Справа № 420/7588/19
УХВАЛА
22 квітня 2021 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Бутенко А.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Екоресурс» про заміну боржника у виконавчому листі по справі № 420/7588/19, -
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала справа №420/7588/19 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Екоресурс» до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №№ 0042021401 та 0041981401 від 29.08.2019 року.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 25.02.2020 року, яке набрало законної сили 10.07.2020 року, адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області № 0042021401 від 29.08.2019 року. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області № 0041981401 від 29.08.2019 року. Стягнуто на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Екоресурс» (код ЄДРПОУ 38437029) з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646), сплачений судовий збір у розмірі 19210 (дев`ятнадцять тисяч двісті десять) гривень.
14.08.2020 року Одеським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист про стягнення на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Екоресурс» (код ЄДРПОУ 38437029) з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646), сплачений судовий збір у розмірі 19210 (дев`ятнадцять тисяч двісті десять) гривень.
21.04.2021 року за вх. № 20174/21 від товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Екоресурс» надійшла заява про заміну боржника у виконавчому листі з Головного управління ДФС в Одеській області на Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166).
В обґрунтування заяви зазначено, що згідно з п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року № 1200 Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
В подальшому, постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року № 537 утворено територіальні органи Державної податкової служби.
Постановою КМ України від 19.06.2019 року № 537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1. Реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2. Визначено територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.
Зі змісту додатку 1 та додатку 2 до вказаної вище постанови вбачається, що створено Головне управління ДПС в Одеській області, шляхом реорганізації Головного управління ДФС в одеській області.
Згідно з відомостями із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166) зареєстроване 30.09.2020 року.
Зважаючи на наказ Одеського окружного адміністративного суду від 23.03.2021 року № 8-ОС/Д/С про встановлення карантинних заходів та обмежень доступу до приміщення суду, враховуючи положення ст.205 КАС України, суд дійшов до висновку про можливість розгляду заяви в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Надаючи правову оцінку, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 104 Цивільного кодексу України у разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Статтею 106 ЦКУ передбачено, що злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
Відповідно до частини 10 статті 51 Бюджетного кодексу України у разі ліквідації або реорганізації державних органів у поточному бюджетному періоді забезпечення їх діяльності у наступних бюджетних періодах до завершення процедур ліквідації або реорганізації здійснюється в межах видатків, передбачених новим державним органам, які визначені правонаступниками чи яким передаються функції органів, що ліквідуються або реорганізуються.
За змістом ст. 52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Відповідно до ч. 1 ст. 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Під публічним правонаступництвом у сфері управлінської діяльності органів державної влади слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції; це вступ у чинні адміністративно - правові відносини нового суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) на місце суб`єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.
Перехід до Головного управління ДПС в Одеській області функцій і повноважень Головного управління ДФС в Одеській області, що припиняється, з реалізації державної податкової політики є фактом публічного правонаступництва.
Також суд зазначає, що на день звернення до суду з даною заявою, Головне управління ДПС в Одеській області у повному обсязі виконує свої повноваження та функції замість ліквідованого Головного управління ДФС в Одеській області.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що заява про заміну сторони у виконавчому листі по справі №4207588/19 є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 205, 248, 256, 295, 297, 379, КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Екоресурс» про заміну боржника у виконавчому листі по справі № 420/7588/19 - задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому листі по справі №420/7588/19 з Головного управління ДФС в Одеській області на його правонаступника - Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166).
Ухвала суду набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.256 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала суду може бути оскаржена в строк та в порядку, передбаченому ст.295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя А.В. Бутенко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2021 |
Оприлюднено | 26.04.2021 |
Номер документу | 96453869 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бутенко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні