Постанова
від 19.09.2007 по справі 7/6
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19.09.2007 р. № 7/6

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі го ловуючого судді Арсірій Р.О. п ри секретарі судового засіда ння Ісіковій О.Г. вирішив адмі ністративну справу

за позовом

Прокуратура Голосіївсь кого району м.Києва

до Товариство з обмеженою відповідальністю "Всеукраїн ська Юридична компанія"

про про стягнення заборгова ності

Представники сторі н:

Від позивача: Горішня І.О. - головний спеціаліст, на підставі дові реності;

Від відповідача: не з' явився;

Від прокуратури: Казак О.А.- старший поміч ник, на підставі посвідчення ;

Заступник Прокурора Го лосіївського району міста Ки єва звернувся до Окружного а дміністративного суду міста Києва в інтересах держави в о собі Управління пенсійного ф онду України в Голосіївськом у районі м. Києва з позовом про стягнення з Товариства з обм еженою відповідальністю "Все українська юридична компані я" 1976,11 грн. заборгованості по ст раховим внескам згідно вимог від 06.02.2007 р.,04.04.2007 р.,04.05.2007 р.,10.07.2007 р. та акт у перевірки № 1256 від 02.07.2007 року що до своєчасності, достовірнос ті, повноти нарахування та сп лати зобов' язання на обов' язкове державне пенсійне стр ахування.

Ухвалою від 06.08.2007 року відкр ито адміністративне провадж ення у справі з урахуванням в имог п. 6 Прикінцевих та перехі дних положень, ст. ст. 17, 18, 20, 48, 50 Код ексу адміністративного судо чинства України (який набрав чинності з 01.09.2005) справу № 7/6 приз начено до судового розгляду на 14.08.2007 року.

Перед початком розгляду сп рави по суті представників с торін було ознайомлено з їх п равами та обов' язками у від повідності із ст. 49, 51, 130 КАС Укра їни.

Повноважний представник п рокуратури у судовому засіда нні 14.08.2007 року позовні вимоги пі дтримав у повному обсязі. Про сив суд адміністративний поз ов задовольнити у повному об сязі.

Ухвалою від 14.08.2007 року, врахов уючи, що позивач (повноважний представник Управління пенс ійного фонду України в Голос іївському районі м. Києва) та в ідповідач були належним чино м повідомлені про час судово го засідання, проте на розгля д справи 14.08.2007 року не прибули, з аяву про розгляд справи за їх відсутності не подали, суд, ке руючись статтею 128 КАС України (згідно якої суд відкладає ро згляд справи в разі неприбут тя у судове засідання позива ча та відповідача, належним ч ином повідомлених про час і м ісце судового розгляду) розг ляд справи № 7/6 було відкладен о до 28.08.2007 року.

Повноважний представник п рокуратури у судовому засіда нні 28.08.2007 року позовні вимоги пі дтримав у повному обсязі. Про сив суд адміністративний поз ов задовольнити у повному об сязі.

Повноважний представник п озивача у судовому засіданні 28.08.2007 року позовні вимоги підтр имав у повному обсязі. Просив суд адміністративний позов задовольнити у повному обсяз і.

Повноважний представник в ідповідача у судове засіданн я 28.08.2007 року не з' явився, заяву про розгляд справи за його ві дсутності не подав, причин не явки не повідомив, хоча остан ній був належним чином повід омлений про час і місце прове дення судового засідання по справі № 7/6.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення їх предст авників, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обстав ини, на яких ґрунтується адмі ністративний позов, об' єкти вно оцінивши докази, які мают ь юридичне значення для розг ляду справи і вирішення спор у по суті, Окружний адміністр ативний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Управлінням Пенсійного фонду України в Голосіївськ ому районі м. Києва проведено перевірку щодо своєчасності , достовірності, повноти нара хування та сплати зобов' яза ння на обов' язкове державне пенсійне страхування та інш их платежів ТОВ "Всеукраїнсь ка юридична компанія" за пері од з 14.06.2005 року до 01.07.2007 року, внасл ідок якої було встановлено і снування заборгованості ост аннього перед Пенсійним фонд ом України у розмірі 1976,11 грн.

Зазначене підтверджується корінцями вимог від 06.02.2007 р.,04.04.2007 р., 04.05.2007 р., 10.07.2007 р. та Актом перевір ки № 1256 від 02.07.2007 року, який підпис аний як головним спеціалісто м УПФУ в Голосіївському р-і м. Києва, так керівником та голо вним бухгалтером відповідач а без зауважень та ТОВ "Всеукр аїнська юридична компанія", в ідповідно до ч. 1 п. 3 статті 17 Зак ону України «Про загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування»від 9 липня 2003 року № 1058-IV в установленому законод авством порядку рішення орга нів Пенсійного фонду та дії п осадових осіб виконавчих орг анів Пенсійного фонду не оск аржувало.

Відповідно до абз. 1 ст. 1 Зако ну України «Про збір на обов'я зкове державне пенсійне стра хування»від 26 червня 1997 року № 400/97-ВР (далі - Закон № 400/97-ВР) плат никами збору на обов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від фо рм власності, їх об'єднання, бю джетні, громадські та інші ус танови та організації, об'єдн ання громадян та інші юридич ні особи, а також фізичні особ и - суб'єкти підприємницької д іяльності, які використовуют ь працю найманих працівників .

Абзацом 1 статті 14 Закону Укр аїни «Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння»від 9 липня 2003 року № 1058-IV (дал і - Закон № 1058-ІV) встановлено, щ о страхувальниками відповід но до цього Закону є роботода вці: підприємства, установи і організації, створені відпо відно до законодавства Украї ни, незалежно від форми власн ості, виду діяльності та госп одарювання, об'єднання грома дян, профспілки, політичні па ртії (у тому числі філії, предс тавництва, відділення та інш і відокремлені підрозділи за значених підприємств, устано в, організацій, об'єднань гром адян, профспілок, політичних партій, які мають окремий бал анс і самостійно ведуть розр ахунки із застрахованими осо бами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юрид ичних та фізичних осіб - суб'єк тів підприємницької діяльно сті, які обрали особливий спо сіб оподаткування (фіксовани й податок, єдиний податок, фік сований сільськогосподарсь кий податок, придбали спеціа льний торговий патент), які ви користовують працю фізичних осіб на умовах трудового дог овору (контракту) або на інших умовах, передбачених законо давством, або за договорами ц ивільно-правового характеру , - для осіб, зазначених у пункт ах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Статтею 1 Закону № 1058-ІV передб ачено, що страхувальники - це р оботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону с плачують страхові внески на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування.

Відповідно до вказаної ста тті 1 Закону № 1058-ІV страхові вне ски - це кошти відрахувань н а соціальне страхування та з бір на обов'язкове державне п енсійне страхування, сплачен і згідно із законодавством, щ о діяло раніше; кошти, сплачен і на загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування в ідповідно до цього Закону.

Згідно з ч. 1 статті 15 Закону № 1058-ІV платниками страхових вне сків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застр аховані особи, зазначені в ча стині першій статті 12 цього За кону.

Частинами 3 та 5 цієї статті 15 Закону 1058-ІV встановлено, що ст рахувальники набувають стат усу платників страхових внес ків із дня їх реєстрації у тер иторіальному органі Пенсійн ого фонду, а особи, визначені ч астиною першою статті 12 цього Закону, - з дня набрання чинно сті договором про їх доброві льну участь; платникам страх ових внесків у десятиденний термін після їх реєстрації в идається повідомлення про ре єстрацію платника страхових внесків за формою, встановле ною правлінням Пенсійного фо нду.

У відповідності до ч. 1 статт і 19 Закону № 1058-ІV для роботодавц я страхові внески до солідар ної системи нараховуються на суми фактичних витрат на опл ату праці (грошового забезпе чення) працівників, що включа ють витрати на виплату основ ної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальни х та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній фор мі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами , прийнятими відповідно до За кону України "Про оплату прац і", виплату винагород фізични м особам за виконання робіт (п ослуг) за угодами цивільно-пр авового характеру, що підляг ають обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших п'яти дн ів тимчасової непрацездатно сті, яка здійснюється за раху нок коштів роботодавця, та до помоги по тимчасовій непраце здатності.

Згідно зі ст. 5 Інструкції пр о порядок обчислення і сплат и страхувальниками та застра хованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України, затв ердженої постановою Правлін ня Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.2003, розробленої відпо відно до Закону України "Про з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та Зак ону України "Про збір на обов'я зкове державне пенсійне стра хування" (далі - Інструкція), об числення страхових внесків з азначеною категорією платни ків здійснюється щомісячно з а ставками, визначеними пунк тами 4.1, 4.2, 4.5 цієї Інструкції.

Відповідно до п. 4.1 ст. 4 Інстру кції розміри страхових внеск ів на загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування встановлюються відповідно д о Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсій не страхування»від 26 червня 19 97 року № 400/97-ВР за ставкою 32 відсо тки суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забе зпечення) працівників, що вкл ючають витрати на виплату ос новної і додаткової заробітн ої плати та інших заохочувал ьних та компенсаційних випла т, у тому числі в натуральній ф ормі, які визначаються згідн о з нормативно-правовими акт ами, прийнятими відповідно д о Закону України "Про оплату п раці".

Відповідно до п. 4 ст. 4 Закону № 400/97-ВР із заробітної плати пр ацівників підприємства пров одиться утримання у розмірі 1 відсотку від об' єкта опода ткування, якщо сукупний опод атковуваний доход не перевищ ує 150 грн., та - у розмірі 2 відсо тків від об' єкта оподаткува ння, якщо сукупний оподатков уваний доход перевищує 150 грн.

Частиною 6 статті 19 Закону № 1 058-ІV передбачено, що страхові в нески нараховуються незалеж но від джерел їх фінансуванн я, форми, порядку, місця виплат и та використання, а також нез алежно від того, чи були зазна чені суми фактично виплачені після їх нарахування до спла ти.

Відповідно до п.п. 5.1.4 Інструк ції нараховані за відповідни й базовий звітний період стр ахові внески сплачуються пла тниками шляхом перерахуванн я безготівкових сум з їх банк івських рахунків не пізніше ніж через 20 календарних днів і з дня закінчення цього періо ду незалежно від виплати зар обітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески.

Базовим звітним періодом є календарний місяць.

Згідно з пп. 5.1.5 та 5.1.6 Інструкці ї у разі здійснення протягом базового звітного періоду в иплат (виплати доходу), на які нараховуються страхові внес ки, страхувальники одночасно з видачею зазначених сум зоб ов'язані сплачувати авансові платежі у вигляді сум страхо вих внесків, що підлягають на рахуванню на зазначені випла ти (дохід) у розмірах, установл ених для страхувальників (32 ві дсотки цих сум).

Перерахування страхових в несків здійснюється платник ами одночасно з одержанням (п ерерахуванням) коштів на опл ату праці (виплати доходу), у т ому числі в безготівковій чи натуральній формі або з виру чки від реалізації товарів (п ослуг).

Остаточний розрахунок за б азовий звітний період здійсн юється платником страхових в несків не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закі нчення цього періоду незалеж но від виплати заробітної пл ати (доходу), на суми яких нара ховуються страхові внески.

Відповідно до ч. 9 ст. 20 Закону № 1058-ІV днем сплати страхових в несків вважається:

- у разі перерахування сум с трахових внесків у безготівк овій формі з банківського ра хунку страхувальника на банк івський рахунок органу Пенсі йного фонду або у випадках, пе редбачених цим Законом, на ра хунок Накопичувального фонд у - день списання установою ба нку, установою Державного ка значейства України суми плат ежу з банківського (спеціаль ного реєстраційного) рахунку страхувальника незалежно ві д часу її зарахування на банк івський рахунок органу Пенсі йного фонду;

- у разі сплати сум страхови х внесків готівкою - день внес ення страхувальником коштів у банківську установу чи від ділення зв'язку для перераху вання на банківські рахунки органу Пенсійного фонду та/а бо Накопичувального фонду.

Абзацом 6 частини 2 статті 17 З акону № 1058-ІV встановлено, що ст рахувальник зобов'язаний нар аховувати, обчислювати і спл ачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Згідно зі статтею 23 Закону № 1058-ІV спори, що виникають із пра вовідносин за цим Законом, ви рішуються органами Пенсійно го фонду та в судовому порядк у.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 статті 10 6 Закону № 1058-ІV у разі виявлення своєчасно не сплачених сум с трахових внесків страхуваль ники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплати ти їх з нарахуванням пені в по рядку і розмірах, визначених цією статтею та суми страхов их внесків своєчасно не нара ховані та/або не сплачені стр ахувальниками у строки, визн ачені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені терит оріальними органами Пенсійн ого фонду у випадках, передба чених частиною третьою статт і 20 цього Закону, вважаються п ростроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та засто суванням фінансових санкцій .

Згідно з ч. 3 статті 20 Закону № 1058-ІV обчислення страхових вн есків територіальними орган ами Пенсійного фонду у випад ках, передбачених цим Законо м, здійснюється на підставі с кладених актів перевірки пра вильності нарахування та спл ати страхових внесків, звітн ості, що подається страхувал ьником, бухгалтерських та ін ших документів, що підтвердж ують суму заробітної плати (д оходу), на які відповідно до ць ого Закону нараховуються стр ахові внески.

Відповідно до ст. 67 Констит уції України кожен зобов'яза ний сплачувати податки і збо ри в порядку і розмірах, встан овлених законом.

Беручи до уваги до уваги те, що суми страхових внесків до Пенсійного фонду України, у з агальному розмірі - 19796,11 грн. Т ОВ "Всеукраїнська юридична к омпанія" у встановлені закон одавством строки не сплатило ; наявність у відповідача вка заної заборгованості підтве рджується актом № 1256 від 02.07.2007 ро ку щодо своєчасності, достов ірності, повноти нарахування та сплати зобов' язання на о бов' язкове державне пенсій не страхування, який підписа ний як головним спеціалістом УПФУ в Голосіївському р-і м. К иєва, так керівником та голов ним бухгалтером відповідача без зауважень; доказів погаш ення відповідачем зазначено ї заборгованості станом на д ень розгляду цього спору не н адано, суд, не виходячи за межі позовних вимог, приходить до висновку про обґрунтованіст ь та законність позовних вим ог щодо стягнення з ТОВ "Всеук раїнська юридична компанія"- 1976,11 грн., як простроченої забор гованості із сплати збору на обов' язкове державне пенсі йне страхування (страхових в несків - недоїмки), яка виникла у відповідача станом на 01.01.2007 р оку, і вважає їх такими, що під лягають задоволенню у повном у обсязі та які підлягають ст ягненню з відповідача у вище наведеному розмірі заявлено му позивачем у судовому поря дку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС Ук раїни якщо судове рішення ух валене на користь сторони - су б'єкта владних повноважень, с уд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документа льно підтверджені судові вит рати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судо вих експертиз.

Згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юр идична особа, судові витрати , здійснені позивачем, з відпо відача не стягуються.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Враховуючи викладене та ке руючись ст.ст. 71, 158-163 КАС України , окружний адміністративний суд міста Києва

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Заступни ка прокурор Голосіївського р айону м. Києва в інтересах дер жави в особі Управління пенс ійного фонду України в Голос іївському районі м. Києва до - Товариства з обмеженою відпо відальністю "Всеукраїнська ю ридична компанія" - задоволь нити повністю.

2. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Всеукраїнська юридична к омпанія" (03187, м. Київ, вул. Заболо тного, 20-а, ідент. код 33592422) на кори сть Управління пенсійного фо нду України в Голосіївському районі м. Києва (03150, м. Київ, вул. Г орького, 70, р/р № 256083132601 в Головному Управлінні Ощадбанку по м. Ки єву та Київській області, МФО 322669, код ЄДРПОУ 26869454,) суму заборго ваності по страхових внесках на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування у розмірі - 1976 (одна тисяча дев' ятсот сімдесят шість) грн. 11 ко п.

3. Постанова відпов ідно до ч. 1 ст. 254 КАС України наб ирає законної сили після зак інчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано .

4. Постанова може бу ти оскаржена до суду апеляці йної інстанції протягом деся ти днів з дня її складення в по вному обсязі за правилами, вс тановленими ст. ст. 185-187 КАС Укра їни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про а пеляційне оскарження з насту пним поданням протягом двадц яти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви про апеляційн е оскарження.

Дата складення та підпис ання постанови в повному обс язі - 01 жовтня 2007 року.

Головуючий - суддя Ар сірій Р.О.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.09.2007
Оприлюднено14.07.2010
Номер документу9629025
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —7/6

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 01.03.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 21.02.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 16.08.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 25.01.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 05.02.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 26.02.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 10.08.2010

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Іванко Л.А.

Ухвала від 22.06.2010

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Іванко Л.А.

Ухвала від 19.07.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні