ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
01 квітня 2010 року 17:22 № 2а-2533/10/2670
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі су дді Савченко А.І., при секретар і Красновій І.А., розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інсп екції у Дніпровському районі міста Києва
до
третя особа Товариства з обмеженою ві дповідальністю «МСЛ»
Дніпровська районна у міст і Києві державна адміністрац ія
про припинення (скасування) юри дичної особи
за участю представників с торін:
від позивача - Оксененко К.П.
від відповідача - не з' яв ився
від третьої особи - не з' я вився
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судов ому засіданні 1 квітня 2010 року п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Державна податкова інспе кція у Дніпровському районі міста Києва (далі по тексту - позивач, ДПІ у Дніпровському районі м. Києва) звернулась до Окружного адміністративног о суду міста Києва з адмініст ративним позовом до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «МСЛ»(далі по тексту - ві дповідач, ТОВ «МСЛ»), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору на стороні позивача - Дніпровської районної у міст і Києві державної адміністра ції (далі по тексту - третя ос оба), в якому просить припинит и юридичну особу ТОВ «МСЛ»(ко д ЄДРПОУ 32488832).
В якості підстави для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов' язано з банкрутс твом юридичної особи, позива ч зазначив неподання протяго м року органам державної под аткової служби податкових де кларацій та документів фінан сової звітності відповідно д о закону.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 24 лютого 2010 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі та призначено спра ву до судового розгляду на 15 б ерезня 2010 року.
У судове засідання, признач ене на 15 березня 2010 року, з' яви вся представник позивача. Ві дповідач або його уповноваже ні представники в судове зас ідання не з' явились. Відпов ідач був належним чином пові домлений про дату, час та місц е судового розгляду.
Враховуючи приписи пункту 3 частини 1 статті 128 Кодексу ад міністративного судочинств а України суд відклав розгля д даної справи на 1 квітня 2010 ро ку.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав.
Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином. У зв ' язку з нез' явленням предс тавників відповідача та нена данням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, ухвала про призначення розг ляду справи та повістки напр авлялися відповідачу за адре сою, внесеною відповідачем д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців. Відповідно до змісту частини 2 статті 17, ча стини 1 статті 18 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців” та з ураху ванням положень частини вось мої статті 35 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни така адреса вважається до стовірною, а повістка, направ лена за нею, врученою юридичн ій особі.
Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою в ідповідальністю «МСЛ»(код ЄД РПОУ 32488832) зареєстроване Дніпр овською районною у місті Киє ві державною адміністрацією 25 червня 2003 року. На податковом у обліку у Державній податко вій інспекції Дніпровського району міста Києва перебува є з 28 липня 2003 року.
Згідно довідки ДПІ у Дніпро вському районі м. Києва від 14 с ерпня 2009 року № 262/1510 остання пода ткова звітність подавалась 1 9.07.2007р.
Заборгованість перед бюдж етом відсутня.
Згідно зі статтею 9 Закону У країни “Про систему оподатку вання” платники податків і з борів (обов' язкових платежі в) зобов' язані: 1) вести бухга лтерський облік, складати зв ітність про фінансово-господ арську діяльність і забезпеч увати її зберігання у термін и, встановлені законами; 2) под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов' язані з обч исленням і сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів); 3) сплачувати належні су ми податків і зборів (обов' я зкових платежів) у встановле ні законами терміни; 4) допуска ти посадових осіб державних податкових органів до обстеж ення приміщень, що використо вуються для одержання доході в чи пов' язані з утриманням об' єктів оподаткування, а т акож для перевірок з питань о бчислення і сплати податків і зборів (обов' язкових плат ежів).
Право на звернення суб' єк тів владних повноважень, і зо крема, органів державної под аткової служби України, із по зовами про припинення суб' є кта господарювання в зв' язк у з неподанням таким суб' єк том протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності згідно з законодавством, вип ливає із положень Закону Укр аїни “Про державну реєстраці ю юридичних і фізичних осіб-п ідприємців”, а також Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні”.
Згідно з пунктом 3 частини п ершої статті 10 Закону України “Про державну податкову слу жбу в Україні” до функцій орг анів державної податкової сл ужби належить контроль за св оєчасністю подання платника ми податків податкових звіті в, декларацій, розрахунків та інших документів, пов' язан их з обчисленням податків, ін ших платежів.
Згідно пункту 17 частини пер шої статті 11 Закону України “П ро державну податкову службу в Україні” органи державної податкової служби мають пра во звертатися у передбачених законом випадках до суду з за явою (позовною заявою) про ска сування державної реєстраці ї суб' єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до частини перш ої статті 238 Господарського ко дексу України за порушення в становлених законодавчими а ктами правил здійснення госп одарської діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваже ними органами державної влад и або органами місцевого сам оврядування адміністративн о-господарські санкції, тобт о заходи організаційно-право вого або майнового характеру , спрямовані на припинення пр авопорушення суб' єкта госп одарювання та ліквідацію йог о наслідків.
Згідно зі статтею 247 Господа рського кодексу України у ра зі здійснення суб' єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб' єкта та його ліквідації. Скасуван ня державної реєстрації суб' єкта господарювання провади ться за рішенням суду.
Вказані норми кореспондує ться із нормами Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”, якими ви значені підстави для постано влення судового рішення про припинення юридичної особи а бо припинення підприємницьк ої діяльності фізичної особи -підприємця внаслідок непода ння податкової звітності.
Відповідно до частини перш ої статті 33 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них та фізичних осіб-підприє мців” юридична особа припиня ється, в тому числі, за судовим рішенням.
У відповідності до частини другої статті 38 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних та фізичних осіб-пі дприємців” підставами для по становлення судового рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банк рутством юридичної особи, зо крема, є неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону.
Датою вчинення правопоруш ення, за яке може бути застосо вано адміністративно-господ арську санкцію у вигляді ска сування державної реєстраці ї, слід вважати наступний ден ь після спливу річного термі ну з моменту неподання відпо відних податкових деклараці й та іншої фінансової звітно сті.
Відповідно до частин першо ї та шостої статті 59 Господарс ького кодексу України припин ення діяльності суб' єкта го сподарювання здійснюється ш ляхом його ліквідації за ріш енням суду з підстав скасува ння державної реєстрації так ого суб' єкта господарюванн я.
Отже, як вбачається з наведе них положень законодавства, у Господарському кодексі Укр аїни вживаються терміни “ска сування державної реєстраці ї суб' єкта господарювання” та “припинення діяльності с уб' єкта господарювання”. Во дночас, стаття 104 Цивільного к одексу України вживає термін “припинення юридичної особи ”. Термін “припинення юридич ної особи” вживається також у Законі України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців”.
Частина друга статті 33 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців”, ча стина друга статті 104, частина п' ята статті 111 Цивільного к одексу України та частина сь ома статті 59 Господарського к одексу України пов' язують м омент припинення юридичної о соби (суб' єкта господарюван ня) з однією подією: внесенням до державного реєстру запис у про припинення такої особи (суб' єкта господарювання).
Виходячи із приписів части ни четвертої статті 91 Цивільн ого кодексу України цивільн а правоздатність юридичної о соби припиняється з дня внес ення до єдиного державного р еєстру запису про припинення такої особи, тобто саме з моме нту втрати юридичною особою цивільної правоздатності юр идична особа є такою, що припи нилася.
Відповідно до пункту 4 части ни першої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України компетенція адмініс тративних судів поширюється на спори за зверненням суб' єкта владних повноважень у в ипадках, встановлених законо м.
На думку Окружного адмініс тративного суду міста Києва, вищевикладене дає підстави для висновку про те, що позовн і вимоги органу державної по даткової служби, спрямовані на втрату юридичною особою ц ивільної правоздатності, в т ому числі вимоги про припине ння юридичної особи або вимо ги про скасування державної реєстрації суб' єкта підпри ємницької діяльності, відпов ідають повноваженням органу державної податкової служби , а відповідно і компетенції а дміністративних судів.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Враховуючи, що відповідаче м більше року не подаються ор ганам державної податкової с лужби податкові декларації т а документи фінансової звітн ості відповідно до закону, а т акож право органів державної податкової служби звертатис ь до суду з заявою (позовною за явою) про припинення (скасува ння) юридичної особи, суд вваж ає позовні вимоги обґрунтова ними та такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов Державної податков ої інспекції у Дніпровському районі міста Києва задоволь нити.
2. Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою від повідальністю «МСЛ»(код ЄДРП ОУ 32488832) та скасувати її державн у реєстрацію.
3. Зобов' язати державного р еєстратора Дніпровської рай онної у місті Києві державно ї адміністрації не пізніше н аступного робочого дня з дат и надходження судового рішен ня щодо припинення юридичної особи - Товариство з обмеже ною відповідальністю «МСЛ»(к од ЄДРПОУ 32488832) внести до Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців запис щодо цього суд ового рішення та здійснити з аходи з припинення юридичної особи у встановленому поряд ку.
Постанова набирає зако нної сили відповідно до стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви п ро апеляційне оскарження з н аступним поданням протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Суддя А.І. Савченко
Постанову складено в повному обсязі та підписан о 6 квітня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2010 |
Оприлюднено | 19.07.2010 |
Номер документу | 9647057 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Савченко А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні