваліда і про пор ядок працевлаштування інвал ідів, затвердженим Постаново ю Кабінету Міністрів України від 03 травня 1995 року № 314 (чинне на момент спірних правовідноси н), Порядком сплати підприємс твами (об' єднаннями) устано вами і організаціями штрафни х санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалід ів, акумуляції, обліку та вико ристанню цих коштів, затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України № 1767 від 28 гру дня 2001 року (в редакції, чинній на час спірних правовідносин ) та Положенням про Фонд Украї ни соціальної захисту інвалі дів, затвердженого Постаново ю Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2002 року № 1434.

Частиною 2 статті 4 передбач ено, що держава створює право ві, економічні, політичні, соц іально-побутові та соціально -психологічні умови для задо волення потреб інвалідів у в ідновленні здоров'я, матеріа льному забезпеченню, посильн ій трудовій та громадській д іяльності.

Відповідно до положень час тини 1 та 2 статті 19 Закону, для п ідприємств, установ, організ ацій, у тому числі підприємст в, організацій громадських о рганізацій інвалідів, фізичн их осіб, які використовують н айману працю, установлюється норматив робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у розмірі 4 відсотків середньо облікової чисельності штатн их працівників облікового ск ладу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості 1 робочо го місця. Підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, самостійно розраховують кіл ькість робочих місць для пра цевлаштування інвалідів від повідно до нормативу, вста новленого частиною 1 цієї ста тті, і забезпечують працев лаштування інвалідів. При розрахунках кількість робоч их місць округлюється до ціл ого значення.

Згідно з вимогами частини 3 статті 19 Закону підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, самостійно здійснюють пр ацевлаштування інвалідів у р ахунок нормативів робочих мі сць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Виконанням нормативу робо чих місць відповідно до зміс ту частини 5 статті 19 Закону, вв ажається працевлаштування п ідприємством, установою, орг анізацією, у тому числі підпр иємством, організацією грома дських організацій інваліді в, фізичною особою, яка викори стовує найману працю, інвалі дів, для яких це місце роботи є основним.

До виконання підприємства ми, установами, організаціям и, фізичними особами, які вико ристовують найману працю, но рмативу робочих місць, визна ченого згідно з частиною пер шою цієї статті, може бути зар аховано забезпечення робото ю інвалідів на підприємствах , в організаціях громадських організацій інвалідів шляхо м створення господарських об 'єднань підприємствами, уста новами, організаціями, фізич ними особами, які використов ують найману працю, та підпри ємствами, організаціями гром адських організацій інвалід ів з метою координації вироб ничої, наукової та іншої діял ьності для вирішення спільни х економічних та соціальних завдань (частина 6 статті 19 Зак ону).

Статтею 20 Закону встановл ено обов' язок підприємств, установ, організацій, у тому ч ислі підприємств, організаці й громадських організацій ін валідів, фізичних осіб, які ви користовують найману працю, де середньооблікова чисельн ість працюючих інвалідів мен ша, ніж установлено норматив ом, передбаченим статтею 19 цьо го Закону, щороку сплачують в ідповідним відділенням Фонд у соціального захисту інвалі дів адміністративно-господа рські санкції, сума яких визн ачається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю.

Положення цієї частини не п оширюється на підприємства, установи і організації, що по вністю утримуються за рахуно к коштів державного або місц евих бюджетів.

Відповідно до частини 2 ст атті 20 Закону порушення термі нів сплати адміністративно-г осподарських санкцій тягне з а собою нарахування пені. Пен я обчислюється виходячи з 120 в ідсотків річних облікової ст авки Національного банку Укр аїни, що діяла на момент сплат и, нарахованої на повну суму н едоїмки за весь її строк.

Частинами 3 та 4 статті 20 пер едбачено, що сплату адмініст ративно-господарських санкц ій і пені підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, пр оводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який зал ишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежі в). Адміністративно-господар ські санкції розраховуються та сплачуються підприємства ми, установами, організаціям и, у тому числі підприємствам и, організаціями громадських організацій інвалідів, фізи чними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, с амостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в як ому відбулося порушення норм ативу, встановленого частино ю першою статті 19 цього Закону . При цьому до правовідносин і з стягнення адміністративно -господарських санкцій, пере дбачених цим Законом, не заст осовуються строки, визначені статтею 250 Господарського код ексу України.

У разі несплати адміністра тивно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх с плати за рішенням суду їх стя гнення в примусовому порядку може бути звернено на майно п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичної особи, яка використову є найману працю, в порядку, пер едбаченому законом (частина 5 статті 20 Закону).

Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону порядок сплати адм іністративно-господарських санкцій і пені до відділень Ф онду соціального захисту інв алідів, їх акумуляції, обліку , а також з урахуванням пропоз ицій всеукраїнських громадс ьких організацій інвалідів - використання цих коштів зат верджується Кабінетом Мініс трів України.

Згідно пункту 2 "Порядку сп лати підприємствами, установ ами, організаціями та фізичн ими особами, що використовую ть найману працю, суми адміні стративно-господарських сан кцій та пені за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів", затвердженого Постановою Ка бінету Міністрів України від 31 січня 2007 № 70, роботодавці спла чують суму адміністративно-г осподарських санкцій відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів (далі - відділен ня Фонду) за місцем їх державн ої реєстрації як юридичних о сіб або фізичних осіб - підпри ємців на балансовий рахунок 3510 в установах Національного банку, відкритий в органах Де ржавного казначейства, або н а балансовий рахунок 2510 в уста новах комерційних банків до 15 квітня року, що настає за рок ом, в якому відбулося порушен ня нормативу робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів.

Обчислення суми адмініст ративно-господарських санкц ій проводиться роботодавцям и самостійно згідно з порядк ом заповнення звіту про зайн ятість і працевлаштування ін валідів, затвердженим Мінпра ці за погодженням з Держкомс татом.

Відповідно до звіту ТОВ "Киї вська типографія" від 28 лютого 2007 року про зайнятість та прац евлаштування інвалідів за 2006 рік (копія - в матеріалах спр ави), середньооблікова чисел ьність працівників обліково го складу підприємства у 2006 ро ці становила 20 осіб. Водночас у вказаному звіті у рядку за к одом 02 зазначено, що підприємс твом не працевлаштоване жодн ого інваліда, в той час, коли в казана чисельність інваліді в, які повинні працювати згід но нормативу - 1 особа. При цьо му у рядку за кодом 06 даного зв іту підприємством самостійн о визначено суму штрафних са нкцій за нестворені робочі м ісяця для інвалідів в розмір і 6 670 грн. 00 коп.

Як підтверджується матер іалами справи та не спростов ано відповідачем, у 2006 році ТОВ "Київська типографія" відпов ідно до наведених положень з аконодавства мало створити 1 робоче місце і працевлаштув ати 1 інваліда. Відповідач за в казаний період не працевлашт ував жодного інваліда.

Чисельність інвалідів - шта тних працівників, які повинн і працювати на робочих місця х, створених відповідно до но рмативу в товаристві - 1 особа.

Таким чином, Відповідач не виконав норматив по створен ню робочих місць по працевла штуванню інвалідів.

Відповідно до пункту 3 Пол оження про організацію робоч их місць інваліда та працевл аштування інвалідів, затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України від 03.05.1995 року № 314 (надалі - Положення № 314), но рми якого регулювали відноси ни з приводу працевлаштуванн я інвалідів у 2006 році, робоче мі сце інваліда вважається ство реним, якщо воно відповідає в становленим вимогам робочог о місця для інвалідів відпов ідної нозології, атестоване спеціальною комісією підпри ємства за участю представник ів МСЕК, органів Держнаглядо хоронпраці, громадських орга нізацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштуван ня на ньому інваліда.

Згідно пункту 5 Положення № 314, підприємства розробляють з аходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включаю ть їх до колективного догово ру, інформують центри зайнят ості, місцеві органи соціаль ного захисту населення та ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів про створен ня (пристосування ) робочих мі сць для працевлаштування інв алідів.

Законодавцем чітко та в імп еративній формі встановлено норматив робочих місць, приз начених для працевлаштуванн я інвалідів. Таким чином, неза лежно від форми власності та господарювання на всі підпр иємства розповсюджується од наковий норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів. Якщо підприємство не с проможне створити відповідн о до вимог законодавства роб оче місце для інваліда та вве сти його в дію шляхом працевл аштування інваліда, тоді вон о сплачує штрафну санкцію до Державного бюджету України. Штрафна санкція за недотрим ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів носить альтернативний ха рактер, а тому підприємство (о б' єднання), установа чи орга нізація у випадку невиконанн я встановленого законодавст вом нормативу повинна сплати ти певну суму до Державного б юджету України.

Відповідно до звіту про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів за 2006 рік, поданого відповідачем до Київського міського відділення Фонду со ціального захисту інвалідів , розмір середньої річної зар обітної плати у Товаристві з обмеженою відповідальністю "Київська типографія" станов ить 6 670 грн. 00 коп.

Відтак, наданий позивачем р озрахунок розміру штрафних с анкцій за невиконання нормат иву 1 робочого місця із розрах унку середньої заробітної пл ати за рік обґрунтовано скла дає 6 670 грн. 00 коп.

Крім того, з Відповідача від повідно до поданого Позиваче м розрахунку підлягає стягне нню пеня в сумі 202, 00 грн.

Відповідно до пункту 11 Поря дку контроль за своєчасним і повним надходженням штрафни х санкцій від підприємств, як і не забезпечують нормативу робочих місць, здійснюють ві дділення фонду відповідно до законодавства. У разі неспла ти штрафних санкцій в устано влений термін відділення Фон ду вживають заходів щодо їх с тягнення у судовому порядку.

Враховуючи всі наведені об ставини в їх сукупності, суд д ійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволен ню в повному обсязі.

Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовува ли доводи позивача, відповід ач суду не надав, явку своїх пр едставників у судове засідан ня не забезпечив.

Згідно з частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справ ах, в яких позивачем є суб' єк т владних повноважень, а відп овідачем - фізична чи юридич на особа, судові витрати, здій снені позивачем, з відповіда ча не стягуються.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

На підставі вищевикладено го, керуючись статтями 71, 158-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, Окружний а дміністративний суд міста Ки єва, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити по вністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Киї вська типографія" (м. Київ, вул . Кибальчича, 13-А, р/р 26005038227351 Укрсоц банк МФО 322012, код ЄДРПОУ 30605098) на ко ристь Київського міського ві дділення соціального захист у інвалідів до доходної част ини Державного бюджету Украї ни (р/р 31219230700001 ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019, код призначення платежу 5007 0000;01, код ЄДРПОУ 24262621) адміністрат ивно-господарські санкції за невиконання нормативу робоч их місць призначених для пра цевлаштування інвалідів за 2 006 рік у розмірі 6 670 грн. 00 коп. (шіс ть тисяч шістсот сімдесят гр ивень 00 копійок) та пеню в розм ірі 202, 00 грн. (двісті дві гривні 0 0 копійок).

Постанова відповідно до ча стини 1 статті 254 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого цим К одексом, якщо таку заяву не бу ло подано.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 КАС України, шляхом подання через суд пер шої інстанції заяви про апел яційне оскарження з наступни м поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апе ляційна скарга може бути под ана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарж ення, якщо скарга подається у строк, встановлений для пода ння заяви про апеляційне оск арження.

Суддя Винокуров К.С.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.11.2007
Оприлюднено21.07.2010
Номер документу9628823
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11/30

Ухвала від 06.03.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 28.02.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 05.11.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 09.08.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

Судовий наказ від 01.06.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

Ухвала від 07.04.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

Ухвала від 26.03.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

Ухвала від 05.03.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

Ухвала від 18.02.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

Постанова від 29.04.2010

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кравчук Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні