ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 квітня 2021 рокуЛьвівСправа № 300/2096/20 пров. № А/857/1067/21
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді: Запотічного І.І.,
суддів: Глушка І.В., Довгої О.І.,
при секретарі судового засідання: Галаз Ю.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Івано-Франківській області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2020 року ( суддя Микитюк Р.В., ухвалене в м. Івано-Франківську) у справі № 300/2096/20 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УНІБІЛД" до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання до вчинення дій,-
ВСТАНОВИВ:
20.08.2020р. Товариство з обмеженою відповідальністю "УНІБІЛД" звернулося в суд з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС в Івано-Франківській області та просило, визнати протиправним та скасувати рішення комісії контролюючого органу Головного управління ДПС в Івано-Франківській області №1628444/43532092 від 11.06.2020, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 20.05.2020, визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №29712/43532092/2 від 26.06.2020 та зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №1 від 20.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2020 року позов задоволено повністю.
Не погодившись з даним рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС у Івано-Франківській області подало апеляційну скаргу, у якій, з покликанням на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні адміністративного позову повністю.
В обґрунтування апеляційної скарги зокрема зазначає, що оскільки, ТзОВ УНІБІЛД на вимогу комісії не подано усі необхідні документи, Комісія ГУ ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, прийняла рішення 26.06.2020р. № 29712/43532092 про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 20.05.2020, причиною відмови в реєстрації податкової накладної є відсутня дата складання акту приймання виконаних будівельних робіт. Апелянт зазначає, що до позовної заяви позивачем представлено зовсім інший пакет документів, ніж той, який був наданий на розгляд комісії ГУ ДПС в Івано-Франківській області. Відтак, зазначає, що контролюючим органом правомірно прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.
Сторони будучи належним чином повідомленими про час та місце розгляду справи явки уповноважених представників в судове засідання не забезпечили, що відповідно до ч. 2 ст. 313 КАС України не перешкоджає розгляду справи без їхньої участі.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Заслухавши доповідь головуючого судді, проаналізувавши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, суд вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з таких підстав.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Унібілд" є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 26.02.2020 взяте на податковий облік Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області та є платником податку на додану вартість. Основний вид економічної діяльності товариства - виробництво сталевих бочок і подібних контейнерів, виробництво легких металевих паковань, виробництво виробів із дроту, ланцюгів і пружин, виробництво кріпильних і гвинтонарізних виробів, виробництво інших готових металевих виробів, виробництво інших споруд, організація будівництва будівель, будівництво житлових і нежитлових будівель, будівництво трубопроводів (а.с.26-30).
Як вбачається з матеріалів справи між позивачем та ПАТ "Моршинський завод мінеральних вод "Оскар" був підписаний договір підряду №01-03-19, згідно якого ТзОВ "Унібілд" зобов`язується виконати загально-ремонтні роботи на території заводу.
Як вбачається з матеріалів справи, після виконання робіт був складений рахунок-фактура №02-05 від 20.05.2020 та акт приймання виконаних будівельних робіт №02-05-20 від 20.05.2020 на суму 61587,60 грн., в т. ч. ПДВ 10264,60 грн.
Також, 20.05.2020 складено податкову накладну №1 від 20.05.2020 на суму 61587,60 грн., в т. ч. ПДВ 10264,60 грн., та з метою зарахування податку на додану вартість, дану податкову накладну №1 від 20.05.2020 на загальну суму 61587,60 грн., було подано в електронному вигляді на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За наслідками розшифрування та проведення перевірки на відповідність вказаної податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, ДПС України 01.06.2020 сформувало квитанцію про прийняття податкової накладної та про зупинення її реєстрації відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, з підстав, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 43.99, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.17).
В подальшому, 03.06.2020 позивачем подано до ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування реєстрацію яких зупинено, та комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ГУ ДПС в Івано-Франківській області 11.06.2020 прийняла рішення №1628444/43532092 про відмову позивачу у реєстрації податкової накладної №1 від 20.05.2020 ( залишене в силі рішенням комісії ДПС України №29712/43532092/2 від 26.06.2020) з підстав наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме відсутня дата складання акту приймання виконаних будівельних робіт. (а.с.57).
ТзОВ УНІБІЛД не погодившись з рішеннями комісії за №1628444/43532092 від 11.06.2020 та №29712/43532092/2 від 26.06.2020 звернулося в суд з даним позовом.
Приймаючи оскаржуване рішення суд першої інстанції зробив висновок, що ГУ ДПС в Івано-Франківській області не довело правомірності рішень про відмову в реєстрації податкової накладної від 20.05.2020 №1.
Колегія суддів з таким висновком суду першої інстанції погоджується з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування, серед іншого, є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю (підпункт а); постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу (підпункт б).
Як передбачено пунктом 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку (підпункт а); дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку (підпункт б).
Пунктом 188.1 статті 188 ПК України передбачено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
До податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України (пункт 198.1 статті 198 ПК України).
Пунктами 201.1, 201.10, 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктами 12, 13, 15, 16, 17 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» №1246 від 29.12.2010 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття. У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, після отримання податкової накладної № 1 від 20.05.2020 контролюючий орган в повідомленнях Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» Державної податкової служби України від 01.06.2020 сформував квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, у якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 43.99, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів, визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 пунктами 5,7 якого передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризикованості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризикованості здійснення операцій (додаток 3). У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризикованості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Як вірно зазначено судом першої інстанції, в даному випадку згідно повідомлень Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» Державної податкової служби України від 01.06.2020 податкова накладна № 1 від 20.05.2020 прийнята, однак реєстрація в Єдиному реєстрі податкової накладної зупинена через те що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 43.99, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як вже зазначалось, 03.06.2020 позивач надіслав контролюючому органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, до якого долучено платіжне доручення №2952 від 28.05.2020 про отримання оплати від "Моршинський завод мінеральних вод "Оскар", платіжне доручення №25 від 08.05.2020 про сплату ПДВ, витяг з ЄДРПОУ від 12.05.2020, рахунок-фактуру №02-05 від 20.05.2020, договір підряду №01-03-19 від 30.03.2020, акт приймання виконаних будівельних робіт №02.05.2020 за 20.05.2020, довідка про вартість виконання будівельних робіт (витрат КБ - 3) за 20.05.2020, договір купівлі-продажу товару №14/05/1 від 14.05.2020, договір купівлі-продажу №74/5Т від 23.04.2020, видаткова накладна №М-14/052 від 14.05.2020, видаткова накладна №Рнк/ST-0006005 від 27.05.2020.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 № 520, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 пунктами 2-6 якого передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня). Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Відповідно до пункту 11 вказаного порядку, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Як вбачається з матеріалів справи, комісією Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №1628444/43532092 від 11.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 20.05.2020 з підстав наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Відсутня дата складання акту приймання виконаних будівельних робіт.
Як вже зазначалось, 01.06.2020 позивач надіслав контролюючому органу в електронному вигляді повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної/розрахунків коригування, реєстрацію якої зупинено за № 1. Тобто, ТзОВ "Унібілд" подано контролюючому органу пояснення та відповідні первинні документи в підтвердження виконання робіт, зазначених в податковій накладній №1 від 20.05.2020.
Судом першої інстанції вірно зазначено, що повідомлення Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» Державної податкової служби України від 01.06.2020 не містить конкретного переліку документів, які запропоновано позивачу надати.
Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його оформлення (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт 1 Критеріїв, без наведення відповідної підстави і розрахованих показників за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності (відповідає правовій позиції Верховного Суду, викладеній у постановах від 18.06.2019).
Як вбачається з матеріалів справи, в даному випадку, позивач надав контролюючому органу копії документів, які передбачені пунктом 5 Порядку № 520, а саме: платіжне доручення №2952 від 28.05.2020 про отримання оплати від "Моршинський завод мінеральних вод "Оскар", платіжне доручення №25 від 08.05.2020 про сплату ПДВ, витяг з ЄДРПОУ від 12.05.2020, рахунок-фактуру №02-05 від 20.05.2020, договір підряду №01-03-19 від 30.03.2020, акт приймання виконаних будівельних робіт №02.05.2020 за 20.05.2020, довідка про вартість виконання будівельних робіт (витрат КБ - 3) за 20.05.2020, договір купівлі-продажу товару №14/05/1 від 14.05.2020, договір купівлі-продажу №74/5Т від 23.04.2020, видаткова накладна №М-14/052 від 14.05.2020, видаткова накладна №Рнк/ST-0006005 від 27.05.2020.
Відтак, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що первинні документи, які позивачем долучені до повідомлення від 03.06.2020 засвідчують факт реального виконання позивачем господарських зобов`язань перед ПАТ "Моршинський завод мінеральних вод "Оскар", а відтак комісією Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, безпідставно не враховано пояснення позивача щодо підтвердження реальності здійснення операцій, за якими складено податкову накладну від 20.05.2020 № 1.
Враховуючи викладене, вірним є висновок суду першої інстанції, що в контролюючого органу були відсутні правові підстави для відмови позивачу в реєстрації податкової накладної від 20.05.2020 за № 1, а відтак комісія Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняла оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 20.05.2020, безпідставно та необґрунтовано.
Як наслідок, також є вірним висновок суду першої інстанції про скасування рішення комісії ДПС України №29712/43532092/2 від 26.06.2020 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Також судом першої інстанції вірно задоволена позовна вимога про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену позивачем податкову накладну № 1 від 20.05.2020 з огляду на таке.
Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010, якими передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до Державної фіскальної служби відповідного рішення суду). У разі надходження до Державної фіскальної служби рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому, датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду. У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією Державної фіскальної служби. У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.
Відтак вірним є висновок суду першої інстанції про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену позивачем податкову накладну № 1 від 20.05.2020, оскільки такий є ефективним способом відновлення порушених відповідачем прав позивача.
Враховуючи наведене вище, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, про задоволення позову.
Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи викладене, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду з наведених вище мотивів, а тому колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.
Керуючись статтями 308, 315, 316, 321, 322, 325, Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Івано-Франківській області залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2020 року у справі №300/2096/20 без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя І. І. Запотічний судді І. В. Глушко О. І. Довга Повне судове рішення складено 21.04.2021
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2021 |
Оприлюднено | 23.04.2021 |
Номер документу | 96420413 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні