Рішення
від 21.04.2021 по справі 600/1170/21-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 квітня 2021 р. м. Чернівці справа № 600/1170/21

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маренича І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю " Навчально-курсовий комбінат" про застосування заходу реагування, -

В С Т А Н О В И В:

Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (далі - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом, у якому просить :

- застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю "Навчально-курсовий комбінат" (далі - відповідач, ТОВ "Навчально-курсовий комбінат") захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію об`єкта товариства з обмеженою відповідальністю "Навчально-курсовий комбінат" за адресою : квартал 19, буд. 2, м. Новодністровськ, Чернівецька область, 60236, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в Акті Сокирянського районного сектору Управління ДСНС України в Чернівецькій області від 19.02.2021 року №29, що стосуються вищезазначеного об`єкта.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що за результатами проведеної у лютому 2021 року планової перевірки в будівлі відповідача виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей. За результатами перевірки складено Акт від 19.02.2021 р. №127.

З огляду на те, що під час перевірки виявлено ряд суттєвих порушень вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, техногенної і пожежної безпеки, що становлять загрозу життю та здоров`ю людей, на думку позивача, є необхідність в застосуванні заходів у сфері державного нагляду, що і стало підставою для звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом.

19.03.2021 р. ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відкрито провадження в даній справі, ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами .

Відповідач правом на подання відзиву у встановлений судом строк не скористався. Ухвала про відкриття провадження направлена за адресою державної реєстрації відповідача, однак поштове відправлення повернулося на адресу суду з відміткою поштового зв`язку "за закінченням терміну зберігання".

Частиною 1 статті 174 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що ухвала про відкриття провадження у справі постановляється з додержанням вимог статті 126 цього Кодексу, частиною 11 якої визначено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином

Згідно частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Враховуючи наведене, ухвала про відкриття провадження у справі вручена відповідачу належним чином, однак відзив ним не подано, за таких обставин, керуючись частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, справа підлягає вирішенню за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши письмові докази судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Навчальний - курсовий комбінат" (код ЄДРПОУ 31621037) вид діяльності за КВЕД 16.23 - виробництво інших дерев`яних будівельних конструкцій столярних виробів, 85.32 Професійно - технічна освіта, 85.59 - інші види освіти н. в. і. у знаходиться за адресою м. Новодністровськ, Чернівецька область, 60236 (а.с.40-42).

Згідно наказу УДСНС України у Чернівецькій області від 18.12.2020 р. №251 заступником начальника Управління із запобігання надзвичайним ситуаціям доручено в період з 05.01.2021 р. по 30.12.2021 р. провести планові перевірки щодо виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки об`єктів, додержання ліцензіатами вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення суб`єктами господарювання, що розташовані на території міста Чернівці та Чернівецької області (а.с.21).

04.01.2021 р. на підставі посвідчення №59 на проведення заходу державного контролю головним інспектором Сокирянського РС Управління ДСНС України в Чернівецькій області було проведено перевірку відповідача на дотримання законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (а.с. 22).

За підсумками проведеної перевірки встановлено ряд порушень суб`єктом господарювання - відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Результати перевірки (виявлені порушення) відображені в Акті складеного за результатами планового заходу від 19.02.2021р. №29 (а.с. 24-31).

Згідно Акту №29 детальний опис виявлених порушень становлять:

- приміщення установи не забезпечено інструкціями про заходи пожежної безпеки;

- не розроблено та не встановлено план евакуації на випадок пожежі, відсутні інструкції про дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей в разі виникнення пожежі;

- в приміщеннях установи на видимих місцях, біля телефонів не встановлені таблички із зазначенням номеру телефону для виклику пожежно - рятувальних підрозділів;

- територію та приміщення не забезпечено знаками безпеки у відповідності до ДСТУ ISO 6309:2007;

- в установі не забезпечено належне ведення облікової та звітної документації з питань проведення інструктажів та навчання працівників вимогам пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту (Інструктажі проводяться фіктивно) ;

- керівником установи у встановленому законодавством порядку не пройдено навчання з питань цивільного захисту, у тому числі пожежної та пожежної безпеки;

- будівлю установи не забезпечено адресними вказівниками (назва вулиці, номер будинку) встановленими на фасадах будинків або інших видних місцях і освітлювальними у темний час доби;

- в приміщеннях установи з`єднання проводів в електророзподільних коробках виконано за допомогою скрутки;

- в приміщеннях коридору та котельні установи допускається експлуатація пошкоджених електророзподільних коробок;

-в приміщенні постанови кабінетів №1, 2, 3 бухгалтерії та санвузлі допускається експлуатація електророзеток встановлених на горючих основах;

- в приміщенні кабінету №1 котельні та коридору допускається експлуатація оголених дільниць електромережі або з ізоляцією яка втратила свої захисні властивості;

- в приміщенні кабінету директора, приймальні та котельні допускається експлуатація не сертифікованих електроподовжувачів;

- в приміщенні котельні допускається експлуатація електросвітильників з лампами розжарювання підвішених безпосередньо на струмопроводі;

- в приміщенні кабінетів №4, №6 котельні та коридору допускається експлуатація електросвітильників з лампами розжарювання без захисних ковпаків, розсіювачів;

- не проведено заміри опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

- приміщення установи не обладнано системами протипожежного захисту;

- не проведено технічне обслуговування та перевірку на працездатність наявних пожежних кран - комплектів;

- територію установи, будинки та споруди приміщення не забезпечено первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності;

- територію та приміщення установи не забезпечено вогнегасниками у відповідності до норм належності;

- для зазначення місця знаходження первинних засобів пожежогасіння відсутні вказані знаки, наявні вогнегасники не встановлено на видимих та легкодоступних місцях;

- на території установи відсутній пожежний щит;

- не виконано технічне обслуговування наявних вогнегасників у відповідності до вимог;

- в установі не встановлені інформаційні стенди про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії, надзвичайної ситуації;

- в установі не проведено навчання персоналу діям та способам захисту на випадок виникнення аварійних ситуацій та надзвичайних ситуацій;

- не проведено випробування засобів індивідуального захисту від ураження електричним струмом (гумові чоботи, рукавиці, гумовий килим тощо);

- допуск до роботи працівників здійснюється без проходження ними навчань, інструктажів і перевірки знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки;

- керівникам установи здійснюється експлуатація об`єкту без декларації відповідності матеріально - технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.

Примірник Акту отримано 19.02.2021 р., що підтверджується відповідним записом в акті (а.с. 31 зворотній бік).

Зважаючи на наявність підстав для застосування до відповідача заходів у сфері державного нагляду позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 р. №1052 (далі - Положення №1052), державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Згідно з пунктом 1 Положення про Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій №3 від 04.02.2013р. (в ред. наказу від 12.11.2018р. №661) (далі - Положення), Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

В силу вимог підпункту 27 пункту 4 вказаного Положення, до основних завдань Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області віднесено здійснення безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляду (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання.

В свою чергу, відповідно до статті 66 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗ України) центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Частиною 6 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007р. №877-V (далі - Закон №877) визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу (ч.7 ст.7 Закону №877).

Судом встановлено, що на підставі викладених вище положень чинного законодавства позивачем проведено перевірку відповідача, за підсумками якого складено Акт. Вказаним документом підтверджено допущення відповідачем порушень, пов`язаних із недотриманням вимог пожежної безпеки, визначених нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

З матеріалів справи також вбачається, що Акт отримано відповідачем, в адміністративному або судовому порядку не оскаржений, тому це свідчить про те, що останнім зазначені у них обставини не заперечуються.

У відповідності до п.12 ч.1 ст.67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Крім того, частиною 2 статті 68 КЦЗ України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Положеннями ч.1 ст.70 КЦЗ України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання.

В свою чергу, відповідно до ч.2 ст.70 КЦЗ України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до ст.11 Закону України №877 суб`єкт господарювання під час здійснення державного нагляду зобов`язаний виконувати вимогу органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства.

Враховуючи наявність неусунутих порушень у сфері пожежної безпеки, подальша діяльність відповідача створює загрозу життю та здоров`ю людей, які перебувають в адміністративній будівлі.

Крім того, суд зазначає, що застосування заходів реагування є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, та можуть бути усунуті.

За таких обставин та враховуючи те, що під час проведення перевірки виявлено порушення відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, суд доходить висновку про наявність підстав для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зобов`язання зупинення подальшої експлуатації об`єкта товариства з обмеженою відповідальністю "Навчально-курсовий комбінат" за адресою : квартал 19, буд. 2, м. Новодністровськ, Чернівецька область, 60236, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в Акті Сокирянського районного сектору Управління ДСНС України в Чернівецькій області від 19.02.2021 року №29, що стосуються вищезазначеного об`єкта.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Позивач довів суду правомірність заявлених вимог щодо необхідності зупинення подальшої експлуатації приміщення відповідача за указаною в позові адресою.

Враховуючи наведене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають обставинам справи і наявним матеріалам.

За таких обставин, адміністративний позов підлягає задоволенню.

У відповідності до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У зв`язку із відсутністю таких витрат питання щодо повернення судових витрат судом не вирішується.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю "Навчально-курсовий комбінат" захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію об`єкта товариства з обмеженою відповідальністю "Навчально-курсовий комбінат" за адресою : квартал 19, буд. 2, м. Новодністровськ, Чернівецька область, 60236, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в Акті Сокирянського районного сектору Управління ДСНС України в Чернівецькій області від 19.02.2021 року №29, що стосуються вищезазначеного об`єкта.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (вул. Комарова, 1-А, м. Чернівці, 58018, Код ЄДРПОУ 38595868)

Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю "Навчально-курсовий комбінат" (квартал 19, буд. 2, м. Новодністровськ, Сокирянський район, Чернівецька область, 60236, Код ЄДРПОУ 31621037)

Суддя І.В. Маренич

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.04.2021
Оприлюднено23.04.2021
Номер документу96410998
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/1170/21-а

Рішення від 21.04.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 19.03.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні