КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 12/604 (2-а-2475/08) Го ловуючий у 1-й інстанції: Цвір кун Ю.І.
Суддя-доповідач: Попович О.В.
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"13" травня 2010 р.
Колегія суддів Київськог о апеляційного адміністрати вного суду в складі:
Головуючого судді Попович О.В.
Суддів Мел ьничука В.П., Шведа Е.Ю.,
при секретарі К равченко Д.І.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу представника відпов ідача Головного управлі ння Пенсійного фонду України в м. Києві - Окостня Сергія Миколайовича на Постанову Окружного адміністративног о суду м. Києва від 11.02.2009 року по с праві за адміністративним по зовом ОСОБА_4 до Головно го управління Пенсійного ф онду України в м. Києві, третя особа Управління Служби безп еки України у м. Києві про визн ання дій неправомірними та з обов' язання провести перер ахунок раніше призначеної пе нсії, -
В С Т А Н О В И Л А:
ОСОБА_4 звернувся до Окр ужного адміністративного су ду м. Києва з адміністративни м позовом до Головного уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в м. Києві, в якому проси в суд визнати неправомірними дії посадових осіб Головно го управління Пенсійного ф онду України в м. Києві, які по лягають у відмові перерахува ти позивачу пенсійне забезпе чення та зобов' язати відпов ідача перерахувати пенсійне забезпечення позивачу з 1 тра вня 2006 року з урахуванням збіл ьшеного на 50% його посадового окладу та надбавку у розмірі 20% від посадового окладу за ро боту в інформаційно-аналітич них підрозділах СБ України.
Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 11.02.2009 року адміністративний позов ОСОБА_4 задоволено частково.
Визнано протиправною безд іяльність Головного упр авління Пенсійного фонду Укр аїни у м. Києві стосовно непри йняття рішення щодо перераху нку пенсії ОСОБА_4.
Зобов' язано Головне упра вління Пенсійного фонду Укра їни в м. Києві у відповідності до законодавства України пр ийняти рішення про перерахун ок пенсії ОСОБА_4 з 10.07.2006 року з урахуванням надбавки у роз мірі 20% від посадового окладу за інформаційно-аналітичну р оботу в підрозділах Служби Б езпеки України та збільшеног о на 50% посадового окладу згід но з довідкою про грошове заб езпечення (перерахування) пе нсії від 16 липня 2007 року №21/5-2750.
В решті позовних вимог відм овлено.
Не погоджуючись з прийняти м рішенням представник відпо відача подав апеляційну скар гу, в якій просить Постанову с уду першої інстанції скасува ти, та постановити рішення, як им задовольнити апеляційну с каргу. В своїй апеляційній ск арзі апелянт посилається на необґрунтованість та необ'єк тивність рішення суду, поруш ення Окружним адміністратив ним судом м. Києва норм матері ального та процесуального пр ава, що є підставою для скасув ання судового рішення.
До суду апеляційної інстан ції сторони не з'явилися, нале жним чином повідомлені про д ату, час і місце апеляційного розгляду. Апелянт просив слу хати справу за відсутності й ого представника.
Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС Укр аїни неприбуття у судове зас ідання сторін або інших осіб , які беруть участь у справі, н алежним чином повідомлених п ро дату, час і місце апеляційн ого розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави, доводи апеляційної ска рги, колегія суддів знаходит ь, що апеляційна скарга підля гає задоволенню, виходячи з н аступного.
Завданням адміністративно го судочинства є захист прав , свобод та інтересів фізични х осіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин від порушен ь з боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС Ук раїни).
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни, суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їхн і посадові і службові особи з обов'язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України.
Суд при вирішенні справи ке рується принципом законност і, відповідно до якого органи державної влади, органи місц евого самоврядування, їхні п осадові і службові особи зоб ов' язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України (ч.1 ст.9 КАС України).
Судом апеляційної інстанц ії встановлено, що позивач пр оходив військову службу в ор ганах Служби безпеки України . Наказом Голови Служби Безпе ки України від 31.07.2000 року №852-ос ОСОБА_4 звільнений з посади заступника начальника Архів но-облікової служби СБ Украї ни у зв' язку з виходом на пен сію за ст. 65 п. «в» за вислугою років та станом здоров' я.
З 01.08.2000 року позивачу признач ена була пенсі на підставі За кону України «Про пенсійне з абезпечення військовослужб овців, осіб начальницького і рядового складу органів вну трішніх справ та деяких інши х осіб».
З 01.01.2006 року пенсійне забезпе чення позивача було перерахо вано і складає 3813.49 грн.
10.07.2008 року позивач звернувся до начальника Фінансово-екон омічної служби СБ України пі дполковнику Анікіну Д.Г. ( а.с.4) із заявою про перерахуно к пенсійного забезпечення, у тому числі і з урахуванням зб ільшення до 40 % премії відпові дно до наказу Голови СБУ від 11 .06.2007 року № 422/ДСК.
На зазначену заяву ОСОБА _4, перший заступник начальн ика Фінансово-економічної сл ужби СБУ В. Іграс (а.с.7) 16 липня 200 7 року надсилає листа Заступн ику начальника ГУ Пенсійного фонду України у м. Києві здійс нити перерахунок пенсії полк овнику у відставці ОСОБА_4 відповідно до Довідки про гр ошове забезпечення від 16 липн я 2007 року (а.с.8).
Відповідачем було відмовл ено у проведенні вказаного п ерерахунку з посиланням на т е, що надбавка встановлюєтьс я військовослужбовцям під ча с їх служби в персональному п орядку за рішенням відповідн ої посадової особи. Згідно п.5- 1 Указу Президента України ві д 14.10.1996 року №925 зазначаються над бавки до посадових окладів у розмірі до 30% за інформаційно -аналітичне забезпечення. На дбавка не носить постійного характеру, виплачується тіль ки за час фактичного здійсне ння співробітником інформац ійно-аналітичної діяльності під час служби і повинна вклю чатися у розрахунок пенсії.
Задовольняючи позову, суд п ершої інстанції виходив з то го, що відповідач протиправн о при призначенні пенсії поз ивачу керувався положеннями Закону України «Про державн ий бюджет України на 2006 рік» за №3235-14, частиною 2 ст.40 якого перед бачено, що при обчисленні пен сій військовослужбовцям у ро зрахунок грошового забезпеч ення не включаються щомісячн і надбавки (доплати), встановл ені особам, які мають право на пенсію за вислугу років відп овідно до законодавства і за лишені за їх згодою та в інтер есах справи на службі.
З вказаним висновком Окруж ного адміністративного суду м. Києва не можна погодитись, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.3 ст. 43 Закону України «Про пенсійне забез печення осіб, звільнених з ві йськової служби, та деяких ін ших осіб» передбачено, що пен сії особам офіцерського скла ду, прапорщикам і мічманам, ві йськовослужбовцям надстрок ової служби та військової сл ужби за контрактом, особам, як і мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей об числюються з розміру грошово го забезпечення за останньою штатною посадою перед звіль ненням, враховуючи відповідн і оклади за посадою, військов им (спеціальним) званням, проц ентну надбавку за вислугу ро ків, щомісячні додаткові вид и грошового забезпечення (на дбавки, доплати, підвищення) т а премії в розмірах, установл ених законодавством.
Згідно з п.7 постанови Кабін ету Міністрів України від 17.07.19 92 року №393 «Про порядок обчисле ння вислуги років, призначен ня та виплати пенсій і грошов ої допомоги особам офіцерськ ого складу, прапорщикам, мічм анам, військовослужбовцям на дстрокової служби та військо вої служби за контрактом, осо бам начальницького і рядовог о складу органів внутрішніх справ та членів їхніх сімей» пенсії обчислюються з таких видів грошового забезпеченн я: окладу за останньою штатно ю посадою, займаною перед зві льненням; окладу за військов е звання або спеціальне зван ня; процентної надбавки за ви слугу років; додаткових виді в грошового забезпечення, що надаються щомісяця ( надбавк и за вчене звання і науковий с тупінь, кваліфікацію та умов и служби).
Відповідно до ст.63 Закону Ук раїни «Про пенсійне забезпеч ення осіб, звільнених з війсь кової служби та деяких інших осіб» перерахунок раніше пр изначених пенсій військовос лужбовцям, особам, які мають п раво на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв' язку із введенням в дію цього Зако ну провадиться за документам и, що є у пенсійній справі, а та кож додатковими документами , поданими пенсіонерами на ча с перерахунку.
Позивач вважає, що йому необ хідно зробити перерахунок пе нсії відповідно до Довідки п ро грошове забезпечення для нарахування(перерахування) п енсії № 21/5-2750 від 16 липня 2007 року (а .с.8) з урахуванням надбавки вс тановленої Указом Президент а України № 1514 від 26.12.2003 року «Про посилення соціального захис ту осіб офіцерського складу оперативних та інформаційно -аналітичних підрозділів Слу жб Безпеки України».
Відповідно до ст.58 Конститу ції України закони та інші но рмативно-правові акти не маю ть зворотної дії в часі, крім в ипадків, коли вони пом' якшу ють або скасовують відповіда льність осіб.
За таких обставин, апеляцій на інстанція приходить до ви сновку, що надбавка, надана ук азом Президента України не м оже поширюватися на осіб, які були звільненні у 2000 році.
Обґрунтовуючи правомірніс ть своїх дій, відповідач поси лається на те, що позивач був з вільнений з військової служб и у 2000 році, а тому Указ Президе нта України № 1514 від 26.12.2003 року «П ро посилення соціального зах исту осіб офіцерського склад у оперативних та інформаційн о-аналітичних підрозділів Сл ужб Безпеки України» на пози вача не розповсюджується.
Крім того, відповідно до Нак азу СБУ №574/ДСК від 31.12.2003 року вид аний на виконання Указу През идента України № 1514 від 26.12.2003 рок у «Про посилення соціального захисту осіб офіцерського с кладу оперативних та інформа ційно-аналітичних підрозділ ів Служб Безпеки України», вс тановлення та припинення вип лати підвищених на 50% посадови х окладів співробітникам - ві йськовослужбовцям здійснює ться наказами Голови СБ Укра їни, його заступниками та інш ими начальниками на підставі мотивованих рапортів керів ників функціональних ( відпо відних) підрозділів.
Обов' язковими умовами дл я виплати підвищених на 50% пос адових окладів є якість вико нуваних співробітниками зав дань, ступінь їх завантажено сті чи рівень їх професійної підготовки. Тобто, зазначене підвищення посадових окладі в встановлюється військовос лужбовцями в період їх служб и в персональному порядку за рішенням відповідної посадо вої особи.
З огляду на вищевикладене, с удова колегія приходить до в исновку, що на підвищення на 50 % посадового окладу мають пра во тільки ті військовослужбо вці, які фактично їх отримува ли на час звільнення.
Відповідно до ст. 99 КАС Укра їни для звернення до адмініс тративного суду за захистом прав, свобод та інтересів осо би встановлюється річний стр ок, який, якщо не встановлено і нше, обчислюється з дня, коли о соба дізналася або повинна б ула дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтерес ів.
Статтею 63 Закону України «П ро пенсійне забезпечення вій ськовослужбовців, осіб начал ьницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб» також вст ановлено обов' язок перерах увати пенсію за останні 12 міся ців, якщо пенсіонер подасть д окументи, які дають йому прав о на підвищення пенсії.
За загальним правилом та ві дповідно до Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування » днем звернення за перераху нком пенсії вважається день приймання органом, що призна чив пенсію, заяви з усіма необ хідними документами.
Крім того, за загальним прав илом та Законів України «Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування», « Про пенсійне забезпечення ос іб, звільнених з військової с лужби та деяких інших осіб» п ередбачено, що пенсіонер, яки й мав право на виплату нарахо ваної йому пенсії, але не отри мав її своєчасно з власної ін іціативи, виплачується за ми нулий час, але не більше ніж за три роки до дня звернення за о триманням пенсії.
Нараховані суми пенсії, не о тримані з вини органу, що приз начає і виплачує пенсію, випл ачуються за минулий час без о бмеження будь-яким строком.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів Київського а пеляційного адміністративн ого суду дійшла до висновку п ро необхідність скасування п останови Окружного адмініст ративного суду м. Києва та по становлення нової постанови про відмову в задоволенні по зовних вимог.
Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 3, 202 ч. 1 п. 4 КАС України, за наслідками ро згляду апеляційної скарги на постанову суду першої інста нції суд апеляційної інстанц ії скасовує її та ухвалює нов е рішення, якщо визнає, що судо м першої інстанції порушено норми матеріального або проц есуального права, що призвел о до неправильного вирішення справи.
У зв' язку з набранням чинн ості 10 березня 2010 року Закону У країни «Про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни щодо підвідомчості сп рав, пов'язаних із соціальним и виплатами» від 18.02.2010 року №1691-VI т а відповідно до статей 323, 325, 327 ЦП К України, підпункту 9 пункту 3 розділу 7 Прикінцевих та пере хідних положень Закону Украї ни «Про судоустрій України» перегляд даної справи у каса ційному порядку здійснює суд ова палата у цивільних справ ах Верховного Суду України.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207 К АС України, ст.ст.323, 325, 327,ЦПК Укра їни колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу предста вника відповідача Головно го управління Пенсійного ф онду України в м. Києві - Ок остня Сергія Миколайовича на Постанову Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 16.05.2008 року - задовольнити.
Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 11.02.2008 року - скасувати.
Постановити нову постанов у, якою в задоволенні адмініс тративного позову ОСОБА_4 до Головного управління Пенсійного фонду України в м . Києві, третя особа Управлінн я Служби безпеки України у м. К иєві про визнання дій неправ омірними та зобов' язання пр овести перерахунок раніше пр изначеної пенсії - відмовит и.
Постанова набирає законно ї сили з моменту проголошенн я та може бути оскаржена безп осередньо до Верховного Суду України протягом двох місяц ів з дня складання Постанови в повному обсязі.
Головуючий суддя О.В. П опович
Судді В.В.Мельничук
Є.Ю .Швед
(Повний текст Постанови скл адено 18.05.2010 року.)
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2010 |
Оприлюднено | 15.07.2010 |
Номер документу | 9629501 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Попович О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні