Ухвала
від 13.05.2010 по справі 14/17-07
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

  

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

"13" травня 2010 р.                               м. Київ                                        К-16107/07

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Головуючого                                                  Степашка О.І.

Суддів                                                            Конюшка К.В.

                                                                      Нечитайла О.М.

                                                                      Пилипчук Н.Г.

                                                                      Сергейчука О.А.

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Вінниці

на постанову Господарського суду Вінницької області від 08.02.2007

та ухвалу Житомирського апеляційного господарського суду від 26.06.2007

у справі №14/17-07

за позовом          Державної податкової інспекції у м. Вінниці

до          Товариства з обмеженою відповідальністю «Скайтек» ЛТД

про          застосування адміністративного арешту активів платника податків та вилучення оригіналів первинних документів

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у м. Вінниці (далі по тексту –позивач, ДПІ у м. Вінниці) звернулася до Господарського суду Вінницької області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Скайтек»ЛТД (далі по тексту –відповідач, ТОВ «Скайтек»ЛТД) про застосування адміністративного арешту активів платника податків та вилучення оригіналів первинних документів.

Постановою Господарського суду Вінницької області від 08.02.2007, яка залишена без змін ухвалою Житомирського апеляційного господарського суду від 26.06.2007, у задоволенні позову відмовлено.

У касаційній скарзі ДПІ у м. Вінниці просить, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, скасувати постанову Господарського суду Вінницької області від 08.02.2007 та ухвалу Житомирського апеляційного господарського суду від 26.06.2007 і прийняти нове рішення, яким задовольнити позов.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ТОВ «Скайтек»ЛТД відмовило ДПІ у м. Вінниці у допуску до проведення перевірки, про що посадовими особами позивача складено акт відмови від допуску до проведення позапланової документальної перевірки від 15 січня 2007 року.

15 січня 2007 року у зв'язку з відмовою позивача від проведення позапланової документальної перевірки та допуску посадових осіб ДПІ у м. Вінниці до її проведення виконуючий обов'язки начальника ДПІ у м. Вінниці, керуючись підпунктом 9.3.1 пункту 9.3 статті 9 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», прийняв рішення №469/10/26 про застосування умовного адміністративного арешту активів ТОВ «Скайтек»ЛТД, який полягає у тимчасовій (до 96 годин) забороні відчуження активів підприємства без отримання попереднього дозволу керівника ДПІ у м. Вінниці.

Ухвалою Господарського суду Вінницької області від 19.01.2007 у справі №9/106-06 за позовом ДПІ у м. Вінниці до ТОВ «Скайтек»ЛТД про продовження терміну застосування умовного адміністративного арешту активів умовний адміністративний арешт активів ТОВ «Скайтек»ЛТ продовжено на 4392 години.

Згідно підпункту 9.1.3 пункту 9.1 статті 9 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»арешт активів полягає у забороні вчиняти платником податків будь-які дії щодо своїх активів, які підлягають такому арешту, крім дій з їх охорони, зберігання та підтримання у належному функціональному та якісному стані.

Повним арештом активів визнається виключна заборона платнику податків на реалізацію прав розпорядження або користування його активами з їх тимчасовим вилученням або без такого.

Відповідно до підпункту 9.3.9 пункту 9.3 статті 9 цього Закону арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється за заявою податкового органу виключно на підставі рішення суду в порядку, передбаченому законодавством.

Проте, на момент розгляду справи в суді податковим органом проведено позапланову документальну перевірку відповідача щодо правильності обчислення суми податку на додану вартість за період з 01.01.2005 по 01.03.2006, за результатами якої складено акт перевірки від 30.01.2007 №183/2310/20094747.

В акті перевірки зазначено, що даною позаплановою документальною перевіркою змін до висновків попередніх перевірок ТОВ «Скайтек»ЛТД за період з 01.01.2005 по 01.03.2006 не вноситься. У разі отримання офіційних відповідей, що підтверджують інформацію щодо відсутності договірних стосунків між ТОВ «Скайтек»ЛТД та фірмою «F & B Im-und Export GmbH», бюджетне відшкодування податку на додану вартість по операціях з ввезення ТОВ «Скайтек»ЛТД автотранспортних засобів від фірми «F & B Im-und Export GmbH»буде вважатись незаконно отриманим.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що підстава (умова) для застосування адміністративного арешту активів як повного, так і умовного, пов'язана з відмовою відповідача від проведення позапланової документальної перевірки та допуску посадових осіб ДПІ у м. Вінниці до її проведення.

Повний арешт активів платника податків може бути застосовано за заявою податкового органу виключно на підставі рішення суду і є виключним способом забезпечення можливості погашення його податкового боргу.

Проте, доказів наявності у відповідача податкового боргу станом на день подання позовної заяви та на дату розгляду справи в суді позивачем не надано, натомість, як зазначено відповідачем та не заперечується позивачем, у ТОВ «Скайтек»ЛТД податковий борг відсутній.

Колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що позовні вимоги в частині застосування адміністративного арешту коштів на банківських рахунках відповідача та зупинення видаткових операцій ТОВ «Скайтек»ЛТД за вказаними рахунками є необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають .

Щодо надання ДПІ у м. Вінниці повноваження на вилучення оригіналів первинних фінансово - господарських та бухгалтерських документів ТОВ «Скайтек»ЛТД за 2005-2006 роки, то такі вимоги позивача є необґрунтованими, виходячи з наступного.

Відповідно до частини 1 пункту 9 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право при проведенні перевірок вилучати у підприємств, установ та організацій копії фінансово-господарських та бухгалтерських документів, які свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків та зборів (обов'язкових платежів), а при проведенні арешту активів платника податків на підставі рішення суду - вилучати оригінали первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів із складенням опису, який скріплюється підписами представника органу державної податкової служби та платника податків, і залишенням копій таких документів платнику податків. Забороняється вилучення у суб'єктів господарської діяльності документів, що не підтверджують факти порушення законів України про оподаткування.

Таким чином, з моменту набрання законної сили ухвалою Господарського суду Вінницької області від 19.01.2007 у справі №9/106-06, якою продовжено на 4392 години умовний адміністративний арешт активів ТОВ «Скайтек»ЛТД, у позивача відповідно до вказаної норми Закону виникло право вилучати оригінали первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів платника податків.

Згідно підпункту 9.4.1 пункту 9.4 статті 9 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»функції виконавця рішення про арешт активів (крім арешту коштів на рахунку) платника податків покладаються на податкового керуючого або іншого працівника податкового органу, призначеного його керівником (його заступником). Виконавець надсилає рішення про арешт активів (крім арешту коштів на рахунку), організовує опис активів платника податків, організовує вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів, складає їх опис, що має скріплюватися підписами посадової особи податкового органу та платника податків, і залишає платнику податків копії таких документів.

Отже, судами попередніх інстанцій вірно зазначено, що право податкового органу на вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів платника податків при проведенні арешту активів платника податків на підставі рішення суду, випливає безпосередньо з закону і не потребує прийняття судом відповідного рішення.

Колегія суддів погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій про необґрунтованість позовних вимог.

Враховуючи викладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про те, що судами попередніх інстанцій належним чином з’ясовано обставини справи та дано їм відповідну правову оцінку. Порушень норм матеріального та процесуального права, які могли призвести до зміни чи скасування постанови Господарського суду Вінницької області від 08.02.2007 та ухвали Житомирського апеляційного господарського суду від 26.06.2007 не встановлено.

Керуючись статтями 220-1, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Вінниці відхилити.

Постанову Господарського суду Вінницької області від 08.02.2007 та ухвалу Житомирського апеляційного господарського суду від 26.06.2007 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та не підлягає оскарженню, крім як з підстав, в порядку та строки, передбаченими статтею 237 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий

(підпис)

О.І. Степашко

Судді

(підпис)

К.В. Конюшко

(підпис)

О.М. Нечитайло

(підпис)

Н.Г. Пилипчук

(підпис)

О.А. Сергейчук

З оригіналом згідно

Відповідальний секретар                                                            І.Ю. Гончарук

З оригіналом згідно Відповідальний секретар                    І.Ю. Гончарук

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення13.05.2010
Оприлюднено08.06.2010
Номер документу9635622
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —14/17-07

Ухвала від 13.05.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 07.05.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 12.02.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Гридасов Ю.В.

Постанова від 08.02.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Залімський І.Г.

Рішення від 29.01.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Миропольський С.О.

Ухвала від 18.01.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Залімський І.Г.

Ухвала від 10.01.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Миропольський С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні