Рішення
від 06.04.2021 по справі 640/22041/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 квітня 2021 року м. Київ № 640/22041/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Аблова Є.В.,

при секретарі судового засідання Лук`янович В.О.,

за участю представників сторін:

представника позивача: Єфанової Н.В.,

представника відповідача: Румянцевої А.В. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Стиль - Кепітал доГоловного управління Державної податкової служби у м. Києві провизнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень,

На підставі частини шостої статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 06 квітня 2021 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Стиль - Кепітал (далі по тексту - позивач, ТОВ Стиль - Кепітал ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (далі по тексту - відповідач, ГУ ДПС у м. Києві), в якому просить:

1) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 07 вересня 2020 року №00000040702 про зменшення від`ємного значення податку на додану вартість в сумі 790 784, 00 грн;

2) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 07 вересня 2020 року №00000030702 про визначення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість та застосування штрафних санкцій в сумі 2 768 444, 00 грн.

Позивач мотивує позовні вимоги тим, що, Головним управлінням ДПС у м. Києві безпідставно залишено поза увагою надані до перевірки первинні документи щодо господарсько-фінансових відносин з контрагентом, та як наслідок винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення.

Так, як зазначає позивач, факт реальності господарських операцій підтверджується наданими до матеріалів справи первинними документами, які оформлені відповідно до приписів чинного законодавства України, первинні бухгалтерські документи містять всі необхідні для цілей оподаткування відомості про обсяг, зміст та вартість спірних операцій та підтверджують їх фактичне виконання.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 вересня 2020 року відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче засідання на 06.10.2020 року.

У звязку з перебуванням судді на лікарняному, довідкою, складеною секретарем судового засідання від 06.10.2020 розгляд справи перенесено на 20.10.2020.

Через канцелярію суду 15.10.2020 відповідач подав відзив на позовну заяву та вказав, що оскаржувані позивачем податкові повідомлення-рішення прийняті у повній відповідності до чинного законодавства України, а тому позовні вимоги позивача є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, оскільки в ході перевірки відповідач дійшов до висновку, що діяльність позивача має характер фіктивності.

22.10.2020 позивачем надано до суду відповідь на відзив в якому останній вказав, що з урахуванням надання позивачем на адресу відповідача всіх належним чином складених документів первісного бухгалтерського обліку, які, на переконання позивача підтверджують факт здійснення господарських операцій за договорами, укладеними з ТОВ Сандерс , позивач вважає висновки, зроблені посадовими особами ГУ ДПС у м. Києві як у акті перевірки, так і у запереченнях є необґрунтованими.

Протокольною ухвалою від 28.10.2020 залучено клопотання представника ГУ ДПС у м. Києві про долучення додаткових доказів до матеріалів справи, ухвалено закінчити підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 24.11.2020.

Протокольною ухвалою від 24.11.2020 судом оголошено перерву до 03.12.2020 у зв`язку зі сплином часу.

Протокольною ухвалою від 03.12.2020 залучено в якості свідків головних державних ревізор-інспекторів ОСОБА_1 та ОСОБА_4 та відкладено розгляд справи на 08.12.2020.

Допитана в судовому засіданні 08.12.2020 свідок ОСОБА_1 повідомила суду, що вже була планова перевірка між ТОВ Сандерс та ТОВ Стиль-Кепітал та ніяких порушень виявлено не було, додатково ОСОБА_1 надано до суду схему ТОВ Стиль-Кепітал за період: жовтень 2019, лютий - травень 2020.

В судовому засіданні 14.12.2020 ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва витребувано від Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області належним чином засвідчені копії актів перевірок та/або зустрічних звірок, проведених відносно Товариства з обмеженою відповідальністю Сандерс (код ЄДРПОУ 42973004) за 2020 рік, а також рішень, прийнятих за їх наслідками.

На виконання ухвали Окружного адміністративного суду міста від 14.12.2020 Державною податковою службою у Полтавській області надано до суду лист від 11.01.2021 про надання інформації згідно якого Державна податкова служба у Полтавській області повідомила, що за 2020 рік перевірки та зустрічні перевірки ТОВ Сандерс не проводились.

В судовому засіданні 06.04.2021 представник позивача підтримала заявлені позовні вимоги та просила їх задовольнити, надавши суду аналогічні пояснення тим, що викладені у позовній заяві та письмових поясненнях.

Представник відповідача позовні вимоги не визнала та просила у їх задоволенні відмовити з підстав, зазначених у відзиві на позовну заяву.

Відповідно до частини третьої статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України у відкритому судовому засіданні 06.04.2021 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

У С Т А Н О В И В:

Судом встановлено, що у період з 14.07.2020 по 03.08.2020 відповідно до підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, на підставі наказу Головного управління ДПС у м. Києві від 13.07.2020 № 4612 та направлень від 14.07.2020 №623/26-15-05-02-01, №622/26-15-05-02-01, Головним управлінням ДПС у м. Києві проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю Стиль-Кепітал з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. за травень 2020 року (податкова декларація з податку на додану вартість від 16.06.2020 № 9137276957).

Термін проведення перевірки продовжувався з 28.07.2020 по 03.08.2020 на підставі наказу Головного управління ДПС м. Києва від 24.07.2020 № 4877, копію якого отримано 27.07.2020 представником підприємства за нотаріально завіреною довіреністю Чирковою Н.С.

За результатами проведеної перевірки було складено акт №269/26-15-05-02-01/40112778 від 10.08.2020.

Згідно зазначеного акта перевірки, зазначено, що ТОВ Стиль-Кепітал було порушено:

- пункт 44.1 пункту 44.6 статті 44, пункту 198.1, пункту 198.2, пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями, в результаті чого:

занижено суми податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету на суму 2 214 755,00 грн., в т.ч. за:

лютий 2020 року на суму 128 300,00 грн.;

березень 2020 року на суму 495 733,00 грн.;

квітень 2020 року на суму 870 899,00 грн.;

травень 2020 року на суму 719 823,00 грн.;

- завищено від`ємне значення різниці податкового зобов`язання та податкового кредиту з податку на додану вартість на суму 790 784,00 грн., в т.ч. за:

травень 2020 року на суму 790 784,00 гривень.

На підставі акта перевірки №269/26-15-05-02-01/40112778 від 10.08.2020 Головним правлінням ДПС у м. Києві було прийнято наступні податкові повідомлення-рішення від 07.09.2020:

- №00000040702 - сума завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду складає 790 784,00 грн.;

- №00000030702, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 2 768 444,00 грн.

Не погоджуючись з вищезазначеними податковими повідомленнями-рішеннями Головного управління ДПС у м. Києві від 07.09.2020, ТОВ Стиль-Кепітал звернулось до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту - КАС України) завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до п. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі по тексту ПК України) податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Також, згідно з п. 44.1 ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до п. 44.3 ст. 44 ПК України платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів, визначених пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

Пунктом 44.6 ст. 46 ПК України визначено, що у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Відповідно до пункту 6.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за № 168/704, первинні документи та облікові регістри, що пройшли обробку, бухгалтерські та інші звітності до передачі їх до архіву підприємства, установи повинні зберігатися в бухгалтерській службі у спеціальних приміщеннях або зачинених шафах під відповідальністю осіб, уповноважених головним бухгалтером.

Пунктом 85.2 статті 85 визначено, що платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Згідно з п. 198.1 ст. 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

У відповідності до п. 198.2 ст. 198 ПК України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Згідно з п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п. 198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Пунктом 185.1 ст.185 ПК України визначено, що об`єктом оподаткування є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу.

Аналіз вказаних норм свідчить про те, що будь-які документи (у тому числі договори, накладні, акти приймання - передачі, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичне здійснення господарської операції відсутнє, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявністю всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені законодавством.

Визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. Зміст господарської операції може встановлюватися з урахуванням змісту цивільно-правових чи господарсько-правових зобов`язань сторін, але не вичерпується останнім. Господарська операція може мати місце навіть за відсутності цивільно-правових чи господарсько-правових відносин між платниками податків.

Відповідно до абзаців 5, 11 статті 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; первинний документ документ, який містить відомості про господарську операцію.

Згідно з частинами 1, 2 статті 9 цього Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Суд зазначає, що податковим законодавством не встановлено конкретного переліку первинних документів, які повинні складатися за наслідками тієї чи іншої господарської операції. Будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

Отже, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Для податкового обліку значення має саме факт поставки тим постачальником, який вказаний в первинних документах, наданих платником податків на підтвердження задекларованих сум податкового кредиту. Водночас наявність формально складених первинних документів та/або сплати грошових коштів не може слугувати підставою для формування даних податкового обліку за відсутності факту придбання відповідної продукції.

Якщо задекларована господарська операція не відбулася чи відбулася не за тим її змістом, який відображений в укладених платником податку договорах, то це є підставою для застосування відповідних наслідків у податковому обліку.

У свою чергу, необґрунтована податкова вигода характеризується відсутністю фактичного виконання господарських операцій, здійсненням операцій без ділової мети та обліком операцій безвідносно до їхнього реального економічного змісту, узгодженістю дій покупця та постачальника з метою штучного створення умов для формування податкового кредиту та бюджетного відшкодування податку.

Таким чином, з метою дослідження фактичного придбання активів у межах господарської діяльності необхідно встановити зміст господарських операцій, договірні умови, фактичний порядок поставки, специфіку предмету поставки, обсяги і зміст поставки, мету придбання, належним чином дослідити первинні бухгалтерські документи, складені щодо господарських операцій, з`ясувати, чи розкривають первинні документи зміст операцій з придбання активів, та оцінювати такі докази кожний окремо та у їх сукупності, а також у сукупності з іншими доказами у справі.

Досліджуючи фактичні обставини укладання угод та виконання спірних господарських операцій, суд з`ясував інформацію про осіб, задіяних у цих господарських операціях з боку обох сторін.

Судом встановлено, що ТОВ Стиль-Кепітал зареєстроване 10.11.2015 Шевченківською районною в місті Києві державною адміністрацією. Взято на облік в контролюючих органах 10.11.2015, станом на дату реєстрації акту перевірки перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у м. Києві.

Фактичний вид діяльності: надання в оперативну оренду напіввагонів, оптова торгівля вугільною фракцією дрібнодисперсною, вугіллям кам`яним, паливом котельним коксохімічним сумішним, оптова торгівля кабелем та інше.

Перевіркою встановлено, що ТОВ Стиль-Кепітал за період з 01.05.2020 по 31.05.2020 задекларовано податкового кредиту по податку на додану вартість в сумі 2 589 662,00 грн., встановлено, що на формування цього показника мало вплив від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту за вищенаведені податкові періоди.

Перевіркою встановлено, що на формування податкового кредиту по податку на додану вартість ТОВ Стиль-Кепітал істотний вплив мали взаємовідносини з ТОВ Сандерс (код 42973004) протягом періоду з 01.10.2019 по 31.05.2020, притому вага якого у загальному обсязі придбання товарів (робіт, послуг) складає 51,2%.

ТОВ Сандерс (код 42973004) перебуває на обліку в ГУ ДПС у Полтавській області з 25.04.2019, як платник податків за основним місцем обліку. Згідно даних ЄДР основний вид діяльності - 46.90. неспеціалізована оптова торгівля.

Взаємовідносини між ТОВ Стиль-Кепітал та ТОВ Сандерс відбувались на підставі Договору № 12/0719-ВФД від 12.07.2019 та Договору № 06/0320-ВФД від 06.03.2020 на постачання вугільної продукції, укладених в м. Києві.

Так, між ТОВ Стиль-Кепітал та ТОВ Сандерс було укладено договір на постачання вугільної продукції № 12/0719-ВФД від 12.07.2019, відповідно до умов якого:

ТОВ Сандерс , яке в подальшому іменується постачальник, в особі директора ОСОБА_2 , діючої на підставі Статуту, з однієї сторони та ТОВ Стиль-Кепітал , яке в подальшому іменується покупець, в особі директора ОСОБА_5, з другої сторони, уклали про наступне.

1. Предмет договору.

1.1. Постачальник зобов`язується поставити (передати) у власність Покупця Товар у строки, в кількості, асортименті із якісними характеристиками, по реквізитах та ціні, погодженими Сторонами в цьому Договорі та Специфікаціях до нього.

1.2. Покупець приймає Товар, що поставляється, оплачує його вартість відповідно до умов цього Договору.

2 . Базові умови та строки поставки.

2.1. Товар постачається рівномірно добовими обсягами протягом періоду поставки залізничним транспортом у відкритих напіввагонах вантажною швидкістю на умовах DDP (залізнична станція призначення) згідно з міжнародними правилами тлумачення торгівельних термінів Інкотермс в редакції 2010 року з урахуванням умов, положень та застережень, передбачених у цьому Договорі, за реквізитами Покупця або Вантажоотримувача, вказаними у цьому Договорі.

2.1.4. Сторони обумовлюють, що під датою відвантаження розуміється дата вказана у відбитку штампа залізничної станції відправлення Укрзалізниці на залізничній накладній (квитанції), що свідчить про приймання вантажу до перевезення.

Сторони зазначають, що: вантажоотримувачем за цим договором є: CO ПАТ Донбасенерго Слов`янська ТЕС;

Станція вантажоодержувача (призначення, для залізничних перевезень): Електрична Донецької залізниці. Код станції: 490602.

2.3 Покупець або вантажоотримувач сплачує витрати по доставці товару від постачальника до вантажоотримувача.

2.5. Постачальник зобов`язаний на кожну партію товару надавати покупцю наступні документи: протягом 7 календарних днів з дати відвантаження товару: копії залізничних накладних; копії посвідчень про якість.

Протягом 7 календарних днів з дати складання Акту звіряння за кількістю: підписані зі свого боку Акти приймання - передачі Товару (корегувальні акти), що складені на дату підписання акту звірення за кількістю;

Рахунок - фактуру (корегувальний рахунок) на поставлений Товар, який повинен містити найменування Вантажовідправника і Вантажоотримувача.

Постачальник визначає дату визначення податкових зобов`язань за касовим методом.

Постачальник зобов`язаний до 25-го числа поточного місяця надати Покупцеві копію Заяви та квитанції про її подачу про відмову від пільги щодо оподаткування податком на додану вартість операції з постачання на митній території України вугілля та/ або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2703 00 00 00, 2704 00 згідно УКТ ЗЕД, згідно положень абзацу першого пункту 45 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, на кожний наступний період на який платник відмовляється чи зупиняє використання пільги.

В підтвердження поставки, одночасно з прибуттям кожної партії Товару Постачальник або Вантажовідправник через Вантажоперевізника надає Покупцю (Вантажоотримувачу) залізничні накладні або товарно - транспортні накладні, а також не пізніше 24 годин з моменту завершення відбору проб надсилає Вантажоотримувачу швидкодіючими електроними засобами зв`язку (ел. адреса: CO ПАТ ДЕ Словенська ТЕС ел. адреса sltes-oto-ing.cjm.ua), копії посвідчень про якість (реєстр посвідчень, з обов`язковим підтвердженням отримання відповідно до вимог п.6.5 ДСТУ 4083:2012.

З метою своєчасного та вірного приймання Товару за кількістю Постачальник або Вантажовідправник зобов`язаний забезпечити надання Вантажоотримувачу Реєстрів відвантажених вагонів, із обов`язковим зазначенням в них дати відвантаження, номерів вагонів, фактичної ваги відвантаженого Товару, за реквізитами, що проводяться у інструкціях (вказівках) Покупця протягом 24 годин від дати відвантаження (дати вказаної у штампі залізничної станції відправлення на залізничний накладній (квитанції), що свідчить про прийняття вантажу до перевезення), а у випадках надходження Товару до Вантажоотримувача протягом 1 доби від дати відвантаження- не пізніше надходження Товару на станцію призначення.

2.7.1. Сторони узгоджують, що підтвердженням отримання Реєстру може бути фіксування представником Постачальника або Вантажовідравника прізвища, ім`я, по- батькові та посади особи, яка прийняла відповідний Реєстр, отримання звіту про доставку по електронній пошті, отримання повідомлення Покупця або Вантажоотримувача про отримання Реєстру та інше.

2.6.В залізничній накладній Постачальник (Вантажовідправник) вказує також масу Товару нетто та масу товару, кг.

2.7.Товар вважається поставленим Постачальником і прийнятим Покупцем з моменту прибуття його на станцію призначення, про що свідчить відбиток штемпеля цієї станції на залізничній накладній. Усі ризики втрати або пошкодження Товару (або його частини переходять від Постачальника до Покупця з моменту розкредитування його на станції призначення про що свідчить належним чином оформлені документи.

Право власності на Товар від Постачальника до Покупця переходить після підписання та скріплення печатками обома Сторонами Договору відповідних актів приймання - передачі Товару.

На підставі даних кількості та якості Товару, що зазначені в Актах звіряння за кількістю Постачальник складає, підписує зі свого боку та надає Покупцю два примірника Акту приймання - передачі.

Акт приймання - передачі Товару підписується між уповноваженими представниками Сторін за місцезнаходженням однієї із Сторін та повинен містити наступні дані: найменування Вантажоотримувача, кількість та вартість Товару.

3. Постачальник поставляє Покупцю Товар зазначений у Специфікаціях до цього Договору.

4.7. Результати приймання Товару за кількістю оформлюються Актом звіряння за кількістю та Актом приймання - передачі Товару.

4.8. Сторони узгоджують, що:

- фактична кількість Товару, що надійшло від Постачальника та прийнято Покупцем відображається в Акті звіряння за кількістю;

- фактична кількість Товару, що надійшло від Постачальника та прийнято Покупцем відображається в Акті приймання - передачі Товару.

4.9. Сторони узгоджують, що підставою для оформлення та підписання Актів звіряння за кількістю Товару та Актів приймання - передачі є дані про кількісні показники, що визначені відповідно до розділу 4 цього Договору.

4.10. Сторони дійшли згоди, що за результатами приймання Товару за кількістю, що проведена відповідно до умов цього Договору, але в будь-якому випадку не пізніше 5 діб після дати надходження Товару (його частини) Вантажоотримувачу (перекдачі Вантажоперевізником Товару Вантажоотримувачу (про що свідчить дата, вказана у відбитку штампа залізничної станції призначення Укрзалізниці на залізничній накладній)), Покупець зобов`язаний надати Постачальнику завірену копію Акта звіряння за кількістю Товару.

4.11. Сторони узгоджують, що Постачальник зобов`язаний скласти на їх основі відповідні Акти приймання - передачі Товару за Договором, направити Покупцеві до підписання протягом 3 робочих днів з дати звіряння товару за кількістю, після чого Покупець у той же термін має повернути підписані акти Постачальнику.

5.1. Ціна Товару за одиницю і по позиціях вказана в Спеціфікаціях. Ціна Товару приймається на умовах, викладених в Специфікаціях.

Термін дії Договору 12/0719-ВФД від 12.07.2019 до 31.12.2019, а в частині проведення розрахунків - до повного виконання зобов`язань. Додатковою угодою № 3 від 02.01.2020 подовжено термін дії Договору до 31.12.2020.

Термін дії Договору № 06/0320-ВФД від 06.03.2020 до 31.12.2020, а в частині проведення розрахунків - до повного виконання зобов`язань.

До перевірки надано наступні Специфікації:

1 . Специфікація № 1 від 12.07.2019 до Договору поставки № 12/0719-ВФД від 12.07.2019, в якій зазначено наступне:

Найменування товару: вугільна фракція дрібнодисперсна (ВДФ) (код УКТ

ЗЕД 2701);

Кількість - 10000,0 т;

Вартість з ПДВ - 14 940 000,0 грн.

Вантажовідправник: ФОП ОСОБА_3 (код НОМЕР_1 ): АДРЕСА_1 . Код вантажовідправника - 8178.

Станція відправлення: Правда , Придніпровської залізниці, код 451701.

Вантажоодержувач: Слов`янська ТЕС CO ПАТ Донбасенерго : 84181, Донецька обл., м. Миколаївка, вул. Січових Стрільців, 6.9. Код вантажоодержувача: 4711.

Станція призначення: Електрична Донецької залізниці, код 490602.

Строк відвантаження вугілля: липень 2019 року

Строк постачання вугілля: липень - серпень 2019 року.

2. Специфікаиія № 2 від 17.07.2019 до Договору поставки № 12/0719-ВФД від 12.07.2019, в якій зазначено наступне:

Найменування товару: вугільна фракція дрібнодисперсна (ВДФ) (код УКТ

ЗЕД 2701);

Кількість - 30000,0 т;

Вартість з ПДВ - 42 390 000,0 грн.

Додатковою угодою № 3 від 15.05.2020 до Договору на постачання вугільної продукції № 12/0719-ВФД від 12.07.2019 п.5.4 викладено в наступній редакції:

Пункт 5.4.1. Покупець оплачує Постачальнику вартість Товару в будь-який не заборонений чинним законодавством України спосіб

Пункт 5.4.2. Покупець оплачує Постачальнику вартість Товару протягом 30 календарних днів з моменту підписання відповідного Акту приймання - передачі Товару, але не раніше підписання Акту звірення по кількості та отримання Покупцем документів згідно п. 2.5 договору .

Сторони Договору домовились про те, що у якості забезпечення заборгованості по Договору № 12/0719-ВФД, ТОВ Стиль-Кепітал передає, а ТОВ Сандерс приймає за актами приймання-передачі прості векселя за пред`явленням датою складання не пізніше 30.05.2020 року загальною вартістю в гривнях - 28 088 695,46 грн. .

06.03.2020 ТОВ Сандерс , яке в подальшому іменується постачальник, в особі директора ОСОБА_2, діючої на підставі Статуту, з однієї сторони та ТОВ Стиль-Кепітал яке в подальшому іменується Покупець, в особі директора ОСОБА_5, з другої сторони, уклали Договір на постачання вугільної продукції № 06/0320-ВФД від 06.03.2020 відповідно до умов якого:

1.1. Постачальник зобов`язується поставити (передати) у власність Покупця Товар у строки, в кількості, асортименті із якісними характеристиками, по реквізитах та ціні, погодженими Сторонами в цьому Договорі та Специфікаціях до нього

1.2. Покупець приймає Товар, що поставляється, оплачує його вартість відповідно до умов цього Договору.

Базові умови та строки поставки:

2.1 Товар постачається рівномірно добовими обсягами протягом періоду поставки залізничним транспортом у відкритих напіввагонах вантажною швидкістю на умовах DDP (залізнична станція призначення) згідно з міжнародними правилами тлумачення торгівельних термінів Інкотермо в редакції 2010 року з урахуванням умов, положень та застережень, передбачених у цьому Договорі, за реквізитами Покупця або Вантажоотримувача, вказаними у цьому Договорі.

2.1.4. Сторони обумовлюють, що під датою відвантаження розуміється дата вказана у відбитку штампа залізничної станції відправлення Укрзалізниці на залізничній накладній (квитанції), що свідчить про приймання вантажу до перевезення.

2.2. Сторони зазначають, що: Вантажоотримувачем за цим Договором є: CO ПАТ Донбасенерго Словенська ТЕС;

Адреса: 84181, Донецька обл., м. Миколаївка, вул. Січових Стрільців, 6.9;

Станція вантажоодержувача (призначення, для залізничних перевезень): Електрична Донецької залізниці.

Код станції: 490602.

2.3.Покупець або Вантажоотримувач сплачує витрати по доставці Товару від Постачальника до Вантажоотримувача.

2.4. Постачальник зобов`язаний на кожну партію Товару надавати Покупцю наступні документи:

Протягом 7 календарних днів з дати відвантаження Товару: Копії залізничних накладних; Копії посвідчень про якість.

Протягом 7 календарних днів з дати складання Акту звіряння за кількістю:

Підписані зі свого боку Акти приймання - передачі Товару (корегувальні акти), що складені на дату підписання акту звірення за кількістю;

Рахунок - фактуру (корегувальний рахунок) на поставлений Товар, який повинен містити найменування Вантажовідправника і Вантажоотримувача.

Постачальник нараховує ПДВ згідно підрозділу 2 пункту 44 розділу XX Перехідні положення до Податкового кодексу України.

Постачальник визначає дату визначення податкових зобов`язань за касовим методом.

Постачальник зобов`язаний до 25-го числа поточного місяця надати Покупцеві копію Заяви та квитанції про її подачу про відмову від пільги щодо оподаткування податком на додану вартість операції з постачання на митній території України вугілля та/ або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2703 00 00 00, 2704 00 згідно УКТ ЗЕД, згідно положень абзацу першого пункту 45 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, на кожний наступний період на який платник відмовляється чи зупиняє використання пільги.

В підтвердження поставки, одночасно з прибуттям кожної партії Товару Постачальник або Вантажовідправник через Вантажоперевізника надає Покупцю (Вантажоотримувачу) залізничні накладні або товарно-транспортні накладні, а також не пізніше 24 годин з моменту завершення відбору проб надсилає Вантажоотримувачу швидкодіючими електроними засобами зв`язку (ел. адреса: CO ПАТ ДЕ Слов`янська ТЕС ел. адреса sltes-oto-ing.cjm.ua), копії посвідчень про якість (реєстр посвідчень, з обов`язковим підтвердженням отримання відповідно до вимог п.6.5 ДСТУ 4083:2012.

2.7.3 метою своєчасного та вірного приймання Товару за кількістю Постачальник або Вантажовідправник зобов`язаний забезпечити надання Вантажоотримувачу Реєстрів відвантажених вагонів, із обов`язковим зазначенням в них дати відвантаження, номерів вагонів, фактичної ваги відвантаженого Товару, за реквізитами, що проводяться у інструкціях (вказівках) Покупця протягом 24 годин від дати відвантаження (дати вказаної у штампі залізничної станції відправлення на залізничний накладній (квитанції), що свідчить про прийняття вантажу до перевезення), а у випадках надходження Товару до Вантажоотримувача протягом 1 доби від дати відвантаження - не пізніше надходження Товару на станцію призначення.

2.7.1. Сторони узгоджують, що підтвердженням отримання Реєстру може бути фіксування представником Постачальника або Вантажовідравника прізвища, ім`я, по- батькові та посади особи, яка прийняла відповідний Реєстр, отримання звіту про доставку по електронній пошті, отримання повідомлення Покупця або Вантажоотримувача про отримання Реєстру та інше.

2.8. В залізничній накладній Постачальник (Вантажовідправник) вказує також масу Товару нетто та масу тари, кг.

2.9. Товар вважається поставленим Постачальником і прийнятим Покупцем з моменту прибуття його на станцію призначення, про що свідчить відбиток штемпеля цієї станції на залізничній накладній. Усі ризики втрати або пошкодження Товару (або його частини переходять від Постачальника до Покупця з моменту розкредитування його на станції призначення про що свідчить належним чином оформлені документи.

Право власності на Товар від Постачальника до Покупця переходить після підписання та скріплення печатками обома Сторонами Договору відповідних актів приймання - передачі Товару.

На підставі даних кількості та якості Товару, що зазначені в Актах звіряння за кількістю Постачальник складає, підписує зі свого боку та надає Покупцю два примірника Акту приймання - передачі.

Акт приймання - передачі Товару підписується між уповноваженими представниками Сторін за місцезнаходженням однієї із Сторін та повинен містити наступні дані: найменування Вантажоотримувача, кількість та вартість Товару.

3.1.2. Постачальник поставляє Покупцю Товар зазначений у Специфікаціях до цього Договору.

4.7. Результати приймання Товару за кількістю оформлюються Актом звіряння за кількістю та Актом приймання - передачі Товару. Право власності на Товар, та ризики пошкодження та втрати Товару, переходять від Постачальника до Покупця (ВантажоодержувачаО з моменту підписання Сторонами Акту приймання - передачі Товару.

4.8. Сторони узгоджують, що:

- фактична кількість Товару, що надійшло від Постачальника та прийнято Покупцем відображається в Акті звіряння за кількістю;

- фактична кількість Товару, що надійшло від Постачальника та прийнято Покупцем відображається в Акті приймання - передачі Товару.

4.9. Сторони узгоджують, що підставою для оформлення та підписання Актів звіряння за кількістю Товару та Актів приймання - передачі є дані про кількісні показники, що визначені відповідно до розділу 4 цього Договору.

4.10. Сторони дійшли згоди, що за результатами приймання Товару за кількістю, що проведена відповідно до умов цього Договору, але в будь-якому випадку не пізніше 5 діб після дати надходження Товару (його частини) Вантажоотримувачу (перекдачі Вантажоперевізником Товару Вантажоотримувачу (про що свідчить дата, вказана у відбитку штампа залізничної станції призначення Укрзалізниці на залізничній накладній)), Покупець зобов`язаний надати Постачальнику завірену копію Акта звіряея за кількістю Товару.

4.11. Сторони узгоджують, що Постачальник зобов`язаний скласти на їх основі відповідні Акти приймання - передачі Товару за Договором, направити Покупцеві до підписання протягом 3 робочих днів з дати звіряння товару за кількістю, після чого Покупець у той же термін має повернути підписані акти Постачальнику.

5.1. Ціна Товару за одиницю і по позиціях вказана в Специфікаціях. Ціна Товару приймається на умовах, викладених в Специфікаціях.

Термін дії Договору № 06/0320-ВФД від 06.03.2020 року до 31.12.2020, а в частині проведення розрахунків - до повного виконання зобов`язань.

До Договору № 06/0320-ВФД від 06.03.2020 надано наступні Специфікації:

1. Специфікація № 1 від 06.03.2020 до Договору поставки № 06/0320-ВФД від 06.03.2020, в якій зазначено наступне:

Найменування товару: вугільна фракція дрібнодисперсна (ВДФ) (код УКТ

ЗЕД2701);

Кількість -15000,0 т;

Вартість з ПДВ - 22356000,0 грн.

Вантажовідправник: ФОП ОСОБА_3 (код НОМЕР_1 ): АДРЕСА_1 . Код вантажовідправника - 8178.

Станція відправлення: Правда , Придніпровської залізниці, код 451701.

Вантажоодержувач Слов`янська ТЕС CO ПАТ Донбасенерго : 84181, Донецька обл., м. Миколаївка, вул. Січових Стрільців, 6.9. Код вантажоодержувача: 4711.

Станція призначення: Електрична Донецької залізниці, код 490602.

Строк відвантаження вугілля: березень - квітень 2020 року

Строк постачання вугілля: квітень 2020 року.

Додатковою угодою № 1 від 10.04.2020 до Договору на постачання вугільної продукції № 06/0320-ВДФ від 06.03.2020 визначено наступне:

Сторони Договору домовились про те, що у якості забезпечення заборгованості по Договору ТОВ Стиль-Кепітал передає, а ТОВ Сандерс приймає за актами приймання - передачі прості векселя - за пред`явленням датою складання не пізніше 22.04.2020 року загальною вартістю в гривнях - 10 751 745,6 грн. .

Додатковою угодою № 1 від 10.04.2020 до Додаткової угоди № 1 від 10.04.2020 до Договору на постачання вугільної продукції № 06/0320-ВДФ від 06.03.2020 визначено наступне.

1. Сторони Договору дійшли згоди внести зміни в п. 1 Додаткової угоди № 1 від 10.04.2020 Договору на постачання вугільної продукції № 06/0320-ВДФ від 06.03.2020, та викласти вказаний пункт в наступній редакції:

Доповнити п.5.4. Договору № 06/0320-ВДФ від 06.03.2020 пунктом 5.4.1 в наступній редакції:

П. 5.4.1. Покупець оплачує Постачальнику вартість Товару в будь-який не заборонений чинним законодавством України спосіб.

2. Сторони Договору домовились про те, що у якості забезпечення заборгованості по Договору № 06/0320-ВДФ, ТОВ Стиль-Кепітал передає, а ТОВ Сандерс приймає за актами приймання - передачі прості векселя - за пред`явленням датою складання не пізніше 22.04.2020 року загальною вартістю в гривнях - 10 751 745,6 грн. за поставлений 01.04.2020 Товар на суму - 7 307 431,2 грн. та 02.04.2020 Товар на суму - 3 444 314,4 грн. .

Додатковою угодою № 2 від 17.04.2020 до Договору на постачання вугільної продукції № 06/0320-ВДФ від 06.03.2020 визначено наступне:

Сторони Договору домовились про те, що у якості забезпечення заборгованості по Договору ТОВ Стиль-Кепітал передає, а ТОВ Сандерс приймає за актами приймання - передачі простих векселів - за пред`явленням датою складання не пізніше 29.04.2020 року загальною вартістю в гривнях - 11 900 844,0 грн. .

Додатковою угодою № 1 від 17.04.2020 до Додаткової угоди № 2 від 17.04.2020 до Договору на постачання вугільної продукції № 06/0320-ВДФ від 06.03.2020 визначено наступне.

1. Сторони Договору дійшли згоди внести зміни в п. 1 Додаткової угоди № 2 від 17.04.2020 Договору на постачання вугільної продукції № 06/0320-ВДФ від 06.03.2020, та викласти вказаний пункт в наступній редакції:

Доповнити п.5.4. Договору № 06/0320-ВДФ від 06.03.2020 пунктом 5.4.1 в наступній редакції:

П. 5.4.1. Покупець оплачує Постачальнику вартість Товару в будь-який не заборонений чинним законодавством України спосіб.

Сторони договору домовились про те, що у якості забезпечення заборгованості по Договору № 06/0320-ВДФ, ТОВ Стиль-Кепітал передає, а ТОВ Сандерс приймає за актами приймання - передачі прості векселя - за пред`явленням датою складання не пізніше 29.04.2020 року загальною вартістю в гривнях - 11 900 844,0 грн.

Актом перевірки встановлено, що в Актах приймання-передачі товару зазначено місце складання; м. Полтава. З боку Постачальника акт підписано директором ТОВ Сандерс ОСОБА_2 , а з боку Покупця-директором ТОВ Стиль-Кепітал ОСОБА_5

Відповідно до наданих виписок банку, карток бухгалтерського рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками та 311 Поточні рахунки в національній валюті встановлено перерахування ТОВ Стиль-Кепітал на користь ТОВ Сандерс (код 42973004) грошових коштів у розмірі 8 632 390,54 грн., а саме:

Дт. 28 Товари Кт. 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками на суму придбаних товарів - 1 8877158,00 грн.;

Дт. 644 Податковий кредит Кт. 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками на суму податкового кредиту - 3775431,6 грн.;

Дт 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками Кт. 311 Поточні рахунки в національній валюті на суму перерахованих коштів - 8632390,54 гривень.

Дт 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками Кт. 621 Короткострокові векселі, видані в національній валюті на суму розрахунків векселями - 50741285,06 гривень.

Станом на 01.10.2019 по бухгалтерському рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками наявна кредиторська заборгованість з контрагентом ТОВ Сандерс становить 36 721 086 гривень.

Станом на 31.05.2020 по бухгалтерському рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками відсутня кредиторська/дебіторська заборгованість з контрагентом ТОВ Сандерс .

Станом на 31.05.2020 по бухгалтерському 621 Короткострокові векселі, видані в національній валюті наявна кредиторська заборгованість з контрагентом ТОВ Сандерс у розмірі 47241285,06 грн.

Суму ПДВ по отриманим податковим накладним ТОВ Стиль-Кепітал відображено у складі податкового кредиту декларацій з ПДВ (рядок 10.1) за період з 01.10.2019 по 31.05.2020 на загальну суму 3 005 539 грн, в тому числі:

- за жовтень 2019 у розмірі 408074,4 грн.;

- за лютий 2020 у розмірі 805772,82 грн.;

- за березень 2020 у розмірі 108217,87 грн.;

- за квітень 2020 у розмірі 950000,01 грн.;

- за травень 2020 у розмірі 733474,0 грн. (за квітень 2020).

Як зазначає відпоідач, проведеним аналізом наданих до перевірки документів по взаємовідносинах з ТОВ Спндерс (код 42973004) (договори, додатки до договорів, специфікації, залізничні накладні, акти приймання - передачі товару та ін.) встановлено наступне: до перевірки не надано наступних документів, наявність яких передбачена умовами укладених Договорів на постачання вугільної продукції № 12/0719-ВДФ від 12.07.2019 та № 06/0320-ВФД від 06.03.2020 (далі - Договори), а саме:

1.1. Акти звірення за кількістю товару переданого Постачальником (ТОВ Сандерс ) та прийнятого Покупцем (ТОВ Стиль-Кепітал ) (п.2.5, п.4.7, п.4.8, п.4.9. п.4.10 та п.4.11 Договорів);

1.2. Копії посвідчень про якість Товару на кожну поставлену Постачальником партію товару Покупцеві (п.2.5. Договорів);

1.3. Акти приймання - передачі товару на загальну кількість 4924000 кг. по наступним залізничним накладним:

- № 46323416 від 07.03.2020, кількість 700000 кг;

-№ 46360905 від 08.03.2020, кількість 630000 кг;

-№ 46386165 від 09.03.2020, кількість 1191000 кг;

-№ 46405478 від 09.03.2020, кількість 281000 кг;

- № 46611901 від 15.03.2020, кількість 1751000 кг;

- № 47137542 від 02.04.2020, кількість 140000 кг;

- № 47417860 від 12.04.2020, кількість 2031000 кг;

-№ 47452792 від 14.04.2020, кількість 840000 кг.

Крім того, в Акті приймання - передачі № 58 від 02.04.2020 у залізничній накладній № 46734075 від 19.03.2020 зазначений номер вагона не відповідає номеру на самій залізничній накладній.

В Акті приймання - передачі № 65 від 17.04.2020 по залізничній накладній № 47099049 від 01.04.2020 наявна інформація по 26 вагонах, тоді як у самій залізничній накладній № 47099049 від 01.04.2020 зазначена кількість вагонів 33 шт.

1.4. Посвідчення про відрядження (враховуючі, що місце складання актів - м.Полтава) до м. Полтава; до м. Кам`янське, Дніпропетровської обл. (місцезнаходження Відправника - ФОП ОСОБА_3 ); до м. Миколаївка (місцезнаходження Одержувача товару- Слов`янська ТЕС CO ПАТ Донбасенерго та Покупця товару ТОВ ЕНЕРГОТРЕЙДІНГ ).

Також, в ході перевірки встановлено, що одноосібний засновник, директор та головний бухгалтер ОСОБА_2 (код НОМЕР_2 ) є одночасно одноосібним директором, засновником та головним бухгалтером З СГД (ТОВ БЕРІЛ-СОФТ (код 40419344), м. Полтава; ТОВ Б- МАКС (код 42973219), м. Полтава та ТОВ Сандерс (код 42973004), м. Полтава; головним бухгалтером в 4 СГД (ТОВ ПРОДОС (код 40878606), м. Кропивницький; ТОВ ІЗОТРАНС (код 41128574), м. Кропивницький; ТОВ БУД-ІНЖЕНЕРІЯ (код 41128658), м. Кропивницький; ТОВ Сандерс (код 42973004), м. Полтава та ТОВ Б-МАКС (код 42973219), м. Полтава, у яких відсутня штатна чисельність працівників на підприємстві, окрім керівників та головних бухгалтерів, відповідно до поданих звітів суб`єкта малого підприємництва, декларацій з податку на прибуток з додатками у вищенаведених суб`єктів господарювання відсутні основні фонди та виробничі потужності;

Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (Форма № 1 ДФ) на 31.12.2019 подано з зазначенням кількості працюючих 1 особа (гр. ОСОБА_2 ); станом на 31.05.2020 чисельність - 5 осіб.

Проведеним аналізом податкової звітності, реєстраційних документів, контролюючим органом встановлено відсутність у ТОВ Сандерс об`єктів оподаткування у власності або оренді за місцезнаходженням такого платника податків (неподання повідомлення форми № 20- ОПП, Єдиного реєстру податкових накладних, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно), що свідчить про недотримання норми ст. 93 ЦКУ.

ТОВ Сандерс подано до органів ДПС Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва за 2019, в якому задекларовано відсутність основних засобів та виробничих потужностей, необхідних для провадження господарської діяльності. Протягом 2020 року (станом на 01.08.2020) Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва не подавався взагалі.

Таким чином, враховуючи відсутню штатну чисельності працівників, відсутність основних фондів, виробничих потужностей, ТОВ Сандерс , на переконання контролюючого органу не могло фактично провадити фінансового-господарську діяльність та придбавати/постачати товари, за відсутності залучення сторонніх осіб для здійснення таких операцій.

Відповідно за результатами проведеного аналізу (за період з початку реєстрації (25.04.2019) податкової звітності ТОВ Сандерс та даних Єдиного реєстру податкових накладних встановлено: - підприємство декларувало придбання товарів широкої номенклатурної групи, та в істотних обсягах.

підприємство декларувало тільки реалізацію Вугільної фракції дрібнодисперсної (ВФД) на адресу ТОВ СТИЛЬ-КЕПІТАЛ .

Аналізом ланцюга походження товару (Вугільної фракції дрібнодисперсної (ВФД) відповідно до даних Єдиного реєстру податкових накладних реалізованого ТОВ Сандерс на адресу ТОВ Стиль-Кепітал податковим органом встановлено наступне.

ТОВ Сандерс в ЄРПН реєструє податкові накладні на адресу ТОВ Стиль- Кепітал за період з 01.10.2019 по 31.05.2020 на загальну кількість вугільної фракції- 46986,8 т., а саме:

10_ 2019 Вугільна фракція дрібнодисперсна (ВФД) - 1732,8 т.;

02_2020 Вугільна фракція дрібнодисперсна (ВФД) - 3421 т.;

03_2020 Вугільна фракція дрібнодисперсна (ВФД) - 459 т.;

04_2020 Вугільна фракція дрібнодисперсна (ВФД) - 16189 т.;

05_2020 Вугільна фракція дрібнодисперсна (ВФД) - 28185 т.;

Постачальниками Вугільної фракції дрібнодисперсної (ВФД) ТОВ САНДЕРЕС

були:

- ПАТ Дніпропетровський трубний завод (код 5393122), реалізовано - 1618,5 т (ціна - 0,33 тис.грн. за 1 тону).

ТОВ НВП ЕКОЛОГІЯ-ДНІПРО 2000 (код 30012497), реалізовано - 15199 т. (ціна - 0,39 тис.грн. за 1 тону).

Як вказує відповідач, відповідно до даних Єдиного реєстру податкових накладних не встановлено придбання ТОВ НВП ЕКОЛОГІЯ-ДНІПРО 2000 (код 30012497) Вугільної фракції дрібнодисперсної (ВФД). Натомість, підприємство декларувало придбання товарів широкої номенклатурної групи, та в істотних обсягах: Обладнання для переробки металургійних шлаків, Труби сталеві безшовні гарячекатані, Послуги з перевезення фосфогіпсу, концентрат залізорудний, Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5, комплектуючі до автомобілів, послуги по ремонту автомобілів та ін.

Відповідно до даних Єдиного реєстру податкових накладних встановлено придбання ПАТ Дніпропетровський трубний завод (код 5393122) вугільної фракції дрібнодисперсної (ВФД) у ТОВ ЗАУБЕР ХОЛДІНГС Україна (код 35682355) у кількості 21500 т. (середня ціна 0,14 тис.грн. за 1 т.).

Відповідно до даних Єдиного реєстру податкових накладних не встановлено придбання ТОВ ЗАУБЕР ХОЛДІНГС Україна (код 35682355) Вугільної фракції дрібнодисперсної (ВФД).

Тобто, як зазначає відповідач, аналізом походження Вугільної фракції дрібнодисперсної (ВФД) не встановлено ланцюга походження товару. Крім того, встановлено невідповідність обсягів придбаного товару ТОВ Сандерс та реалізованого товару Стиль-Кепітал , а саме:

ТОВ Сандерс придбано вугільної фракції дрібнодисперсної (ВФД) 16817,5 т. у ПАТ Дніпропетровський трубний завод - 1618.5 т. за ціною 0,33 тис.грн. за 1 тону та у ТОВ НВП ЕКОЛОГІЯ-ДНІПРО 2000 - 15199 т. за ціною 0,39 тис.грн. за 1 тону.

Реалізовано на адресу ТОВ Стиль-Кепітал 46986,8 т. за середньою ціною 1,2 тис. грн. за 1 тону.

Тобто, ціна 1 тони вугільної фракції дрібнодисперсної (ВФД) зросла у 9 разів на ТОВ Сандерс (у ТОВ ЗАУБЕР ХОЛДІНГС Україна середня ціна 0,14 тис. грн. за 1 т.; у ПАТ Дніпропетровський трубний завод - ціна 0,33 тис. грн. за 1 тону та у ТОВ НВП ЕКОЛОГІЯ-ДНІПРО 2000 ціна 0,39 тис. грн. за 1 тону, а у ТОВ САНДЕРЕС середня ціна 1,2 тис. грн. за 1 тону).

Статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту- КАС України) передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Відповідно до статті 74 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом.

Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

У ході перевірки контролюючим органом також встановлено у ТОВ Сандерс відсутність достовірного документального підтвердження походження товару (актів приймання товару за кількістю, відсутність актів приймання - передачі товару, посвідчень якості товару, посвідчень про відрядження), дефектність залізничних накладних, невідповідність об`ємів вугільної фракції по ланцюгу постачання, не підтвердження ланцюга походження товару, даних зустрічної звірки, відсутність штатної чисельності працівників, відсутність основних фондів, виробничих потужностей.

За таких обставин, враховуючи не підтвердження реальності проведення господарських операцій між ТОВ Сандерс та ТОВ Стиль-Кепітал , суд погоджується з висновками відповідача про документальне оформлення операцій на папері при їх фактичному невиконанні.

Відсутність фактичного здійснення господарських операцій, відображених у податкових накладних, свідчить, що відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку. З огляду на це, наявність податкових накладних, які формально відповідають вимогам до їх оформлення, у спірних правовідносинах не є підставою для нарахування сум податку на додану вартість до податкового кредиту, оскільки під час судового розгляду справи доведено, що відомості у таких документах щодо господарських операцій не відповідають дійсності.

Як встановлено судом, позивач та згаданий контрагент ставили за мету не виконання договорів купівлі-продажу, а складання документів, які б дали правові підстави позивачеві отримати податкову вигоду шляхом отримання права на податковий кредит. Судом установлено факт узгодженості дій позивача з недобросовісним постачальником з метою незаконного отримання податкових вигод, що є підставою для відмови у праві на податковий кредит.

Під час проведення перевірки контролюючим органом встановлений факт реалізації ТОВ Сандерс на адресу ТОВ Стиль Кепітал товару, який перевищує ціну у 9 разів з урахуванням інших постачальників. Тож фактично мала місце реалізація товару, джерело походження якого не встановлене, що у свою чергу є свідченням набуття активів у власність без наявності належних первинних документів, які опосередковують таке отримання, та вимагають визнання доходів під час збільшення активів.

Відповідачем у ході судового розгляду справи доведено правомірність висновків контролюючого органу про порушення позивачем п.44.1, п. 44.6. ст. 44, п.198.1, п.198.2, п. 198.3 ст.198 ПК України при відображенні у податковому обліку взаємовідносин з ТОВ Сандерс . Позивачем такі висновки не спростовані, а правомірність формування податкового кредиту з ПДВ та визначення доходів за правилами бухгалтерського обліку по взаємовідносинах з цим контрагентом належними доказами не підтверджена.

Згідно з підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Пунктом 123.1 статті 123 ПК України передбачено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених пп. 54.3.2 п. 54.3 статті 54 цього Кодексу, - це тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Згідно ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У процесі розгляду справи не виявлено інших фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів позивача за сукупністю наведених обставин та враховуючи наявність письмових доказів та виходячи з системного аналізу вищезазначених норм чинного законодавства України, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку про доведеність відповідачем правомірності прийнятих податкових повідомлень - рішень та відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Беручи до уваги положення статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України та враховуючи відмову позивачу у задоволенні позовних вимог, відшкодування судового збору останньому не здійснюється.

Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246, 257 - 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Стиль - Кепітал до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону № 2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повний текст рішення складено протягом 19 квітня 2021 року.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Стиль - Кепітал" (01054, м. Київ, вул. Ярославів Вал, 13/2-Б, код ЄДРПОУ 40112778);

Відповідач: Головне управління Державної податкової служби у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 43141267).

Суддя Є.В. Аблов

Дата ухвалення рішення06.04.2021
Оприлюднено23.04.2021
Номер документу96417221
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/22041/20

Ухвала від 26.01.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 14.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 23.11.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 23.11.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 01.11.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 11.10.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Постанова від 21.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 21.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 08.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 19.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні