ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 квітня 2021 року м. Житомир справа № 240/21659/20

категорія 111030500

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Лавренчук О.В.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

встановив:

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" (далі - Товариство, ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА") звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Житомирській області в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення №0002220402 форма "В1" від 25.09.2020, та №0002230402 форма "В3" від 25.09.2020.

В обґрунтування позову вказує, що висновки акту перевірки, що стали підставою для винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, не відповідають дійсним обставинам справи.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 04 січня 2021 року відкрито загального позовного провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання у справі на 25 січня 2021 року.

Відзив на позовну заяву надійшов до суду 22.01.2021. Заперечуючи позовні вимоги відповідач зазначає, що винесені оскаржувані податкові повідомлення-рішення є обґрунтованими та такими, що відповідають нормам чинного законодавства, позовні вимоги є необґрунтованими та непідтверджені належними доказами. Просить відмовити у задоволенні позову.

У судове засідання, призначене на 25.01.2021 прибули представники сторін. Підготовче судове засідання відкладено на 10.02.2021.

Відділом документального забезпечення суду 08.02.2021 зареєстровано відповідь на відзив.

До суду 10.02.2021 надійшла заява представника позивача у якій просить розгляд справи проводити за правилами письмового провадження, а підготовче засідання закрити.

Представник відповідача 10.02.2021 подала до суду клопотання про те, що не заперечує щодо закриття підготовчого провадження у порядку письмового провадження.

Як вбачається з протоколу судового засідання від 10.02.2021, суд перейшов у письмове провадження для вирішення питання щодо закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду.

Ухвалою суду від 23.02.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду у судовому засіданні на 04.03.2021.

Відділом документального забезпечення суду 04.03.2021 зареєстровано клопотання представника позивача про долучення документів.

У судовому засіданні 04.03.2021 оголошено перерву до 11.03.2021.

Клопотання представника позивача про долучення доказів надійшло до суду 11.03.2021.

Відділом документального забезпечення суду 11.03.2021 зареєстровано клопотання представника позивача про розгляд справи у письмовому провадженні.

Згідно протоколу судового засідання від 11.03.2021, подальший розгляд адміністративної справи здійснюється у порядку письмового провадження.

У період із 15.03.2021 по 02.04.2021 головуюча суддя перебувала у відпустці.

Згідно з ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Судом, при перевірці юридичної та фактичної обґрунтованості обставин та мотивів, покладених суб`єктом владних повноважень в основу спірних рішень на відповідність вимогам ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено наступне.

Згідно інформації, що міститься в Єдиному державному реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами діяльності товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" є:

13.92 Виробництво готових текстильних виробів, крім одягу (основний);

20.60 Виробництво штучних і синтетичних волокон;

46.46 Оптова торгівля фармацевтичними товарами.

Позиває є платником податку на додану вартість із 01.07.1997.

Встановлено, що на підставі наказу Головного управління ДПС у Житомирській області від 17.08.2020 №916, на підставі п.20.1. ст.20, п. 75.1. ст. 75, п.п.78.1.8 п.78.1. ст.78 та п.200.11 ст.200 Податкового кодексу України проведено документальну виїзну позапланову перевірку товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" з питань правомірності декларування від`ємного значення та заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість по декларації з ПДВ за червень 2020 року.

За результатом перевірки складено Акт №161/06-30-04-02/20428705 від 04.09.2020 (далі - Акт від 07.09.2020).

У розділі 4 Акту від 04.09.2020 "Висновок" вказано: Документальною позаплановою виїзною перевіркою встановлено порушення ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" вимог Кодексу в частині достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за червень 2020 року, а саме:

1) на порушення п.188.1 ст.188, п.187.1 ст.187, п. 198.5 ст, 198, п.201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ (із змінами та доповненнями) (далі-Кодексу) - ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" занижено податкові зобов`язання за червень 2020 року в сумі 5000 грн;

2) на порушення вимог п. 201.1 та п. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ (із змінами та доповненнями) не складено та не зареєстровано податкову накладну на суму ПДВ 5000 грн. у Єдиному реєстрі податкових накладних у граничний строк;

3) на порушення вимог п. 198.1, п.198.2 ст.198, п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ (із змінами та доповненнями) ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" завищено податковий кредит та від`ємне значення за червень 2020 року на суму 30195 грн;

4) на порушення п. 200.1 ст.200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ (із змінами та доповненнями) ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" завищено від`ємне значення за червень 2020 року на суму 35195 грн;

5) на порушення п. 200.4 "б" ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ (із змінами та доповненнями) та вимог п.п. 4 п. 5 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстрованого у МЮУ 29.01.2016 №159/28289 з урахуванням змін, підприємству ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" відмовлено у бюджетному відшкодуванні по декларації за червень 2020 року в сумі 5000 грн;

5) на порушення п. 200.4 "б" ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ (із змінами та доповненнями) та вимог п.п. 4 п. 5 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстрованого у МЮУ 29.01.2016 №159/28289 з урахуванням змін, підприємству ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" відмовлено у бюджетному відшкодуванні по декларації за червень 2020 року в сумі 30195 грн (а.с. 39-40).

На підставі висновків Акту від 04.09.2020, податковим органом сформовано:

- податкове повідомлення - рішення №0002220402 від 25.09.2020, яким товариству з обмеженою відповідальністю "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" за порушення п. 198.1, п.198.2 ст.198, п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ (із змінами та доповненнями), п.п. 4 п. 5 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, завищено суму заявлену до відшкодування у розмірі: 30195 грн згідно декларації №9172034922 від 20.07.2020 за червень 2020 року, визначено штрафну санкцію в сумі 15098,00 грн (а.с. 41);

- податкове повідомлення - рішення №0002230402 від 25.09.2020, сформоване на підставі висновку акту від 04.09.2020 про те, що п.п. 4 п. 5 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, п.188.1 ст.188, п.187.1 ст.187, п. 198.5 ст, 198, п.201.1 ст. 201, п. 200.4 "б" ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 виявлено відсутність права на отримання бюджетного відшкодування за період червень 2020 року та відсутність права на врахування такої суми від`ємного значення при наданні бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника податків у банку: декларація №9172034922, дата реєстрації в контролюючому органі 20.07.2020, звітний період за який подано декларацію - червень 2020 року; сума, на яку відмовлено 5000,00 грн; у тому числі при наданні бюджетного відшкодування 5000,00 грн (а.с. 42).

Вважаючи такі рішення податкового органу протиправними, а свої права та інтереси порушеними, позивач звернувся до суду.

Щодо висновків Акту від 04.09.2020 про заниження товариством з обмеженою відповідальністю "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" податкових зобов`язань за червень 2020 року.

У Акті від 04.09.2020 вказано: "в ході проведення перевірки ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" було встановлено, що підприємством у червні 2020 року було здійснено придбання дизельного палива у ТОВ "ВОГ КАРД" код 42264086 відповідно до наступних накладних: №7219 від 04.06.2020 року на загальну суму 15000,00 грн. в т.ч. ПДВ на суму 2500,00 гривень у кількості 588,235 літрів; №21309 від 25.06.2020 року на загальну суму 15000,00 грн. в т.ч. ПДВ на суму 2500,00 гривень у кількості 588,235 літрів. Придбане дизельне паливо, відповідно до подорожніх листів службового легкового автомобіля, було списано на використання наступними автомобілями: Volkswagen Touran НОМЕР_1 , Volkswagen Amarok НОМЕР_2 , RANGE ROVER EVOQUE НОМЕР_3 , Fiat Doblo НОМЕР_4 . Слід зазначити, що при аналізі подорожніх листів службових легкових автомобілів, було встановлено наступне:

- у подорожніх листах зазначено дату - один день, а проїхати більше тисячі кілометрів по місту за один день це неможливо та нереально;

- у особливих відмітках подорожніх листів зазначено по місту та по Україні та не зазначено конкретних адрес або ж установ (підприємств), куди було направлено водія, що унеможливлює підтвердити даний пробіг автомобіля;

- у подорожніх листах автомобіля Volkswagen Touran державний номер НОМЕР_1 наявна розбіжність щодо середньої витрати пального - 6,80 л. та 7,95 л.;

- у всіх подорожніх листах не зазначено час прибуття ТЗ на підприємство, час у наряді, підпис лікаря, підпис механіка, підпис бухгалтера та підпис таксувальника.

Враховуючи вище викладене, в ході проведення перевірки неможливо документально підтвердити правомірність списання дизельного палива та його використання у господарській діяльності підприємства. ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" було занижено показник у рядку 4.1 (колонка Б) Декларації на 5000 грн. внаслідок ненарахування всупереч г п. 198.5 ст. 198 Кодексу податкових зобов`язань в результаті безпідставного списання дизельного пального ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" , яке використано в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку, в тому числі по періодах:- червень 2020 року - 5000 гривень" (а.с. 22).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Так, відповідно до підпункту 14.1.27 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України ( далі - ПК України ) витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов`язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Згідно пунктів 44.1, 44.6 статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до приписів п.188.1 ст. 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком:

товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню;

газу, який постачається для потреб населення.

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов`язань.

До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

Приписами п.198.5 ст. 198 ПК України встановлено, що платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України;

б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу);

в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. ( п.198.6. ст. 198 ПК України)

При цьому, відповідно до положень ст. 1, ч. 1, 2 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Матеріалами адміністративної справи підтверджується, що у користуванні Товариства у період, що перевірявся, перебували наступні транспортні засоби: Volkswagen Touran,Volkswagen Amarok, RANGE ROVER EVOQUE, а у власності - Fiat Doblo.

Факт оплати Товариством за придбане у ТОВ "ВОГ КАРД " дизельне пальне підтверджується платіжними дорученнями №7454 від 25.06.2020 та №7290 від 04.06.2020 (а.с. 81, 82).

У Акті від 04.09.2020 вказано, що перевіркою встановлено відображення в бухгалтерському обліку списання дизельного пального без документів, що підтверджують таке використання на загальну суму 30000 грн, в т.ч. ПДВ на суму 5000,00 грн (а.с. 24).

З матеріалів справи вбачається, що постачальником (продавцем) товариством з обмеженою відповідальністю "ВОГ КАРД" було сформовано:

- податкову накладну №7219 від 04.06.2020, отримувач (покупець) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА", товар - паливо дизельне MUSTANG 588,235л, ціна без ПДВ 21,25 грн, код ставки 20, обсяг постачання без ПДВ 12500 грн, сума ПДВ 2500,00 грн (а.с. 79). Податкова накладна №7219 від 04.06.2020 зареєстрована в ЄРПН;

- податкову накладну №21309 від 25.06.2020, отримувач (покупець) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА", товар - паливо дизельне MUSTANG 588,235л, ціна без ПДВ 21,25 грн, код ставки 20, обсяг постачання без ПДВ 12500, сума ПДВ 2500,00 грн (а.с. 80). Податкова накладна №21309 від 25.06.2020 зареєстрована в ЄРПН.

Як зазначив у судовому засіданні представник позивача, придбане дизельне паливо, відповідно до подорожніх листів службового легкового автомобіля, було списано на використання наступними автомобілями: Volkswagen Touran НОМЕР_1 , Volkswagen Amarok НОМЕР_2 , RANGE ROVER EVOQUE НОМЕР_3 , Fiat Doblo НОМЕР_4 .

Представник позивача у судовому засіданні зазначив, що придбане пальне використовувалось Товариством для транспортних засобів, що здійснювали підвезення працівників на роботу у період карантину, встановленому з метою запобігання коронавірусної інфекції.

Згідно інформації, що міститься у Акті від 04.09.2020, середня чисельність працівників у червні 2020 року становила 393 особи (а.с. 22).

До матеріалів адміністративної справи та під час позапланової перевірки, позивачем додано копії:

- наказу №29 від 19 березня 2020 "Про запровадження додаткових заходів через загрозу коронавірусу" у п. 6 якого вказано: "забезпечити підвезення працівників з віддалених районів міста Житомира, де не передбачений рух автобусів, які обслуговують ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА", автотранспортними засобами, які перебувають у користуванні підприємства" (а.с. 58);

- розпорядження від 29.05.2020 у якому вказано: "на виконання вимог Наказу №29 від 19 березня 2020р. щодо підвезення працівників, які проживають у відділених районах міста, закріпити за наступними автомобілями щоденні обов`язкові маршрути на червень 2020р. (зранку та ввечері)" (а.с.55);

- наказу №91 від 03 серпня 2017 року "Про норми витрат пального" щодо автомобіля Volkswagen Touran в якому вказано, що гранично допустимі (максимальні ) норми списання пального на автомобіль Volkswagen Touran становить 7,95л/100 км - літня норма витрат пального (а.с. 57). Отже, висновок податкового органу про наявність розбіжність щодо середньої витрати пального - 6,80 л. та 7,95 л. є помилковою. У акті перевірки норми середньої витрати пального вказані меншими ніж ті, які визначені у вказаному наказі, а інформація у подорожніх листах дорівнює максимальним нормам для списання, що встановлені для даного автомобіля розпорядчим документом позивача;

- подорожніх листів за червень 2020 року (а.с. 59-78).

Судом оглянуто надані позивачем до суду копії подорожніх листів службового легкового автомобіля та встановлено наявність наступних реквізитів: номер, дата, автомобіль, водій, у чиє розпорядження, час вибуття, об`єм виданого пального, залишок пального при виїзді, залишок пального при виїзді, показники спідометра при виїзді з гаражу, показник спідометра при поверненні в гараж, номер посвідчення водія, підпис диспетчера, підпис водія при отриманні та при здані автомобіля, витрати пального: за нормою, фактично; загальний пробіг, підпис особи, що користувалась автомобілем (а.с.59-78).

У Акті від 04.09.2020 вказано, що у подорожніх листах зазначено дату - один день, а проїхати більше тисячі кілометрів по місту за один день це неможливо та нереально; у особливих відмітках подорожніх листів зазначено по місту та по Україні та не зазначено конкретних адрес або ж установ (підприємств), куди було направлено водія, що унеможливлює підтвердити даний пробіг автомобіля; у всіх подорожніх листах не зазначено час прибуття ТЗ на підприємство, час у наряді, підпис лікаря, підпис механіка, підпис бухгалтера та підпис таксувальника.

Суд відмічає, що висновки податкового органу про те, що "проїхати більше тисячі кілометрів по місту за один день це неможливо та нереально" є припущеннями відповідача, які не підтверджено жодним належним доказом.

Статтею 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні визначено, що неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Враховуючи викладене, суд вважає, що інформація, що міститься у подорожніх листах службових легкових автомобілів є достатньою для визнання реальності господарської операції, що у них відображена.

Належними доказами, копії яких містяться в матеріалах адміністративної справи, підтверджується та відповідачем не спростовано використання Товариством у червні 2020 року пального, виданого для транспортних засобів які здійснювали підвіз працівників на роботу, тобто у господарській діяльності підприємства, на загальну суму 30000 грн (в т.ч. ПДВ 5000 грн), а тому є правомірним відображення в бухгалтерському обліку товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" списання дизельного пального на вказану суму та ненарахування податкових зобов`язань з ПДВ на зазначену вище суму.

Отже є помилковим висновок відповідача про заниження позивачем податкових зобов`язань з ПДВ на загальну суму 5000 грн, а

Приписами п. 201.1 ст. 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Враховуючи викладене, суд вважає, що у Товариства не виникло обов`язку складати та реєструвати в ЄРПН податкових накладних за вказаними вище операціями.

Щодо завищення податкового кредиту за червень 2020 року.

У Акті від 04.09.2020 вказано:

- товариством з обмеженою відповідальністю "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" не доведено саме факту отримання послуг по прибиранню приміщень від ТОВ "Знак чистоти" за червень 2020 року в зальній сумі 50330,00 грн, наданий до перевірки акт виконаних робіт не може бути взятий до уваги в якості підтвердження понесених витрат по причині того, що сама господарська операція не відбулась. Відповідно Товариство не має права на податковий кредит по вказаній операції в сумі 8388 грн.

- Товариством надано для перевірки товарно-транспортні накладні, частина з яких не оформлена належним чином. До складу податкового кредиту червня 2020 року віднесено суму ПДВ в розмірі 21807,09 грн по контрагентам:

ТОВ "Інком Лінкс" на суму ПДВ 11883,89 грн (придбано оливу гідравлічну для змащування механізмів обладнання харчової промисловості);

ТОВ "КАМОЦЦІ" на суму ПДВ 9923,20 грн (придбано запчастини до автомобілів).

Щодо отримання послуг по прибиранню приміщень від ТОВ "Знак чистоти" за червень 2020 року в зальній сумі 50330,00 грн.

Встановлено, що між товариством з обмеженою відповідальністю "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Знак чистоти" (виконавець) укладено Договір №ГФУ - 07/2016 від 27 липня 2016 року (а.с. 88-91). Предметом договору є надання послуг з щоденного прибирання приміщень ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" згідно Додатку №1, а Замовник зобов`язується забезпечити Виконавцю доступ до Об`єкту прибирання, своєчасно прийняти надані Послуги та оплатити їх.

Згідно п. 2.2.1. Виконавець має право залучати третіх осіб для виконання зобов`язань за даним договором, залишаючись відповідальним перед замовником за якість наданих послуг.

Відповідно до п. 3.5 Договору, розрахунки за надані послуги з прибирання здійснюються шляхом зарахування коштів на розрахунковий рахунок виконавця на підставі виставленого рахунку фактури протягом 5 банківських днів з дати складання та підписання сторонами відповідного Акту приймання-передачі наданих послуг.

У відзиві на позовну заяву представник відповідача вказує, що відповідно до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і утриманого з них податку поданого ТОВ Знак чистоти встановлено, що фактично послуги прибирання приміщень для ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" у червні 2020 року здійснювали лише два працівника ТОВ Знак чистоти , а саме: ОСОБА_1 та ОСОБА_2 . Однак, відповідно до Додатку №1 від 25 вересня 2019 року до Договору №ГФУ- 07/2016 від 27.07.2016р. встановлено, що лише площа прибирання приміщень ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" , які підлягають щоденному прибиранню становить 2942 м2 та площа прибирання приміщень ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" , які підлягають прибиранню двічі на день становить 216 м2. Також щоденному прибиранню підлягає Благоустрій прилеглої території ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" загальною площею 1480 м2. Даний факт свідчить про те, що два працівники ТОВ Знак чистоти фізично не мали змоги здійснювати щоденне прибирання приміщень та прилеглої території ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" Однак при проведенні аналізу отриманих та зареєстрованих ТОВ Знак чистоти податкових накладних в ЄРПН встановлено, що ТОВ Знак чистоти у червні 2020 року не відбувалося придбання послуг з прибирання приміщень у сторонніх організацій, а здійснювалося лише придбання засобів для прибирання (побутова хімія та інше). Враховуючи вище викладене, неможливо підтвердити факт придбання послуг по прибиранню приміщень ТОВ "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" , які були надані ТОВ Знак чистоти".

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Пунктом 198.1 статті 198 ПК України передбачено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Положеннями пункту 198.6 статті 198 ПК України передбачено, що Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Отже, податковий кредит для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість має бути фактично здійснений і підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображатимуть реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Суд зазначає, що з метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування податкового кредиту з податку на додану вартість обов`язковому з`ясуванню підлягають обставини щодо руху активів у процесі здійснення господарської операції; установлення спеціальної податкової правосуб`єктності учасників господарської операції; установлення зв`язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку.

При цьому дослідженню підлягають усі первинні документи, які належить складати залежно від певного виду господарської операції: договори, акти виконаних робіт, документи про перевезення, зберігання товарів тощо. В обов`язковому порядку необхідно досліджувати наявність господарської мети при вчиненні відповідних дій платника податку.

Разом з тим, сама по собі наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце. Водночас, наявність формально складених, але недостовірних первинних документів, відповідність яких фактичним обставинам спростована належними доказами, не є безумовним підтвердженням реальності господарської операції.

В матеріалах адміністративної справи міститься лист №012 від 16.08.2020 ТОВ "Знак чистоти" в якому вказано, що на об`єкті позивача послуги по прибиранню здійснювало чотири працівники: ОСОБА_1 з 04.08.2016; ОСОБА_2 з 04.08.2016; ОСОБА_3 ( НОМЕР_5 ) з 01.09.2020 року; ОСОБА_4 з 04.08.2016 по 20.02.2020, з 01.09.2020 (а.с. 83).

Згідно Акту наданих послуг №39 від 30 червня 2020 року, загальна вартість робіт послуг "Прибирання приміщення" склала з ПДВ 50330,00 грн, у т.ч. ПДВ 8388,33 грн (а.с. 87). Акт надання послуг містить всі необхідні реквізити, що не заперечується відповідачем.

Платіжним дорученням №7524 від 02 липня 2020 року підтверджується сплата товариством з обмеженою відповідальністю "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" коштів ТОВ "Знак чистоти" в сумі 50330,00 грн за послуги згідно рахунку №35 від 22.05.2020 та №39 від 22.06.2020 (а.с. 84).

Платіжним дорученням №7864 від 04.08.2020 підтверджується сплата товариством з обмеженою відповідальністю "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" коштів в сумі 25165,00 грн ТОВ "Знак чистоти" за послуги згідно рахунку №39 від 22.06.2020 (а.с. 85).

Суд відмічає, що доводи відповідача про те, що згідно податкової звітності у контрагента позивача відсутні трудові ресурси не можуть слугувати підставою для визнання неправильним відображення сум ПДВ в обліку позивача, у зв`язку з тим, що контрагент позивача згідно умов договору мав право на залучення третіх осіб до виконання зобов`язань за Договором №ГФУ 07/2016 від 27.07.2016

Разом з тим, невідображення у зареєстрованих ТОВ Знак чистоти податкових накладних в ЄРПН придбання послуг з прибирання приміщень у сторонніх організацій не може слугувати підставою вважати фіктивною господарську операцію між позивачем та ТОВ Знак чистоти .

Окрім того, суд зазначає, що податкова інформація, результати аналізу баз даних податкового органу, не має преюдиціального значення при розгляді справи судом та не є документом, що достовірно та безсумнівно підтверджують обставини фактичної дійсності.

На виконання договірних відносин контрагентом позивача складено податкову накладну №4 від 30.06.2020 (а.с. 86).

Отже, господарська операція - виконання послуг по прибиранню приміщень підтверджується первинними документами, а тому є реальною, а висновок відповідача про завищення Товариством податкового кредиту за червень 2020 року в сумі 8388 грн, - безпідставним.

Щодо висновків Акту перевірки про те, що Товариством надано для перевірки товарно-транспортні накладні, частина з яких не оформлена належним чином. До складу податкового кредиту червня 2020 року віднесено суму ПДВ в розмірі 21807,09 грн по контрагентам:

ТОВ "Інком Лінкс" на суму ПДВ 11883,89 грн (придбано оливу гідравлічну для змащування механізмів обладнання харчової промисловості);

ТОВ "КАМОЦЦІ" на суму ПДВ 9923,20 грн (придбано запчастини до автомобілів).

Сторонами визнається, що між позивачем (покупець) та ТОВ "КАМОЦЦІ" (постачальник) було укладено рамочний договір поставки від 04.01.2016, предметом якого є поставка та передача у власність покупця запчастини до автомобіля.

Встановлено, що товариством з обмеженою відповідальністю "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" у Товариства з обмеженою відповідальністю "КАМОЦЦІ" було придбано: пневмоциліндр, підвіска, вилка на шток, мініциліндр, пневморозподільник, датчик герконовий, регулятор тиску, манометр, пневмодросель.

Відповідачем не заперечується, що вказані вище товари є запасними частинами для автомобілів.

Наявність у власності Товариства транспортних засобів сторонами визнається.

Придбані запчастини до автомобілів було отримано згідно видаткових накладних: №932464005 від 05.06.2020, №932464007 від 05.06.2020, №932464006 від 05.06.2020 та оплачено згідно рахунків-фактури: №3102099 від 01.06.2020, №3105902 від 04.06.2020, №3119072 від 18.06.2020, №3121724 від 22.06.2020, №3123816 від 24.06.2020, що підтверджується платіжними дорученнями: №7510 від 02.07.2020, №7602 від 07.07.2020, №7622 від 09.07.2020, №7652 від 14.07.2020, №7764 від 23.07.2020.

Окрім того, Товариством з обмеженою відповідальністю "КАМОЦЦІ" було складено податкові накладні: №269 від 23.06.2020, №2407 від 19.06.2020, №1758 від 16.06.2020, №1223 від 11.06.2020, №1013 від 05.06.2020, №1012 від 05.06.2020, №1757 від 16.06.2020, №1011 від 05.06.2020. Вказані накладні зареєстровано в ЄРПН.

Суд відмічає, що відповідачем не ставиться під сумнів складання вказаних вище первинних документів та відсутні зауваження щодо їх оформлення.

Окрім того, між позивачем (покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Інком Лінкс" було укладено рамочний договір поставки, предметом якого є поставка та передача у власність покупця оливи гідравлічної для змащування механізмів обладнання харчової промисловості.

З матеріалів справи вбачається, що постачальником було сформовано рахунки на оплату Оливи гідравлічної для змащування механізмів обладнання харчової промисловості МОL Food Hyd, а саме: №910 від 02.06.2020, №1016 від 17.06.2020.

Оплата за придбаний товар здійснена Товариством згідно платіжних доручень №7436 від 23.06.2020 та №7493 від 02.07.2020.

В матеріалах адміністративної справи містяться копії видаткових накладних №981від 17.06.2020, №871 від 02.06.2020 (а.с. 140, 142).

Окрім того, Товариством з обмеженою відповідальністю "Інком Лінкс" були виписані податкові накладні №122 від 17.06.2020 та №17 від 02.06.2020, які зареєстровано в ЄРПН.

Суд відмічає, що відповідачем не ставиться під сумнів складання вказаних вище первинних документів та відсутні зауваження щодо їх оформлення.

Однак, у Акті від 04.09.2020 відповідач дійшов висновку про завищення сум податкового кредиту та суму від`ємного значення за червень 2020 року в сумі 21807,09 грн ПДВ по контрагентах: ТОВ "Інком Лінкс на суму ПДВ 11883,89 грн та ТОВ "КАМОЦЦІ". Єдиною підставою для такого висновку слугувало те, що товарно - транспортні накладні оформлені не належним чином: відсутні відомості про марку та держномер автомобіля, назва автопідприємства, прізвище, ім`я та по батькові водія, вид перевезень, відсутні підписи про отримання вантажу водієм.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Частиною 1.ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Згідно приписів ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію; господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Відповідно до норм Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту України 14.10.97 №363, товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами.

Отже, товарно-транспортні накладні не є документами первинного бухгалтерського обліку, на підставі яких проводиться оприбуткування поставленого товару та не є єдиним та безумовним документом, що підтверджує факт придбання або продажу товарно-матеріальних цінностей.

Відповідно до статті 545 ЦК України підтвердження факту та належності виконання зобов`язання є письмове підтвердження одержання такого виконання кредитором.

В даному випадку первинними документами, що підтверджують фактичність господарських операцій між позивачем та контрагентами є видаткові та податкові накладні.

З огляду на викладене, та з урахуванням того, що товарно-транспортні накладні не є документами первинного бухгалтерського обліку та суворої звітності, на підставі яких проводиться оприбуткування поставленого товару та не являються єдиними та безумовними документами, що підтверджують факт придбання або продажу товарно-матеріальних цінностей, сама по собі наявність або відсутність товарно-транспортних накладних, а так само недоліки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається фактичний рух активів або зміни у зобов`язаннях платника податків.

На підставі викладеного суд вважає, що надані позивачем первинні документи у повній мірі розкривають зміст господарських операцій, а тому посилання податкового органу на те, що подані платником документи не дозволяють встановити реальність виконання розглядуваних операцій та факт їх використання у господарській діяльності товариства, є помилковими та спростовані наданими до матеріалів справи письмовими доказами.

Натомість, відповідачем не надано доказів та не наведено жодних обставин, які б свідчили про невідповідність господарських операцій цілям та завданням статутної діяльності позивача, незвичності цих операцій для цих осіб, збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б окремо або в сукупності могли б свідчити про не пов`язаність операцій з господарською діяльністю позивача, про не вчинення операцій, про відсутність факту надання послуг.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позивачем під час судового розгляду було доведено належними та допустимими доказами факт реальності укладених із контрагентами господарських операцій, та як наслідок, правомірність формування суми податкового кредиту з податку на додану вартість, відповідно до первинних бухгалтерських документів та по податковим накладним, які виписані на виконання умов викладених вище договірних відносин.

Законом передбачено чіткий перелік підстав, які дають право на податковий кредит. Під час судового розгляду справи встановлено, що вказані підстави дотримані позивачем в повному обсязі.

Таким чином, висновки Акту перевірки від 04.09.2020 №161/06-30-04-02/20428705 по взаємовідносинам із ТОВ "КАМОЦЦІ" та ТОВ "Інком Лінкс" не знайшли свого підтвердження в ході судового розгляду. Інших порушень правил формування податкового кредиту відповідачем не наведено, а судом не встановлено.

З огляду на викладене суд дійшов висновку що висновки акту не відповідають дійсним обставинам справи та не ґрунтуються на вимогах закону, а оскаржувані податкові повідомлення - рішення були винесено відповідачем без урахування всіх обставин, які мали значення для його прийняття, тобто необґрунтовано, а тому є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо судових витрат.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду з адміністративним позовом позивачем сплачений судовий збір у розмірі 4204,00 грн

У зв`язку із задоволенням позовних вимог суд дійшов висновку, що судові витрати, понесені позивачем, належать відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача у повному розмірі.

Керуючись статтями 9, 72-77, 90, 242-246, 255, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" (вул. Промислова, 1/154, а/с 55, м.Житомир,10025, код ЄДРПОУ 20428705) до Головного управління ДПС у Житомирській області (вул. Юрка Тютюнника, 7, м.Житомир, 10003, код ЄДРПОУ 43142501), - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 25 вересня 2020 року №0002220402.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 25 вересня 2020 року №0002230402.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Житомирській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАЙФ ФЛЕКСІБЛС УКРАЇНА" документально підтверджені судові витрати у сумі 4204 ( чотири тисячі двісті чотири ) гривні 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Лавренчук

Дата ухвалення рішення 23.04.2021
Зареєстровано 27.04.2021
Оприлюднено 27.04.2021

Судовий реєстр по справі 240/21659/20

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 30.09.2021 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Постанова від 11.08.2021 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Постанова від 11.08.2021 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 09.08.2021 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 15.07.2021 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 06.07.2021 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 22.06.2021 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 23.04.2021 Житомирський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 23.02.2021 Житомирський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 04.01.2021 Житомирський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 18.12.2020 Житомирський окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Відстежувати судові рішення та засідання

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону