Постанова
від 05.03.2008 по справі 5/392
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

05.03.2008 р. № 5/392

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі:

головуючого - судді Кочана В .М.,

секретаря судового засіда ння Стріхи В.І.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативний позов

Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Дмитро На зарець та партнери"

до Управління Пенсійного Ф онду України в Шевченківсько му районі м. Києва

про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити д ії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмежено ю відповідальністю "Дмитро Назарець та партнери" звер нулося до суду з адміністрат ивним позовом до Управління Пенсійного Фонду України в Ш евченківському районі м. Киє ва про визнання протиправним и дій щодо донарахування зоб ов'язання зі сплати страхови х внесків та зобов'язання утр иматися від стягнення з пози вача сум донарахованих страх ових внесків на обов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав та пояснив наст упне.

Управлінням Пенсійного ф онду в Шевченківському район і м. Києва було проведено пере вірку правильності обчислен ня повноти нарахування зобов 'язання зі збору на обов'язков е державне пенсійне страхува ння Товариством з обмеженою відповідальністю "Дмитро Н азарець та партнери". За рез ультатами перевірки складен о Акт від 22.10.2007 р. перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та своєч асності сплати страхових вне сків на обов'язкове державне пенсійне страхування та нап равлено вимогу про сплату бо ргу № Ю-1/43/765 від 01.11.1007р. на загальну суму 77 099,94 грн.

Такі дії по донарахуванню зобов'язань позивач вважає п ротиправними а донараховані суми безпідставними, оскіль ки він є платником єдиного по датку і не зобов'язаний сплач увати внески на загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування в розмірі 33,2% від заг ального фонду оплати праці, о скільки відповідно до п. 3 Указ у Президента України "Про спр ощену систему оподаткування , обліку та звітності суб'єкті в малого підприємництва" від 03.07.1998р. № 727/98 відділення Державно го казначейства України пере раховують суми єдиного подат ку до Пенсійного фонду Украї ни у розмірі 42 % від суми сплаче ного єдиного податку.

Представник відповідача п роти задоволення позовних ви мог заперечив, та пояснив, що п озивач як платник єдиного по датку помилково вважає, що ві н не є платником внесків на за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування.

Статтею 5 Закону України "Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування" № 1058 - IV від 09.07.2003 р. передбачено, що ц ей Закон регулює відносини, щ о виникають між суб'єктами си стеми загальнообов'язкового державного пенсійного страх ування. Дія інших нормативно -правових актів може поширюв атися на ці відносини лише у в ипадках, передбачених цим за коном, або в частині, що не суп еречить цьому закону. Виключ но цим законом визначаються: принципи та структура систе ми загальнообов'язкового дер жавного страхування; коло ос іб, які підлягають пенсійном у страхуванню; перелік платн иків страхових внесків, їх пр ава та обов'язки. Тобто цей зак он є спеціальною нормою, яка м ає пріоритет над іншими зага льними нормами.

Відповідач зазначає, що Тов ариство з обмеженою відповід альністю "Дмитро Назарець та партнери" як роботодавець в розумінні п. 1 ст. 14 згаданого закону, незалежно від форми в ласності, виду діяльності та господарювання і незалежно від форми оподаткування визн ачений страхувальником.

Відповідно до ст. 19 закону за значені вище страхувальники нараховують страхові внески на загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування на суми фактичних виплат на опл ату праці (грошового забезпе чення) працівників, що включа ють витрати на виплату основ ної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальни х та компенсаційних виплат у тому числі у натуральній фор мі, які визначаються згідно з нормативно - правовими актам и, прийнятими відповідно до З акону України "Про оплату пра ці".

Вислухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши письмові докази по справі, су д вважає, що в задоволенні поз овних вимог слід відмовити, в иходячи з наступного.

Позивач є платником єдиног о податку відповідно до Указ у Президента "Про спрощену си стему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малог о підприємництва" № 727/98 від 03.07.1998р .

22.10.2007р. Управлінням Пенсійно го фонду в Шевченківському р айоні м. Києва було проведено перевірку правильності обчи слення повноти нарахування з обов'язання зі збору на обов'я зкове державне пенсійне стра хування. За результатами пер евірки складено Акт від 22 .10.2007р. перевірки своєчасності, достовірності, повноти нара хування та своєчасності спла ти страхових внесків на обов 'язкове державне пенсійне ст рахування та направлено вимо гу про сплату боргу № Ю-1/43/765 від 01.11.1007р. Актом Позивачу було донараховано зобов'язання з і сплати страхових внесків з бору на обов'язкове державне пенсійне страхування у сумі 77 099,94 грн.

Статтею 5 Закону України "Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування" рег улюються відносини, що виник ають між суб'єктами системи з агальнообов'язкового держав ного пенсійного страхування . Дія інших нормативно-правов их актів на ці правовідносин и може поширюватися лише у ви падках, передбачених цим зак оном, або в частині, що йому не суперечить. Виключно цим За коном визначаються: принци пи та структура системи заг альнообов'язкового державно го пенсійного страхування; к оло осіб, які підлягають зага льнообов'язковому державном у пенсійному страхуванню; пе релік платників страхових вн есків, їх права та обов'язки; п орядок нарахування, обчислен ня та сплати страхових внеск ів; стягнення заборгованості за цими внесками.

Пунктом 1 статті 11 цього зако ну встановлено, що загальноо бов'язковому державному пенс ійному страхуванню підлягаю ть особи, які працюють на підп риємствах, в установах, орган ізаціях, створених відповідн о до законодавства України, н езалежно від форми власності , виду діяльності та господар ювання, у філіях, представни цтвах, відділеннях, в об'єднан нях громадян, у фізичних осіб - суб'єктів підприємницької д іяльності та інших осіб (вклю чаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємниць кої діяльності, які обрали ос обливий спосіб оподаткуванн я (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сілсько господарський податок, придб али спеціальний торговий пат ент) на умовах трудового дого вору (контракту) або працюють на інших умовах, передбачени х законодавством.

Згідно з п. 1 ст. 14 зазначеного закону страхувальниками цих осіб є їх роботодавці, які від повідно до ч. 1 ст. 15 є платникам и страхових внесків та зобов 'язані на підставі п. 6 ч. 2 ст. 17 цього закону нарах овувати, обчислювати і сплач увати в установлені строки т а в повному обсязі страхові в нески.

У ст. 18 закону зазначено, що с трахові внески є цільовим за гальнообов'язковим платежем , який справляється на всій те риторії України в порядку, вс тановленому цим Законом; вон и не включаються до складу по датків, інших обов'язкових пл атежів, що складають систему оподаткування, на ці внески н е поширюється податкове зако нодавство, а іншим законодав ством не можуть встановлюват ися пільги з нарахування та с плати страхових внесків або звільнення від їх сплати.

Ставки, механізм справлянн я та пільги щодо сплати збору на обов'язкове державне пенс ійне страхування встановлен і Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсій не страхування", яким разом із Закону України "Про загально обов'язкове державне пенсійн е страхування" не встановлен о такої пільги, як звільнення від сплати збору на обов'язко ве державне пенсійне страхув ання для суб'єктів підприємн ицької діяльності, котрі пер ейшли на спрощену систему оп одаткування.

Указ Президента України "Пр о спрощену систему оподаткув ання, обліку та звітності суб 'єктів малого підприємництва " регулює питання оподаткува ння суб'єктів малого підприє мництва і його застосування в частині, що не суперечить по ложенням Закону України "Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування".

Отже, обов'язок сплачувати страхові внески на загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування не ставиться в з алежність від статусу платни ка податку як суб'єкта підпри ємницької діяльності.

Виходячи з аналізу наведен их правових норм, суд приходи ть до висновку, що страхові вн ески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня не входять до системи опод аткування, на них не поширюєт ься податкове законодавство , іншим законодавством не мож уть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страх ових внесків або звільнення від їх сплати. Дії відповідач а по донарахуванню зобов'яза ння зі сплати страхових внес ків у сумі 77 099,94 грн. є правом ірними, а позовні вимоги необ ґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі ст.ст. 5, 11, 15, 17 Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування", керуючись ст.ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позовних вимог відмовити.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подан о.

Постанова суду може бути ос каржено до суду апеляційної інстанції шляхом подання зая ви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційн ої скарги. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня ск ладання постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається пр отягом двадцяти днів після п одання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляц ійне оскарження та апеляційн а скарга подаються Київськом у апеляційному адміністрати вному суду через Окружний ад міністративний суд міста Киє ва.

Суддя Кочан В.М.

Дата складення поста нови у повному обсязі 17.03.2008р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.03.2008
Оприлюднено14.07.2010
Номер документу9629141
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5/392

Постанова від 05.03.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кочан В.М.

Судовий наказ від 26.10.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Шевченко Світлана Луківна

Рішення від 22.12.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Шевченко Світлана Луківна

Ухвала від 01.09.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Шевченко С.Л.

Ухвала від 09.09.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Шевченко С.Л.

Судовий наказ від 04.05.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Шевченко С.Л.

Судовий наказ від 04.05.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Шевченко С.Л.

Ухвала від 04.03.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кочан В.М.

Ухвала від 22.04.2009

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Бенівський В.І.

Постанова від 07.04.2009

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Верхогляд Т.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні