Ухвала
від 22.04.2021 по справі 600/1560/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

22 квітня 2021 р. м. Чернівці Справа № 600/1560/20

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лелюка О.П., розглянувши заяву ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності, вчиненої Головним управлінням Держгеокадастру в Чернівецькій області на виконання рішення суду в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії,

У С Т А Н О В И В:

В провадженні Чернівецького окружного адміністративного суду перебувала справа за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 30 листопада 2020 року адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії задоволено повністю. Визнано протиправним наказ Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області від 18 серпня 2020 року №130-УБД, яким відмовлено ОСОБА_1 у затвердженні проекту із землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, розташованої на території Стрілецько-Кутської сільської ради Кіцманського району Чернівецької області, площею 0,4000 га, кадастровий номер 7322588500:04:001:0030, для ведення особистого селянського господарства. Зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області затвердити проект із землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, розташованої на території Стрілецько-Кутської сільської ради Кіцманського району Чернівецької області, площею 0,4000 га, кадастровий номер 7322588500:04:001:0030, для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 .

До суду від позивача надійшла заява в порядку статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України про визнання протиправною бездіяльності, вчиненої Головним управління Держгеокадастру в Чернівецькій області на виконання рішення суду у справі №600/1560/20-а, в якій він просить:

- визнати протиправною бездіяльність, вчинену Головним управлінням Держгеокадастру у Чернівецькій області на виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 30 листопада 2020 року по справі №600/1560/20-а за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії, яка виражається у відсутності в наказі від 31 березня 2021 року №24-230/14-21-СГ відомостей щодо передачі у власність ОСОБА_1 земельної ділянки кадастровий номер 7322588500:04:001:0030, загальною площею 0,4000 га, яка знаходиться на території Стрілецько-Кутської сільської ради Кіцманського району Чернівецької області;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області видати окремий наказ щодо передачі у власність ОСОБА_1 , земельної ділянки кадастровий номер 7322588500:04:001:0030, загальною площею 0,4000 га, яка знаходиться на території Стрілецько-Кутської сільської ради Кіцманського району Чернівецької області;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області протягом 15 днів з дня набрання чинності ухвали суду надати відповідь про її виконання.

Розглянувши подану позивачем заяву та перевіривши додані до неї матеріали, суд зазначає наступне.

Так, статтею 383 Кодексу адміністративного судочинства України, що належить до розділу IV Кодексу адміністративного судочинства України (Процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень в адміністративних справах) визначено порядок визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду.

Згідно частини першої статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.

Відповідно до частини другої статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України у такій заяві зазначаються: 1) найменування адміністративного суду, до якого подається заява; 2) ім`я (найменування) позивача, поштова адреса, а також номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі; 3) ім`я (найменування) відповідача, посада і місце служби посадової чи службової особи, поштова адреса, а також номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі; 4) ім`я (найменування) третіх осіб, які брали участь у розгляді справи, поштова адреса, номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі; 5) номер адміністративної справи; 6) відомості про набрання рішенням законної сили та про наявність відкритого касаційного провадження; 7) інформація про день пред`явлення виконавчого листа до виконання; 8) інформація про хід виконавчого провадження; 9) документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати за подання відповідної заяви; 10) перелік документів та інших матеріалів, що додаються.

Отже, Кодексом адміністративного судочинства України (пункт 9 частини другої статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України) передбачено обов`язок сплати судового збору за подання до суду заяви про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду.

Згідно з абзацом 2 частини п`ятої статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України у разі невідповідності заяви вказаним вище вимогам вона ухвалою суду, прийнятою в порядку письмового провадження, повертається заявнику.

З огляду на те, що до даної заяви не додано документа про сплату судового збору, що не відповідає вимогам пункту 9 частини другої статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для повернення такої заявнику на підставі абзацу 2 частини п`ятої статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України.

Водночас суд вважає безпідставними доводи заявника про те, що судовий збір за подання до суду заяви в порядку статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України не сплачується, в обґрунтування чого він посилається на правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 22 січня 2020 року у справі №440/207/19, оскільки така стосується відносин, пов`язаних із розглядом заяви про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду, які врегульовані статтею 382 Кодексу адміністративного судочинства України. Натомість дана заява подана в порядку 383 Кодексу адміністративного судочинства України. Отже, постанова Верховного Суду від 22 січня 2020 року у справі №440/207/19 не підлягає застосуванню у даних відносинах.

Обставина щодо наявності у заявника статусу учасника бойових дій, що є підставою для звільнення від сплати судового збору на підставі пункту 13 статті 5 Закону України Про судовий збір , не спростовує наведених вище висновків суду, оскільки нормами вказаної статті передбачено, що особи звільняються від сплати судового збору в усіх судових інстанціях під час розгляду справи. Поряд з цим, заява про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду, як зазначалось вище, є заявою з процесуальних питань, пов`язаних з виконанням судових рішень в адміністративних справах, тобто така подається після закінчення розгляду справи, а тому за її подання особа, яка є учасником бойових дій, не звільняється від сплати судового збору.

Водночас суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року №3674-VI.

Згідно статті 1 Закону України "Про судовий збір" судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.

Розміри ставок судового збору при зверненні до суду (із позовною заявою та іншими заявами) встановлені статтею 4 Закону України "Про судовий збір".

Водночас цією статтею не визначено ставку судового збору за звернення до суду із заявою про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду.

Натомість, визначено ставку судового збору за подання до адміністративного суду заяви про зміну чи встановлення способу, порядку і строку виконання судового рішення, яка у свою чергу є одним із видом заяв, пов`язаних з виконанням рішень в адміністративних справах (стаття 378 розділу IV Кодексу адміністративного судочинства України).

Так, згідно з пунктом 6 частини третьої статті 4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду заяви про зміну чи встановлення способу, порядку і строку виконання судового рішення ставка судового збору становить 0,3 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Частиною шостою статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону).

Оскільки Законом України "Про судовий збір" не визначено ставку судового збору за подання до адміністративного суду про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду, то за аналогією закону за подання до суду такої заяви сплаті підлягає судовий збір за ставкою, визначеною пунктом 6 частини третьої статті 4 Закону України "Про судовий збір" при поданні до суду заяви про зміну чи встановлення способу, порядку і строку виконання судового рішення, яка становить 0,3 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" визначено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2021 року становить 2270 гривень.

Отже, при зверненні до адміністративного суду із заявою про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду необхідно було сплатити судовий збір у сумі 681,00 грн (2270,00*0,3).

Однак, як уже зазначалось вище, усупереч наведеному судовий збір за подання заяви про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду не сплачений.

З огляду на викладене та керуючись статтями 7, 241, 243, 248, 383 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

1. Заяву ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності, вчиненої Головним управлінням Держгеокадастру в Чернівецькій області на виконання рішення суду в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії повернути заявнику.

2. Роз`яснити, що повернення заяви про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду, не позбавляє права повторного звернення з такою до суду в порядку, встановленому законом.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання. Апеляційну скаргу на дану ухвалу може бути подано до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Суддя О.П. Лелюк

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2021
Оприлюднено23.04.2021
Номер документу96458247
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/1560/20-а

Ухвала від 22.04.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 02.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Рішення від 30.11.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні