Постанова
від 18.03.2010 по справі 2а-1440/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

18 березня 2010 року 14:37 № 2а-1440/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Савченко А.І., за участю с екретаря Хижняк І.В., розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву

за позовом Державної податкової інсп екції у Дніпровському районі міста Києва

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Юрлан»

третя особа Дніпровська районна у міс ті Києві державна адміністра ція

про припинення (скасування) юр идичної особи

за участю представників с торін:

від позивача - Мороз С.О.

від відповідача - не з' явився

від третьої особи - не з' яв ились

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судов ому засіданні 18 березня 2010 року проголошено вступну та резо лютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Державна податкова ін спекція у Дніпровському райо ні міста Києва (далі по тексту - позивач, ДПІ у Дніпровсько му районі м. Києва) звернулась до Окружного адміністративн ого суду міста Києва з адміні стративним позовом до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Юрлан»(далі по тексту - відповідач, ТОВ «Юрлан»), за участю третьої особи, яка не з аявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні поз ивача - Дніпровської районн ої у місті Києві державної ад міністрації (далі по тексту - третя особа), в якому просить припинити (скасувати) юридич ну особу ТОВ «Юрлан»(код ЄДРП ОУ-32960093).

В якості підстави для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов' язано з банкрутс твом юридичної особи, позива ч зазначив неподання протяго м року органам державної под аткової служби податкових де кларацій та документів фінан сової звітності відповідно д о закону.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 04 лютого 2010 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі та призначено спра ву до судового розгляду на 26 л ютого 2010 року.

У судове засідання, признач ене на 26.02.2010р., сторони або їх упо вноважені представники не з' явились, в зв' язку з чим та вр аховуючи приписи частини 1 ст атті 128 Кодексу адміністратив ного судочинства України суд відклав розгляд даної справ и на 18.03.2010р.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав.

Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином. У зв ' язку з нез' явленням предс тавників відповідача та нена данням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, ухвала про призначення розг ляду справи та повістки напр авлялися відповідачу за адре сою, внесеною відповідачем д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців. Відповідно до змісту частини 2 статті 17, ча стини 1 статті 18 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців” та з ураху ванням положень частини 8 ста тті 35 Кодексу адміністративн ого судочинства України така адреса вважається достовірн ою, а повістка, направлена за н ею, врученою юридичній особі .

Від третьої особи надійшло клопотання про розгляд спра ви без участі її представник а.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Юрлан»(код Є ДРПОУ-32960093) зареєстроване Дніп ровською районною у місті Ки єві державною адміністраціє ю, як суб' єкт підприємницьк ої діяльності 29 червня 2004 року. На податковому обліку у Держ авній податковій інспекції Д ніпровського району міста Ки єва перебуває з 27 липня 2004 року .

Згідно довідки ДПІ у Дніпро вському районі м. Києва від 15 ч ервня 2009 року № 187/1510 остання пода ткова звітність подавалась з а 2007 рік. Відповідно до довідки ДПІ у Дніпровському районі м . Києва від 17 липня 2009 року № 16669/10/24-1 11 заборгованість перед бюдже том відсутня.

Згідно зі статтею 9 Закону У країни “Про систему оподатку вання” платники податків і з борів (обов' язкових платежі в) зобов' язані: 1) вести бухга лтерський облік, складати зв ітність про фінансово-господ арську діяльність і забезпеч увати її зберігання у термін и, встановлені законами; 2) под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов' язані з обч исленням і сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів); 3) сплачувати належні су ми податків і зборів (обов' я зкових платежів) у встановле ні законами терміни; 4) допуска ти посадових осіб державних податкових органів до обстеж ення приміщень, що використо вуються для одержання доході в чи пов' язані з утриманням об' єктів оподаткування, а т акож для перевірок з питань о бчислення і сплати податків і зборів (обов' язкових плат ежів).

Право на звернення суб' єк тів владних повноважень, і зо крема, органів державної под аткової служби України, із по зовами про припинення суб' є кта господарювання в зв' язк у з неподанням таким суб' єк том протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності згідно з законодавством, вип ливає із положень Закону Укр аїни “Про державну реєстраці ю юридичних і фізичних осіб-п ідприємців”, а також Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні”.

Згідно з пунктом 3 частини п ершої статті 10 Закону України “Про державну податкову слу жбу в Україні” до функцій орг анів державної податкової сл ужби належить контроль за св оєчасністю подання платника ми податків податкових звіті в, декларацій, розрахунків та інших документів, пов' язан их з обчисленням податків, ін ших платежів.

Згідно пункту 17 частини пер шої статті 11 Закону України “П ро державну податкову службу в Україні” органи державної податкової служби мають пра во звертатися у передбачених законом випадках до суду з за явою (позовною заявою) про ска сування державної реєстраці ї суб' єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до частини перш ої статті 238 Господарського ко дексу України за порушення в становлених законодавчими а ктами правил здійснення госп одарської діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваже ними органами державної влад и або органами місцевого сам оврядування адміністративн о-господарські санкції, тобт о заходи організаційно-право вого або майнового характеру , спрямовані на припинення пр авопорушення суб' єкта госп одарювання та ліквідацію йог о наслідків.

Згідно зі статтею 247 Господа рського кодексу України у ра зі здійснення суб' єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб' єкта та його ліквідації. Скасуван ня державної реєстрації суб' єкта господарювання провади ться за рішенням суду.

Вказані норми кореспондує ться із нормами Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”, якими ви значені підстави для постано влення судового рішення про припинення юридичної особи а бо припинення підприємницьк ої діяльності фізичної особи -підприємця внаслідок непода ння податкової звітності.

Відповідно до частини перш ої статті 46 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них та фізичних осіб-підприє мців” державна реєстрація пр ипинення підприємницької ді яльності фізичної особи - під приємця проводиться у разі п остановлення судового рішен ня про припинення підприємни цької діяльності фізичної ос оби - підприємця.

У відповідності до вимог ча стини другої статті 46 Закону У країни “Про державну реєстра цію юридичних та фізичних ос іб-підприємців” підставами д ля постановлення судового рі шення щодо припинення підпри ємницької діяльності фізичн ої особи - підприємця, зокрема , є неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону.

Датою вчинення правопоруш ення, за яке може бути застосо вано адміністративно-господ арську санкцію у вигляді ска сування державної реєстраці ї, слід вважати наступний ден ь після спливу річного термі ну з моменту неподання відпо відних податкових деклараці й та іншої фінансової звітно сті.

Відповідно до частин першо ї та шостої статті 59 Господарс ького кодексу України припин ення діяльності суб' єкта го сподарювання здійснюється ш ляхом його ліквідації за ріш енням суду з підстав скасува ння державної реєстрації так ого суб' єкта господарюванн я.

Отже, як вбачається з наведе них положень законодавства, у Господарському кодексі Укр аїни вживаються терміни “ска сування державної реєстраці ї суб' єкта господарювання” та “припинення діяльності с уб' єкта господарювання”. Во дночас, у Законі України “Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців” вживається термі н “припинення підприємницьк ої діяльності фізичної особи - підприємця”.

Частина друга статті 46 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців” та частина сьома статті 59 Господ арського кодексу України пов ' язують момент припинення с уб' єкта господарювання з од нією подією - внесенням до дер жавного реєстру запису про п рипинення суб' єкта господа рювання.

Відповідно до пункту 4 части ни першої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України компетенція адмініс тративних судів поширюється на спори за зверненням суб' єкта владних повноважень у в ипадках, встановлених законо м.

На думку Окружного адмініс тративного суду міста Києва, вищевикладене дає підстави для висновку про те, що будь-як і позовні вимоги органу держ авної податкової служби, спр ямовані на втрату фізичною о собою - підприємцем цивільно ї правоздатності, в тому числ і вимоги про припинення підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця або ви моги про скасування державно ї реєстрації суб' єкта підпр иємницької діяльності, відпо відають повноваженням орган у державної податкової служб и, а відповідно і компетенції адміністративних судів.

Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.

Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Враховуючи, що відповідаче м більше року не подаються ор ганам державної податкової с лужби податкові декларації т а документи фінансової звітн ості відповідно до закону, а т акож право органів державної податкової служби звертатис ь до суду з заявою (позовною за явою) про припинення (скасува ння) державної реєстрації су б' єкта підприємницької дія льності, суд вважає позовні в имоги обґрунтованими та таки ми, що підлягають задоволенн ю.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 136, 158 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Державної податков ої інспекції у Дніпровському районі міста Києва задоволь нити.

2. Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою від повідальністю «Юрлан»(код ЄД РПОУ-32960093) та скасувати її держа вну реєстрацію.

3. Зобов' язати державного р еєстратора Дніпровської рай онної у місті Києві державно ї адміністрації не пізніше н аступного робочого дня з дат и надходження судового рішен ня щодо припинення юридичної особи - Товариства з обмеже ною відповідальністю «Юрлан »(код ЄДРПОУ-32960093) внести до Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців запис щодо цього с удового рішення та здійснити заходи з припинення юридичн ої особи у встановленому пор ядку.

Постанова набирає зако нної сили відповідно до стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви п ро апеляційне оскарження з н аступним поданням протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.

Суддя А.І. Савченко

Постанову складено в повному обсязі та підписан о 22 березня 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.03.2010
Оприлюднено21.07.2010
Номер документу9646849
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1440/10/2670

Ухвала від 04.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Постанова від 18.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні