Постанова
від 12.11.2007 по справі 11/32
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

від 01.11.2007

м. Київ

12.11.2007 р. № 11/32

За позовом Київського міського відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "АСТІ Новомик олаївський Елеватор"

про стягнення 13 122,50 грн.

Суддя Винокуров К.С.

Секретар судового з асідання Гончаренко С.В.

Представники:

від позивача Дахова О.С. (дов. № 04-02/3 від 10. 01.2007 р.)

Поліщук С.А. (дов. № 04-02/2 від 10.01. 2007 р.);

від відповідача Хоменко С.М. (довіреність від 23.07.2007 № б/н)

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Київське міське відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів звернулося з по зовом до Товариства з обмеже ною відповідальністю "АСТІ Н овомиколаївський Елеватор" п ро стягнення штрафних санкці й за невиконання нормативу р обочих місць, призначених дл я працевлаштування інваліді в в розмірі 13 122 грн. 50 коп.

Позовні вимоги мотивован і тим, що відповідно до ст. 19 Зак ону України „Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні” від 21.03.1991 № 875-ХII для п ідприємств (об'єднань), устано в і організацій незалежно ві д форми власності і господар ювання встановлюється норма тив робочих місць для забезп ечення працевлаштування інв алідів у розмірі чотирьох ві дсотків від загальної чисель ності працюючих, а якщо працю є від 8 до 25 чоловік - у кількост і одного робочого місця, якщо інше не передбачено законом . Керівники підприємств (об'єд нань), установ і організацій н езалежно від форми власності і господарювання у разі неза безпечення зазначених норма тивів несуть відповідальніс ть у встановленому законом п орядку.

Відповідно до ст. 20 вказаног о Закону підприємства (об'єдн ання), установи і організації , у тому числі підприємства, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, де середньообліко ва чисельність працюючих інв алідів менша, ніж установлен о нормативом, передбаченим с таттею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції, су ма яких визначається в розмі рі середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, установі, організ ації, у тому числі підприємст ві, організації громадських організацій інвалідів, фізич ної особи, яка використовує н айману працю, за кожне робоче місце, призначене для працев лаштування інваліда і не зай няте інвалідом.

Позивач зазначає, що у 2006 ро ці Товариство з обмеженою ві дповідальністю "АСТІ Новомик олаївський Елеватор" у відпо відності до наведених положе нь законодавства мало працев лаштувати двох інвалідів, пр оте працевлаштував тільки од ного. Відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів за 2006 рік, подано го відповідачем до Київськог о міського відділення Фонду соціального захисту інвалід ів, розмір середньої річної з аробітної плати у Товаристві з обмеженою відповідальніст ю "АСТІ Новомиколаївський Ел еватор" становить 13 122,50 грн. Отже , оскільки у Відповідача не бу ло створено 1 робоче місце для інваліда й відповідно його н е працевлаштоване, то утвори лась заборгованість за невик онання нормативу по створенн ю робочих місць для працевла штування інвалідів у розмірі 13 122,50 грн.

З урахуванням вищезазначе ного Позивач стверджує, що за явлена у позові сума підляга ла сплаті Відповідачем на ко ристь Київського міського ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів. Оскільки В ідповідачем у визначений зак оном термін цього зроблено н е було, то за таких обставин По зивач просить суд стягнути в казану суму у примусовому по рядку.

Відповідач проти позовних вимог заперечував та зазнач ив, що обов' язок по працевла штуванню не покладний на під приємство, а відповідно здій снюється державною службою з айнятості, ним було надано ін формацію, яка необхідна для п рацевлаштування інвалідів у відповідні центри зайнятост і та відділенню фонду соціал ьного захисту інвалідів. Крі м того, Відповідач вказує на п ропущення Позивачем строку п озовної давності, оскільки П озивач міг довідатися про кі лькість працюючих на підприє мстві Відповідача в будь-яки й час, але протягом 2006 року жодн ого разу це не зробив.

Ухвалою від 13.09.2007 року відкри то провадження в адміністрат ивній справі та призначено с праву до судового розгляду н а 16.10.2007 року. В судовому засідан ні 16.10.2007 року було оголошено пер ерву до 01.11.2007 р.

Розглянувши подані сто ронами документи та матеріал и, заслухавши пояснення пред ставників Позивача та Відпов ідача, всебічно і повно з' яс увавши всі фактичні обставин и, на яких ґрунтуються позовн і вимоги, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д, -

ВСТАНОВИВ:

Спірні правовідносин и регулюються Законом Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » (надалі - Закон, в редакції, яка діяла на момент спірних п равовідносин) від 21 березня 1991 року № 875-ХІІ, Положенням про ро боче місце інваліда і про пор ядок працевлаштування інвал ідів, затвердженим Постаново ю Кабінету Міністрів України від 03 травня 1995 року № 314 (чинне на момент спірних правовідноси н), Порядком сплати підприємс твами (об' єднаннями) устано вами і організаціями штрафни х санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалід ів, акумуляції, обліку та вико ристанню цих коштів, затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України № 1767 від 28 гру дня 2001 року (в редакції, чинній на час спірних правовідносин ) та Положенням про Фонд Украї ни соціальної захисту інвалі дів, затвердженого Постаново ю Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2002 року № 1434.

Частиною 2 статті 4 передбач ено, що держава створює право ві, економічні, політичні, соц іально-побутові та соціально -психологічні умови для задо волення потреб інвалідів у в ідновленні здоров'я, матеріа льному забезпеченню, посильн ій трудовій та громадській д іяльності.

Відповідно до положень час тини 1 та 2 статті 19 Закону, для п ідприємств, установ, організ ацій, у тому числі підприємст в, організацій громадських о рганізацій інвалідів, фізичн их осіб, які використовують н айману працю, установлюється норматив робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у розмірі 4 відсотків середньо облікової чисельності штатн их працівників облікового ск ладу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості 1 робочо го місця. Підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, самостійно розраховують кіл ькість робочих місць для пра цевлаштування інвалідів від повідно до нормативу, вста новленого частиною 1 цієї ста тті, і забезпечують працев лаштування інвалідів. При розрахунках кількість робоч их місць округлюється до ціл ого значення.

Згідно з вимогами частини 3 статті 19 Закону підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, самостійно здійснюють пр ацевлаштування інвалідів у р ахунок нормативів робочих мі сць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Виконанням нормативу робо чих місць відповідно до зміс ту частини 5 статті 19 Закону, вв ажається працевлаштування п ідприємством, установою, орг анізацією, у тому числі підпр иємством, організацією грома дських організацій інваліді в, фізичною особою, яка викори стовує найману працю, інвалі дів, для яких це місце роботи є основним.

До виконання підприємства ми, установами, організаціям и, фізичними особами, які вико ристовують найману працю, но рмативу робочих місць, визна ченого згідно з частиною пер шою цієї статті, може бути зар аховано забезпечення робото ю інвалідів на підприємствах , в організаціях громадських організацій інвалідів шляхо м створення господарських об 'єднань підприємствами, уста новами, організаціями, фізич ними особами, які використов ують найману працю, та підпри ємствами, організаціями гром адських організацій інвалід ів з метою координації вироб ничої, наукової та іншої діял ьності для вирішення спільни х економічних та соціальних завдань (частина 6 статті 19 Зак ону).

Статтею 20 Закону встановл ено обов' язок підприємств, установ, організацій, у тому ч ислі підприємств, організаці й громадських організацій ін валідів, фізичних осіб, які ви користовують найману працю, де середньооблікова чисельн ість працюючих інвалідів мен ша, ніж установлено норматив ом, передбаченим статтею 19 цьо го Закону, щороку сплачують в ідповідним відділенням Фонд у соціального захисту інвалі дів адміністративно-господа рські санкції, сума яких визн ачається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю.

Положення цієї частини не п оширюється на підприємства, установи і організації, що по вністю утримуються за рахуно к коштів державного або місц евих бюджетів.

Частинами 3 та 4 статті 20 пере дбачено, що сплату адміністр ативно-господарських санкці й і пені підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, які викори стовують найману працю, пров одять відповідно до закону з а рахунок прибутку, який зали шається в їх розпорядженні п ісля сплати всіх податків і з борів (обов'язкових платежів ). Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами, організаціями , у тому числі підприємствами , організаціями громадських організацій інвалідів, фізич ними особами, зазначеними в ч астині першій цієї статті, са мостійно в строк до 15 квітня р оку, наступного за роком, в яко му відбулося порушення норма тиву, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин і з стягнення адміністративно -господарських санкцій, пере дбачених цим Законом, не заст осовуються строки, визначені статтею 250 Господарського код ексу України.

У разі несплати адміністра тивно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх с плати за рішенням суду їх стя гнення в примусовому порядку може бути звернено на майно п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичної особи, яка використову є найману працю, в порядку, пер едбаченому законом (частина 5 статті 20 Закону).

Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону порядок сплати адм іністративно-господарських санкцій і пені до відділень Ф онду соціального захисту інв алідів, їх акумуляції, обліку , а також з урахуванням пропоз ицій всеукраїнських громадс ьких організацій інвалідів - використання цих коштів зат верджується Кабінетом Мініс трів України.

Згідно пункту 2 "Порядку сп лати підприємствами, установ ами, організаціями та фізичн ими особами, що використовую ть найману працю, суми адміні стративно-господарських сан кцій та пені за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів", затвердженого Постановою Ка бінету Міністрів України від 31 січня 2007 № 70, роботодавці спла чують суму адміністративно-г осподарських санкцій відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів (далі - відділен ня Фонду) за місцем їх державн ої реєстрації як юридичних о сіб або фізичних осіб - підпри ємців на балансовий рахунок 3510 в установах Національного банку, відкритий в органах Де ржавного казначейства, або н а балансовий рахунок 2510 в уста новах комерційних банків до 15 квітня року, що настає за рок ом, в якому відбулося порушен ня нормативу робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів.

Обчислення суми адмініст ративно-господарських санкц ій проводиться роботодавцям и самостійно згідно з порядк ом заповнення звіту про зайн ятість і працевлаштування ін валідів, затвердженим Мінпра ці за погодженням з Держкомс татом.

Відповідно до звіту ТОВ "АСТ І Новомиколаївський Елевато р" від 22 січня 2007 року про зайнят ість та працевлаштування інв алідів за 2006 рік (копія - в мате ріалах справи), середньооблі кова чисельність працівникі в облікового складу підприєм ства у 2006 році становила 40 осіб . Водночас у вказаному звіті у рядку за кодом 02 зазначено, що підприємством працевлаштов ане 1 інваліда, в той час, коли в казана чисельність інваліді в, які повинні працювати згід но нормативу - 2 особи. При ць ому у рядку за кодом 06 даного з віту підприємством самостій но визначено суму штрафних с анкцій за нестворені робочі місяця для інвалідів в розмі рі 13 122 грн. 50 коп.

Як підтверджується матер іалами справи та не спростов ано відповідачем, у 2006 році ТОВ "АСТІ Новомиколаївський Еле ватор" відповідно до наведен их положень законодавства ма ло створити 2 робочих місця і п рацевлаштувати 1 інваліда. Ві дповідач за вказаний період працевлаштував лише 1 інвалі да.

Чисельність інвалідів - шта тних працівників, які повинн і працювати на робочих місця х, створених відповідно 4-х від соткового нормативу в товари стві - 2 особи.

Твердження Відповідача щ одо пропуску Позивачем строк у позовної давності не може б ути прийняте судом до уваги з наступних підстав. Оскільки Відповідач повинен був спла тити суму адміністративно-го сподарських санкцій відділе нню Фонду соціального захист у інвалідів до 15 квітня року, щ о настає за звітним роком, то п раво вимоги у Позивача виник ло саме після настання 15.04.2007 р., т ому строк позовної давності не пропущений.

Інші заперечення Відповід ача також не приймаються суд ом до уваги, оскільки аналіз п равових норм, а саме ст. 18 Закон у свідчить про те, що обов' яз ок по працевлаштуванню інвал ідів покладений на підприємс тва, які повинні виконати нор матив і у разі його невиконан ня сплатити Позивачу адмініс тративно-господарські санкц ії, передбачені спеціальним Законом.

Таким чином, Відповідач не в иконав норматив по створенню робочих місць по працевлашт уванню інвалідів.

Відповідно до пункту 3 Пол оження про організацію робоч их місць інваліда та працевл аштування інвалідів, затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України від 03.05.1995 року № 314 (надалі - Положення № 314), но рми якого регулювали відноси ни з приводу працевлаштуванн я інвалідів у 2006 році, робоче мі сце інваліда вважається ство реним, якщо воно відповідає в становленим вимогам робочог о місця для інвалідів відпов ідної нозології, атестоване спеціальною комісією підпри ємства за участю представник ів МСЕК, органів Держнаглядо хоронпраці, громадських орга нізацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштуван ня на ньому інваліда.

Згідно пункту 5 Положення № 314, підприємства розробляють з аходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включаю ть їх до колективного догово ру, інформують центри зайнят ості, місцеві органи соціаль ного захисту населення та ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів про створен ня (пристосування ) робочих мі сць для працевлаштування інв алідів.

Законодавцем чітко та в імп еративній формі встановлено норматив робочих місць, приз начених для працевлаштуванн я інвалідів. Таким чином, неза лежно від форми власності та господарювання на всі підпр иємства розповсюджується од наковий норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів. Якщо підприємство не с проможне створити відповідн о до вимог законодавства роб оче місце для інваліда та вве сти його в дію шляхом працевл аштування інваліда, тоді вон о сплачує штрафну санкцію до Державного бюджету України. Штрафна санкція за недотрим ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів носить альтернативний ха рактер, а тому підприємство (о б' єднання), установа чи орга нізація у випадку невиконанн я встановленого законодавст вом нормативу повинна сплати ти певну суму до Державного б юджету України.

Відповідно до звіту про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів за 2006 рік, поданого відповідачем до Київського міського відділення Фонду со ціального захисту інвалідів , розмір середньої річної зар обітної плати у Товаристві з обмеженою відповідальністю "АСТІ Новомиколаївський Еле ватор" становить 13 122 грн. 50 коп.

Відтак, наданий позивачем р озрахунок розміру штрафних с анкцій за невиконання нормат иву 1 робочого місця із розрах унку середньої заробітної пл ати за рік обґрунтовано скла дає 13 122 грн. 50 коп.

Відповідно до пункту 11 Поря дку контроль за своєчасним і повним надходженням штрафни х санкцій від підприємств, як і не забезпечують нормативу робочих місць, здійснюють ві дділення фонду відповідно до законодавства. У разі неспла ти штрафних санкцій в устано влений термін відділення Фон ду вживають заходів щодо їх с тягнення у судовому порядку.

Враховуючи всі наведені об ставини в їх сукупності, суд д ійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволен ню в повному обсязі.

Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.

Згідно з частиною 4 статті 94 К одексу адміністративного су дочинства України у справах, в яких позивачем є суб' єкт в ладних повноважень, а відпов ідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсн ені позивачем, з відповідача не стягуються.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

На підставі вищевикладено го, керуючись статтями 71, 158-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, Окружний а дміністративний суд міста Ки єва, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити по вністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "АСТ І Новомиколаївський Елевато р" (01034, м. Київ, вул. Рейтарська, 11, кв. 3, код ЄДРПОУ 33603748, р/р 26005003067800, в АБ "ІНГ БАНК Україна" в м. Києві , МФО 300539) на користь Київського міського відділення соціаль ного захисту інвалідів до до ходної частини Державного бю джету України (р/р 31219230700001 ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019, код призначенн я платежу 50070000;01, код ЄДРПОУ 242462621) а дміністративно-господарськ і санкції за невиконання нор мативу робочих місць признач ених для працевлаштування ін валідів за 2006 рік, у розмірі 13 122 г рн. 50 коп. (тринадцять тисяч сто двадцять дві гривні 50 копійок ).

Постанова відповідно до ча стини 1 статті 254 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого цим К одексом, якщо таку заяву не бу ло подано.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 КАС України, шляхом подання через суд пер шої інстанції заяви про апел яційне оскарження з наступни м поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апе ляційна скарга може бути под ана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарж ення, якщо скарга подається у строк, встановлений для пода ння заяви про апеляційне оск арження.

Суддя Вино куров К.С.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.11.2007
Оприлюднено21.07.2010
Номер документу9628824
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11/32

Ухвала від 19.10.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Чернова

Ухвала від 12.10.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Чернова

Ухвала від 13.01.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

Л.Д. Подколзіна

Ухвала від 23.03.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 07.04.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

Ухвала від 11.03.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

Ухвала від 24.02.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

Судовий наказ від 04.06.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

Ухвала від 22.03.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Черленяк М.І.

Ухвала від 05.03.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Черленяк М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні