Постанова
від 26.03.2010 по справі 2а-3181/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

26 березня 2010 року 11:53 № 2а-3181/10/2670

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі су дді Савченко А.І., при секретар і Красновій І.А., розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу

за позовом Заступника прокурора Поді льського району м. Києва

в інтересах держави

до в особі Міністерства п алива та енергетики України,

Державного підприємства « Національна енергетична ком панія «Укренерго»

Київської міської клінічн ої лікарні «Київський міськи й центр серця»

про стягнення штрафу у розмірі 510,00грн.,

за участю представників с торін:

Прокурор - Керезвас А.А.

від позивача в особі - не з' явився

від позивача в особі - Сі нозацька Ю.М.

від відповідача - Жарик М.О.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судов ому засіданні 26 березня 2010 року проголошено вступну та резо лютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Заступник прокурора По дільського району м. Києва в і нтересах держави в особі Мін істерства палива та енергети ки України, Державного підпр иємства «Національна енерге тична компанія «Укренерго»з вернувся до Окружного адміні стративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Київської міської клінічн ої лікарні «Київський міськи й центр серця»про стягнення штрафу у розмірі 510,00грн.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що Державною інспекці єю з енергетичного нагляду з а режимами споживання електр ичної та теплової енергії у м істі Києві в ході обстеження енергогосподарства Київськ ої міської клінічної лікарні «Київський міський центр се рця»виявлено порушення Прав ил технічної експлуатації ел ектроустановок споживачів, н а підставі чого до останньог о було застосовано штраф у ро змірі 510 грн., який станом на ден ь розгляду справи відповідач ем не сплачений.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 5 березня 2010 року відкрито провадження в адміністратив ній справі та призначено спр аву до судового розгляду на 26 березня 2010 року.

В судовому засіданні проку рор та представник позивача позовні вимоги підтримали.

Відповідач в судовому засі данні проти задоволення позо вних вимог не заперечував та визнав адміністративний поз ов в повному обсязі, зробивши усну заяву у відповідності д о вимог частини 1 статті 136 Коде ксу адміністративного судоч инства України.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Державною інспекцією з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії у місті Ки єві, яка діє у складі Державно го підприємства «Національн а енергетична компанія «Укре нерго»на підставі статті 9 За кону України «Про електроене ргетику" та Положення про дер жавний енергетичний нагляд з а режимами споживання електр ичної і теплової енергії, зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів України від 07.08.19 96 р. № 929 (у редакції постанови Ка бінету Міністрів України 13.02.200 6 № 131), проведено обстеження ене ргогосподарства відповідач а, під час якого встановлено п орушення Правил технічної ек сплуатації електроустаново к споживачів, що підтверджує ться актами обстеження від 22.0 8.2008р. № 376/3 та від 29.10.2008р. № 421/3.

На підставі вказаних акті в Державною інспекцією з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної та теплової енергії у місті Киє ві винесено приписи № 257/3 від 22.08 .2008р. та № 290/3 від 29.10.2008р., якими припи сано усунути порушення Закон у України «Про електроенерге тику»від 16 жовтня 1997 року N 575/97-ВР та нормативно-правових акті в в енергогосподарстві, а сам е: видати наказ по лікарні щод о підготовки до роботи в осін ньо-зимовий період 2008/2009р.р. (ПТЕ Ес п.5.1.6.); розробити організаці йно-технічні заходи щодо під готовки електрогосподарств а лікарні до осінньо-зимовог о періоду 2008/2009рр. (ПТЕЕс п. 5.1.6.); роз робити систему ТОР енергетич ного обладнання та проводити ремонти згідно з системою (ПТ ЕЕс п. 5.5.5.); забезпечити струмоп риймачі особливої групи І ка тегорії надійності третім не залежним джерелом живлення ( ПУЭ п.1.2.17, п. 1.2.18.); отримати в інспе кції Держенергонагляду в м. К иєві акт готовності електроу становок 0,4 кВ І категорії лік арні до подачі напруги (ПТЕЕс п. 5.4.11; Постанова КМ України від 07.08.1996р. № 929); призначити особою, ві дповідальною за електрогосп одарство лікарні працівник а з групою з електробезпеки н е нижче V або заключити догові р на обслуговування електром ереж 10 кВ зі спеціалізованою о рганізацією, яка має відпові дний дозвіл на проведення ро біт в електроустановках (ПТЕ Ес п. 5.1.1.).

Актом перевірки Державної інспекції з енергетичного н агляду за режимами споживанн я електричної та теплової ен ергії у місті Києві № 8/10-11-91 а/п ві д 19.08.2009р. встановлено не виконан ня вимог припису № 257/3 від 22.08.2008р. т а не виконання вимог припису № 290/3 від 29.10.2008р., а саме, п. 5 вказано го припису, згідно якого відп овідач зобов' язаний був отр имати в інспекції Держенерго нагляду в м. Києві акт готовно сті електроустановок 0,4 кВ І к атегорії лікарні до подачі н апруги (ПТЕЕс п. 5.4.11; Постанова К М України від 07.08.1996р. № 929), що є пор ушенням ст.ст. 26, 27 Закону Украї ни «Про електроенергетику».

Постановою Державної інсп екції з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії у місті Києві про накладення штрафу за порушення законод авства в галузі електроенерг етики та сфері теплопостачан ня № 87 від 02.09.2009р. за не виконання частин вимог приписів накла дено на відповідача штраф у р озмірі 30 неоподатковуваних м інімумів доходів громадян, щ о становить 510,00 грн., який підля гає сплаті до Державного бюд жету України протягом тридця ти днів з дня винесення поста нови.

Закон України «Про електро енергетику»визначає правов і, економічні та організацій ні засади діяльності в елект роенергетиці і регулює відно сини, пов'язані з виробництво м, передачею, постачанням і ви користанням енергії, забезпе ченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та зах истом прав споживачів і прац івників галузі та регулює ві дносини, що виникають у зв'язк у з виробництвом, передачею, п остачанням і використанням е нергії, державним наглядом з а безпечним виконанням робіт на об'єктах електроенергети ки незалежно від форм власно сті, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режима ми споживання електричної і теплової енергії.

Частиною 4 статті 9 Закону Ук раїни “Про електроенергетик у” встановлено, що Державна і нспекція з енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної та теплової енер гії здійснює нагляд за елект ричними і тепловикористовую чими установками та тепловим и мережами споживачів та суб 'єктів електроенергетики.

Частиною 5 статті 9 Закону Ук раїни “Про електроенергетик у” встановлено, що Державні і нспектори з енергетичного на гляду за режимами споживання електричної та теплової ене ргії мають право, зокрема: отр имувати від споживачів та су б'єктів електроенергетики ін формацію, необхідну для вико нання покладених на них завд ань відповідно до нормативно -правових актів; давати спожи вачам та суб'єктам електроен ергетики обов'язкові для вик онання приписи про усунення порушень нормативно-правови х актів; вимагати від спожива чів та суб'єктів електроенер гетики додержання встановле них нормативно-правовими акт ами режимів споживання елект ричної і теплової енергії; за стосовувати в установленому законодавством України поря дку санкції до суб'єктів госп одарської діяльності за пору шення нормативно-правових ак тів та складати протоколи пр о адміністративні правопору шення.

Положеннями статті 27 Закону України “Про електроенергет ику” встановлено, що правопо рушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену з аконодавством України цивіл ьну, адміністративну і кримі нальну відповідальність.

Суб'єкти господарської дія льності несуть відповідальн ість за правопорушення в еле ктроенергетиці, в тому числі за ухилення від виконання аб о несвоєчасне виконання ріше нь чи приписів Національної комісії регулювання електро енергетики України, Державно ї інспекції з експлуатації е лектричних станцій і мереж, Д ержавної інспекції з енергет ичного нагляду за режимами с поживання електричної та теп лової енергії та порушення у мов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян.

Національна комісія регул ювання електроенергетики Ук раїни, державні інспектори з експлуатації електричних ст анцій і мереж, державні інспе ктори з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, о формленого в установленому п орядку, за наявності порушен ь, передбачених цією статтею , видають у межах своєї компет енції суб'єктам господарсько ї діяльності постанови про н акладення штрафів за встанов леною формою.

Оскарження дій щодо наклад ення штрафів провадиться у с удовому порядку.

Суми стягнених штрафів зар аховуються до Державного бюд жету України.

Положення про порядок накл адення на суб'єктів господар ської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердж ене постановою Кабінету Міні стрів України від 21 липня 1999 р. N 1312, визначає порядок накладен ня Національною комісією рег улювання електроенергетики , державними інспекторами з е ксплуатації електричних ста нцій і мереж, державними інсп екторами з енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної та теплової енер гії на суб'єктів господарськ ої діяльності незалежно від форм власності штрафів за по рушення законодавства про ел ектроенергетику.

Нормами Положення встанов лено, що штрафи за порушення з аконодавства про електроене ргетику накладаються на суб' єктів господарської діяльно сті за ухилення від виконанн я або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національ ної комісії регулювання елек троенергетики, Державної інс пекції з експлуатації електр ичних станцій і мереж, Держав ної інспекції з енергетичног о нагляду за режимами спожив ання електричної та теплової енергії та порушення умов лі цензій.

Накладати на суб'єктів госп одарської діяльності штрафи мають право, зокрема, державн і інспектори з енергетичного нагляду за режимами спожива ння електричної та теплової енергії.

Рішення про накладення штр афу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта госп одарської діяльності, складе ного посадовими особами Наці ональної комісії регулюванн я електроенергетики, Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Державної інспекції з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії та оформл яється постановою.

Суб'єкт господарської діял ьності повинен сплатити штра ф протягом 30 днів з дня винесе ння постанови про його накла дення.

У разі несплати штрафу у заз начений термін він стягуєтьс я в судовому порядку.

При цьому, на час розгляду с прави та прийняття рішення п о суті заявлених позовних ви мог доказів про сплату зазна ченої суми відповідачем суду не надано.

Статтею 36-1 Закону України „П ро прокуратуру" передбачено, що підставою представництва у суді інтересів держави є на явність порушень або загрози порушень економічних, політ ичних та інших державних інт ересів внаслідок протиправн их дій (бездіяльності) фізичн их або юридичних осіб, що вчин яються у відносинах між ними або з державою.

Відповідно до ст. 121 Конститу ції України, на органи прокур атури покладається, зокрема, представництво інтересів гр омадянина або держави в суді у випадках, визначених закон ом.

Статтею 60 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, порушення адм іністративним судом справ за позовними заявами прокурорі в та їх заступників, які зверт аються до суду в інтересах де ржави.

Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною 1 статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказам и в адміністративному судочи нстві є будь-які фактичні дан і, на підставі яких суд встано влює наявність або відсутніс ть обставин, що обґрунтовуют ь вимоги і заперечення осіб, я кі беруть участь у справі, та і нші обставини, що мають значе ння для правильного вирішенн я справи. Ці дані встановлюют ься судом на підставі поясне нь сторін, третіх осіб та їхні х представників, показань св ідків, письмових і речових до казів, висновків експертів.

Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Враховуючи, що відповідаче м в установленні строки накл адена сума штрафу у розмірі 510 грн. сплачена не була, постано ва про накладення зазначеног о штрафу не оскаржувалась та визнання відповідачем позов у, суд вважає позовні вимоги о бґрунтованими та такими, що п ідлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 136, 158-163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний по зов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Київської місь кої клінічної лікарні «Київс ький міський центр серця»(м. К иїв, вул. Братиславська, 5а, код ЄДРПОУ 35369124) в дохід Державного бюджету України на розрахун ковий рахунок № 31119106700008, банк ГУ Д КУ в місті Києві, МФО 820019, код ЄДР ПОУ 26077939, отримувач - УДК у Поді льському районі міста Києва, код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106 штраф у розмірі 510 (п' ятсот десять) гр н.

Постанова набирає зак онної сили відповідно до ста тті 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви п ро апеляційне оскарження з н аступним поданням протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.

Суддя А.І. Савчен ко

Дата складення та п ідписання постанови в повном у обсязі - 29 березня 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.03.2010
Оприлюднено21.07.2010
Номер документу9646945
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3181/10/2670

Ухвала від 05.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Постанова від 26.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні