Рішення
від 19.04.2021 по справі 560/329/21
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/329/21

РІШЕННЯ

іменем України

19 квітня 2021 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Селянського (Фермерського) господарства "Криниченька" до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

Селянське (Фермерське) господарство "Криниченька" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України та просить визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області від 25.08.2020 року про відмову в реєстрації податкових накладних господарства № 1 від 20.07.2020 року; №3 від 25.07.2020 року;№4 від 30.07.2020 року; №6 від 01.08.2020 року; №7 від 02.08.2020 року; №8 від 02.08.2020року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Також просить зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначені податкові накладні.

В обґрунтування позову покликається на те, що на виконання договору купівлі продажу ріпаку, укладеного з ТОВ Суффле Агро Україна , позивач як продавець здійснив поставку товару покупцеві, що доводиться відповідними первинними документами. Були складені податкові накладні, які скеровано для реєстрації у Єдиному реєстрі. Реєстрацію ПН було зупинено. На виконання вимог податкового органу позивач направив повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій за вказаними податковими накладними та копії документів для прийняття рішень про їх реєстрацію.

Комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняті оскаржені рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, які мотивовані тим, що платник не надав копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг.

На думку позивача, ним були надані усі необхідні первинні документи, які повністю підтверджують правомірність та реальний характер операцій щодо купівлі-продажу (поставки товару), тому рішення комісії вважає протиправними.

Головне управління ДПС у Хмельницькій області подало відзив, де позов не визнає, покликається на правомірність підстав зупинення реєстрації податкових накладних. Зазначає, що спірні податкові накладні виписані позивачем по господарській операції з постачання ріпаку 1 класу покупцю ТОВ Суффле Агро Україна . Договором купівлі-продажу майбутнього врожаю ріпаку №1000061033 від 26.06.2020р. було передбачено складання таких документів, як складські квитанції на ім`я покупця та акт приймання-передачі товару, підписаний зерновим складом, продавцем та покупцем. Однак, зазначені документи не надані позивачем контролюючому органу разом із повідомленням №1 від 19.08.2020р. Також не були надані акти виконаних робіт з перевезення товару ФОП ОСОБА_1 , а також довіреність на отримання ріпаку від імені покупця. Відповідач вважає, що наданий позивачем пакет документів не є достатнім для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних. У оскаржуваних рішеннях зазначено, що рішення прийнято у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг. В розділі рішення Додаткова інформація конкретизовано документи, які не надано, отже відповідачем наведено всю необхідну інформацію, визначену Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відтак, у позові просить відмовити.

ДПС України відзив на позов не подала.

Оцінюючи доводи сторін, обставини справи та докази, суд виходить з наступного.

Пунктами 201.1, 201.4 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (п.201.10 ст.201 ПК України).

Відповідно до п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" та Наказу Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

Згідно з п. 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165) податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій. У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/ розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/ розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/ розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку).

Відповідно до п. 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 (далі - Порядку №520) у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: 1.договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; 2.договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; 3.первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; 4.розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; 5.документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 11 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Судом встановлено, що Селянське (Фермерське) господарство Криниченька зареєстроване у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 26.12.2000 року, займається вирощуванням зернових та технічних культур та з 01.09.2017 року має статус платника ПДВ. Для здійснення господарської діяльності позивач орендує земельні ділянки сільськогосподарського призначення площею 421 га на території Летичівського району Хмельницької області.

СФГ Криниченька уклало з ТОВ Суффле Агро Україна договори купівлі-продажу врожаю ріпаку: від 11.02.2020 № 1000058691 кількість товару - 100 тон, від 26.06.2020 № 1000061053 кількість товару - 80 тон, від 01.08.2020 року №1000062254 кількість товару - 14, 5 тон.

Протягом липня-серпня 2020 року позивач здійснював поставку ріпаку згідно з вказаними договорами, залучивши до перевезення товару перевізника ФОП ОСОБА_1 за договором №2 від 22.07.2020 року. Перевезення товару відбувалось з оформленням ТТН, пункт навантаження - с. Волосівці Летичівський р-н Хмельницької області, пункт розвантаження - ПрАТ "Городоцький елеватор Суффле" м. Городок Хмельницької області.

За результатами вказаних господарських операцій з постачання товару СФГ Криниченька було виписано на покупця ТОВ Суффле Агро Україна видаткові та податкові накладні, зокрема:

- податкову накладну №1 від 20.07.2020 року на суму 794 448 грн., в т.ч. ПДВ 132 408 грн., направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 12.08.2020 року,

- податкову накладну №3 від 25.07.2020 року на суму 435 800,18 грн., в т.ч. ПДВ 72 633,36 грн., направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 10.08.2020 року,

- податкову накладну №4 від 30.07.2020 року на суму 477 132,35 грн., в т.ч. ПДВ 79 522,06 грн., направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 10.08.2020 року,

- податкову накладну №6 від 01.08.2020 року на суму 426 792,8 грн., в т.ч. ПДВ 71 132, 13 грн., направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 14.08.2020 року,

- податкову накладну №7 від 02.08.2020 року на суму 191 582.24 грн., в т.ч. ПДВ 31 930,37 грн., направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 14.08.2020,

- податкову накладну №8 від 02.08.2020 року на суму 169 468, 46 грн., в т.ч. ПДВ 28 244, 74 грн., направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 14.08.2020 року.

Реєстрацію усіх податкових накладних було зупинено.

19.08.2020 позивачем подане повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних №1 від 20.07.2020р., №3 від 25.07.2020р., №4 від 30.07.2020р., №6 від 01.08.2020р., №7 від 02.08.2020р., №8 від 02.08.2020р., реєстрацію яких зупинено, та скановані копії наступних документів:

- Пояснення №1 від 19.08.2020;

- Договір купівлі-продажу майбутнього врожаю ріпаку №1000061033 від 26.06.2020, покупець ТОВ "Суффле Агро Україна", продавець СФГ " Криниченька". Предмет договору - товар, місце поставки - Городоцький елеватор;

- Договір на перевезення вантажів вантажним транспортом №2 від 22.07.2020, перевізник ФОП ОСОБА_1 (ПН НОМЕР_1 ), предмет договору - перевезення ріпаку;

- Договір поставки №1300031510 від 07.01.12.2019, продавець ТОВ "Суффле Агро Україна", предмет договору - ЗЗР, посівний матеріал. Специфікація №2500616821 від 21.04.2020, №2500624896 від 19.05.2020;

- Рахунок на оплату №1 від 20.07.2020, покупець ТОВ Суффле Агро Україна , ріпак врожаю 2020 року, 66,392 т, сума 794 448 грн.;

- Виписка банку за 20.07.2020-04.08.2020, док №7780 від 20.07.2020 на суму 794 448 грн., №8122 від 28.07.2020 на суму 348640,14 грн., №8457 від 31.07.2020 на суму 381705,88 грн., №8485 від 03.08.2020 на суму 341434,24 грн., №8486 від 03.08.2020 на суму 135 574,77 грн., №8602 від 04.08.2020 на суму 153 265,79 платник ТОВ "Суффле Агро Україна";

- Платіжні доручення ПД№7780 від 20.07.2020 на суму 794448грн., платник ТОВ "Суффле Агро Україна"; ПД№8122 від 28.07.2020 на суму 348640,14 грн., платник ТОВ "Суффле Агро Україна"; ПД№8547 від 31.07.2020 на суму 381705,88 грн., платник ТОВ "Суффле Агро Україна"; ПД№8485 від 03.08.2020 на суму 341434,24 грн., платник ТОВ "Суффле Агро Україна"; ПД№8486 від 03.08.2020 на суму 135574,77 грн., платник ТОВ "Суффле Агро Україна"; ПД№8602 від 04.08.2020 на суму 153265,79 грн., платник ТОВ "Суффле Агро Україна".

- Видаткові накладні №5190034314 від 24.07.2020, покупець ТОВ Суффле Агро Україна , ріпак 1 кл. 32,22 пг, сума 411819,16 грн; ВН №5210034315 від 24.07.2020, покупець ТОВ Суффле Агро Україна , ріпак 1 кл. 34,12 пг, сума 439406,10 грн.; ВН №5210034316 від 25.07.2020, покупець ТОВ Суффле Агро Україна , ріпак 1 кл. 33,84 т, сума 435800,18 грн.; ВН №5210034505 від 30.07.2020, покупець ТОВ Суффле Агро Україна , ріпак 1 кл. 36,32 т, сума 477132,35 грн.; ВН №5210034576 від 01.08.2020, покупець ТОВ Суффле Агро Україна , ріпак 1 кл. 32,92 т, сума 426792,80 грн.; ВН №5210034577 від 02.08.2020, покупець ТОВ Суффле Агро Україна , ріпак 1 кл. 13,16 т, сума 169468,46 грн. ; ВН№5210034610 від 02.08.2020, покупець ТОВ Суффле Агро Україна , ріпак 1 кл. 14,5 т, сума 191582,24 грн.;

- Товарно-транспортні накладні №1 від 23.07.2020, а/м НОМЕР_2 /НОМЕР_9, водій ОСОБА_1, автомобільний перевізник ПП ОСОБА_1, замовник та вантажовідправник СФГ Криниченька , вантажоодержувач ТОВ Суффле Агро Україна , пункт навантаження - с. Шрубків, пункт розвантаження - Городок елеватор, ріпак 32220 кг.; ТТН №2 від 24.07.2020, а/м НОМЕР_2 /НОМЕР_9, водій ОСОБА_1, автомобільний перевізник ПП ОСОБА_1, замовник та вантажовідправник СФГ Криниченька , вантажоодержувач ТОВ Суффле Агро Україна , пункт навантаження - с. Шрубків, пункт розвантаження - Городок елеватор, ріпак 34160 кг.; ТТН №3 від 25.07.2020, а/м BX5688CXZBX17-42X0, водій ОСОБА_1, автомобільний перевізник ПП ОСОБА_1, вантажовідправник СФГ Криниченька , замовник та вантажоодержувач ТОВ Суффле Агро Україна , пункт навантаження с. Волосівці, пункт розвантаження - ТрАТ Городоцький елеватор Суффле, ріпак 33840 кг.; ТТН №8 від 30.07.2020, а/м BX5688CXZBX17-42X0, водій ОСОБА_1, автомобільний перевізник ПП ОСОБА_1, вантажовідправник СФГ Криниченька , замовник та вантажоодержувач ТОВ Суффле Агро Україна , пункт навантаження с. Волосівці, пункт розвантаження - ТрАТ Городоцький елеватор Суффле, ріпак 36320 кг.; ТТН №11 від 01.08.2020, а/м BX5688CXZBX17-42X0, водій ОСОБА_1, автомобільний перевізник ПП ОСОБА_1, вантажовідправник СФГ Криниченька , замовник та вантажоодержувач ТОВ Суффле Агро Україна , пункт навантаження с. Волосівці, пункт розвантаження - ТрАТ Городоцький елеватор Суффле, ріпак 32920 кг.; ТТН №12 від 01.08.2020, а/м BX5688CXJBX17-42X0, водій ОСОБА_1 автомобільний перевізник ПП ОСОБА_1, замовник та вантажоодержувач ТОВ Суффле Агро Україна , вантажовідправник СФГ Криниченька , пункт навантаження с. Волосівці, пункт розвантаження - ПрАТ Городоцький елеватор Суффле, ріпак 27660 грн.;

- Оборотно-сальдова відомість по рах. 361 за липень 2020, контрагент ТОВ "Суффле Агро Україна"; Оборотно-сальдова відомість по рах 631 за липень 2020;

- Договір поставки товару №33/19/ХМ від 07.03.2019, постачальник ТОВ "Агрохім- Партнер", предмет договору - ЗР, міндобрива; Договір поставки №2229/21 від 07.08.2020, продавець ТОВ "Макош Мінерал", предмет договору - хімічна продукція;

- Договір оренди комбайна №3 від 01.06.2020, орендодавець ФОП ОСОБА_2 , предмет договору - орендне користування комбайном зернозбиральним №ВХ30283; Договір оренди нежитлового приміщення №1 від 01.03.2020 предмет договору - нежитлові приміщення площею 725,4 кв. м.; Договір оренди обладнання №2 від 01.03.2020 предмет договору - сівалка зернова; Договір оренди обладнання, транспортних засобів №1 від 01.03.2020, предмет договору - 2 трактора, 2 а/м+причеп № НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 / НОМЕР_6 ; Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_7 , НОМЕР_3 , № НОМЕР_8 , трактор колісний, комбайн, власник СФГ Криниченька ; Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, комбайн, власник ОСОБА_2 ,

- Звіт про збирання врожаю с/г культур станом на 1 серпня 2020 (№37-СГ) (ріпак - 45 га., обсяг виробництва -1970,8 ц.), квитанція; Звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду станом на 1 грудня 2019 (№ 29СГ), Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2020 року (№4-сг), Звіт по ЄСВ за 07.2020, чисельність працюючих - 5 чол.; фінансова звітність малого підприємництва на 31.12.2019, 03- 8694,9 (ПВ) тис. грн., довідка Меджибіської селищної ради №663 від 03.07.2020, СФГ "Криниченька" проводить обробіток землі на 398,25 га.;

- ВН №754 від 23.07.2019, постачальник ПП Стептранс , дизпаливо, сума 90720 грн., ТТН№754 від 23.07.2019; ВН№829 від 02.08.2019, постачальник ПП Стептранс , дизпаливо, сума 109500 грн., ТТН№829 від 02.08.2019; ВН №2668 від 09.08.2019, постачальник ТОВ Макош Мінерал , комплексне міндобриво, сума 325599,91 грн.; ВН №4231 від 15.08.2019, постачальник ТОВ Агрохім-партнер , насіння озимого ріпаку 20 міш, сума 88000,08 грн., ТТН№Р4231 від 15.08.2019; ВН№5190044762 від 21.04.2020, постачальник ТОВ Суффле Агро Україна , ЗЗР, сума 125656,06 грн. ВН№5190045902 від 19.05.2020, постачальник ТОВ Суффле Агро Україна , ЗЗР, сума 30030,97 грн.

- Податкова декларація платника єдиного податку 4 групи за 2020 рік, відомість нарахування та виплати заробітної платиза липень 2020, статут СФГ Криниченька ;

- Податкові накладні, податковий розрахунок №1-ДФ за 2 кв.2020;

- Інші документи.

Рішеннями комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.08.2020 року № 1864938/31295122 ( ПН №1), № 1864911/31295122 ( ПН №3), № 1864932/31295122 (ПН №4), № 1864960/31295122( ПН №6), № 1864950/31295122 (ПН №7) та № 1864978/31295122 ( ПН № 8) платнику було відмовлено в реєстрації податкових накладних. Підставою рішень зазначено ненадання платником первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, у тому числі складських квитанцій на ім`я покупця та актів приймання-передачі товару, актів виконаних робіт з перевезення товару ФОП ОСОБА_1 , довіреностей.

Не погодившись з рішеннями комісії, позивач оскаржив їх у адміністративному порядку до ДПС України, однак скарги залишені без задоволення, а рішення - без змін.

Оцінюючи правомірність спірних рішень, суд встановив, що подані позивачем документи дозволяли комісії регіонального рівня підтвердити зміст, обсяг та реальний характер господарських операцій купівлі - продажу (поставки) товару, факти відвантаження, транспортування та передачі товару покупцеві, його оплату, відтак обґрунтованість оформлення та реєстрації ПН.

Судом встановлено, що факт передачі товару від продавця (позивач) до покупця підтверджений видатковими накладними, які дозволяють ідентифікувати товар, його кількість, ціну, одиницю виміру, вартість, суми податку тощо. Одночасно з цим, ненадання платником складських квитанцій на ім`я покупця та окремих актів приймання-передачі товару, підписаних зерновим складом, продавцем та покупцем, не свідчить про неможливість встановити або підтвердити факт поставки (продажу) товару, позаяк надані платником інші документи зазначений факт доводять. Зі змісту наданих платником ТТН також можливо встановити факт та обставини перевезення товару та товарний склад одержувача. Судом встановлено, що на вказаних ТТН містяться відмітки (штамп) ПрАТ "Городоцький елеватор Суффле", куди доставлявся товар, про прийняття його відповідальною особою.

Оплата за відвантажений товар доводиться на підставі наданих Комісії платіжних доручень та оборотно-сальдових відомостей по відповідних рахунках. Також у справі є банківська виписка, з якої вбачаються платежі в межах зазначеного періоду господарських взаємовідносин позивача з ТОВ Суффле Агро Україна

Походження товару (с/г культури ріпаку), який реалізовувався позивачем, підтверджується статистичним звітом форми 4-сг від 26.05.2020 року та іншими документами, наданими платником. З метою постачання насіння, мінеральних добрив та засобів захисту рослин СФГ Криниченька 07.03.2019 року уклало договір про постачання №33/19 ХМ із ТОВ Агрохім Партнер . На виконання умов вказаного договору у ТОВ Агрохім Партнер було закуплене насіння ріпаку ( накладна №4231 від 15.08.2019 року) яке перевезене згідно з ТТН №Р54231 від 15.08.2019 року. З метою обробітку ґрунту та проведення посівних робіт закуплялось дизпаливо у ПП Стептранс , що підтверджується видатковими накладними № 754 від 22.07.2019 року, № 829 від 02.08.2019 року, ТТН № 754 від 22.07.2019 року, № 829 від 02.08.2019 року. За договором №2229-21 від 07.08.2019 року у ТОВ Макош Мінерал було закуплено 22 тони мінеральних добрив, що підтверджується накладною № 2668 від 09.08.2019 року та ТТН №Р2668 від 09.08.2019 року. Для обробітку посівів ріпаку 01.12.2019 року був укладений договір №1300031510 з ТОВ Суффле Агро Україна ( код ЄДРПОУ 34863309) про постачання засобів захисту рослин та мінеральних добрив, підтвердженням чого є специфікації та накладні №5190044762 від 21.04.2020 року та № 5190045963 від 19.05.2020 року.

Як вбачається зі змісту оскаржених рішень, інших письмових доказів у справі та відзиву, комісія регіонального рівня не ставить під сумнів достовірність первинних документів, які були надані платником, не заперечує і не спростовує реальний характер господарських операцій, перевезення товару на адресу покупця, розрахунки між сторонами договору.

Ненадання платником актів виконаних робіт з перевезення товару ФОП ОСОБА_1 не спростовує факт поставки товару, оскільки доставка товару в пункт призначення фактично доводиться відміткою складу - одержувача, що відповідачами не спростовано.

У той же час, комісії центрального рівня ( ДПС України) платник надав усі ті документи, які були зазначені комісією регіонального рівня у спірних рішеннях як відсутні, зокрема: акти виконаних робіт з перевізником ФОП ОСОБА_1 , акти приймання передачі товару, довіреність від покупця на отримання товару, реєстри відправки зерна з поля.

Суд враховує позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 30.01.2020 року у справі № 300/148/19 щодо аналогічних правовідносин, де зазначено: при юридичній оцінці рішення про відмову в реєстрації податкової накладної суди першої та апеляційної інстанцій обґрунтовано врахували, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено перелік документів, необхідних для її реєстрації. З врахуванням цієї обставини невідповідність вимоги контролюючого органу в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимоги. Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено Порядком, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема, від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки. Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття, такий акт не може вважатись правомірним. Така ситуація призводить до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого у ДПС виникає можливість прояву нічим необмеженої дискреції. Правова позиція щодо застосування вищезазначених норм права висловлена Верховним Судом у постановах від 16.04.2019 (справа № 826/10649/17), від 28.10.2019 (справа № 640/983/19) та інших.

Відтак, позивачем були надані податковим органам аргументовані пояснення, первинні документи, статистична звітність, договори, платіжні та інші документи, які повністю підтверджували реальний характер господарських операцій, правомірність оформлення та реєстрації ПН, які були достатніми для прийняття рішень про реєстрацію заблокованих податкових накладних.

Відповідачі протилежне суду не довели і доводи позивача належними доказами не спростували.

Зважаючи на це, суд вважає оскаржувані рішення необґрунтованими та протиправними, відтак вони підлягають скасуванню. ДПС України слід зобов`язати зареєструвати податкові накладні позивача у Єдиному реєстрі у встановленому законом порядку.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов - задоволити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області від 25.08.2020 року про відмову в реєстрації податкових накладних Селянського (Фермерського) господарства "Криниченька":

за № 1864938/31295122 ( ПН №1)

за № 1864911/31295122 ( ПН №3)

за № 1864932/31295122 (ПН №4)

за № 1864960/31295122( ПН №6)

за № 1864950/31295122 (ПН №7)

за № 1864978/31295122 ( ПН № 8)

Зобов`язати Державну податкову службу України відповідно до вимог закону зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Селянського (Фермерського) господарства "Криниченька":

№ 1 від 20.07.2020 року;

№3 від 25.07.2020 року;

№4 від 30.07.2020 року;

№6 від 01.08.2020 року;

№7 від 02.08.2020 року;

№8 від 02.08.2020 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 19 квітня 2021 року

Позивач:Селянське (Фермерське) господарство "Криниченька" (Волосівці,Летичівський район, Хмельницька область,31510 31295122) Відповідач:Державна фіскальна служба України (Львівська площа, 8,Київ 53,04655 39292197) Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 39492190)

Головуючий суддя І.С. Козачок

Дата ухвалення рішення19.04.2021
Оприлюднено20.04.2021
Номер документу96362719
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішень

Судовий реєстр по справі —560/329/21

Ухвала від 03.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 01.07.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 01.06.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 01.06.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Рішення від 19.04.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 26.03.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 15.02.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні