Рішення
від 15.04.2021 по справі 640/24648/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 квітня 2021 року м. Київ № 640/24648/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Балась Т.П., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Підприємства з іноземними інвестиціями "Амік Україна" до Офісу великих платників податків державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Підприємство з іноземними інвестиціями "Амік Україна" (далі - позивач) з позовом до Офісу великих платників податків державної податкової служби (далі - відповідач), у якому просить суд визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення від 27.09.2019 № 0003914206.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем проведено камеральну перевірку щодо порушення строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, якою встановлено порушення вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в частині порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.

Зокрема, як зазначає позивач, стосовно накладних №№ 4280231, 4280241, 4280245, 4280252, 4280260, 4280243, 4280240, 4280249, 4280251, 4280254, 4280258, 4280248, 4280247, 4280238, 4280257, 4280242, 4280246, 4280250, 4280239, 4280255, 4280256, 4280259, 4280244, 4280253, 4280187, 4280186, 4280237, 4280236, 4280230, 4280232, 4280184, 4125497, 4280235, 4280234, 4271267, 4271268, 4280185, 4280233, 4280188, 4280229, 4271269, 4271264, 4271266, то вони були вчасно надіслані на реєстрацію 15.01.2019, проте перша квитанція по ним була отримана на наступний день після граничного строку. На сайті Прес-служби Державної фіскальної служби України в розділі новини 15.01.2019 було розміщене наступне оголошення, що у зв`язку із перенавантаженням серверу ДФС та необхідністю своєчасного прийому податкових накладних/розрахунків коригування, запити щодо отримання відомостей з ЄРПН обробляються із затримкою в часі. Проте незважаючи на це, зазначені вище податкові накладні, які були своєчасно направлені на реєстрацію до ЄРПН 15.01.2019 року були включені до Акту перевірки.

Щодо решти податкових накладних, вказаних в Акті перевірки, то за посиланням позивача, приписи п. 120-1.1 ст. 120 ПК України не передбачають штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію або не реєстрацію податкових накладних, які не видаються покупцю.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.12.2019 відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Відповідач надав до суду письмовий відзив на адміністративний позов, в якому вказав про законність та обґрунтованість оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, зазначив, що воно винесене на підставі та у відповідності до норм чинного податкового законодавства за результатами перевірки позивача, просив суд відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Підприємство з іноземними інвестиціями "Амік Україна" як юридична особа зареєстроване 16.11.1999 (номер запису: 1 074 120 0000 005310), що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби України проведена камеральна перевірка своєчасності реєстрації Підприємством з іноземними інвестиціями "Амік Україна" (код 30603572) податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), наведених в додатку № 1 до акту.

За результатами перевірки був складений акт від 28.08.2019 № 2523/28-10-42-06/30603572 (надалі - Акт перевірки), яким встановлено порушення Підприємством з іноземними інвестиціями "Амік Україна" граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних (додаток № 1) в Єдиному реєстрі податкових накладних визначених п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України на загальну суму 3 749 860,32 грн. (а.с. 16-25 т.1).

16.09.2019 позивачем подано заперечення № 1059/10-03 на Акт перевірки (а.с. 26-33 т.1).

24.09.2019 відповідачем розглянуто заперечення та листом № 2780/10/28-10-45-06-10 (а.с. 34-35 т.1) повідомлено, що при розгляді заперечення ПІІ "Амік Україна" від 16.09.2019 №1059/10-03 до акту від 28.08.2019 №2523/28-10-42-06/30603572 Про результати камеральної перевірки своєчасності реєстрації Підприємством з іноземними інвестиціями "Амік Україна" (код ЄДРПОУ 30603572) податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, наведених в додатку №1 до акту , прийнято рішення до ПН/РК, зазначених в розділі І заперечення, а саме №№ 4000253, 4009196, 4109274, 4109244, 4113780, 4109245, 4109249, 4109246, 4109278, 4113883, 4113866, 4113864, 4113867, 4124299, 4124296, 4124350, 4129753, 4129754, 4135307, 4135466,

4140875, 4140872, 4140877, 4140898, 4140835, 4146747, 4146755, 4152857, 4152858, 5142853, 4152862, 4159188, 4000046, 4164252, 4175376, 4159201, 4165504, 4175435, 4000051, 4169724 не застосовувати штрафні санкції за порушення строків реєстрації РК до ПІІ ""Амік Україна". Висновки Акту щодо решти ПН/РК, зазначених в додатку до Акту, залишити без змін.

На підставі вищезазначеного Акту перевірки Офісом великих платників податків державної податкової служби було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003914206 від 27.09.2019р., яким було накладено на позивача штрафні санкції на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України за порушення граничних термінів реєстрації ПН/РК за період з 03.01.2017 по 30.06.2019, у таких розмірах:

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних до 15 календарних днів - у розмірі 276 525,00 грн.;

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів - у розмірі 820,53 грн.;

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів - у розмірі 7 109,39 грн.;

- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 61 календарний день і більше - у розмірі 689,54 грн.;

Загальна сума штрафу, згідно розрахунку-додатку до податкового повідомлення-рішення склала 285 144,46 грн., а загальна сума ПДВ з порушенням терміну реєстрації за період з 03.01.2017 по 30.06.2019 склала 2 765 247,85 грн.

Не погоджуючись з прийнятими податковим повідомленням-рішенням № 0003914206 від 27.09.2019, позивач оскаржив його в адміністративному порядку (а.с. 36-42 т.1).

Рішенням ДПС України від 02.12.2019 № 11452/6199-00-08-05-05 про результати розгляду скарги, скаргу ПІІ ""Амік Україна" залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення № 0003914206 від 27.09.2019 без змін (а.с. 43-44 т.1).

Не погоджуючись з таким податковим повідомленням-рішенням № 0003914206 від 27.09.2019 відповідача позивач і звернувся з даним позовом.

Визначаючись щодо змісту порушень, встановлених в ході перевірки, суд виходить з наступного.

Згідно з пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Разом з тим, згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до п. 11 підрозділу 2 роз. ХХ Перехідні положення ПК України, з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до абз. 1 та 2 п. 44.1 ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством; платникам податків забороняється формування показників податкової звітності на підставі даних, не підтверджених зазначеними документами.

Так, згідно абз. 6 п. 192.1 ст. 192 ПК України розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Отже, приписами зазначених норм права встановлено обов`язок особи скласти в установлені терміни податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, а саме, з настанням однієї із подій: або зарахування коштів на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, або відвантаження поставленого товару.

Тобто, обов`язок скласти та зареєструвати податкову накладну виникає з моменту виникнення податкових зобов`язань з податку на додану вартість, а податкові зобов`язання з податку на додану вартість виникають при здійсненні господарської операції яка є об`єктом оподаткування податком на додану вартість за правилом першої події .

Судом встановлено, що по податковим накладним №№ 4000253, 4009196, 4109274, 4109244, 4113780, 4109245, 4109249, 4109246, 4109278, 4113883, 4113866, 4113864, 4113867, 4124299, 4124296, 4124350, 4129753, 4129754, 4135307, 4135466, 4140875, 4140872, 4140877, 4140898, 4140835, 4146747, 4146755, 4152857, 4152858, 5142853, 4152862, 4159188, 4000046, 4164252, 4175376, 4159201, 4165504, 4175435, 4000051, 4169724, вказаними в Акті перевірки від 28.08.2019 № 2523/28-10-42-06/30603572 як поданих з порушенням граничних термінів реєстрації податкових накладних, відповідачем не було застосовано штрафні санкції за порушення строків реєстрації, відповідно до листа ОВПП ДПС № 2780/10/28-10-45-06-10 (а.с. 34-35 т.1) про розгляд заперечення ПІІ ""Амік Україна" від 16.09.2019 №1059/10-03.

Стосовно встановлення відповідачем порушення строків реєстрації вказаних в Акті перевірки від 28.08.2019 №2523/28-10-42-06/30603572 податкових накладних №№ 4280231, 4280241, 4280245, 4280252, 4280260, 4280243, 4280240, 4280249, 4280251, 4280254, 4280258, 4280248, 4280247, 4280238, 4280257, 4280242, 4280246, 4280250, 4280239, 4280255, 4280256, 4280259, 4280244, 4280253, 4280187, 4280186, 4280237, 4280236, 4280230, 4280232, 4280184, 4125497, 4280235, 4280234, 4271267, 4271268, 4280185, 4280233, 4280188, 4280229, 4271269, 4271264, 4271266, судом встановлено наступне.

Як убачається із матеріалів справи, позивач, за допомогою програмного забезпечення, використовуючи автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів , направив в електронному форматі до Державної податкової служби для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні:

- № 4271264 від 26.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 118-120 т.1);

- № 4271266 від 17.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:27, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 121-123 т.1);

- № 4271267 від 18.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 124-126 т.1);

- № 4271268 від 20.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 127-129 т.1);

- № 4271269 від 17.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 130-132 т.1);

- № 4125497 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 133-135 т.1);

- № 4280184 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 136-138 т.1);

- № 4280185 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 139-141 т.1);

- № 4280186 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 142-144 т.1);

- № 4280187 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 145-147 т.1);

- № 4280188 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 148-150 т.1);

- № 4280229 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 151-153 т.1);

- № 4280230 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 154-156 т.1);

- № 4280232 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 157-159 т.1);

- № 4280233 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 160-162 т.1);

- № 4280234 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 163-165 т.1);

- № 4280235 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 166-168 т.1);

- № 4280236 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 169-171 т.1);

- № 4280237 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 172-174 т.1);

- № 4280238 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 175-177 т.1);

- № 4280239 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 178-180 т.1);

- № 4280240 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 181-183 т.1);

- № 4280241 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 184-186 т.1);

- № 4280242 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 187-189 т.1);

- № 4280243 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 190-192 т.1);

- № 4280244 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 193-195 т.1);

- № 4280245 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 196-198 т.1);

- № 4280246 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 199-201 т.1);

- № 4280247 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 202-204 т.1);

- № 4280248 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 205-207 т.1);

- № 4280249 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 208-210 т.1);

- № 4280250 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 211-213 т.1);

- № 4280251 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 214-216 т.1);

- № 4280252 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 217-219 т.1);

- № 4280253 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 220-222 т.1);

- № 4280254 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 223-225 т.1);

- № 4280255 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 226-228 т.1);

- № 4280256 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 229-231 т.1);

- № 4280257 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 232-234 т.1);

- № 4280258 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 235-237 т.1);

- № 4280259 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 238-240 т.1);

- № 4280260 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 18:32, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:54 (а.с. 241-243 т.1);

- № 4280231 від 31.12.2018 подана на реєстрацію 15.01.2019 о 16:40, граничним днем реєстрації є 15.01.2019, однак відповідно до квитанції про прийняття документ прийнято 16.01.2019 о 09:53 (а.с. 244-247 т.1);

Абзацом 13 п. 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з абзацом 18 п. 201.10 ст. 201 ПК України порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2, 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246), операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Отже, стосовно податкових накладних №№ 4280231, 4280241, 4280245, 4280252, 4280260, 4280243, 4280240, 4280249, 4280251, 4280254, 4280258, 4280248, 4280247, 4280238, 4280257, 4280242, 4280246, 4280250, 4280239, 4280255, 4280256, 4280259, 4280244, 4280253, 4280187, 4280186, 4280237, 4280236, 4280230, 4280232, 4280184, 4125497, 4280235, 4280234, 4271267, 4271268, 4280185, 4280233, 4280188, 4280229, 4271269, 4271264, 4271266 позивач не порушував встановленого часу операційного дня, адже всі спірні податкові накладні були подані в робочій день 15.01.2019 до 20-ї години.

Таким чином, оскільки затримка реєстрації податкових накладних №№ 4280231, 4280241, 4280245, 4280252, 4280260, 4280243, 4280240, 4280249, 4280251, 4280254, 4280258, 4280248, 4280247, 4280238, 4280257, 4280242, 4280246, 4280250, 4280239, 4280255, 4280256, 4280259, 4280244, 4280253, 4280187, 4280186, 4280237, 4280236, 4280230, 4280232, 4280184, 4125497, 4280235, 4280234, 4271267, 4271268, 4280185, 4280233, 4280188, 4280229, 4271269, 4271264, 4271266 в Єдиному реєстрі податкових накладних виникла не з вини позивача, суд приходить висновку про протиправність застосування контролюючим органом до нього штрафу в цій частині.

За вказаними податковими накладними №№ 4280231, 4280241, 4280245, 4280252, 4280260, 4280243, 4280240, 4280249, 4280251, 4280254, 4280258, 4280248, 4280247, 4280238, 4280257, 4280242, 4280246, 4280250, 4280239, 4280255, 4280256, 4280259, 4280244, 4280253, 4280187, 4280186, 4280237, 4280236, 4280230, 4280232, 4280184, 4125497, 4280235, 4280234, 4271267, 4271268, 4280185, 4280233, 4280188, 4280229, 4271269, 4271264, 4271266 сума ПДВ становить 81 504,93 грн., перевищення терміну реєстрації, за розрахунком відповідача, становить 1 день по всім накладним.

Таким чином, сума штрафу в розмірі 10% що застосована відповідачем за податковим повідомленням-рішенням від 27.09.2019 № 0003914206 за вказаними вище накладними становить 8 150,49 грн.

Отже суд визнає протиправним та скасовує податкове повідомлення-рішення від 27.09.2019 № 0003914206 Офісу великих платників податків державної податкової служби в частині застосування штрафних санкцій на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України за порушення граничних термінів реєстрації наступних податкових накладних №№ 4280231, 4280241, 4280245, 4280252, 4280260, 4280243, 4280240, 4280249, 4280251, 4280254, 4280258, 4280248, 4280247, 4280238, 4280257, 4280242, 4280246, 4280250, 4280239, 4280255, 4280256, 4280259, 4280244, 4280253, 4280187, 4280186, 4280237, 4280236, 4280230, 4280232, 4280184, 4125497, 4280235, 4280234, 4271267, 4271268, 4280185, 4280233, 4280188, 4280229, 4271269, 4271264, 4271266 у сумі 8 150,49 грн.

Стосовно решти податкових накладних зазначених в Акті перевірки від 28.08.2019 № 2523/28-10-42-06/30603572, щодо застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію або не реєстрацію податкових накладних, які не видаються покупцю, суд зазначає наступне.

Перевіркою встановлено та позивачем не заперечується, що перелічені в Акті перевірки від 28.08.2019 № 2523/28-10-42-06/30603572 податкові накладні та розрахунки коригування зареєстровані в ЄДРПН з порушенням термінів, передбачених пунктом 201.10 ст. 201 ПК України, за що до позивача застосовано штраф на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Матеріали справи, а саме надані до справи податкові накладні з квитанціями про реєстрацію підтверджують дані зазначені в додатках до актів перевірки щодо строків їх виписування та реєстрації, також свідчать що такі виписані у період з 31.01.2017 по 25.04.2019 на неплатника ПДВ, однак зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням строків встановлених законом.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац четвертий цього пункту).

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; - для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом (абзаци чотирнадцятий, п`ятнадцятий пункту 201.10).

Пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: - 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; - 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; - 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; - 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; - 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Системний аналіз норм пункту 201.1 статті 201, пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК дає підстави для висновку, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування до податкової накладної) в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до нього штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування до податкової накладної), що не надається отримувачу (покупцю) товарів/послуг та складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК, необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Саме такий правовий висновок щодо застосування норм пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України у подібних правовідносинах, зробив Верховний Суд у постановах від 04.09.2018 у справі №816/1488/17, від 07.02.2019 у справі №808/3250/17, від 01.09.2020 у справі № 340/1857/19, підстав для відступу від цього висновку суд не знаходить.

Згідно з положеннями Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1307 від 31.12.2015 (далі Порядок №1307), в графі 8 податкових накладних вказується код ставки податку на додану вартість, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг.

Зокрема, у графі 8 зазначається код ставки: 20 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою; 7 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків; 901 - у разі здійснення операцій із вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 902 - у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 903 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

Пунктом 8 Порядку № 1307 передбачено, що при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини" робиться помітка "X" та зазначається тип причини:

01 - Складена на суму збільшення компенсації вартості поставлених товарів/послуг (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 13 цього Порядку);

02 - Складена на постачання неплатнику податку;

03 - Складена на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку;

04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання;

05 - Складена у зв`язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку;

06 - Складена у зв`язку з переведенням виробничих основних засобів до складу невиробничих;

07 - Складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України;

08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість;

09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість;

10 - Складена з метою визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов`язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності;

11 - Складена за щоденними підсумками операцій;

12 - Складена на постачання неплатнику, в якій зазначається назва покупця (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 10 цього Порядку);

13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності;

14 - Складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента;

15 - Складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до статей 188 і 189 Податкового кодексу України, над фактичною ціною постачання.

В інших випадках у верхній лівій частині податкової накладної тип причини не зазначається (нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються).

Згідно з пунктом 11 Порядку № 1307 у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України платник податку складає окремі зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання / починають використовуватися: 1) в операціях, що не є об`єктом оподаткування; 2) в операціях, звільнених від оподаткування; 3) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів; 4) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку. Такі зведені податкові накладні складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду. У разі складання зведеної податкової накладної в графі "Зведена податкова накладна" робиться помітка "X". У таких зведених податкових накладних у графі "Отримувач (покупець)" платник податку зазначає власне найменування (П. І. Б.), у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставляється умовний ІПН "600000000000", а у верхній лівій частині зазначається відповідний тип причини відповідно до пункту 8 цього Порядку (04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання; 08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість; 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість; 13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності).

Відповідно до пункту 12 Порядку № 1307 у разі постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник податку, та у разі складання податкової накладної за щоденним підсумком операцій у графі "Отримувач (покупець)" зазначається "Неплатник", а у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставляється умовний ІПН "100000000000".

У разі складання податкової накладної за операціями з постачання товарів/послуг у межах балансу платника податку для невиробничого використання; використання товарів/послуг, за якими не були нараховані податкові зобов`язання відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України (для товарів/послуг, придбаних або виготовлених до 01 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), в операціях, які не є об`єктом оподаткування або звільняються від оподаткування; використання виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг, за якими не були нараховані податкові зобов`язання відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України (для виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг, придбаних або виготовлених до 01 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), не в господарській діяльності; визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов`язань за товарами/послугами, необоротними активами, за якими не були нараховані податкові зобов`язання відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 01 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту) та які не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності; ліквідації основних засобів за самостійним рішенням платника податку; переведення виробничих основних засобів до складу невиробничих; здійснення операцій з постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником податку, у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставляється умовний ІПН "400000000000", а в рядку "Отримувач (покупець)" платник податку зазначає власне найменування (П. І. Б.).

Згідно з пунктом 14 Порядку № 1307 податкова накладна складається за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

- здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);

- виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв`язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), за винятком тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

- надання платнику податку касових чеків, які містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

Відповідно до пункту 15 Порядку № 1307 у разі якщо база оподаткування визначається виходячи із ціни придбання товарів/послуг, звичайної ціни самостійно виготовлених товарів/послуг або балансової (залишкової) вартості необоротних активів і перевищує суму постачання таких товарів/послуг, необоротних активів, визначену виходячи з їх договірної вартості, тобто ціна придбання / звичайна ціна / балансова (залишкова) вартість перевищує фактичну ціну (договірну вартість) постачання, постачальник (продавець) складає дві податкові накладні: одну - на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання, іншу - на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни придбання / звичайної ціни / балансової (залишкової) вартості над фактичною ціною. У податковій накладній, яка складена на суму такого перевищення, робиться позначка відповідно до пункту 8 цього Порядку (15 - Складена на суму перевищення ціни придбання товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання; 16 - Складена на суму перевищення балансової (залишкової) вартості необоротних активів над фактичною ціною їх постачання); 17 - Складена на суму перевищення звичайної ціни самостійно виготовлених товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання. Така податкова накладна отримувачу (покупцю) не надається. При цьому у рядках такої податкової накладної, відведених для заповнення даних покупця, постачальник (продавець) зазначає власні дані.

Відповідно до встановлених обставин справи (т. 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, а.с. 1-67 т.10), податкові накладні, які зареєстровані позивачем з порушенням граничного строку, встановленого пунктом 201.10 статті 201 ПК України, містять у верхній лівій частині у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини" помітка "X" та зазначено тип причини "08, 05, 11", у графі "Отримувач (покупець)" вказано "Неплатник", а у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставлено умовний ІПН "100000000000", "600000000000", 400000000000 .

Такі податкові накладні складені на операції з постачання товарів/послуг, які не стосуються операцій, що звільняються від оподаткуванню чи оподатковуються за нульовою ставкою, у зв`язку з чим правомірним є застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК.

Доводи позивача, що простроченням реєстрації податкових накладних не було завдано шкоди, зокрема державному бюджету не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення вимог податкового законодавства, та не свідчать про незаконність дій податкового органу щодо накладення штрафу.

Натомість, спірні правовідносини на час прийняття рішення у даній справі вже врегульовані на законодавчому рівні, щодо чого суд враховує наступне.

Згідно з пунктом 37.1 статті 37 ПК України підстави для виникнення, зміни і припинення податкового обов`язку, порядок і умови його виконання встановлюються цим Кодексом або законами з питань митної справи.

23 травня 2020 року набули чинності положення Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві" від 16.01.2020 № 466-IX (надалі Закон № 466-ІХ).

Цим законодавчим актом доповнено підрозділ 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України пунктом 73, який наразі діє із змінами внесеними згідно із Законом № 786-ІX від 14.07.2020.

Так, відповідно до змісту абзацу першого пункту 73 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України штрафи за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, за операціями, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість, операціями, що оподатковуються податком на додану вартість за нульовою ставкою, операціями, що не передбачають надання податкової накладної отримувачу (покупцю), а також податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, нараховані платникам податків протягом періоду з 1 січня 2017 року до дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві", строк сплати грошових зобов`язань за якими не настав або грошові зобов`язання за якими неузгоджені (відповідні податкові повідомлення-рішення знаходяться в процедурі адміністративного або судового оскарження та грошові зобов`язання за ними не сплачено) станом на дату набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві", застосовуються в розмірі 1 відсотка обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 510 гривень.

Абзац третій цього пункту визначає, що контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку здійснює перерахунок суми штрафу і надсилає (вручає) такому платнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

За змістом наведеної норми законодавцем, який виявив певні недоліки (непропорційність) у механізмі відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної, що не надається покупцю товарів, Закон №466-IX чітко закріплено, що пункт 73 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України підлягає застосуванню до штрафів нарахованих платникам податків протягом періоду з 1 січня 2017 року до 23 травня 2020 року за наведених у цій же нормі умов.

Отже, наведеними приписами закону платники податків звільняються від надмірного тягаря відповідальності, встановленого раніше чинними нормами податкового законодавства, за наведених у пункті 73 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України умов.

Так, у рішенні від 09.02.1999 №1-рп/99 Конституційний Суд України дійшов висновку, що надання зворотної дії в часі нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або іншому нормативно-правовому акті.

Зворотна дія нормативно-правового акта у часі (ex post facto) - це дія нового нормативно - правового акта на факти та відносини, що мали місце до набуття ним чинності.

Таким чином, станом на час розгляду справи в суді чинною і такою, що підлягає до застосування, є редакція пункту 73 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, якою впроваджено ретроактивну (ретроспективну, тобто таку, яка передбачає, що дата вступу в силу та дата набрання чинності акта збігаються, однак він змінює на майбутнє правові наслідки діянь та подій, які мали місце до набрання ним чинності) дію закону у відповідних правовідносинах. А саме - щодо штрафів, нарахованих платникам податків протягом періоду з 1 січня 2017 року до 23 травня 2020 року за наведених у цій же нормі умов.

За таких обставин, спірне податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків ДПС від 27.09.2019 № 0003914206 в частині застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію або не реєстрацію податкових накладних, які не видаються покупцю, на суму 268 374, 51 (276 525 - 8 150,49) не може бути скасовано в судовому порядку, оскільки прийняті відповідно до критеріїв, визначених ч. 2 ст. 2 КАС України, однак підлягає відкликанню податковим органом відповідно до абзацу третього пункту 73 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, виходячи з нормативного врегулювання питання відповідальності платників в частині застосованих штрафів нарахованих протягом періоду з 03.01.2017 по 30.06.2019, зокрема за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних за операціями, що не передбачають надання податкової накладної отримувачу (покупцю).

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню, а саме суд частково задовольняє позовні вимоги та скасовує податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків державної податкової служби від 27.09.2019 № 0003914206 в частині застосування штрафних санкцій на суму 8 150,49 грн.

Згідно з частиною третьою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених вимог.

Сума штрафу, що оскаржувалась у даній справі становить 285 144,46 грн., судовий збір позивачем сплачено у сумі 4 277,18 грн., позовні вимоги задовольняються у частині штрафу в сумі 8 150,49 грн. Таким чином, підлягають стягненню на користь позивача документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі пропорційно до розміру задоволених вимог за рахунок бюджетних асигнувань відповідача у розмірі 122,26. грн.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Підприємства з іноземними інвестиціями "Амік Україна" до Офісу великих платників податків державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 27.09.2019 № 0003914206 Офісу великих платників податків Державної податкової служби в частині застосування штрафних санкцій на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України за порушення граничних термінів реєстрації наступних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у розмірі 8 150,49 грн.

3. В іншій частині позову відмовити.

4. Присудити на користь Підприємства з іноземними інвестиціями "АМІК Україна" (ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 30603572, місцезнаходження: вул. Верхній Вал, 68, м. Київ, 04071) судові витрати по сплаті судового збору в сумі 122,26 (сто двадцять дві гривні 26 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків ДПС (ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 43141471, місцезнаходження: вул. Дегтярівська, 11Г, м. Київ, 04119).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Окружний адміністративний суд міста Києва.

Суддя Т.П. Балась

Дата ухвалення рішення15.04.2021
Оприлюднено20.04.2021
Номер документу96337143
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —640/24648/19

Ухвала від 18.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 23.07.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Рішення від 15.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

Ухвала від 24.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні