КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 квітня 2021 року м.Київ № 320/1229/21

Київський окружний адміністративнивний суд у складі головуючого судді Головенко О.Д., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадженя адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "БЦ-ОІЛ ГРУП" до Державної податкової служби України та Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов"язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЦ-ОІЛ ГРУП" з позовом до Державної податкової служби України та Головного управління Державної податкової служби у Київській області, у якому просить суд:

визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Київській області від 30.12.2020 № 2284170/43562148, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 30.10.2020 в Єдиному реєстрі податкових наклдани, від 30.12.2020 № 2284171/43562148, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 30.10.2020 в Єдиному реєстрі податкових наклданих, від 30.12.2020 № 2284172/43562148, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 7 від 16.11.2020 в Єдиному реєстрі податкових наклданих;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 30.10.2020, № 4 від 30.10.2020 та № 7 від 16.11.2020, що подані ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП".

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.02.2021 провадження відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в порядку письмового провадження.

У зв`язку з недостатнім фінансуванням суду на здійснення витрат на закупівлю поштових марок та оплати послуг відправлення поштової кореспонденції копія ухвали та копію позовної заяви суду від 09.02.2021 була направлена учасникам справи на їх офіційні електронні адреси, а саме товариству з обмеженою відповідальністю "БЦ-ОІЛ ГРУП" на електронну адресу bcoilgrouptov@gmail.com) , Головному управлінню Державної податкової служби у Київській області на електронну адресу kyivobl.official@tax.gov.ua , Державній податковій службі України на електронну адресу post@tax.gov.ua , та доставлена до електронної скриньки 10.02.2021, про що свідчить довідка, сформована Автоматизованою системою документообігу "Діловодство спеціалізованого суду" і звіт про успішне доставлення листа електронною поштою.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказав, що відповідач зазначив підстави для зупинення реєстрації податкових накладних, які не передбачена нормами законодавства України, а саме: "податкова накладна відповідає вимогам п.п. 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків".

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуваними рішеннями було відмовлено у реєстрації податкових накладних, не зважаючи на їх відповідність всім вимогам та критеріям, що встановлені Податковим кодексом України (надалі - ПК України). При цьому, оскаржувані рішення ДПС України не містить жодної інформації щодо невідповідності цих накладних законодавчо встановленій нормі або щодо порушення законодавства при їх складанні та поданні до реєстрації в ЄРПН. Також позивач зауважив, що всупереч вимогам п.п. 201.16.1 п. 201.1 ст. 201 ПК України квитанції, видані відповідачем платнику податків під час первинної реєстрації податкових накладних, не містить жодного переліку документів, які є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію таких податкових накладних в ЄРПН та витребовуються у позивача з цією метою.

На підставі цього позивач вважає, що оскаржувані рішення були прийняті з грубим порушенням процедури, встановленої ст. 201 ПК України, та всупереч вимогам постанови постанови Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 і Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових наклданих/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових наклданих, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 (далі - Порядок № 520), оскільки рішення по своїй суті не відображає фактичні обставини справи, не ґрунтується на первинних документах, складених позивачем та його контрагентами для підтвердження господарських операцій між ними, а базується на доказово і юридично непідтверджених суб`єктивних припущеннях членів комісії ДПС України.

Представник відповідачів подав до суду відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідачі позов не визнали, просили суд відмовити у задоволенні позову з тих підстав, що оскаржувані рішення є обґрунтованими та правомірними, оскільки позивачем після зупинення реєстрації податкових накладних не було надано копії первинних документів, що підтверджують безпосереднє здійснення господарських операцій з його контрагентами.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, оглянувши письмові докази, які були надані учасниками справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" зареєстроване 12.03.2020, про що в журналі обліку реєстраційних справ вчинено запис за № 13531020000010020.

Як платник податків та інших обов`язкових зборів ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" взяте на облік 12.03.2020 за № 102720075169, як платник єдиного внеску взяте на облік 12.03.2020 за № 10000001768224.

ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" має статус платника податку на додану вартість від 01.05.2020 та індивідуальний податковий номер 435621410279.

До основних видів діяльності платника податків за КВЕД є: 01.61 допоміжна діяльність у рослинництві (основний); 98.20 діяльність домашніх господарств як виробників послуг для власного споживання; 49.41 вантажний автомобільний транспорт; 46.12 діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами; 46.71 оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 33.12 ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення; 45.20 технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 45.32 роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 46.14 діяльність посередників у торгівлі машинами, промисловим устаткованням, суднами та літаками; 46.61 оптова торгівля сільськогосподарськими машинами й устаткованням; 46.90 неспеціалізована оптова торгівля; 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 77.11 надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; 77.12 надання в оренду вантажних автомобілів; 77.31 надання в оренду сільськогосподарських машин і устатковання.

Фактично ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" здійснює господарську діяльність за таким видом, як допоміжна діяльність у рослинництві, що включає в себе сільськогосподарську діяльність, яку здійснюють за винагороду або на основі контракту: передпосівну підготовку полів, сівбу та садіння сільськогосподарських культур, оброблення сільськогосподарських культур, обприскування сільськогосподарських культур, у т.ч. з повітря, обрізання плодових дерев і виноградників, пересаджування рису, розсаджування та прополювання буряку, збирання врожаю, боротьбу зі шкідниками (у т.ч. із кролями), пов`язану із сільським господарством, підтримку угідь у належному сільськогосподарському й екологічному стані, експлуатацію сільськогосподарського зрошувального устатковання, а також: надання сільськогосподарської техніки разом із обслуговуючим персоналом.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" має у володінні, користуванні та розпорядженні власні та орендовані основні засоби.

Так, відповідно до договору оренди сільськогосподарської техніки з екіпажем № 26/10/20 від 26.10.2020 ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" орендує у ТОВ "АГРОТЕХНІК ГРУП" (ідентифікаційний код юридичної особи 40238997) сільськогосподарську техніку комбайни зернозбиральні марки CLAAS, моделі LEXION 480, LEXION 460, LEXION 450 та LEXION 580, з державними номерними знаками НОМЕР_1 , НОМЕР_2 , НОМЕР_3 , НОМЕР_4 (розмір орендної плати 1000,00 грн. за один день оренди техніки з екіпажем). Водії, що обслуговують дану техніку ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 .

Відповідно до договору оренди №01/11-20 від 01.11.2020 ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" орендує нежитлову будівлю загальною площею 250 кв.м., що знаходиться за адресою: Україна, Київська область, місто Біла Церква, вулиця Івана Кожедуба, будинок 359 у ТОВ "БЦ ОКСІМ" (ідентифікаційний код юридичної особи 33093097).

Згідно з договором оренди приміщення ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" орендує нежитлову будівлю, складське приміщення літера Б реєстраційний номер об`єкта 1475324032103, загальною площею 188,1 кв.м., що знаходиться за адресою: Україна, Київська область, місто Біла Церква, вулиця Павліченко, будинок 23 у ТОВ ТАТЬЯНА (ідентифікаційний код юридичної особи 43562148).

Відповідно до договору № 2 від оренди сільськогосподарської техніки від 15.10.2020 ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" орендує у ТОВ "БЦ ОКСІМ" (ідентифікаційний код юридичної особи 33093097) сільськогосподарську техніку Комбайн зернозбиральний марки John Deere, моделі 9760 STS, серійний номер НОМЕР_9, державний номерний знак НОМЕР_5 (розмір орендної плати 21 000,00 грн. з урахуванням ПДВ) 2004 року випуску, Комбайн зернозбиральний марки John Deere, моделі 9660 STS, серійний номер НОМЕР_10, державний номерний знак НОМЕР_6 (розмір орендної плати 21 000,00 грн. з урахуванням ПДВ) 2004 року випуску.

Відповідно до договору № 12/11/20 від оренди сільськогосподарської техніки від 12.11.2020 ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" орендує у ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ФІНПРОМ" (ідентифікаційний код юридичної особи 36629177) сільськогосподарську техніку Комбайн зернозбиральний марки CLAAS, моделі LEXION 580, серійний номер № НОМЕР_11, державний номерний знак НОМЕР_7 (розмір орендної плати 10 000,02 грн. з урахуванням ПДВ) 2005 року випуску.

Відповідно до договору № 12/11/20 від оренди сільськогосподарської техніки від 12.11.2020 ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" орендує у ТОВ Рубін (ідентифікаційний код юридичної особи 322583343) сільськогосподарську техніку Комбайн зернозбиральний марки CАТ, моделі LEXION 570 R, серійний номер НОМЕР_12, державний номерний знак НОМЕР_8 (розмір орендної плати 10 000,02 грн. з урахуванням ПДВ) 2006 року випуску.

Основними контрагентами-постачальниками товарно-матеріальних цінностей ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" в 2020 році були: ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" (покупець) з ТОВ "ПЛАТІНУМОІЛ" (ідентифікаційний код юридичної особи 36778818, постачальник) був укладений договір поставки нафтопродуктів №ПО-246 від 04.11.2020.

На виконання договору та додатків до нього сторонами були вчинені конкретні дії, що складають його зміст. Так, ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" отримано від ТОВ "ПЛАТІНУМОІЛ" паливно мастильні матеріали, а саме дизельне паливо.

ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" (покупець) з ТОВ "СОТВІС" (ідентифікаційний код юридичної особи 43700918, постачальник) був укладений договір поставки нафтопродуктів.

На виконання договору та додатків до нього сторонами були вчинені конкретні дії, що складають його зміст. Так, ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" отримано від ТОВ "СОТВІС" паливно мастильні матеріали, а саме дизельне паливо.

Також, ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" (покупець) з ТОВ "СТАНДАРТ-АВТО" (ідентифікаційний код юридичної особи 30537175, постачальник) та ТОВ "МІСЬКБУД БЦ" (ідентифікаційний код юридичної особи 40202248, постачальник) було укладено договори постачання автозапчастин.

На виконання договорів та додатків до нього сторонами були вчинені конкретні дії, що складають його зміст. Так, ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" отримано від ТОВ "СТАНДАРТ-АВТО" та ТОВ "МІСЬКБУД БЦ" запчастини для сільськогосподарської техніки та автомобільні шини.

Так, у жовтні 2020 року між ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" (виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю УЗИН-АГРОІНВЕСТ (замовник, ідентифікаційний код юридичної особи 35528563) було укладено договір № 16/10/20-3 від 16.10.2020 (далі - договір).

Відповідно до п. 1.1. договору предметом договору є послуги виконавця по проведенню сільськогосподарських робіт зі збирання врожаю сільськогосподарських культур на земельних угіддях замовника, які виконуються технікою виконавця та/або замовника, в порядку та на умовах, визначених цим договором, а замовник зобов`язується прийняти належним чином надані Виконавцем послуги та здійснити їх оплату.

Згідно з п. 2.1. договору відповідно до умов цього договору виконавець приймає на себе наступні зобовязання надавати послуги, передбачені предметом договору, в терміни, погоджені сторонами;

Пунктом. 3.1. договору визначено, що розмір оплати за послуги за цим договором визначаються у рахунку на оплату, який надається виконавцем замовнику та вартість якого зазначається щомісячно в акті наданих послуг, який підписується обома сторонами.

Відповідно до п. 3.2. договору акт наданих послуг складається та підписується сторонами один раз за один звітний період - календарний місяць.

Згідно п. 3.5. договору оплата послуг за договором здійснюється замовником протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дати підписання сторонами відповідного акту наданих послуг.

Відповідно до п. 3.6. договору розрахунки за цим договором здійснюються у національній валюті України у безготівковій формі шляхом банківського переказу грошових коштів на рахунок Виконавця, вказаний в цьому договору.

З метою належного оформлення та відображення у звітних бухгалтерських та податкових документах господарських операцій сторонами були складені відповідні первинні документи, серед яких: рахунок-фактура № 000007 від 30.10.2020; акт приймання-передачі наданих послуг №1 від 30.10.2020; податкова накладна № 1 від 30.10.2020.

Про належну оплату контрагентом за виконані роботи ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" свідчить виписка по рахунку за період з 01.11.2020 по 27.11.2020.

Крім того, у жовтні 2020 року між ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" (орендар) та Товариством з обмеженою відповідальністю ПРОМІНЬ (суборендар, ідентифікаційний код юридичної особи 30829348) було укладено договір № 16/10/20-04 від 16.10.2020.

Відповідно до п. 1.1. орендар зобов`язується передати у тимчасове, строкове, платне користування сільськогосподарську техніку (названа в подальшому Сільськогосподарська техніка та/або Техніка ), яку суборендар приймає на визначених в цьому договорі умовах для здійснення господарської діяльності, а саме збирання врожаю сільськогосподарських культур.

Згідно з п. 1.2. найменування техніки, що передається в оренду, її кількість та характеристики зазначаються в додатку (акті приймання-передачі) до даного договору, що є його невід`ємною частиною.

Відповідно до п. 1.3. сільськогосподарська техніка передається в оренду з екіпажем.

Згідно п. 2.1. приймання-передача техніки здійснюється уповноваженими представниками сторін за актом-приймання передачі та засвідчується їх підписом.

Відповідно до п. 3.1 строк оренди буде визначатися сторонами в залежності від наявних площ обробітку, погодних умов тощо та вказуватиметься в акті наданих послуг, що є невід`ємною частиною даного договору, однак не пізніше 31.01.2021.

Згідно з п. 4.1. розмір орендної плати за даним договором визначається від площ обробітку за період оренди.

Розмір оренди, порядок та строки її сплати встановлюються сторонами за актом приймання-передачі наданих послуг.

Відповідно до п. 4.2. орендна плата сплачується суборендарем на банківський рахунок Орендаря, у строки та розмірі, визначених згідно рахунку орендаря.

З метою належного оформлення та відображення у звітних бухгалтерських та податкових документах господарських операцій сторонами були складені відповідні первинні документи, серед яких (копії додаються): акт приймання-передачі від 16.10.2020; акт приймання-передачі наданих послуг від 30.10.2020; податкова накладна № 4 від 30.10.2020.

Про належну оплату контрагентом за виконані роботи ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" свідчить виписка по рахунку за період з 03.11.2020 по 24.12.2020.

Також, у жовтні 2020 року між ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" (виконавець) та Приватним підприємством ВЕКТОР 2008 (замовник, ідентифікаційний код юридичної особи 35964436) було укладено договір підряду № 25/10-20 від 25.10.2020 (далі - Договір).

Відповідно до п. 1.1. Підрядник зобов`язується на свій ризик відповідно до завдань Замовника виконати сільськогосподарські роботи: збирання врожаю сільськогосподарських культур, а Замовник зобов`язується прийняти виконані Підрядником сільськогосподарські роботи та оплатити їх вартість в порядку та строки, визначені даним договором.

Згідно з п. 2.1. підрядник забезпечує виконання сільськогосподарських робіт, передбачених цим договором, у терміни із 26.10.2020 по 15.11.2020.

Відповідно до п. 2.9. усі витратні матеріали має забезпечити підрядник.

Пунктом 3.1. договору визначено, що вартість робіт за договором визначається, в актах наданих послуг і сплачується замовником підряднику шляхом перерахування на поточний рахунок підрядника грошових коштів у строк визначений в акті приймання-передачі виконаних робіт. Датою (моментом) оплати вважається дата списання грошових коштів з рахунку Замовника.

Згідно з п. 3.2. загальна вартість сільськогосподарських робіт, фактично виконаних Підрядником за даним Договором, фіксується сторонами в Акті прийома-передачі виконаних робіт.

Відповідно до п. 4.1. прийом-передача виконаних робіт (результату виконаних робіт) здійснюється шляхом підписання сторонами актів прийому-передачі виконаних робіт, що надаються підрядником замовнику та повинні бути повернені замовником протягом 2 (двох) робочих днів з моменту їх надання підрядником.

На виконання договору сторонами були вчинені конкретні дії, що складають його зміст. Так, ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" виконано сільськогосподарські роботи, а саме збирання врожаю сільськогосподарських культур за замовленням ПП "ВЕКТОР 2008" .

З метою належного оформлення та відображення у звітних бухгалтерських та податкових документах господарських операцій сторонами були складені відповідні первинні документи, серед яких (копії додаються): акт приймання-передачі наданих послуг від 30.10.2020; податкова накладна № 7 від 16.11.2020, про належну оплату контрагентом за виконані роботи ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" свідчить виписка по рахунку за період з 03.11.2020 по 24.12.2020.

Позивачем на виконання вимог податкового законодавства направлено до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні № 1 від 30.10.2020, № 4 від 30.10.2020 та № 7 від 16.11.2020.

Відповідно до квитанцій № 1 про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування кількісних і вартісних показів до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідачем зазначено, що її реєстрація зупинена та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових наклданих.

Так, позивач через електронний кабінет направив пояснення та скановані копії документів, щодо зазначених у податкових накладних № 1 від 30.10.2020, № 4 від 30.10.2020 та № 7 від 16.11.2020.

За результатами розгляду документів та пояснень Головним управління Державної податкової служби у Київській області прийнято рішення:

від 30.12.2020 № 2284170/43562148, яким позивачеві відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 30.10.2020 в ЄРПН;

від 30.12.2020 № 2284171/43562148, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 30.10.2020 в ЄРПН;

від 30.12.2020 № 2284172/43562148, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 7 від 16.11.2020 в ЄРПН.

Не погоджуючись з таким рішенням контролюючого органу, вважаючи його протиправним, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

ПК України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п. 201.7 ст. 201 ПК України).

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї ст. та/або п. 192.1 ст. 192 ПК України, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 цієї ст. (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до цієї норми та п.п. 56.23.2 п. 56.23 ст. 56 ПК України Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 11.12.2019 № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", яка набрала чинності 01.02.2020 (далі - Порядок № 1165).

Згідно з п. 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D= S/T,

де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4,

де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;

у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

У п. 4 Порядку № 1165 визначено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Згідно з п. 10 Порядку№ 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до п. 11 Порядку Порядку№ 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

У додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2019 № 1165 визначено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість.

Відповідно до п. 8. Критеріїв платник податку на додану вартість відноситься до категорії ризикових, якщо у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування .

Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до п. 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому ст. 42 ПК України.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з п. 9 - 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до п. 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до п. 25 - 26 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Згідно п. 42, 44 - 46 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС.

Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.

У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

Так, в оскаржуваних рішеннях не зазначено, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких саме конкретно документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

На думку суду, посилання податкового органу, що приймав спірні рішення на те, що платником податків не подано первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні спростовується доказами, які подано позивачем.

До того ж, посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішень про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

При цьому, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, по результатах розгляду повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій (з урахуванням отриманих документів), вирішили відмовити у реєстрації вищезазначених податкових накладних № 1 від 30.10.2020, № 4 від 30.10.2020 та № 7 від 16.11.2020 ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" , у зв`язку з тим, що на момент розгляду відсутні копії повного пакету документів.

Щодо аналізу господарських операцій між позивачем та його контрагентами, то в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до п. 61.1 ст. 61 ПК України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Суд звертає увагу, що головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність та визначеність, а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами владних повноважень, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, настанов для їх розв`язання що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.

Водночас, слід також зауважити, що надання контрагентам послуг по збиранню врожаю ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" підтверджується наданими первинно-бухгалтерськими документами, що підписані обома сторонами, скріплені печатками, що підтверджують факти здійснення господарської операції.

Отже, всі вищевказані документи, долучені позивачем до позовної заяви, не мають дефекту форми, змісту або походження, які у силу ч. 2 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, спричинили б втрату первинними документами юридичної сили, та підтверджують факт здійснення господарських операцій.

Разом з тим, Комісія ДПС незважаючи на надіслані позивачем повідомлення та додані до нього документи, прийняла спірні рішення, яким позивачеві відмовлено у реєстрації податкових накладних, без зазначення, як було вказано вище, мотивів неврахування поданих позивачем документів.

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland) № 37801/97 від 01.07.2003 вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Суб`єкт владних повноважень має врахувати усі обставини справи, та надавати їм відповідну правову оцінку.

З наведеного випливає, що рішення контролюючого органу не відповідають наведеним вище вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжують їх неоднозначне трактування, що, у свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Невиконання вказаних вимог призводить до його протиправності.

Суд акцентує увагу, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами, як суб`єктами владних повноважень, тверджень позивача, наведення ним відповідних мотивів прийняття спірного рішення та неврахування наданих позивачем Комісії документів, а відтак, підтверджень правомірності рішень податкового органу.

На підставі наведеного суд дійшов висновку про обґрунтованість задоволення позовної вимоги позивача про скасування рішень Головного управління ДПС у Київській області від 30.12.2020 № 2284170/43562148, від 30.12.2020 № 2284171/43562148, від 30.12.2020 № 2284172/43562148.

Щодо позовних вимог про зобов`язання Державну податку службу України зареєструвати податкові накладні № 1 від 30.10.2020, № 4 від 30.10.2020 та № 7 від 16.11.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання, суд зазначає наступне.

Відповідно до змісту ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема: визнання протиправним та скасування індивідуального акту чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії. Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно п. 4 ч. 2 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Відповідно до абзацу 1 ч. 4 названої статті КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

З системного аналізу вказаних норм КАС України можна дійти висновку, що законодавством передбачено право суду, у випадку визнання протиправним та скасування індивідуального акту чи окремих його положень, зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

За вказаних обставин, в контексті наведених норм, суд вважає, що для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення у даному випадку не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Так, Європейський суд з прав людини у п. 50 рішення від 13.01.2011 (остаточне) у справі "Чуйкіна проти України" (case of Chuykina v. Ukraine) (Заява № 28924/04) зазначив, що суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином ст. 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (рішення від 21.02.1975 у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог п. 1 ст. 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10.07.2003, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II).

Водночас, варто зазначити про наслідки відсутності реєстрації у Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, або реєстрації їх із порушенням встановленого ПК України строку.

Так, у разі порушення строку реєстрації, застосовуються штрафні санкції, передбачені ст. 1201 ПК України, а згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Реєстрі не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми ПДВ, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Також, у разі порушення продавцем/покупцем граничних строків реєстрації в Реєстрі податкової накладної та/або розрахунку коригування, покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний період заяву із скаргою на такого продавця/покупця.

Згідно п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246) у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З огляду на викладене, а також з метою ефективного, повного та належного захисту порушених прав позивача, суд вважає за необхідне захистити порушені права позивача шляхом зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 30.10.2020, № 4 від 30.10.2020 та № 7 від 16.11.2020, подані ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП" , датою отримання зазначеної накладної.

Відповідно до ст.ст. 9, 77 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Разом з тим, відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів суду правомірності прийнятих оскаржуваних рішень.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Крім того, позивач просить суд встановити судовий контроль щодо виконання рішення суду.

Відповідно до ч.1 ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Враховуючи норми даної статті та суть заявлених поховних вимог, суд вважає за можливе встановити судовий контроль щодо виконання рішення суду та зобов`язати Державну податкову службу України подати до суду звіт про виконання рішення у даній справі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем за подання позовної заяви сплачено судовий збір у розмірі 6 810,00 грн, що підтверджується платіжними дорученнями від 22.01.2021 № 50.

Таким чином, враховуючи, що даний позов задоволено, судові витрати щодо сплати судового збору підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єктів владних повноважень Державної податкової служби України та Головного управління Державної податкової служби у Київській області, пропорційно.

Керуючись ст.ст. 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242 - 246, 250, 255 КАС України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління Державної податкової служби у Київській області, визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Київській області від 30.12.2020 № 2284170/43562148, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 30.10.2020 в Єдиному реєстрі податкових наклданих, від 30.12.2020 № 2284171/43562148, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 30.10.2020 в Єдиному реєстрі податкових наклданих, від 30.12.2020 № 2284172/43562148, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 7 від 16.11.2020 в Єдиному реєстрі податкових наклданих.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 30.10.2020, № 4 від 30.10.2020 та № 7 від 16.11.2020, що подані ТОВ "БЦ-ОІЛ ГРУП".

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "БЦ-ОІЛ ГРУП" (код ЄДРПОУ 43562148) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління Державної податкової служби у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377) судовий збір у розмірі 3 405 (три тисячі чотириста п`ять) грн 00 коп.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "БЦ-ОІЛ ГРУП" (код ЄДРПОУ 43562148) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393) судовий збір у розмірі 3 405 (три тисячі чотириста п`ять) грн 00 коп.

Встановити для Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393) строк для надання суду звіту про виконання судового рішення у справі № 320/1229/21 протягом 30 днів з дня отримання рішення суду.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Головенко О.Д.

Дата ухвалення рішення 15.04.2021
Зареєстровано 19.04.2021
Оприлюднено 20.04.2021

Судовий реєстр по справі 320/1229/21

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 22.11.2021 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Постанова від 19.10.2021 Шостий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Постанова від 19.10.2021 Шостий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 06.09.2021 Шостий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 06.09.2021 Шостий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 06.09.2021 Шостий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 12.07.2021 Шостий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 15.04.2021 Київський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 09.02.2021 Київський окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Відстежувати судові рішення та засідання

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону