Постанова
від 20.09.2007 по справі 7/55
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

20.09.2007 р. № 7/55

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі го ловуючого судді Арсірій Р.О., при секретарі судового засід ання Ісіковій О.Г. вирішив ад міністративну справу

Київське обласне відділ ення Фонду соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності в особі викона вчої дирекції

до Київський обласний війс ьковий комісаріат

про про стягнення заборгова ності

Представники сторін:

Від позивача: Халупко С.І. - представ ник за довіреністю

Від відповідача: Не з' явився

Київське обласне відділ ення Фонду соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності в особі викона вчої дирекції - позивач по с праві звернувся до Окружного адміністративного суду міст а Києва з позовом до Київсько го обласного військового ком ісаріату - відповідач по спр аві про стягнення заборгован ості по страхових внесках на загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування у зв' язку з тимчасовою втрато ю працездатності.

Позовні вимоги мотивовані тим, що на балансі відповідач а знаходиться Броварський об ' єднаний міський військови й комісаріат, який зареєстро ваний як страхувальник в Бро варській районній виконавчі й дирекції Київського облас ного відділення Фонду соціал ьного страхування з тимчасов ої втрати працездатності. Ст аном на 01.07.2007 р. бухгалтерією Бр оварський об' єднаний міськ ий військовий комісаріат под ано звіт про нараховані внес ки, перерахування та витрати , пов' язані із загальнообов ' язковим державним соціаль ним страхуванням у зв' язку з тимчасовою втратою працезд атності, в якому зазначено за боргованість за страхувальн иком на загальну суму 945,21 грн., з яких заборгованість по стра хових внесках - 213,19 грн., штраф ні санкції - 732,02 грн.

Зазначена заборгованість відповідачем сплачена не бул а.

У зв' язку з цим, позивач пр осить суд стягнути з відпові дача заборгованість по внеск ах до Фонду соціального стра хування з тимчасової втрати працездатності в розмірі 945,21 г рн.

Ухвалою від 21.08.2007 року відкри то адміністративне провадже ння у справі з урахуванням ви мог п. 6 Прикінцевих та перехід них положень, ст. ст. 17, 18, 20, 48, 50 Код ексу адміністративного судо чинства України (який набрав чинності з 01.09.2005) справу № 7/55 приз начено до судового розгляду на 04.09.2007 року.

Повноважний представник П озивача в судовому засіданні 04.09.2007 позовні вимоги підтримав у повному обсязі. Просив суд а дміністративний позов задов ольнити у повному обсязі.

Повноважний представник в ідповідача в судове засіданн я 04.09.2007 не з' явився, не зважаюч и на те, що ухвалою від 21.08.2007 був належним чином повідомлений про час і місце розгляду спра ви, відзиву на позов не надав.

З урахуванням наведеного п озивач стверджує, що вказана сума підлягала сплаті відпо відачем на користь позивача. Оскільки відповідачем у виз начений законом термін цього зроблено не було, то за таких обставин позивач просить стя гнути вказану суму у примусо вому порядку.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення їх предс тавників, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обстав ини, на яких ґрунтується адмі ністративний позов, об' єкти вно оцінивши докази, які мают ь юридичне значення для розг ляду справи і вирішення спор у по суті, Окружний адміністр ативний суд м. Києва, -встан овив:

Відповідно до Акта ревізі ї надходження, обліку та витр ачання коштів Фонду соціальн ого страхування з тимчасової втрати працездатності № 76 від 27.03.2007 за результатами проведен ої перевірки зроблено виснов ки: надмірне нарахування доп омоги в сумі 411,14 грн. не приймає ться до заліку, за порушення п орядку витрачання страхови х коштів належить накласти ш траф у розмірі 50 % від надмірно нарахованої допомоги в сумі 205,57 грн., за несвоєчасне перера хування страхових внесків шт раф у розмірі 50% - 106,60 грн. та пеня - 8,71 грн. Загальна сума заборг ованості згідно акта перевір ки складає 732,02 грн., в т.ч. не прий нято до заліку 411,14 грн., штраф 50 % - 312,17 грн., пеня - 8,71 грн.

У розрахунку пені та штрафу по внесках на державне соціа льне страхування за 2006 рік по Б роварському ОМВК, який є Дода тком до Акта ревізії від 27.03.2007 з азначено, що сума прострочен ого платежу складає 213,19 грн.

Згідно з Рішенням № 4/17 Про за стосування та зарахування до бюджету Фонду соціального с трахування з тимчасової втра ти працездатності, відображе ння у звіті (ф.4-ФССзТВП сум фін ансових (штрафних) санкцій, не правомірних витрат, донарахо ваних сум внесків та пені за п орушення законодавства про з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування) ві д 30.03.2007 виявлено порушення п.20 «П орядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для виплат за загальнообов' язк овим державним соціальним ст рахуванням», затвердженого П остановою Кабінету Міністрі в України від 26.09.2001 № 1266 та ст.35 Зак ону України «Про загальнообо в' язкове державне соціальн е страхування у зв' язку з ти мчасовою втратою працездатн ості та витратами, зумовлени ми народженням та похованням ». У зв' язку з цим позивачем б уло нараховано пені в розмір і 8,71 грн., накладено штраф у роз мірі 312,17 грн.; не прийнято до зар ахування витрат у розмірі 411,14 г рн.

Таким чином загальна сума ш трафних санкцій, яка підляга ла оплаті протягом 10 днів з мо менту отримання рішення скл адала 732,02 грн., а також сума прос трочених платежів складала 2 13,19 грн.

Відповідно до ст. 1 Закону № 2240-ІІІ власник або уповноваже ний ним орган, громадяни, зобо в' язані сплачувати страхов і внески - відрахування на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'я зку з тимчасовою втратою пра цездатності та витратами, зу мовленими народженням та пох ованням.

Згідно ст. 4 Закону № 2240-ІІІ зас траховані громадяни України , іноземці, особи без громадян ства та члени їх сімей, які про живають в Україні мають прав о на матеріальне забезпеченн я та соціальні послуги за заг альнообов' язковим державн им соціальним страхуванням у зв' язку з тимчасовою втрат ою працездатності та витрата ми, зумовленими народженням та похованням.

Стаття 6 Закону № 2240-ІІІ перед бачає, що загальнообов'язков ому державному соціальному с трахуванню у зв'язку з тимчас овою втратою працездатності та витратами, зумовленими на родженням та похованням, під лягають особи, які працюють н а умовах трудового договору (контракту) на підприємствах , в установах, організаціях не залежно від форм власності т а господарювання або у фізич них осіб, у тому числі в інозем них дипломатичних та консуль ських установах, інших предс тавництвах нерезидентів, а т акож обрані на виборні посад и в органах державної влади, о рганах місцевого самоврядув ання та в інших органах.

Згідно зі ст.19 Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння у зв'язку з тимчасовою втр атою працездатності та витра тами, зумовленими народження м та похованням»джерелами фо рмування коштів загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працезда тності та витратами, зумовле ними народженням та похованн ям, зокрема, є страхові внески страхувальників-роботодавц ів і застрахованих осіб, що сп лачуються на умовах і в поряд ку, передбачених цим Законом ; суми не прийнятих до зарахув ання витрат страхувальника з а загальнообов'язковим держа вним соціальним страхування м у зв'язку з тимчасовою втрат ою працездатності та витрата ми, зумовленими народженням та похованням, пені, штрафів т а інших фінансових санкцій, з астосованих до страхувальни ків та посадових осіб відпов ідно до цього Закону та інших актів законодавства.

Відповідно до ст. 20 Закону № 2240-ІІІ кошти загальнообов'язк ового державного соціальног о страхування у зв'язку з тимч асовою втратою працездатнос ті та витратами, зумовленими народженням та похованням, с прямовуються на:

1) виплату застрахованим о собам допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітност і та пологах, при народженні д итини та по догляду за дитино ю до досягнення нею трирічно го віку, на поховання;

2) фінансування санаторно-ку рортного лікування та оздоро влення застрахованих осіб і членів їх сімей;

3) утворення резерву страхов их коштів у розрахунку на міс яць для фінансування матеріа льного забезпечення застрах ованих осіб;

4) забезпечення поточної д іяльності та утримання орган ів Фонду, розвиток його матер іально-технічної бази.

Згідно з ст. 28 Закону Украї ни “Про загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання у зв' язку з тимчасовою втратою працездатності та в итратами, зумовленим народже нням та похованням” страхови к має право, в тому числі здійс нювати перевірку правильнос ті нарахування і повноти спл ати страхових внесків та вик ористання страхових коштів н а підприємствах, в установах , організаціях незалежно від форми власності, виду діяльн ості та господарювання, у фіз ичних осіб, які використовую ть працю найманих працівникі в; накладати фінансової санк ції та адміністративні штраф и, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства .

Відповідно до п.2 ч.2 ст.27 Закон у України “Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування у зв' язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами, зумовленим на родженням та похованням” стр ахувальник зобов' язаний на раховувати і сплачувати в ус тановлені строки та в повном у обсязі страхові внески.

Згідно з ч. 3, 6 п. 1 ст. 28 Закону № 22 40-ІІІ Фонд має право здійснюва ти перевірку правильнос ті нарахування і повноти спл ати страхових внесків та вик ористання страхових коштів н а підприємствах, в установах , організаціях незалежно від форми власності, виду діяльн ості та господарювання, у фіз ичних осіб, які використовую ть працю найманих працівникі в та накладати фінансові сан кції та адміністративні штра фи, передбачені цим Законом т а іншими актами законодавств а.

Відповідно до ст.23 Закону Ук раїни “Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування у зв' язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами, зумовленим наро дженням та похованням” якщо страхувальники несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачу ють страхові внески, до них за стосовуються фінансові санк ції, передбачені статтею 30 цьо го Закону.

Згідно з ст.30 Закону України “Про загальнообов' язкове д ержавне соціальне страхуван ня у зв' язку з тимчасовою вт ратою працездатності та витр атами, зумовленим народження м та похованням” страхувальн ик-роботодавець несе відпові дальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату стр ахових внесків, у тому числі с трахових внесків, що сплачую ть застраховані особи через рахунки роботодавців, а тако ж за порушення порядку викор истання страхових коштів. Фі зична особа, яка не має статус у підприємця та використовує найману працю, додатково нес е відповідальність за ухилен ня від взяття на облік як плат ника страхових внесків. У раз і несвоєчасної сплати страхо вих внесків страхувальником (у тому числі фізичною особою , яка не має статусу підприємц я та використовує найману пр ацю, через ухилення від подан ня заяви про взяття на облік я к платника страхових внесків ) або неповної їх сплати страх увальник сплачує суму донара хованих контролюючим органо м страхових внесків (недоїмк и), штраф та пеню. За несвоєчас ність сплати страхувальнико м страхових внесків на нього накладається штраф у розмір і 50 відсотків суми належних до сплати страхових внесків за весь період, який минув з дня, коли страхувальника було вз ято на облік.

Отже, з вказаного положення законодавства, що страховик має право приймати рішення щ одо стягнення з страхувальни ка донарахованих страхових в несків, накладати на страхув альника штраф у випадку несв оєчасного внесення останнім страхових внесків в розмірі 50 відсотків суми належних до сплати страхових внесків, а т акож пеню.

В пункті 6.5. розділу 6 Інструк ції про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду, затвердженої Постано вою Правління Фонду соціальн ого страхування з тимчасової втрати працездатності № 16 від 26.06.2001 р., передбачено, що відпові дальність за нецільове викор истання коштів, недостовірні сть бухгалтерського обліку, розрахункових документів, не своєчасність внесення кошті в до Фонду, а також за недостов ірність даних у звітах по кош тах Фонду покладається на пл атників страхових внесків та отримувачів коштів Фонду.

Як встановлено судом, Позив ачем на підставі Акта ревізі ї надходження, обліку та витр ачання коштів Фонду соціальн ого страхування з тимчасової втрати працездатності № 76 від 27.03.2007. було прийнято рішення №4/17 , відповідно до якого було виз начено суму платежу та виріш ено стягнути з Відповідача у вигляді донарахованих внеск ів, пені, неправомірних витра т на допомоги та інших платеж ів - платежі та штрафні санк ції в розмірі 945,21 грн.

Згідно п. 16.1. розділу 16 Інструк ції про порядок проведення р евізій та перевірок по кошта х Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності, затвердженої Пос тановою Правління Фонду соці ального страхування з тимчас ової втрати працездатності № 38 від 19.09.2001 р., обов'язок доведенн я того, що будь-яке нарахуванн я сум фінансових та штрафних санкцій за матеріалами реві зій, здійснене робочим орган ом Фонду, є помилковим, поклад ається на платника страхових внесків. У разі коли платник с трахових внесків вважає, що о рган Фонду невірно визначив суму фінансових та штрафних санкцій або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить з аконодавству про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами, зумовленими н ародженням та похованням, аб о виходить за межі його компе тенції, встановленої законод авством, такий страхувальник має право звернутися до орга ну Фонду із скаргою про перег ляд цього рішення, яка подаєт ься у письмовій формі та може супроводжуватися документа ми, розрахунками та доказами , які страхувальник вважає за потрібне надати. Скарга пови нна бути подана органу Фонду протягом десяти календарних днів, наступних за днем отрим ання страхувальником рішенн я органу Фонду, що оскаржуєть ся. Остаточне рішення Викона вчої дирекції Фонду за заяво ю страхувальника не підлягає подальшому адміністративно му оскарженню, але може бути о скаржене у судовому порядку. Пункт 16.2. вищевказаної Інстру кції зобов' язує страхуваль ника письмово повідомляти ор ган Фонду про кожний випадок судового оскарження його рі шень.

У суду відсутні відомості щ одо скасування в установлено му порядку вказаного рішення , отже на час вирішення спору в оно є чинним, на підтвердженн я іншого Відповідачем суду н е подано будь-яких документі в.

Відповідно до ст. 67 Констит уції України кожен зобов'яза ний сплачувати податки і зб ори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Відповідно до ч.1 ст.2 Кодекс у адміністративного судочин ства України, завданням адмі ністративного судочинства є захист прав, свобод та інтере сів фізичних осіб, прав та інт ересів юридичних осіб у сфер і публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб'єктів при здійсненн і ними владних управлінських функцій на основі законодав ства, в тому числі на виконанн я делегованих повноважень.

Ч. 4 ст.71 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни покладено обов' язок на суб'єкта владних повноважен ь подати суду всі наявні у ньо го документи та матеріали, як і можуть бути використані як докази у справі.

З огляду на це, суд вважає, щ о Позивачем повністю виконан о вимоги, встановлені ст.71 Код ексу адміністративного судо чинства України в частині до казування та обґрунтування п равомірності його дій.

Таким чином, проаналізува вши матеріали справи, суд дій шов висновку про обґрунтован ість вимог, викладених в адмі ністративному позові та наяв ності достатніх правових під став для їх задоволення у пов ному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.162 Кодек су адміністративного судочи нства України, при вирішенні справи по суті суд може з адовольнити адміністративн ий позов повністю або частк ово чи відмовити в його задов оленні повністю або частково .

Відповідно до ч.1 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України судові витрати присуджуються на користь Поз ивача.

Враховуючи вищевикладене, ст.ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163 Кодексу адмін істративного судочинства, Ок ружний адміністративний суд м. Києва, -

П О С Т А Н О В И В:.

1. Адміністративний позов Київського обласного відділення Фонду соціальног о страхування з тимчасової в трати працездатності в особі виконавчої дирекції задовол ьнити у повному обсязі.

2. Стягнути з Київськог о обласного військового комі саріату (р/р 254493020001 в АБ «Банк Ре гіонального Розвитку», МФО 300540, р/р35218010000842, р/р 37116013000842 в Управлінн і Держказначейства у Київськ ій області, МФО 821018, ЄДРПОУ 0791662, ву л. Артема, м. Київ) на користь Ки ївського обласного відділен ня Фонду соціального страхув ання з тимчасової втрати пра цездатності в особі виконавч ої дирекції (р/р 37172200900001 в Управлі нні Держказначейства у Київс ькій області, МФО 821018, код 21615608 ) за боргованості по страхових вн есках, штрафу та пені в розмір і 945,21 грн. (дев' ятисот сорок а п' яти гривень двадцять од нієї копійки).

3. Постанова відповід но до ч. 1 ст. 254 КАС України набир ає законної сили після закін чення строку подання заяви п ро апеляційне оскарження, вс тановленого цим Кодексом, як що таку заяву не було подано.

4. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційн ої інстанції протягом десят и днів з дня її складення в пов ному обсязі за правилами, вст ановленими ст. ст. 185-187 КАС Укра їни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про а пеляційне оскарження з насту пним поданням протягом двадц яти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви про апеляційн е оскарження.

Дата складення та пі дписання постанови у повному обсязі - 05 жовтня 2007 року.

Головуючий - суддя Арс ірій Р.О.

Дата ухвалення рішення20.09.2007
Оприлюднено14.07.2010

Судовий реєстр по справі —7/55

Ухвала від 01.07.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Рижков Микола Борисович

Ухвала від 02.07.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Рижков Микола Борисович

Судовий наказ від 03.08.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 06.05.2010

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Якімець А.Г.

Ухвала від 15.06.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 11.07.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Дужич С.П.

Ухвала від 02.07.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стадник М.С.

Ухвала від 21.11.2014

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Банасько О.О.

Ухвала від 19.11.2014

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Банасько О.О.

Судовий наказ від 11.05.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Маціщук А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні