Ухвала
від 15.04.2021 по справі 711/2294/21
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

Номер провадження 1-кс/711/732/21

Справа № 711/2294/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14квітня 2021року слідчийсуддя Придніпровськогорайонного судум.Черкаси ОСОБА_1 ,при секретарісудових засідань ОСОБА_2 ,за участюпрокурора ОСОБА_3 розглянувши у закритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси клопотання прокурора відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_3 , що винесене у кримінальному провадженні №12020250000000043, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06.02.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, про надання дозволу на проведення огляду, -

встановив:

Прокурор відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про надання дозволу на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером: 7125485000:01:001:1815 площею 30.0195 га, що відповідно до довідки з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності від 09.04.2021 власником є Чигиринська районна державна адміністрація, орендар ТОВ «ГРІНТЕКО СОЛАР».

Клопотання обґрунтовує тим, що в ході проведення досудового розслідування встановлено, що службові особи Чигиринської районної державної адміністрації та Черкаської обласної державної адміністрації, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи в інтересах третіх осіб, вчинили дії щодо незаконного надання у користування земельних ділянок державної форми власності.

Таким чином, в діях службових осіб Чигиринської районної державної адміністрації та Черкаської обласної державної адміністрації вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Так, згідно відомостей клопотання з питань дотримання вимог земельного законодавства за об`єктами земельною ділянкою від 24.12.2019, №644-ДК/0054/КВ/06/01-19 винесеного Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області було встановлено, що на підставі розпорядження Чигиринської райдержадміністрації від 23.01.2018 №25 "Про надання дозволу ТОВ "ДАР. Інфраструктурі рішення на розроблення проекту землеустрою», ДП "Черкаським інститутом землеустрою" розроблено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 62,8494 га ТОВ "ДАР. Інфраструктурі рішення" в оренду терміном на 25 років для розміщення будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій, за рахунок земель державної власності, розташованих в адміністративних межах Рацівської сільської ради Чигиринського району Черкаської області, за межами населеного пункту.

Згідно державної статистичної звітності дані земельні ділянки на момент прийняття розпорядження обліковувалися землі запасу, не надані у власність та користування за межами населеного пункту та віднесені до категорії - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, за складом угідь - відкриті землі, землі що використовуються для технічної інфраструктури, відкриті та лісовкриті землі, чагарники.

ДП "Черкаським інститутом землеустрою" 19.04.2018 подано заяви щодо проведення державної реєстрації в Державному земельному кадастрі земельних ділянок площами 25.3819 га, 12.0528 га, 6.1314 га, 1.3166 га згідно Проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 62,8494 га "ДАР. Інфраструктурі рішення" в оренду терміном на 25 років для розміщення будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій, за рахунок земель державної власності, розташованих в адміністративних межах Рацівської сільської ради Чигиринського району Черкаської області, за межами населеного пункту, який розроблений на підставі розпорядження Чигиринської райдержадміністрації від 23.01.2018 № 25 «Про надання дозволу ТОВ "ДАР. Інфраструктурі рішення» на розроблення проекту землеустрою».

Зазначеним проектом землеустрою передбачалося відведення 5 земельних ділянок, а саме окрім вищевказаних 4-ох земельних ділянок проект містив інформацію про земельну ділянку площею 17,9667 га (кадастровий номер 7125485000:01:001:1758), державна реєстрація якої проведена ще 10.07.2017 на підставі заяви ТОВ "ГРІНТЕКО СЕС" та проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю "ГРІНТЕКО СЕС" загальною площею 99,9673 га, в оренду терміном на 10 років для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (для розміщення сонячної електростанції) в адміністративних межах Рацівської сільської ради Чигиринського району Черкаської області, за межами населеного пункту. Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 62,8494 га ТОВ "ДАР. Інфраструктурі рішення" погоджено експертом землевпорядної експертизи (висновок про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 17.04.2018 № 2918/82-12), та відділом містобудування та архітектури Чигиринської РДА (висновок від 05.03.2018 № 3.

20.04.2018 проведено державну реєстрацію земельних ділянок в Державному земельному кадастрі площами: 25.3819 га - кадастровий номер 7125485000:01:001:1774,

- 12,0528 га - кадастровий номер 7125485000:01:001:1776, - 6,1314 га кадастровий номер 7125485000:01:001:1775.

В проведенні державної реєстрації земельної ділянки площею 1,3166 га ТОВ "ДАР. Інфраструктурі рішення" відмовлено (ч. 6 статті 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр", та пункту 111 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою КМУ № 1051 від 17.10.2012.

При проведенні документальної перевірки в 2018 році Управлінням з контролю за використанням та охороною земель було встановлено, що Чигиринська РДА прийняла розпорядження від 23.01.2018 № 25 із перевищенням своїх повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України, в зв`язку з чим Головним управлінням було направлено клопотання з питань дотримання вимог земельного законодавства до Черкаської ОДА від 13.06.2018 № 226-ДК/0015/КВ/06/01/-18 щодо приведення у відповідність до вимог чинного законодавства розпорядження від 23.01.2018 № 25. Листом ЧОДА від 30.07.2018 № 13-4675/0/1-18 проінформовано Головне управління, що за результатами розгляду клопотання підготовлений проект розпорядження Черкаської ОДА про скасування розпорядження від 23.01.2018 № 25.

09.04.2019 ДП "Черкаським інститутом землеустрою" подано заяву про погодження Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 25,3819 га (кадастровий номер земельної ділянки 7125485000:01:001:1774) ТОВ "КА-СОЛАР" в оренду терміном на 25 років для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій, за рахунок земель державної власності, розташованих в адміністративних межах Рацівської сільської ради Чигиринського району Черкаської області, за межами населеного пункту, розробленого згідно розпорядження Черкаської облдержадміністрації від 19.03.2019 № 153.

Зазначений проект отримав висновок державної експертизи про його погодження.

Відомості щодо реєстрації прав держави, чи то ТОВ "ДАР. Інфраструктурі рішення" земельних ділянок з кадастровими номерами 7125485000:01:001:1758, 7125485000:01:001:1774, 7125485000:01:001:1775, 7125485000:01:001:1776, та ТОВ "Ка-Солар" на земельну ділянку з кадастровим номером 7125485000:01:001:1774 від органів реєстрації прав в порядку в порядку інформаційної взаємодії згідно ст. 30 Закону України "Про Державний земельний кадастр", не надходили.

Проте, відповідно до відомостей з реєстру речових прав виконкомом Свидівоцької сільської ради Черкаського району 07.10.2019 зареєстровано право за Чигиринською райдержадміністрацією на земельні ділянки з кадастровими номерами: 7125485000:01:001:1758,7125485000:01:001:1774,7125485000:01:001:1775,7125485000:01:001:1776.

25.10.2019 ФОП ОСОБА_4 від імені Чигиринської райдержадміністрації подано через електронний кабінет 5 заяв щодо проведення державної реєстрації земельних ділянок, якими передбачалося об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 7125485000:01:001:1776 та 7125485000:01:001:1758, та поділ земельних ділянок з кадастровими номерами 7125485000:01:001:1774 та 7125485000:01:001:1775 на підставі розробленої ФОП ОСОБА_4 "Технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій загальною площею 61.5328 га, з них: 12.0528 га, 17.9667 га, 6.1314 га та 25.3819 га», замовником якої згідно технічного завдання щодо поділу та об`єднання земельних ділянок є Чигиринська РДА, та яка розроблена згідно згоди Чигиринської РДА (21.10.2019 № 01-01-14/3149), і погоджена нею (24.10.2019 №01-01-14/3199).

Розпорядженням Чигиринської РДА від 29.10.2019 № 155 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій, загальною площею 61.5328 га, в адміністративних межах Рацівської сільської ради Чигиринського району Черкаської області за межами населеного пункту, а саме: площею 30.0195 га з кадастровим номером 7125485000:01:001:1815; площею 5.9432 га з кадастровим номером 7125485000:01:001:1816; - площею 0.1882 га з кадастровим номером 7125485000:01:001:1817; площею 25.3301 га з кадастровим номером 7125485000:01:001:1818; площею 0.0518 га з кадастровим номером 7125485000:01:001:1819.

29.10.2019 проведено реєстрацію в Державному земельному кадастрі:

- земельної ділянки площею 30.0195 га з кадастровим номером 7125485000:01:001:1815, яка утворена шляхом об`єднання раніше сформованих земельних ділянок з кадастровими номерами 7125485000:01:001:1758 та 7125485000:01:001:1776;

- земельних ділянок з кадастровим номерами 7125485000:01:001:1816 площею 5, 9432 га та 7125485000:01:001:1817 площею 0.1882 га, які утворені шляхом поділу раніше сформованої земельної ділянки з кадастровим номером 7125485000:01:001:1775;

- земельних ділянок з кадастровим номерами 7125485000:01:001:1818 площею 25, 3301 га та 7125485000:01:001:1819 площею 0.0518 га, які утворені шляхом поділу раніше сформованої земельної ділянки з кадастровим номером 7125485000:01:001:1774, на яку раніше було розроблено було проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 25,3819 га ТОВ "КА-СОЛАР" в оренду терміном на 25 років для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій.

На зазначені земельні ділянки, виконавчим комітетом Смілянської міської ради Черкаської області 26.11.2019 зареєстровано право власності за Чигиринською РДА.

Розпорядженням Чигиринської районної державної адміністрації від 05.11.2019№ 158 надано ТОВ "ГРІНТЕКО СОЛАР" земельні ділянки з кадастровими номерами 7125485000:01:001:1815, 7125485000:01:001:1816 та 7125485000:01:001:1818 загальною площею 61,2928 га за рахунок земель державної власності в адміністративних межах Рацівської сільської ради Чигиринського району Черкаської області за межами населеного пункту, в оренду на 49 років, код цільового призначення 14.01 для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій.

Згідно відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 7125485000:01:001:1815, 7125485000:01:001:1816 та 7125485000:01:001:1818 зареєстровано 26.11.2019 за ТОВ "ГРІНТЕКО СОЛАР", строк дії речового права 05.11.2068.

Крім цього, встановлено, що надання Чигиринською РДА земельних ділянок ТОВ "ГРІНТЕКО СОЛАР" (розпорядження від 05.11.2019 № 158) відбулося раніше, ніж зареєстровано право власності на ці земельні ділянки за Чигиринською РДА, а саме реєстрація права власності відбулася 26.11.2019.

Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Згідно ст. 124 ЗКУ передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними ст. 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

У відповідності до ст. 123 ЗКУ надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється, зокрема, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Згідно ст. 16 Закону України «Про оренду землі» укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.

Повноваження органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або користування визначені ст. 122 Земельного кодексу України. Зокрема, районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування за межами населеного пункту) для: а) ведення водного господарства; б) будівництва об`єктів, пов`язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті; в) індивідуального дачного будівництва.

Будівлі і споруди об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій у переліку таких об`єктів відсутні.

Відповідно до ч. 5 ст. 122 Земельного кодексу України визначено, що обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів земельні ділянки для всіх потреб, в тому числі і землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Таким чином, проведеними поділами, об`єднаннями земельних ділянок загальною площею 61,5328 га та реєстрацією права на них, Чигиринська РДА не тільки перевищила повноваження при розпорядженні землями, які відносяться до категорії земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, за межами населених пунктів, а і порушила право ТОВ "КА-СОЛАР" в реалізації розпорядження Черкаської ОДА від 19.03.2019 №153, як розпорядника вказаних земель.

Тобто, Чигиринська райдержадміністрація прийняла розпорядження від 29.10.2019 № 155 та від 05.11.2019 № 158 із перевищенням своїх повноважень, визначених ст. 122 Земельного кодексу України.

Ст. ст. 13, 21 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" встановлено, що до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань, в тому числі, використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля, місцева державна адміністрація розпоряджається землями державної власності відповідно до закону.

Таким чином, прокурор вважає, що Чигиринська РДА порушила норми ч. 2 ст. 19 Конституції України, відповідно до якої, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Крім цього, Чигиринською РДА порушено встановлений законодавством порядок набуття і реалізації права на землю, а саме не дотримано вимоги ст. ст. 122, 123 Земельного Кодексу України.

В ході досудового розслідування встановлено, що 06.11.2019 ОСОБА_5 , державний реєстратор виконавчого комітету Будищенської міської ради зареєструвала право оренди на земельні ділянки з кадастровими номерами: 7125485000:01:001:1815 площею 30.0195 га, 7125485000:01:001:1816 площею 5.9432 га, 7125485000:01:001:1818 площею 25.3301 га за ТОВ «ГРІНТЕКО СОЛАР».

На даний час з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення та проведенням судових експертиз з питань землеустрою потрібно здійснити огляд земельних ділянок з кадастровими номерами: 7125485000:01:001:1815 площею 30.0195 га, 7125485000:01:001:1816 площею 5.9432 га, 7125485000:01:001:1818 площею 25.3301 га за ТОВ «ГРІНТЕКО СОЛАР», які знаходяться в адміністративних межах Рацівської сільської ради Чигиринського району Черкаської області за межами населеного пункту.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав та просив задовольнити, посилаючись на викладені в ньому підстави та на долучені до матеріалів клопотання документи.

Заслухавши прокурора, дослідивши клопотання та матеріали додані до нього, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає до часткового задоволенню з таких підстав.

Згідно ч. 3 ст. 132 КПК України, застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що:

1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження;

2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора;

3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.

Відповідно дост.223КПК України,слідчі (розшукові)дії єдіями,спрямованими наотримання (збирання)доказів абоперевірку вжеотриманих доказіву конкретномукримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Конституцією Українизаборонено проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду (ч. 2 ст. 30).

Відповідно до вимогст. 13 КПК Українине допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч.ч.1-4 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.

Особи, у присутності яких здійснюється огляд, при проведенні цієї слідчої (розшукової) дії мають право робити заяви, що підлягають занесенню до протоколу огляду.

Відповідно до ч. 1 ст. 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якої метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьої цієї статті.

Згідно положень ст. 234 КПК України що обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Відповідно до ч.ч. 5-7 ст. 237 КПК України встановлено, що при проведенні огляду дозволяється вилучення лише речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу. Усі вилучені речі і документи підлягають негайному огляду і опечатуванню із завіренням підписами осіб, які брали участь у проведенні огляду. У разі, якщо огляд речей і документів на місці здійснити неможливо або їх огляд пов`язаний з ускладненнями, вони тимчасово опечатуються і зберігаються у такому вигляді доти, доки не буде здійснено їх остаточні огляд і опечатування.

Слідчий, прокурор має право заборонити будь-якій особі залишити місце огляду до його закінчення та вчинювати будь-які дії, що заважають проведенню огляду. Невиконання цих вимог тягне за собою передбачену законом відповідальність.

При огляді слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження. Предмети, які вилучені законом з обігу, підлягають вилученню незалежно від їх відношення до кримінального провадження. Вилучені речі та документи, що не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном.

Як вбачається з інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №251894838 від 09.04.2021,- власником об`єкта нерухомого майна, а саме земельної ділянки з кадастровим номером: 7125485000:01:001:1815, площею 30.0195 га є Чигиринська районна державна адміністрація (форма власності - державна). До того ж, вказана земельна ділянка перебуває в оренді у ТОВ «ГРІНТЕКО СОЛАР» (код 42015318) на підставі договору оренди землі б/н від 05.11.2019.

Отже,з урахуваннямобставин подіїкримінального правопорушення,слідчий суддявважає,що проведенняогляду земельноїділянки зкадастровим номером7125485000:01:001:1815,площею 30.0195га,є необхідноюслідчою дією за участю відповідних спеціалістів, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення (отримання необхідних для проведення досудового розслідування фото та відео матеріалів, здійснення відповідних замірів, план-схем, креслень, тощо), необхідних для проведення подальшого досудового розслідування кримінального провадження №12020250000000043 від 06.02.2020 та проведення судових експертиз з питань землеустрою.

При цьому, слід зазначити, що у разі наявності на земельній ділянці будь-яких будівель/споруд, сторона обвинувачення не має права проникати до цих об`єктів та здійснювати їх обшук, огляд, оскільки проведення слідчих дій можливе лише за порушеним кримінальним провадженням, кваліфікація якого, у даному випадку, визначена за ч.2 ст. 364 КК України.

Також, прокурор у прохальній частині поданого клопотання, просить зобов`язати відповідальну особу ТОВ «ГРІНТЕКО СОЛАР» надати безперешкодний доступ до земельної ділянки з кадастровим номером: 7125485000:01:001:1815, площею 30.0195 га та дозволити її огляд, проте, частиною другою статті131 КПК України визначено вичерпний перелік заходів забезпечення кримінального провадження, до якого не входить: «зобов`язання осіб надати безперешкодний доступ до певних об`єктів з метою проведення огляду».

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцієюта законами України.

«Зобов`язання осіб надати безперешкодний доступ до певних об`єктів з метою проведення огляду» не відноситься до заходів забезпечення кримінального провадження, а отже КПК України не передбачає права слідчого, прокурора на звернення до слідчого судді з таким клопотанням.

Згідно з ст. 8 КПК України, кримінальне провадження здійснюється з додержанням принципу верховенства права, відповідно до якого людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Одним з елементів цього засадничого принципу є доступ до правосуддя, забезпечений незалежними та неупередженими судами.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 9 КПК України, під час кримінального провадження суд, слідчий суддя, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий, інші службові особи органів державної влади зобов`язані неухильно додержуватися вимог Конституції України, КПК України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, вимог інших актів законодавства.

У свою чергу, пункт 18 частини першої статті 3 КПК України визначає: «слідчий суддя- суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належить здійсненняу порядку, передбаченому цим Кодексом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні…».

Таким чином, законодавець чітко визначив роль слідчого судді у системі кримінального судочинства: забезпечити, аби правоохоронні органи під час здійснення наданих їм повноважень не порушували права, свободи і інтереси особи.

Відповідно до вимог ч.3 ст. 26 КПК України, слідчий суддя, суд у кримінальному провадженні вирішують лише ті питання, що винесені на їх розгляд сторонами та віднесені до їх повноважень цим Кодексом. Тобто, враховуючи сферу дії принципу диспозитивності, процесуальний закон чітко зазначає, у який спосіб суд, слідчий суддя вирішують питання. Таким чином, слідчий суддя має вирішувати питання, які віднесені до його повноважень процесуальним законом і саме в спосіб, передбачений процесуальними нормами.

Таким чином, в частині клопотання про зобов`язання відповідальної особи ТОВ «ГРІНТЕКО СОЛАР» надати безперешкодний доступ до земельної ділянки з кадастровим номером: 7125485000:01:001:1815, площею 30.0195 га слід відмовити.

На підставі зазначеного вище, керуючись Конституцією України, ст.ст. 3, 9, 107, 223, 233-237, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -

ухвалив:

Клопотання задовольнити частково.

Надати дозвілстаршому слідчомуСУ ГУНП вЧеркаській областікапітану поліції ОСОБА_6 ,старшому слідчомув ОВССУ ГУНПв Черкаськійобласті майоруполіції ОСОБА_7 ,старшому слідчомув ОВССУ ГУНПв Черкаськійобласті підполковникуполіції ОСОБА_8 ,старшому слідчому СУ ГУНП в Черкаській області майору поліції ОСОБА_9 , заступнику начальника відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_10 , прокурору цього ж відділу ОСОБА_3 , на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером: 7125485000:01:001:1815 площею 30.0195 га, що відповідно до довідки з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності від 09.04.2021 власником є Чигиринська районна державна адміністрація, орендар ТОВ «ГРІНТЕКО СОЛАР» (код 42015318), із залученням відповідних спеціалістів.

В іншій частині клопотання відмовити.

Строк дії цієї ухвали до 30.04.2021 включно.

Копії ухвали вручити учасникам кримінального провадження.

Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження у суді.

Повний текст судового рішення буде оголошено 15.04.2021 о 14 год. 00 хв.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення15.04.2021
Оприлюднено27.01.2023
Номер документу96297452
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —711/2294/21

Ухвала від 15.04.2021

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Демчик Р. В.

Ухвала від 14.04.2021

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Демчик Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні