Постанова
від 12.04.2010 по справі 2а-16487/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, те л. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 квітня 2010 року 10:35 № 2а-16487/09/2670

Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі :

головуючого судді Костенк а Д.А.,

при секретарі судового зас ідання Білову М.В.,

за участю представника поз ивача - Державної податков ої інспекції у Печерському р айоні міста Києва - Готрі Т.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Де ржавної податкової інспекці ї у Печерському районі міста Києва (далі - ДПІ) до Політич ної партії "Русичи" (далі - ПП "Русичі"), третя особа - Печер ська районна у місті Києві де ржавна адміністрація, про пр ипинення юридичної особи,

в с т а н о в и в:

У грудні 2009 року ДПІ звернул ася до суду із адміністратив ним позовом, у якому, посилаюч ись на п. 17 ст. 11 Закону України в ід 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ "Про де ржавну податкову службу в Ук раїні" (далі - Закон № 509-ХІІ) та ч. 2 ст. 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-ІV "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців" (далі - Закон № 755-ІV) просить припинити юридичну о собу - ПП "Русичі" у зв'язку з н аявністю в Єдиному державном у реєстрі юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців (да лі - ЄДР) запису про відсутні сть юридичної особи за вказа ним місцезнаходженням.

Під час судового розгляду п редставник позивача підтрим ала позовні вимоги.

Відповідач не забезпечив я вку своїх представників до с уду. Поштова кореспонденція направлена відповідачу за ад ресою, зазначеною у позовній заяві, яка відповідає тій, що вказана у Свідоцтві про д ержавну реєстрацію юридично ї особи і у ЄДР, повернулася до суду з довідками поштового в ідділення: "Не значиться", "За з акінченням терміну зберіган ня". Іншої адреси у матеріала х справи не має.

Третя особа подала письмов у заяву про розгляд справи за відсутності її представника .

Заслухавши представника п озивача, розглянувши матеріа ли справи, суд дійшов висновк у про відмову в задоволенні а дміністративного позову, вих одячи із такого.

Судом встановлено, що згідн о Свідоцтва Серії А01 № 264985 П П "Русичі" зареєстро-вана Пече рською районною у місті Києв і державною адміністрацією 2 8 серпня 2008 року, ідентифікацій ний код 36087987, місцезнаходження : м. Київ, вул. Академіка Богомо льця, 6.

Згідно довідки АА № 193232 з ЄДРП ОУ правовий статус відповіда ча - юридична особа, організ аційно правова форма за КОПФ Г - політична партія.

Відповідача віднесено до Р еєстру неприбуткових органі зацій (установ) відповідно до рішення ДПІ від 10 листопада 2008 року № 205, копія якого є у матер іалах справи.

Відповідно довідки началь ника управління погашення пр острочених податкових зобов 'язань ДПІ від 17 листопада 2009 ро ку № 4253 у ПП "Русичі" станом на 25 л истопада 2009 року відсутня заб оргованість.

Відповідач звітує перед по датковим органом, що підтвер джується копією податкового звіту про використання кошт ів неприбутковими установам и й організаціями за 2009 рік з ві дміткою податкового органу п ро прийняття 18 січня 2010 року.

Як убачається із витягів із ЄДР (станом на: 3 грудня 2009 року; 23 лютого 2010 року) місцезнаходже ння відповідає тій адресі, як а зазначена у Свідоцтві п ро державну реєстрацію юриди чної особи, однак у графі "Ста тус відомостей про юридичну особу" внесено запис про відс утність юридичної особи за м ісцезнаходженням.

Також, у матеріалах справи є копії довідки № 700926-06/52 заступни ка начальника Головного відд ілу податкової міліції ДПІ, з гідно з якою за результатами проведених заходів місцезна ходження ПП "Русичі" не встано влено, та повідомлення ДПІ ві д 20 серпня 2009 року № 9707/9/29-209 Форми № 18-ОПП про відсутність ПП "Руси чі" за місцезнаходженням та п ро не встановлення фактичног о місцезнаходження ПП "Русич і" або адреси, за якою здійснює ться зв'язок.

Пунктом 17 ст. 11 Закону № 509-ХІІ п ередбачено, що органи держав ної податкової служби у випа дках, в межах компетенції та у порядку, встановлених закон ами України, мають право звер татися у передбачених законо м випадках до судових органі в із заявою (по-зовною заявою) про скасування державної реє страції суб'єкта підприємниц ької діяльності.

Таким чином, необхідними та безумовними умовами реаліза ції наданого ДПІ права є: пере дбачений у законі випадок дл я звернення податкового орга ну до суду, а також ознака суб' єкта, про скасування державн ої реєстрації якого порушуєт ься питання, - суб'єкт підпри ємницької діяльності.

Частиною 2 ст. 38 Закону № 755-ІV, н а яку посилається позивач, пе редбачено, що підставами для постановлення судового ріше ння щодо припинення юридично ї особи, що не пов'язано з банк рутством юридичної особи, зо крема є наявність в ЄДР запис у про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезн аходженням.

Преамбулою Закону № 755-ІV виз начено, що цей Закон регулює в ідносини, які виникають у сфе рі державної реєстрації юрид ичних осіб, а також фізичних о сіб-підприємців.

Згідно із ст. 3 Закону № 755-ІV ді я цього Закону поширюється н а державну реєстрацію всіх ю ридичних осіб незалежно від організаційно-правової форм и, форми власності та підпоря дкування, а також фізичних ос іб-підприємців (ч. 1). Законом мо жуть бути встановлені особли вості державної реєстрації п олітичних партій (ч. 2).

Частинами 1 та 2 ст. 36 Конститу ції України визначено, що гро мадяни України мають право н а свободу об'єднання у політи чні партії та громадські орг анізації для здійснення і за хисту своїх прав і свобод та з адоволення політичних, еконо мічних, соціальних, культурн их та інших інтересів, за виня тком обмежень, встановлених законом в інтересах націонал ьної безпеки та громадського порядку, охорони здоров'я нас елення або захисту прав і сво бод інших людей. Політичні па ртії в Україні сприяють форм уванню і вираженню політично ї волі громадян, беруть участ ь у виборах. Членами політичн их партій можуть бути лише гр омадяни України. Обмеження щ одо членства у політичних па ртіях встановлюються виключ но цією Конституцією і закон ами України.

Згідно із п. 11 ст. 92 Конституці ї України виключно законами України визначаються засади утворення і діяльності полі тичних партій.

Діяльність політичних пар тій регулюється Законом Укра їни від 5 квітня 2001 року № 2365-III "Про політичні партії в Україні" (д алі - Закон № 2365-III).

Відповідно до ст. 1 цього Зак ону право громадян на свобод у об'єднання у політичні парт ії для здійснення і захисту с воїх прав і свобод та задовол ення політичних, економічних , соціальних, культурних та ін ших інтересів визначається і гарантується Конституцією У країни. Встановлення обмежен ь цього права допускається в ідповідно до Конституції Укр аїни в інтересах національно ї безпеки та громадського по рядку, охорони здоров'я насел ення або захисту прав і свобо д інших людей, а також в інших випадках, передбачених Конст итуцією України.

Статтею 18 Закону № 2365-III визнач ено вичерпний перелік органі в, що здійснюють державний ко нтроль за діяльністю політич них партій: 1) Міністерство юст иції України - за додержанням політичною партією вимог Ко нституції та законів України , а також статуту політичної п артії; 2) Центральна виборча ко місія та окружні виборчі ком ісії - за додержанням політич ною партією порядку участі п олітичних партій у виборчому процесі.

Статтею 19 вказаного Закону передбачені заходи, які можу ть вживатися до політичних п артій. Так, у разі порушення по літичними партіями Конститу ції України, цього та інших за конів України до них можуть б ути вжиті такі заходи: 1) попер едження про недопущення неза конної діяльності; 2) заборона політичної партії.

Політична партія може бути за поданням Міністерства юс тиції України чи Генеральног о прокурора України забороне на в судовому порядку у випад ку порушення вимог щодо ство рення і діяльності політични х партій, встановлених Конст итуцією України, цим та іншим и законами України. Заборона діяльності політичної парті ї тягне за собою при-пинення д іяльності політичної партії , розпуск керівних органів, об ласних, міських, районних орг анізацій політичних партій, її первинних осередків та ін ших структурних утворень, пе ред-бачених статутом партії, припинення членства в політ ичній партії (ст. 21 Закону № 2365-III) .

Статтею 24 Закону № 2365-III передб ачені підстави для анулюванн я реєстраційного свідоцтва п олітичної партії.

Відповідно до ч. 1 ст. 23 цього З акону, яка регулює припиненн я діяльності політичної парт ії, останні припиняють свою д іяльність шляхом реорганіза ції чи ліквідації (самороз-пу ску) або в разі заборони її дія льності чи анулювання реєстр аційного свідоцтва в порядку , встановленому цим та іншими законами України.

Вказані вище положення Зак ону № 2365-III кореспондуються і з п оложенням ч. 3 ст. 19 та ч. 4 ст . 50 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС), які визначають процесуа льні питання розгляду адміні стративних справ про анулюва ння реєстраційного свідоцтв а політичної партії, про забо рону (примусовий розпуск, лік відацію) політичної партії.

Таким чином, Законом № 2365-III ви значено вичерпний перелік ор ганів та посадових осіб, упов новажених здійснювати держа вний контроль і вживати відп овідних заходів реагу-вання, а також особливі підстави та порядок припинення діяльнос ті політичних партій, що є гар антією здійснення і захисту громадянами своїх прав і сво бод та задоволення політични х, економічних, соціальних, ку льтурних та інших інтересів.

Як убачається, державні под аткові інспекції не віднесен о до таких органів, їх не наділ ено відповідними контрольни ми повноваженнями відносно п олітичних партій.

Посилання позивача на п. 17 ст . 11 Закону № 509-ХІІ та ч. 2 ст. 38 Закон у № 755-ІV суд оцінює критично, ос кільки право державних подат кових інспекцій звертатися д о суду із відповідною заявою (позовною заявою) не є універс альним, таке право може бути р еалізовано податковим орган ом у випадках, в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України, як прямо зазначено у п. 17 ст. 11 Закону № 509- ХІІ.

Як зазначено вище, органи де ржавної податкової служби ма ють право звертатися до судо вих органів із заявою (позовн ою заявою) про скасування дер жавної реєстрації суб'єкта п ідприємницької діяльності. В одночас, політична партія не є суб'єктом підприємницької діяльності, з огляду на насту пне.

Відповідно до ст. 2 Закону № 2 365-III політична партія - це зар еєстроване згідно з законом добровільне об'єднання грома дян - прихильників певної з агальнонаціональної програ ми суспільного розвитку, що м ає своєю метою сприяння форм уванню і вираженню політично ї волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

Політичні партії провадят ь свою діяльність відповідно до Конституції України, цьог о Закону, а також інших законі в України та згідно із партій ним статутом, прийнятим у виз на-ченому цим Законом порядк у (ст. 3 Закону № 2365-III).

Відповідно до ч. 4 ст. 6 Закону № 2365-III політична партія набува є статусу юридичної особи пі сля державної реєстрації, а з гідно ч. 2 ст. 14 цього ж Закону по літичні партії є неприбутков ими організаціями.

З аналізу наведених положе нь Закону № 2365-III та ст.ст. 80-87 Цивіл ьного кодексу України виплив ає, що політичні партії є непі дприємницькими товариствам и (об'єднання осіб), які не мают ь на меті одержання прибутку для його наступного розподі лу між учасни-ками, відтак пол ітичні партії не є суб'єктами підприємницької діяльності .

Суд звертає увагу, що позива ч не навів жодного переконли вого аргументу, який би дав су ду можливість дійти інших ви сновків.

Отже, виходячи з меж заявлен их позовних вимог, аналізу по ложень чинного законодавств а, беручи до уваги приписи ч. 2 с т. 6 та ч. 2 ст. 19 Конституції Украї ни, ст. 71 КАС, зважаючи на всі на ведені обставини в їх сукупн ості, суд уважає позовні вимо ги необґрунтованими та безпі дставними.

Керуючись статтями 6, 9, 11, 50, 70, 71, 76 , 79, 86, 104, 158- 163, 167 КАС, суд

п о с т а н о в и в:

Відмовити Державній подат ковій інспекції у Печерськом у районі міста Києва у задово ленні адміністративного поз ову.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду за правилами встановленими ст. ст. 185- 187 КАС. Про апеляційне ос карження рішення суду першої інстанції спочатку подаєтьс я заява. Обґрунтування мотив ів оскарження і вимоги до суд у апеляційної інстанції викл адаються в апеляційній скарз і. Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарже ння постанови суду першої ін станції подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Згідно із ч. 1 ст. 254 КАС постано ва набирає законної сили піс ля закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарж ення, встановленого цим Коде ксом, якщо таку заяву не було п одано.

Вступна та резолютивна час тина постанови, відповідно д о ч. 3 ст. 160 КАС підписана та прог олошена судом у судовому зас іданні і приєднана до справи . Постанова в повному обсязі с кладена 19 квітня 2010 року.

Суддя Д.А. Кос тенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.04.2010
Оприлюднено21.07.2010
Номер документу9649912
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16487/09/2670

Постанова від 12.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні