Ухвала
від 19.04.2021 по справі 487/2549/21
ЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа № 487/2549/21

Провадження № 1-кс/487/2162/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19.04.2021 м. Миколаїв

Слідчий суддя Заводського районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду Заводського району м. Миколаєва клопотання прокурора третього відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування кримінального провадження №62019000000001622 від 21.10.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 205-1, ч. 2 ст. 364 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор третього відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 звернувся з слідчого судді з клопотанням, в якому просив продовжити строк досудового розслідування кримінального провадження №62019000000001622 від 21.10.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 205-1, ч. 2 ст. 364 КК України, на шість місяців, до 21.10.2021.

В обґрунтування клопотання прокурор зазначив, що Другим слідчим відділом (з дислокацією у м. Одесі) Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №62019000000001622 від 21.10.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 205-1, ч. 2 ст. 364 КК України.

В ході досудового розслідування кримінального провадження проявлено ряд слідчих дій, проте на теперішній час для проведення об`єктивного, повного та всебічного досудового розслідування можливого вчинення кримінального правопорушення та прийняття остаточного рішення у кримінальному провадженні, необхідно провести ряд слідчих (розшукових) та інших процесуальних дій, а саме: допитати як свідків посадових осіб Державної фіскальної служби, в коло обов`язків яких входив моніторинг та перевірка податкових накладних зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних суб`єктами господарської діяльності, причетними до впровадження протиправних фінансових механізмів; здійснити тимчасові доступи до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, а саме: до інформації, яка перебуває у володінні банківських установ щодо руху грошових коштів на рахунках суб`єктів господарської діяльності, що причетні до впровадження протиправних фінансових механізмів.

Посилаюсь на те, що проведення вказаних слідчих дій було ускладнено скороченням штату та зміною в структурі ТУ ДБР, а провести їх у строк, що залишився неможливо, прокурор звернувся до слідчого судді з клопотанням про продовження строку досудового розслідування.

В судовому засіданні прокурор не був присутнім, надав до суду заяву про розгляд клопотання за його відсутності.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

Згідно з ч. 2 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить:

1) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину;

2) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Частиною 4 ст. 219 КПК України визначено, що строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 цього Кодексу. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати:

1) одного місяця з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку у випадках, передбачених пунктами 1 і 2 частини третьої цієї статті;

2) шести місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні нетяжкого злочину;

3) дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу (ч. 1 ст. 294 КПК України).

Відповідно до ч.ч. 1. 2 ст. 295-1 КПК України у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

У клопотанні про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру зазначаються:

1) найменування (номер) кримінального провадження;

2) всі слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії, проведені під час кримінального провадження;

3) обставини, що перешкоджали здійснити інші необхідні процесуальні дії раніше;

4) строк, необхідний для проведення або завершення процесуальних дій;

5) інші відомості, що обґрунтовують необхідність продовження строку досудового розслідування.

Слідчий суддя зобов`язаний розглянути клопотання про продовження строку досудового розслідування протягом трьох днів з дня його одержання, але в будь-якому разі до спливу строку досудового розслідування, за участю слідчого або прокурора, а також підозрюваного та його захисника, у разі розгляду клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру. Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру у разі його протиправності та необґрунтованості (ч.ч. 3, 4 ст. 295-1 КПК України).

Встановлено, що Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованим у місті Миколаєві, здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №62019000000001622 від 21.10.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 205-1, ч. 2 ст. 364 КК України, за такими фактами: зловживання службовими особами ГУ ДФС в Одеській області своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди, за попередньою змовою із посадовими особами ряду комерційних структур, шляхом вчинення дій направлених на забезпечення реєстрації податкових накладних за результатами сумнівних фінансових операцій, з метою незаконного формування податкового кредиту, його подальшої реалізації або бюджетного відшкодування, що спричинило тяжкі наслідки; подання невстановленою групою службових осіб ГУ ДФС в Одеській області документів, які містять завідомо неправдиві відомості, для проведення реєстрації юридичних осіб.

Нагляд за додержанням законів під час досудового розслідування у формі процесуального керівництва здійснюється групою прокурорів третього відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Одеської обласної.

Досудовим розслідуванням встановлено, що протягом 2019 року організатори протиправних фінансово-економічних механізмів, діючи за попередньою умовою, в порушення ст.ст. 81, 87, 89 Цивільного кодексу України, ст.ст. 56, 57, 62, 79, 80, 89 Господарського кодексу України та ст.ст. 8, 24 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців» створили низку суб`єктів господарської діяльності та підробили документи, які подаються для державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, з метою прикриття незаконної діяльності, направленої на здійснення фінансово-господарських операцій по привласненню державних коштів, переводу безготівкових коштів у готівку в інтересах інших суб`єктів підприємницької діяльності без фактичного здійснення операцій з продажу (придбання) товарів, виконання робіт та надання послуг.

Проведеними оперативно-розшуковими заходами, встановлено, що членами угрупування створено та придбано низку підконтрольних підприємств, а саме: ТОВ «Аліот Траст» (код ЄДРПОУ 42704754), ТОВ «Тіндер Трейдінг» (код ЄДРПОУ 42584134), ТОВ «Моріон Траст» (код ЄДРПОУ 42584459), ТОВ «Дота Трейд» (код ЄДРПОУ 42584471), ТОВ «Мерідіан Трейд» (код ЄДРПОУ 42720032), ТОВ «Компост Лтд» (код ЄДРПОУ 42280485), ТОВ «Будсервіс Опт» (код ЄДРПОУ 42272521), ТОВ «Будімекс Опт» (код ЄДРПОУ 42267904), ТОВ «Вайпер» (код ЄДРПОУ 42577944), ТОВ «Карен Трейдінг» (код ЄДРПОУ 40336299), ТОВ «Лаурен Трейд» (код ЄДРПОУ 42674238), ТОВ «Марсель Траст» (код ЄДРОПУ 42674217), ТОВ «Альтаир Трейдінг» (код ЄДРПОУ 42704822) та ін.

В подальшому зловмисники використовують реквізити вказаних підприємств для здійснення низки фіктивних фінансових операцій. Так, рахунки ТОВ «Грей Трейдінг» (код ЄДРПОУ 42674463), ТОВ «Компост Лтд» (код ЄДРПОУ 42280485), ТОВ «Будсервіс Опт» (код ЄДРПОУ 42272521) використовуються для отримання безготівкових коштів від підприємств реального сектору економіки (замовники протиправних послуг), відкриті в різних банківських установах, зокрема в АТ «КБ «Приватбанк».

Після цього, вказані безготівкові кошти шляхом здійснення низки фіктивних фінансових операцій із використанням реквізитів та рахунків вищевказаних підконтрольних СГД, перераховуються на рахунки підставних фізичних осіб, з яких знімаються готівкою та, за відрахуванням відповідних відсотків за надання протиправних послуг, видаються замовникам протиправних послуг.

Крім того, реквізити частини вищевказаних підприємств, а саме: ТОВ «Лондон Трейд» (код ЄДРПОУ 42674348) та ТОВ «Дота Трейд» (код ЄДРПОУ 42584471) використовуються для «придбання» податкового кредиту у підприємств реального сектору економіки, які за специфікою діяльності реалізують частину товару за готівку, поза межами податкового контролю (імпортери, виробники та продавці продуктів та паливно-мастильних матеріалів), а «документальні» залишки реалізують інші СПД, які є складовими в схемі діяльності «конвертаційного центру». В той же час, решта сумнівних суб`єктів господарської діяльності, що підконтрольні зловмисникам, здійснюють їх заміну на товари, роботи і послуги, які потрібні кінцевим замовникам протиправних послуг («скрутка»).

Зазначене свідчить, що всі вищезгадані суб`єкти господарської діяльності використовуються у злочинній діяльності, пов`язаній спільним умислом, направленим на надання легально діючим підприємствам незаконних послуг по переведенню безготівкових коштів в готівкові та забезпечення фіктивними бухгалтерськими документами, які у подальшому використовуються службовими особами вказаних підприємств для валових підтвердження використання грошових коштів, з метою розкрадання державних витрат, податкового грошових коштів і ухилення від сплати податків.

На виконання доручень наданих в порядку ст.,ст. 40,41 КПК України, отримано фактичні дані стосовно осіб, причетних до впровадження протиправних фінансових механізмів, направлених на незаконне переведення безготівкових грошових коштів у готівку, зменшення податкового навантаження на вітчизняні суб`єкти господарської діяльності та розкрадання державних/бюджетних коштів.

Крім того, в ході допитів як свідків оперативних співробітників ГУ БКОЗ СБ України, останні пояснили, що за результатами оперативно-розшукових заходів встановлено організаторів та ряд учасників вищевказаного протиправного механізму, банківські рахунки, які використовуються підприємствами, зареєстрованими на номінальних власників та використовуються для злочинної діяльності тощо.

Зокрема, встановлені дані головного державного ревізора-інспектора Державної фіскальної служби України, який використовуючи своє службове становище, виконуючи функцію посередника та маючи відповідні зв`язки з числа посадових осіб Департаменту моніторингу ризикових операцій Державної фіскальної служби України, а також з числа Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, сприяє у функціонуванні вищевказаного протиправного механізму, шляхом створення умов для безперешкодної реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до ст. 12 КПК України кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 364 КК України, відносить до категорії тяжкого злочину.

Визначений ст. 219 КПК України вісімнадцятимісячний строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №62019000000001622 закінчується 21.04.2021.

Проте, на теперішній час закінчити досудове розслідування до зазначеного строку неможливо у зв`язку з тим, що необхідно допитати як свідків посадових осіб Державної фіскальної служби, в коло обов`язків яких входив моніторинг та перевірка податкових накладних зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних суб`єктами господарської діяльності, причетними до впровадження протиправних фінансових механізмів; здійснити тимчасові доступи до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, а саме: до інформації, яка перебуває у володінні банківських установ щодо руху грошових коштів на рахунках суб`єктів господарської діяльності, що причетні до впровадження протиправних фінансових механізмів.

Провести вище зазначенні слідчі дії у строк до 21.04.2021 неможливо з об`єктивних причин, враховуючи їх обсяг та тривалість.

З огляду на викладене, слідчий суддя приходить до висновку, що слідчим доведено, що додатковий строк необхідний для отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду, а тому мають важливе значення для закінчення досудового розслідування та подальшого судового розгляду.

А за такого клопотання прокурора є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 219, 294, 295, 295-1, 376 КПК України,-

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора третього відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування кримінального провадження №62019000000001622 від 21.10.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 205-1, ч. 2 ст. 364 КК України задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування кримінального провадження №62019000000001622 від 21.10.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 205-1, ч. 2 ст. 364 КК України, до шести місяців, до 21.10.2021.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення19.04.2021
Оприлюднено27.01.2023
Номер документу96397117
СудочинствоКримінальне
Сутьпродовження строку досудового розслідування кримінального провадження №62019000000001622 від 21.10.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 205-1, ч. 2 ст. 364 КК України

Судовий реєстр по справі —487/2549/21

Ухвала від 19.04.2021

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні