Окружний адміністративний суд міста києва
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
01 квітня 2010 року 16:16 № 12/368
Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі головуючого судді Федорчук а А.Б. при секретарі судового з асідання Гальченко О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до Головного Управління Пенс ійного фонду України в м. Києв і
Головне Управління праці т а соціального захисту населе ння виконавчого органу Київ ради (КМДА)
Київський міський центр по нарахуванню та здійсненю со ціальних виплат
про проведення перерахунку ра ніше призначеної пенсії
за участю представників ст орін:
від позивача: ОСОБА_1.(о собисто) ОСОБА_2
від відповідача1: Прохоре нко Я.О.
від відповідача2: не з' яви вся
від відповідача3: Тиєнчу к І.С.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач звернувся до Окру жного адміністративного суд у міста Києва з позовом до Гол овного Управління Пенсійног о фонду України в місті Києві про зобов' язання відповіда ча провести перерахунок дода ткової пенсії, як ветерану ві йни - учаснику бойових дій з 01.01.2005 р. з фактичного розміру мі німальної пенсії за віком та здійснити її виплату; провес ти перерахунок щорічної (до 5 т равня) разової грошової допо моги у розмірі 5-ти мінімальни х пенсій за віком з фактичног о розміру мінімальної пенсії за віком за 2005, 2006 та 2007 р. відповід но та здійснити її виплату; ст ягнути з відповідача на кори сть позивача 25 380,19 грн., у тому чи слі: погашення заборгованост і по недосплаченої додатково ї пенсії 17 172,22 грн.; погашення за боргованості по недосплачен ої щорічної (до 5 травня) разов ої грошової допомоги у розмі рі 5-ти мінімальних пенсій за в іком 4 735,30 грн.; компенсація з ур ахуванням індексації за несв оєчасну виплату 3 472,67 грн.; зобов ' язати відповідача у подаль шому своєчасно проводити пер ерахунок пенсії у зв' язку з і змінами Закону України «Пр о пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової слу жби, та деяких інших осіб», змі ною розміру грошового забезп ечення відповідних категорі й військовослужбовців та змі нами розміру мінімальної пен сії за віком.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 31.07.2008 року відкрито провадж ення у даній справі.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 02.10.2009 р. було залучено Київс ький міський центр по нараху ванню та здійсненню соціальн их виплат до участі в справі в якості другого відповідача.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 10.12.2009 р. залучено Головне Уп равління праці та соціальног о захисту населення виконавч ого органу Київради (КМДА) до у часті в справі в якості треть ого відповідача.
У відповідності до протоко лу розподілу справи від 21.01.2010 р. справу № 12/368 передано до розгл яду судді Окружного адмініст ративного суду міста Києва Ф едорчуку А.Б.
Позивач 27.12.2009 р. подав Уточнен ня позовних вимог, а саме прос ить суд: визнати дії Головног о управління Пенсійного фонд у України в м. Києві по застосу ванню до правовідносин закон одавчих актів які обмежують права ОСОБА_1 на розмір пі двищення пенсії в 150% мінімаль ної пенсії за віком - протип равними; зобов' язати Головн е управління Пенсійного фонд у України в м. Києві зробити до нарахування і виплату ОСОБ А_1 заборгованості, з урахув анням індексації за несвоєча сну її виплату, створеної про тягом періоду з 2005 року по день прийняття судом Постанови, з а різницею не отриманих і обч ислених за розміром 150% мініма льної ї за віком підвищень пе нсії, як учаснику бойових дій і отриманих розмірів цієї пі льги, зобов' язати в подальш ому проводити перерахунок пе нсії в разі збільшення мінім ального розміру пенсії за ві ком; визнати дії Головного уп равління соціального захист у населення виконавчого орга ну Київради (Київської міськ ої державної адміністрації) та Київського міського центр у по нарахуванню та здійснен ню соціальних виплат щодо ви плати щорічної до 5 травня раз ової грошової допомоги ОСО БА_1, як учаснику бойових дій , виходячи з її роз міру, меншо го ніж 5 (п'ять) фактичних розмі рів мінімальної пенсії за ві ком,- протиправними; зобов'яза ти Головне управління соціал ьного захисту населення м. Ки єва при Київський міський де ржавний адміністрації усуну ти порушення права ОСОБА_1 на пільгу шляхом надання пис ьмових підстав Київському мі ському центру по нарахуванню та здійсненню соціальних ви плат про донарахування випла т заборгованості періоду з 2005 -2009 роки щорічної до 5 травня ра зової допомоги у розмірі 5 (п'я ти) мінімальних пенсій за вік ом і виділити для цього кошти ; зобов'язати Київський міськ ий центр по нарахуванню та зд ійсненню соціальних виплат н а підставі письмового поданн я Головного управління соціа льного захисту населення м. К иєва при Київський міській д ержавній адміністрації і вид ілених необхідних коштів, вч инити нарахування та виплату заборгованості, з урахуванн ям індексації за несвоєчасну її виплату, на пенсійний раху нок ОСОБА_1 і цим заходом о статочно усунути порушення п рава на пільгу в розмірі 5 (п'ят и) мінімальних пенсій за віко м щорічної разової грошової допомоги до 5 травня, як учасни ку бойових дій; прийняти Ухва лу на підставі ч. 2 п. 8 ст. 162 КАС Ук раїни: а) про зобов'язання Голо вного управління Пенсійного фонду України в м. Києві нара ховувати та виплачувати ОС ОБА_1 підвищення пенсії, як у часнику бойових дій в розмір і 150% мінімальної пенсії за вік ом з дати прийняття Постанов и за позовом; б) про зобов' яза ння Головного управління соц іального захисту населення в иконавчого органу Київської міської державної адміністр ації надати розпорядження Ки ївському міському центру по нарахуванню та здійсненню со ціальних виплат нараховуват и та виплачувати у майбутньо му починаючи з 2010 року пільгу - щорічної до 5 травня разової г рошової допомоги в розмірі 5 м інімальних пенсій за віком.
Позивач позов підтримує та просить суд задовольнити по зов у повному обсязі.
Позовні вимоги мотивовані тим, що Позивач є учасником бо йових дій і відповідно до зак онодавства має право на підв ищення до пенсії у розмірі 150% м інімальної пенсії за віком, а ле на думку Позивача, розмір в иплати підвищення до пенсії є значно меншим ніж передбач ено законодавством. Позивач звертався з заявою до Головн ого управління Пенсійного фо нду в м. Києві з вимогою зробит и перерахунок та виплату на щ о отримав відповідь, в якій за значено, що підвищення пенсі ї учасникам війни було нарах оване відповідно до законода вства, що підтверджено прийн яттям Конституційним Судом У країни рішення від 09.07.2007 р. N 6-рп/200 7.
У судовому засіданні предс тавник Відповідача 1 проти по зову заперечує, посилаючись на те, що згідно із положенням и чинного законодавства Укра їни підстав для перерахунку пенсії Позивачу немає, а тому відмова у такому перерахунк у прийнята правомірно.
Відповідач-3 надав письмове заперечення, у якому просить суд відмовити в задоволені п озову, оскільки підвищення п енсії учасникам війни нарахо ване відповідно до законодав ства та Позивачем пропущений строк звернення до суду.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач є учасником бойов их дій, що підтверджується по свідченням, виданим 28.08.2001 р., коп ія якого міститься в матеріа лах справи. Наказом Міністер ства оборони України від 24.12.2004 р . № 1167 позивач звільнений з лав Збройних Сил України в запас за станом здоров' я, з правом носіння військової форми од ягу. Наказом директора Депар таменту ресурсного забезпеч ення Міністерства Оборони Ук раїни від 28.12.2004 р. № 184 виключений зі списків особового складу Департаменту та всіх видів з абезпечення з 31.12.2004 р. Правовий статус: ветеран війни - учас ник бойових дій. Пенсія призн ачена (нарахована) з 01.01.2005 р.
Відповідно до п. «г»ст. 15 Зако ну України «Про пенсійне заб езпечення військовослужбов ців та осіб начальницького і рядового складу органів вну трішніх справ»в редакції чин ній а момент призначення поз ивачу пенсії, передбачалося, що учасникам бойових дій пен сії за вислугу років підвищу ється на 150 відсотків мінімаль ної пенсії за віком.
Аналогічний припис містит ь ч.3 ст.12 Закону України «Про с татус ветеранів війни, гаран тії їх соціального захисту»в редакції чинній на момент пр изначення позивачу пенсії, д е було передбачено, що учасни кам бойових дій пенсії або що місячне довічне грошове утри мання, що виплачується заміс ть пенсії підвищуються в роз мірі 150 процентів мінімальної пенсії за віком.
Відповідно до ст.15 Закону Ук раїни «Про пенсійне забезпеч ення військовослужбовців та осіб начальницького і рядов ого складу органів внутрішні х справ»у редакції Закону Ук раїни від 04.04.2006 № 3591-IV (чинній на мо мент вирішення спору) передб ачалося, що особам офіцерськ ого складу, прапорщикам і міч манам, військовослужбовцям н адстрокової служби та військ ової служби за контрактом, ін шим особам, зазначеним у пунк тах "б" - "д" статті 12 цього Закону , які мають право на пенсію за цим Законом і які є ветеранам и війни та особам, на яких поши рюється чинність Закону Укра їни "Про статус ветеранів вій ни, гарантії їх соціального з ахисту", пенсії за вислугу рок ів підвищуються в порядку і н а умовах, передбачених зазна ченим Законом.
Відповідно до ч.4 ст.12 «Про ст атус ветеранів війни, гарант ії їх соціального захисту»в редакції до 01.07.2006 передбачалос я, що учасникам бойових дій пе нсії або щомісячне довічне г рошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії підви щуються в розмірі 150 процентів мінімальної пенсії за віком .
З 1 липня 2006 року до частини че твертої статті 12 були внесені зміни, передбачені пунктом 2 З акону України від 05.10.2005 р. N 2939-IV, згі дно із Законом України від 05.10.2 005 р. N 2939-IV та викладено її в такій редакції: "Учасникам бойових дій пенсії або щомісячне дов ічне грошове утримання чи де ржавна соціальна допомога, щ о виплачується замість пенсі ї, підвищуються в розмірі 25 пр оцентів прожиткового мініму му для осіб, які втратили прац ездатність".
Відповідач у своїх пояснен нях зазначив про те, що позива чу здійснювалося підвищення пенсії на підставі Постанов и Кабінету Міністрів України «Про підвищення розмірів пе нсій та інших соціальних вип лат окремим категоріям пенсі онерів, фінансування яких зд ійснюється за рахунок коштів державного бюджету»№ 1 від 03.01. 2002, виходячи з розміру 19,91 грн.
Разом з тим, відповідно до а бз.2 ч.1 ст.2 Закону України «Про прожитковий мінімум»передб ачено, що для встановлення ро змірів мінімальної пенсії за віком застосовується прожит ковий мінімум.
Відповідно до ст. 67 зазначен ого Закону передбачено, що ко нкретні розміри всіх доплат, пенсій і компенсацій підвищ уються Кабінетом Міністрів У країни відповідно до зміни і ндексу вартості життя і зрос тання мінімальної заробітно ї плати. Таким чином, даний при пис щодо надання повноважень Кабінету Міністрів України в сфері соціального забезпеч ення, зокрема, осіб, що мають с татус учасників бойових дій, стосується здійснення підвищення розмірів до плат, пенсій та компенсацій, а не визначення величини, з як ої здійснюється розрахунок т аких доплат, пенсій та компен сацій.
Відповідно до ст. 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-я кі рішення, дії чи бездіяльні сть суб'єктів владних повнов ажень, крім випадків, коли щод о таких рішень, дій чи бездіял ьності Конституцією чи закон ами України встановлено інши й порядок судового проваджен ня.
Згідно зі ст.99 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено річний стр ок для звернення до суду за за хистом порушених прав, свобо д та інтересів, який обчислює ться з дня, коли особа дізнала ся або повинна була дізнатис я про порушення своїх прав, св обод чи інтересів.
Як встановлено судом, позив ач повинен був дізнався про п орушення свого права з момен ту призначення йому пенсії, т обто з 01.01.2005 (дата, з якої позивач просить провести перерахуно к пенсії). Проте, звернення до суду мало місце лише 26.12.2007.
Відповідно до ч.1 ст. 100 Кодекс у адміністративного судочин ства України пропущення стро ку звернення до адміністрати вного суду є підставою для ві дмови у задоволенні адмініст ративного позову за умови, як що на цьому наполягає одна із сторін.
Зважаючи на вищевикладене , а також на те, що відповідачі наполягають на застосуванні наслідків пропуску строку н а звернення до адміністратив ного суду за захистом своїх п орушених прав, свобод та інте ресів, а також те, що позивач н е навів суду обґрунтованих п ричин пропуску ним встановле ного строку на звернення до с уду, суд вважає за необхідне з адовольнити заяву відповіда чів про застосування наслідк ів пропуску строку на зверне ння до суду.
Позивач є учасником бойови х дій, і має право на пільги, вс тановлені законодавством Ук раїни для учасників бойових дій і має право на отримання щ орічної разової грошової доп омоги, яка виплачується щорі чно до 5 травня та пенсію або щ омісячне довічне грошове утр имання чи державну соціальну допомогу, що виплачується за мість пенсії.
З матеріалів справи вбачає ться, що у 2005 - 2009 р. до 5 травня отри мано виплату у розмірі 250,00 грн. - 280,00 грн., а підвищення до пенсі ї у розмірі 25 процентів прожит кового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, ал е не погоджується з її розмір ом і просить суд визнати дії в ідповідача щодо виплати менш ої суми неправомірними.
Відповідач наполягає на ві дмові у задоволенні позовних вимог щодо визнання бездіял ьності протиправною, перерах унку та виплати позивачу щор ічної разової допомоги до 5 тр авня та щомісячного підвищен ня до пенсії, як учаснику бойо вих дій, виходячи із розміру 15 0 % мінімальної пенсії за віком , за 2005-2006 з підстав пропуску стр оку звернення до суду.
Поважність причин пропуще ння строку позивачем не наве дено і судом не встановлено.
Враховуючи те, що позивач зв ернувся з позовом до адмініс тративного суду 26.12.2008 р., позовн і вимоги про визнання бездія льності протиправною, перера хунку та виплати позивачу що річної разової допомоги до 5 т равня та щомісячного підвище ння до пенсії, як учаснику бой ових дій, виходячи із розміру 150 % мінімальної пенсії за віко м за 2005-2006 роки не підлягають за доволенню з підстав пропуск у строку звернення до суду ві дповідно до ч.1 ст.100 КАСУ.
Щодо позовних вимог про виз нання бездіяльності протипр авною, зобов'язання провести перерахунок та виплату пози вачеві щомісячного підвищен ня пенсії, як учаснику бойови х дій, виходячи із розміру 150 % м інімальної пенсії за віком, з а 2007 р.- 2009 р. суд зазначає наступн е.
Закон України «Про статус в етеранів війни, гарантії їх с оціального захисту»від 22 жов тня 1993 року N 3551-XII визначає правов ий статус ветеранів війни, за безпечує створення належних умов для їх життєзабезпечен ня, сприяє формуванню в суспі льстві шанобливого ставленн я до них.
Частиною четвертою статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (у реда кції, що діяла з 1995 р. по 01.01.2006 р.) вст ановлено, що учасникам бойов их дій пенсії або щомісячне д овічне грошове утримання чи державна соціальна допомога , що виплачується замість пен сії підвищуються в розмірі 150 процентів мінімальної пенсі ї за віком.
Пунктом 2 Закону України «Пр о внесення змін до Закону Укр аїни «Про статус ветеранів в ійни, гарантії їх соціальног о захисту»від 5 жовтня 2005 року N 2939-IV, який чинності з 1 січня 2006 ро ку, крім пунктів 2 і 5, які набира ють чинності з 1 липня 2006 року, т а пункту 4, який набирає чиннос ті з 1 січня 2007 року, постановле но: частину четверту статті 12 викласти в такій редакції: «У часникам бойових дій пенсії або щомісячне довічне грошов е утримання чи державна соці альна допомога, що виплачуєт ься замість пенсії, підвищую ться в розмірі 25 процентів про житкового мінімуму для осіб, які втратили працездатність ». Зміни до зазначеної норми н е вносились, та останні не виз нані неконституційними.
Отже, посилання позивача на виплату щомісячного підвище ння пенсії, як учаснику бойов их дій, виходячи з розміру пен сії за віком, є необґрунтован ими та безпідставними, таким и, що протирічать нормам чинн ого законодавства України, о скільки з 2006 р. Законом України "Про статус ветеранів війни, г арантії їх соціального захис ту»чітко встановлено, що уча сникам бойових дій пенсії аб о щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціал ьна допомога, що виплачуєтьс я замість пенсії, підвищують ся в розмірі 25 процентів прожи ткового мінімуму для осіб, як і втратили працездатність. П ри цьому, розмір прожитковог о мінімуму для осіб, які втрат или працездатність, встановл ені законами про Державний б юджет України на відповідні роки.
Крім того, суд додатково зве ртає увагу, що положення вказ аних законів не були предмет ом розгляду конституційного провадження та не визнані не конституційними. Тому мають юридичну силу і є обов'язкови ми для виконання.
Враховуючи викладене вище , суд дійшов висновку, що позов ні вимоги в цій частині задов оленню не підлягають.
Як встановлено матеріалам и справи позивач отримав щор ічну разову грошову допомогу до 5 травня за 2007 р. в травні відп овідного року.
Суд вважає необхідним зазн ачити, що дію положень статті 12 Закону України "Про статус в етеранів війни, гарантії їх с оціального захисту" (№ 3551-XII від 2 2.10.1993) зупинено на 2007 рік в частин і визначення розміру виплат щорічної разової грошової до помоги згідно із Законом Укр аїни від 19.12.2006 р. N 489-V. Крім того, Зак оном України від 19.12.2006 р. N 489-V, а сам е: статтею 29 установлено на 2007 р ік відповідні розміри виплат щорічної разової допомоги в ідповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, г арантії їх соціального захис ту".
Згідно з Рішенням Конститу ційного Суду України від 09.07.2007 р . N 6-рп/2007 положення статті 29 Зако ну України від 19.12.2006 р. N 489-V та зупи нення дії частини п'ятої стат ті 12 на 2007 рік, передбачене пунк том 13 статті 71 Закону України в ід 19.12.2006 р. N 489-V визнано таким, що н е відповідає Конституції Укр аїни (є неконституційним).
Суд керується положеннями частини 2 статті 152 Конституці ї України (№ 254к/96-ВР від 28.06.1996), у від повідності до якої закони, ін ші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконс титуційними, втрачають чинні сть з дня ухвалення Конститу ційним Судом України рішення про їх неконституційність.
Отже, рішення Конституційн ого Суду України не мають зво ротної сили, а закони, інші пра вові акти або їх окремі полож ення, що визнані неконституц ійними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційни м Судом України рішення про ї х неконституційність.
Суд приймає до уваги, зокрем а, пункт 4 рішення Конституцій ного Суду України "У справі за конституційним поданням Пре зидента України щодо відпові дності Конституції України ( конституційності) Постанови Верховної Ради України "Про ч инність Закону України "Про Р ахункову палату", офіційного тлумачення положень частини другої статті 150 Конституції України, а також частини друг ої статті 70 Закону України "Пр о Конституційний Суд України " стосовно порядку виконання рішень Конституційного Суду України (справа про порядок в иконання рішень Конституцій ного Суду України)" (№ 15-рп/2000 від 14.12.2000).
Конституційний Суд Україн и, зокрема, зазначає, що органи державної влади, органи Авто номної Республіки Крим, орга ни місцевого самоврядування , підприємства, установи, орга нізації, посадові та службов і особи, громадяни та їх об'єдн ання, іноземці, особи без гром адянства повинні утримувати сь від застосування чи викор истання правових актів або ї х положень, визнаних неконст итуційними. Незалежно від то го, наявні чи відсутні в рішен нях, висновках Конституційно го Суду України приписи щодо порядку їх виконання, відпов ідні закони, інші правові акт и або їх окремі положення, виз нані за цими рішеннями некон ституційними, не підлягають застосуванню як такі, що втра тили чинність з дня ухваленн я Конституційним Судом Украї ни рішення про їх неконститу ційність.
Крім того, суд бере до уваги зміст пункту 4 мотивувальної частини і пункт 3 резолютивно ї частини рішення Конституці йного Суду України "Рішення К онституційного суду України у справі за конституційним п оданням народних депутатів У країни щодо відповідності Ко нституції України (конституц ійності) розпоряджень Презид ента України про призначення перших заступників, заступн иків голів обласних, Київськ ої міської державних адмініс трацій, виданих протягом лип ня - грудня 1996 року, січня 1997 року (справа щодо призначення зас тупників голів місцевих держ авних адміністрацій)" (№ 8-зп ві д 24.12.1997).
Конституційний Суд Україн и в четвертому пункті мотиву вальної частини зазначає, що частина друга статті 152 Конст итуції України закріплює при нцип, за яким закони, інші прав ові акти або їх окремі положе ння, що визнані неконституці йними, втрачають чинність з д ня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність. 3а цим пр инципом закони, інші правові акти мають юридичну силу до в изнання їх неконституційним и окремим рішенням органу ко нституційного контролю.
Прояв зазначеного правово го змісту дії рішення Консти туційного Суду України у час і був покладений у пункт 3 резо лютивної частини цього рішен ня.
Таким чином, враховуючи осо бливість юридичних наслідкі в визнання неконституційним нормативно-правового акту (я кі проявляються в тому, що не п ідлягають застосуванню як та кі, що втратили чинність з дня ухвалення Конституційним Су дом України рішення про їх не конституційність) суд вважає , що рішення Конституційного Суду України зворотної дії у часі не мають і не можуть у зв 'язку з цим бути поширеними на правовідносини, які мали міс це на час дії відповідної пра вової норми, до дня ухвалення Конституційним Судом Україн и рішення про її неконституц ійність.
Отже, враховуючи вищезазна чене, суд вважає, що дії суб'єк тів владних повноважень, які були вчинені у відповідност і до вимог законів, інших прав ових актів або їх окремих пол ожень, до моменту визнання ос танніх неконституційними, є законними і такими, що відпов ідають вимогам частини 2 стат ті 19 Конституції України.
Позивач отримав щорічну ра зову грошову допомогу за 2007-2009 р ік в травні відповідного рок у у відповідності до положен ь статті 29 та пункту 13 статті 71 Закону України від 19.12.2006 р. N 489-V, то бто до дня прийняття Констит уційним Судом України рішенн ям від 09.07.2007 р. N 6-рп/2007.
Таким чином, виплата позива чу щорічної разової грошової допомоги за 2007-2009 рік здійснена у встановленому законом пор ядку та розмірах. Отже, позовн і вимоги в цій частині також н е підлягають задоволенню.
Щодо позовної вимоги про зо бов'язання відповідача в под альшому розраховувати і випл ачувати підвищення до пенсії , як учаснику бойових дій та що річну допомогу до 5 травня, вих одячи із розміру мінімальної пенсії за віком, відповідно д о Закону судом відзначається наступне.
Відповідно до приписів ст. 2 Кодексу адміністративного с удочинства України завдання м адміністративного судочи нства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних о сіб у сфері публічно-правов их відносин від порушень з боку органів державної влад и, органів місцевого самовря дування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб'єкті в при здійсненні ними владни х управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-я кі рішення, дії чи бездіяльні сть суб'єктів владних повнов ажень, крім випадків, коли щод о таких рішень, дій чи бездіял ьності Конституцією чи закон ами України встановлено інши й порядок судового проваджен ня.
Також, право звернення до ад міністративного суду визнач ено ст. 104 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, у відповідності до вимог яко ї до адміністративного суду має право звернутися з адмін істративним позовом особа, я ка вважає, що порушено її прав а, свободи чи інтереси у сфер і публічно-правових відносин .
Таким чином, звернення до су ду зумовлене наявністю вже п орушених прав, свобод чи інте ресів, на захист яких звертає ться особа, у зв'язку з чим виз нання будь-якого права на май бутнє є безпідставним та нео бґрунтованим. З огляду на вик ладене, позовні вимоги в цій ч астині не обґрунтовані та за доволенню не підлягають.
У відповідності до частини другої статті 19 Конституції У країни (№254к/96-ВР від 28.06.1996р.) орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Суд також бере до уваги, що з гідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у сп равах щодо оскарження рішень , дій чи бездіяльності суб'єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті (вчинені) вони зо крема: 1) на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України; 2) з використання м повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісн о; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед зак оном, запобігаючи несправедл ивій дискримінації; 8) пропорц ійно, зокрема з дотриманням н еобхідного балансу між будь- якими несприятливими наслід ками для прав, свобод та інтер есів особи і цілями, на досягн ення яких спрямоване це ріше ння (дія); 9) з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; 10) своєчасно , тобто протягом розумного ст року.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких г рунтуються вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дій чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.
Зважаючи на всі наведені об ставини в їх сукупності, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги позивача задоволенню не підлягають.
Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158- 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністрат ивного позову відмовити.
Постанова відповідно до ви мог ч. 1 ст. 254 КАС України набира є законної сили після закінч ення строку подання заяви пр о апеляційне оскарження, вст ановленого цим Кодексом, якщ о таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України, шля хом подання через суд першої інстанції заяви про апеляці йне оскарження з наступним п оданням протягом двадцяти дн ів апеляційної скарги. Апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.
Суддя А.Б. Федорчук
Дата підписання та ск ладання постанови в повному обсязі - 13.04.2010 р .
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2010 |
Оприлюднено | 08.07.2010 |
Номер документу | 9649508 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні