Рішення
від 06.04.2021 по справі 909/1070/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06.04.2021 м. Івано-ФранківськСправа № 909/1070/20

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Максимів Т. В. , секретар судового засідання Масловський А. Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "ПМК-113"

до відповідача: Комунального некомерційного підприємства "Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради"

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ТОВ "Житлово-експлуатаційне будівельно-виробниче підприємство "МЖК Експрес-24"

про визнання протиправним та скасування повідомлення тендерного комітету

за участю:

від позивача: ОСОБА_1

від відповідача: ОСОБА_2

від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ТОВ "Житлово-експлуатаційне будівельно-виробниче підприємство "МЖК Експрес-24": ОСОБА_3

встановив: Товариство з обмеженою відповідальністю "ПМК-113" звернулось до Господарського суду Івано-Франківської області із позовною заявою до Комунального некомерційного підприємства "Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради" про визнання протиправним та скасування повідомлення тендерного комітету.

Вирішення судом процесуальних питань.

08.12.2020 суд постановив прийняти позовну заяву до розгляду, відкрити провадження у справі, здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження та призначити підготовче засідання на 26.01.2021 (ухвала від 08.12.2020)

29.12.2020 відповідач подав відзив на позов вх.№18578/20 та клопотання про залучення третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача вх.№20384/20, які суд прийняв до розгляду.

26.01.2021 суд постановив відкласти підготовче засідання у справі на 17.02.2021; залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ТОВ "Житлово-експлуатаційне будівельно-виробниче підприємство "МЖК Експрес-24" (ухвала від 26.01.2021).

16.02.2021 ТОВ "Житлово-експлуатаційне будівельно-виробниче підприємство "МЖК Експрес-24" подало пояснення щодо предмета спору вх.№2454/21, які суд прийняв до розгляду.

17.02.2021 суд постановив підготовче провадження у справі закрити; розгляд справи по суті призначити на 15.03.2021.

15.03.2021 суд у зв"язку з особливим режимом роботи суду під час карантинних обмежень, постановив відкласти розгляд справи по суті на 05.04.2021.

В судовому засіданні 05.04.2021 суд вийшов до нарадчої кімнати для ухвалення рішення, оголосивши час його оголошення на 06.04.2021.

06.04.2021 суд оголосив вступну та резолютивну частини рішення.

Позиція позивача.

Мотивуючи позовні вимоги, позивач посилався на те, що тендерним комітетом Комунального некомерційного підприємства "Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради" не були виявлені помилки, допущені переможцем торгів, які є суттєвими при визначенні результатів процедури закупівлі, зокрема переможцем торгів, всупереч вимогам п.3.6.2. Розділу 6 Тендерної документації для процедури закупівлі "Відкриті торги" "Реконструкція з добудовою відділення екстреної медичної допомоги КНП "Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради", вул.Гетьмана Мазепи,114" до тендерної пропозиції не долучено дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки або дозвіл субпідрядника, якому мали б бути доручені роботи, виконання яких потребує відповідного дозволу або декларації. За доводами позивача, замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію переможця торгів відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України "Про публічні закупівлі" у зв`язку з невідповідністю його тендерної пропозиції умовам тендерної документації.

Представник позивача в судовому засіданні зазначив, що вказані обставини є підставою для визнання протиправним та скасування повідомлення тендерного комітету Комунального некомерційного підприємства "Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради" про намір укласти договір з ТОВ "Житлово-експлуатаційне будівельно-виробниче підприємство "МЖК Експрес-24" від 28.09.2020 на закупівлю робіт "Реконструкція з добудовою відділення екстреної медичної допомоги КНП "Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради", вул.Гетьмана Мазепи,114" на суму 17731402 грн 00 к. (сімнадцять мільйонів сімсот тридцять одна тисяча чотириста дві гривні 00 копійок) з ПДВ.

Позиція відповідача та третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача

Відповідач та третя особа, не погодилися з доводами позивача та зазначили, що ТОВ "ЖЕ БВП "МЖК Експрес-24" до тендерної пропозиції додало лист №136/20 від 22.09.2020 в якому зазначене електронне посилання на електронну ліцензію на виконання робіт, ця ліцензія надає підряднику право на виконання робіт, що за класом наслідків (відповідальності) відносяться до робіт із середніми та значними наслідками (СС2, СС3); згідно технічного завдання (додаток №2 до тендерної документації) всі роботи по об"єкту відносяться до класу наслідків (відповідальності) СС2, що охоплюються виданою ліцензією; роботи визначені у додатку №2 до тендерної документації виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, наявність якої є обов"язковою на момент виконання робіт, а не під час подання тендерної пропозиції; норма тендерної документації, яка вимагає подати вищевказані документи носить диспозитивний характер, у зв"язку з чим рішення про подачу учасником процедури закупівлі дозволу, декларації чи ліцензії визначається учасником процедури закупівлі на власний розсуд, в залежності від технічних характеристик предмета закупівлі, що визначені технічним завданням та з врахуванням складності виконання робіт, тому вимоги позивача вважають необґрунтованими та недоведеними.

Обставини справи. Оцінка доказів.

Предметом позову є визнання протиправним та скасування повідомлення тендерного комітету.

08.09.2020 КНП "Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради" на електронному майданчику публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ опублікувало оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт "Реконструкція з добудовою відділення екстреної медичної допомоги КНП "Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради", вул. Гетьмана Мазепи, 114" (код ДК 021-2015 - 45450000-6 " Інші завершальні будівельні роботи")" №UA-2020-09-8-000519-a.

До участі у тендерній процедурі подано 3 (три ) тендерних пропозиції: ТОВ "ХХІ СТОЛІТТЯ ПЛЮС" (30051316); ТОВ "ПМК-113"(36116834); ТОВ "Житлово- експлуатаційне будівельно-виробниче підприємство "МЖК ЕКСПРЕС-24" (23802630).

Відповідно до 3.6.2. частини 6 "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Розділу III "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" тендерної документації, учасники закупівлі повинні надати :

- Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки, та/або ліцензію на провадження певного виду робіт, що передбачені технічним завданням, якщо отримання такого дозволу, декларації або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством. У разі завершення терміну дії декларації, дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, ліцензії па провадження певного виду робіт, що передбачені технічним завданням замовника, або ж відсутності зазначених документів, учасники надають у складі пропозиції пояснювальну записку та документи, що підтверджують факт подання ними до уповноваженого органу пакету документів для продовження терміну або ж отримання декларації, дозволу, ліцензії. У разі відсутності в учасника ліцензії та/або декларації, та/або дозволу на виконання певного виду робіт, визначених у технічному завданні, у складі тендерної пропозиції мають бути надані ліцензія та/або декларація, та/або дозвіл субпідрядника/субпідрядників. який/які виконуватимуть такі роботи (зазначені документи (ліцензія та/або дозвіл) надаються у тому разі якщо вартість робіт, що будуть доручені субпідряднику/субпідрядникам становитиме 20 і більше відсотків від вартості договору про закупівлю). Якщо ліцензія та/або декларація, га/або дозволи видані учаснику (субпідряднику/субпідрядникам) як електронні документи і знаходиться у вільному доступі, то учасник надає інформацію про зазначені документи в довільній формі з посиланням на відповідний ресурс в мережі Інтернет.

Відповідно до п.3.5.15 ч.5 Розділу 3 тендерної документації, вразі неможливості надання учасником будь-якого документа в складі тендерної пропозиції, через відсутність в нього відповідно до вимог діючого законодавства, він повинен надати довідку в довільній формі про неможливість подання такого документу із зазначенням причин відсутності та посилання на норми діючих нормативно- правових актів.

Як вбачається з матеріалів справи, третя особа, як учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції подала до тендерного комітету^

- лист № 136/20 від 22.09.2020, в якому вказала про наявність електронної ліцензії від 10.03.2020 та надала посилання на електронну ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС З) наслідками;

- довідку №138/20 від 22.09.2020, в якій зазначила , що порядок отримання дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларацій відповідності матеріально - технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки встановлений Порядком видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, який затверджений Постановою КМУ від 26.10.2011 №1107. Також вказала, що відповідно до вказаного Порядку, територіальний орган Держпраці здійснює реєстрацію декларацій на безоплатній основі протягом п"яти робочих днів з дня їх отримання. Відмова в реєстрації декларації не допускається. Відповідно у разі перемоги в торгах, Декларація буде отримана учасником не пізніше ніж за п"ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Документів долучених позивачем до тендерної документації матеріали справи не містять.

28.09.2020 тендерний комітет КНП "Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради" прийняв рішення № 4545/3, відповідно до якого переможцем торгів визначено ТОВ "Житлово- експлуатаційне будівельно-виробниче підприємство "МЖК ЕКСПРЕС-24" (23802630).

Згідно з п.2 ч. 2 висновку Державної аудиторської служби України, Західний офіс Держаудитслужби Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 06.11.2020 "Про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-09-08-000519-а, за результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ЖЕБВН "МЖК ЕКСПРЕС-24", своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.

Однак позивач не погоджується з вказаним рішенням тендерного комітету, вважає, що відсутність у складі тендерної пропозиції дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки або дозволу субпідрядника є підставою для відхилення тендерної пропозиції, у зв"язку з чим звернувся до господарського суду за захистом порушеного права з вимогою про визнання протиправним та скасування повідомлення тендерного комітету.

Норми права та мотиви, якими суд керувався при ухваленні рішення.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом України "Про публічні закупівлі" (далі Закон). Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Відповідно до частини 1 статті 12 зазначеного Закону закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі.

Згідно зі статтею 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Для проведення процедури закупівлі має бути подано не менше двох пропозицій.

Відповідно до положень статті 1 Закону тендерною документацією є документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на вебпорталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав (п. 29); тендерна пропозиція - це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (п. 30 ); учасник процедури закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка подала тендерну пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі (п. 35); переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі (п. 15).

Згідно зі ст. 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на вебпорталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема: оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію - не пізніше ніж за 15 днів до дня розкриття тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині четвертій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі; договір про закупівлю - протягом двох днів з дня його укладення.

Відповідно до ст. 11 Закону для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб). Тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості. Членство в тендерному комітеті або визначення уповноваженої особи (осіб) не повинно створювати конфлікт між інтересами замовника та учасника чи між інтересами учасників процедури закупівлі, наявність якого може вплинути на об`єктивність і неупередженість прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі. Уповноважена особа (особи) під час організації та проведення процедур закупівель повинна забезпечити об`єктивність та неупередженість під час процесу організації та проведення процедур закупівлі в інтересах замовника.

Рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні, або всіма уповноваженими особами. У разі відмови члена тендерного комітету або однієї з уповноважених осіб підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови.

Відповідно до ч. ч. 1-3 ст. 16 Закону замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.

Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.

Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Водночас, ст. 22 Закону передбачений перелік того, що повинна містити тендерна документація. Крім того, частинами 3, 4 ст. 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити також і іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації (ч.1. ст.26 Закону).

Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником (ч.11.ст.26 Закону).

Здійснивши аналіз Закону України "Про публічні закупівлі" суд встановив, що замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі". Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи саме зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст. 3 Закону та з дотриманням вимог чинного законодавства.

Розділом 4 "Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця" регламентовано порядок здійснення замовником оцінки тендерних пропозицій в процедурі відповідної закупівлі. Згідно Глави 1 "Перелік критеріїв та методика оцінки тендерних пропозицій торгів із зазначенням питомої ваги критерію" оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. Критеріями оцінки є ціна. Переможцем же відповідно визначається учасник, пропозиція якого визнана найбільш економічно вигідною за результатами оцінки.

Згідно з частиною першою статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо

1) учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;

3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону;

4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.

Відповідно до статті 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

За змістом статей 74, 77 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Відповідно до статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Надаючи оцінку доводам учасників судового процесу суд врахував, що обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи (ч.5 ст.236 ГПК України).

Відповідно до п.3 ч.4 ст.238 ГПК України у мотивувальній частині рішення зазначається, зокрема, мотивована оцінка кожного аргументу, наведеного учасниками справи, щодо наявності чи відсутності підстав для задоволення позову, крім випадку, якщо аргумент очевидно не відноситься до предмета спору, є явно необґрунтованим або неприйнятним з огляду на законодавство чи усталену судову практику.

Щодо інших аргументів сторін суд зазначає, що вони були досліджені та не наводяться у рішенні, позаяк не покладаються в його основу, тоді як Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (справа Серявін проти України, рішення від 10.02.2010).

Висновок суду.

З врахуванням викладених обставин, суд встановив, що позивач належними та допустимими засобами доказування не довів невідповідності тендерної пропозиції ТОВ "Житлово-експлуатаційне будівельно-виробниче підприємство "МЖК Експрес-24" - тендерній документації замовника торгів - Комунального некомерційного підприємства "Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради" та Закону, що було б підставою для відхилення тендерної пропозиції переможця відповідно до ст. 30 Закону України "Про публічні закупівлі" та дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.

Також суд зазначає, що відповідно до ст. 55 Конституції України кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Статтею 124 Конституції України встановлено, що юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

Конституційне право на судовий захист передбачає як невід`ємну частину такого захисту можливість поновлення порушених прав і свобод громадян, правомірність вимог яких встановлена в належній судовій процедурі і формалізована в судовому рішенні, і конкретні гарантії, які дозволяли б реалізовувати його в повному об`ємі і забезпечувати ефективне поновлення в правах за допомогою правосуддя, яке відповідає вимогам справедливості, що узгоджується також із статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основних свобод.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Господарського процесуального кодексу України завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Юридичні особи та фізичні особи-підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням (ч. 2 ст. 4 Господарського процесуального кодексу України).

Відповідно до змісту позовних вимог, позивач просиа визнати протиправним та скасувати повідомлення тендерного комітету Комунального некомерційного підприємства "Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради" про намір укласти договір з ТОВ "Житлово-експлуатаційне будівельно-виробниче підприємство "МЖК Експрес-24" від 28.09.2020 на закупівлю робіт "Реконструкція з добудовою відділення екстреної медичної допомоги КНП "Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради", вул.Гетьмана Мазепи,114" на суму 17731402 грн 00 к. (сімнадцять мільйонів сімсот тридцять одна тисяча чотириста дві гривні 00 копійок) з ПДВ.

За приписами ст. 20 Господарського кодексу України кожний суб`єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів.

Захист цивільних прав та інтересів судом здійснюється у спосіб встановлений законом або договором.

Перелік основних способів захисту цивільних прав та інтересів визначається ст. 16 Цивільного кодексу України та ст. 20 Господарського кодексу України.

Відповідно до ч. 2 ст. 16 Цивільного кодексу України суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Статтею 21 ЦК України встановлено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Повідомлення замовника про намір укласти договір не є правовими актами індивідуальної дії, а є лише формальним відображенням рішення замовника, прийнятого за результатом розгляду тендерних пропозицій учасників.

Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону України "Про публічні закупівлі" рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Протягом одного дня з дати ухвалення такого рішення замовник оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Тобто, повідомлення про намір замовника укласти договір з переможцем торгів є технічною дією оприлюднення у встановленій формі через електронну систему на вебпорталі рішення замовника про намір укласти договір про закупівлю та не замінює самого рішення про намір.

Таким чином, підстави для задоволення позову відповідно до обраного позивачем способу захисту права також відсутні.

Судові витрати.

Згідно з ч. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

За поданий позов позивач сплатив судовий збір у сумі 2102 грн 00 к., що підтверджується платіжним дорученням №485 від 05 листопада 2020 року.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи відмову в позові, судовий збір в сумі 2102 грн 00 к., суд покладає на позивача.

Керуючись ст. 8, 124 Конституції України, статтями 2, 86, 129, 236-238, 240, 241, 256 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

в позові Товариства з обмеженою відповідальністю "ПМК-113"до Комунального некомерційного підприємства "Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради" про визнання протиправним та скасування повідомлення тендерного комітету Комунального некомерційного підприємства "Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради" про намір укласти договір з ТОВ "Житлово-експлуатаційне будівельно-виробниче підприємство "МЖК Експрес-24" від 28.09.2020 на закупівлю робіт "Реконструкція з добудовою відділення екстренної медичної допомоги КНП "Центральна міська клінічна лікарня Івано-Франківської міської ради", вул.Гетьмана Мазепи,114" на суму 17731402 грн 00 к. (сімнадцять мільйонів сімсот тридцять одна тисяча чотириста дві гривні 00 копійок) з ПДВ відмовити.

Судовий збір покласти на позивача.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення господарського суду може бути оскаржено до Західного апеляційного господарського суду в строк, встановлений розділом IV Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 19.04.2021

Суддя Т. В. Максимів

Дата ухвалення рішення06.04.2021
Оприлюднено20.04.2021
Номер документу96375695
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання протиправним та скасування повідомлення тендерного комітету

Судовий реєстр по справі —909/1070/20

Рішення від 06.04.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 15.03.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 15.03.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 15.03.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 17.02.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 26.01.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 08.12.2020

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні