27.05.2010 < копія >
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖ НИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
18 травня 2010 р. Справа №2а-6096/10/0470
Суддя Дніпропетровськог о окружного адміністративно го суду Юхно І.В., розглянувши клопотання Нікопольської об ' єднаної державної податко вої інспекції Дніпропетровс ької області про забезпеченн я адміністративного позову Нікопольської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії Дніпропетровської област і у справі за адміністративн им позовом Нікопольської об' єднаної державної податково ї інспекції Дніпропетровськ ої області до Комунального п ідприємства Криничуватсько ї сільської ради «Промінь» п ро стягнення заборгованості , -
ВСТАНОВИВ:
17.05.2010р. Нікопольська об' єдн ана державна податкова інспе кція Дніпропетровської обла сті звернулась до суду з адмі ністративним позовом до Кому нального підприємства Крини чуватської сільської ради «П ромінь» про стягнення заборг ованості.
Ухвалою Дніпропетровськог о окружного адміністративно го суду від 18.05.2010р. було відкрит о провадження за зазначеним адміністративним позовом та призначено справу до судово го розгляду.
Одночасно з позовними вимо гами позивачем було заявлено клопотання про забезпечення позову шляхом заборони відп овідачу розпоряджатись акти вами - Комунального підприєм ства Криничуватської сільсь кої ради «Промінь», окрім, роз порядження активами в рахуно к погашення податкового борг у.
Відповідно до ч. 1 ст. 117 КАС Укр аїни суд за клопотанням пози вача або з власної ініціатив и може постановити ухвалу пр о вжиття заходів забезпеченн я адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпек а заподіяння шкоди правам, св ободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адмін істративній справі, або захи ст цих прав, свобод та інтерес ів стане неможливим без вжит тя таких заходів, або для їх ві дновлення необхідно буде док ласти значних зусиль та витр ат, а також якщо очевидними є о знаки протиправності рішенн я, дії чи бездіяльності суб'єк та владних повноважень.
Згідно з ч. 1 ст. 118 КАС України клопотання про забезпечення адміністративного позову ро зглядається не пізніше насту пного дня після його одержан ня й у разі обґрунтованості т а терміновості вирішується у хвалою негайно без повідомле ння відповідача та інших осі б, які беруть участь у справі.
В статті 1 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» визначено , що податкова застава - спосіб забезпечення податкового зо бов'язання платника податків , не погашеного у строк. Податк ова застава виникає в силу за кону. У силу податкової заста ви орган стягнення має право в разі невиконання забезпеч еного податковою заставою по даткового зобов'язання одерж ати задоволення з вартості з аставленого майна переважно перед іншими кредиторами у п орядку, встановленому законо м. Пріоритет заставодержател я на задоволення вимог із зас тавленого майна встановлюєт ься відповідно до закону.
Відповідно до п. 1 ст. 8 наведе ного закону з метою захисту і нтересів бюджетних споживач ів активи платника податків, що має податковий борг, перед аються у податкову заставу. П раво податкової застави вини кає згідно із законом та не по требує письмового оформленн я.
Згідно зі п. 8.2.1 ст. 8 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», п раво податкової застави вини кає у разі: несплати у строки, встановлені цим Законом, сум и податкового зобов'язання, с амостійно визначеної платни ком податків у податковій де кларації, - з дня, наступного з а останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, вст ановлені цим Законом, суми по даткового зобов'язання, визн аченої контролюючим органом , - з дня, наступного за останні м днем граничного строку так ого погашення, визначеного у податковому повідомленні.
Відповідно до п. 8.2.2. ст. 8 зазна ченого закону, з урахуванням положень цієї статті право п одаткової застави поширюєть ся на будь-які види активів пл атника податків, які перебув али в його власності (повному господарському віданні) у де нь виникнення такого права, а також на будь-які інші активи , на які платник податків набу де прав власності у майбутнь ому, до моменту погашення йог о податкових зобов'язань або податкового боргу.
Пунктом 8.6.1. статті 8 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» ви значено, що платник податків , активи якого перебувають у п одатковій заставі, здійснює вільне розпорядження ними, з а винятком операцій, що підля гають письмовому узгодженню з податковим органом:
а) купівлі чи продажу, інших видів відчуження або оренди (лізингу) нерухомого та рухом ого майна, майнових чи немайн ових прав, за винятком майна, м айнових та немайнових прав, щ о використовується у підприє мницькій діяльності платник а податків (інших видах діяль ності, які за умовами оподатк ування прирівнюються до підп риємницької), а саме готової п родукції, товарів і товарних запасів, робіт та послуг за ко шти за цінами, що не є меншими за звичайні;
б) використання об'єктів нер ухомого чи рухомого майна, ма йнових чи немайнових прав, а т акож коштів для здійснення п рямих чи портфельних інвести цій, а також цінних паперів, що засвідчують відносини боргу , надання гарантій, поручител ьств, уступлення вимоги та пе реведення боргу, виплату див ідендів, розміщення депозиті в або надання кредитів;
в) ліквідації об'єктів нерух омого або рухомого майна, за в инятком їх ліквідації внаслі док обставин непереборної ді ї (форс-мажорних обставин) або відповідно до рішень органі в державного управління.
Таким чином, виходячи зі змі сту наведених норм та позовн ої заяви суд приходить до вис новку, що на момент звернення до суду податкове зобов' яз ання, не погашене відповідач ем у встановлений строк, забе зпечено у спосіб передачі ак тивів Комунального підприєм ства Криничуватської сільсь кої ради «Промінь» в податко ву заставу.
Суд, аналізуючи клопотання позивача, вважає заявлене кл опотання необгрунтовним, оск ільки активи платника податк ів, що має податковий борг (від повідача) знаходяться в пода тковій заставі та не можуть б ути відчуженні без примусово го погодження з податковим о рганом. Тобто не існує очевид ної небезпеки заподіяння шко ди правам, свободам та інтере сам позивача до ухвалення рі шення в адміністративній спр ав, та не вбачається, що незабе зпечення позову судом може у складнити або зробити неможл ивим виконання рішення суду.
Крім того, позивач просить з абезпечити позов шляхом забо рони відповідачу розпоряджа тись активами - Комунального підприємства Криничуватськ ої сільської ради «Промінь», окрім, розпорядження актива ми в рахунок погашення подат кового боргу, тоді як в рішенн і Конституційного Суду Украї ни № 2-рп/2005 від 24 березня 2005 року з азначено, що забезпечення на дходження до бюджетів та дер жавних цільових фондів подат ків і зборів здійснюється шл яхом запровадження податков ої застави на активи платник а податків у такому розмірі, я кий би забезпечував гарантов ане відшкодування державі не сплачених податків у повному обсязі. Також поширення прав а податкової застави на будь -які види активів платника по датків, яка перевищує суму по даткового зобов' язання чи п одаткового боргу, може призв ести до позбавлення такого п латника не тільки прибутків, а й інших активів, ставлячи пі д загрозу його подальшу підп риємницьку діяльність аж до її припинення.
Таким чином, враховуючи нав едені висновки Конституцій ного Суду України суд вважає не доцільним задовольнити к лопотання позивача про забез печення позову шляхом заборо ни відповідачу розпоряджати сь активами - Комунального пі дприємства Криничуватської сільської ради «Промінь», ок рім, розпорядження активами в рахунок погашення податков ого боргу.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 117, 118, 165 КАС Укра їни, суддя, -
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання Нікопольської об' єднаної державної податкової інспек ції Дніпропетровської облас ті про забезпечення позову ш ляхом заборони відповідачу р озпоряджатись активами - Ком унального підприємства Крин ичуватської сільської ради « Промінь», окрім, розпоряджен ня активами в рахунок погаше ння податкового боргу - відмо вити.
Копію ухвали направити Про курору Саксаганського район у м. Кривого Рогу Дніпропетро вської області.
На ухвалу протягом п' яти д нів з дня отримання її копії д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Дніпропетровський о кружний адміністративний су д може бути подано заяву про ї ї апеляційне оскарження, а пр отягом десяти днів після под ання заяви - апеляційна ска рга на ухвалу суду.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, у разі її подання п ротягом п' яти днів з дня отр имання ухвали.
Ухвала набирає законної си ли після закінчення строку п одання заяви про апеляційне оскарження, якщо позов про ап еляційне оскарження не було подано, а у разі її подання - після закінчення строку на п одання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної ск арги ухвала, якщо її не буде ск асовано, набирає законної си ли після закінчення розгляду справи апеляційним судом.
Суддя < (підп ис) >
< для копій >
< для копій > І.В. Юхно
< для копій >
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2010 |
Оприлюднено | 09.07.2010 |
Номер документу | 9647957 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні