ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 травня 2010 року 17:20 № 2а-4171/10/2670
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі су дді Савченко А.І., при секретар і Красновій І.А., розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інсп екції у Оболонському районі міста Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Багет-Круас ан»
третя особа Оболонська районна у міст і Києві державна адміністрац ія
про припинення (скасування) юр идичної особи,
за участю представників с торін:
позивача - Миськів Н.В.
відповідача - не з' явився
третьої особи - не з' явилис ь
На підставі частини третьо ї статті 160 Кодексу адміністра тивного судочинства України в судовому засіданні 17 травня 2010 року проголошено вступну т а резолютивну частини постан ови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Державна податкова ін спекція у Оболонському район і міста Києва (далі по тексту - позивач, ДПІ у Оболонському р айоні м. Києва) звернулась до О кружного адміністративного суду міста Києва з адміністр ативним позовом до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Багет-Круасан»(далі по те ксту - відповідач, ТОВ «Баге т-Крусан»), за участю третьої о соби, яка не заявляє самостій них вимог на предмет спору на стороні позивача - Оболонсь кої районної у місті Києві де ржавної адміністрації (далі по тексту - третя особа), в яко му просить припинити юридичн у особу Товариство з обмежен ою відповідальністю «Багет-К руасан»(код ЄДРПОУ 33635006).
В якості підстави для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов' язано з банкрутс твом юридичної особи, позива ч зазначив відсутність відпо відача за вказаною у Єдиному державному реєстрі юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців адресою та внесення п ро це відповідного запису.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 22 березня 2010 року відкрито провадження в адміністратив ній справі та призначено спр аву до судового розгляду на 9 к вітня 2010 року.
У судове засідання, признач ене на 9 квітня 2010 року, з' явив ся представник позивача. Від повідач або його уповноважен і представники в судове засі дання не з' явились. Відпові дач був належним чином повід омлений про дату, час та місце судового розгляду.
Враховуючи приписи пункту 3 частини 1 статті 128 Кодексу ад міністративного судочинств а України суд відклав розгля д даної справи на 17 травня 2010 ро ку.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав.
Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином. У зв ' язку з нез' явленням предс тавників відповідача та нена данням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, ухвала про призначення розг ляду справи та повістки напр авлялися відповідачу за адре сою, внесеною відповідачем д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців. Відповідно до змісту частини другої ста тті 17, частини першої статті 18 З акону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ” та з урахуванням положень ч астини восьмої статті 35 Кодек су адміністративного судочи нства України така адреса вв ажається достовірною, а пові стка, направлена за нею, вруче ною юридичній особі.
Від третьої особи надійшло клопотання про розгляд спра ви без участі її представник а.
Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Багет-Круас ан»зареєстроване Оболонськ ою районною у місті Києві дер жавною адміністрацією в якос ті суб' єкта підприємницько ї діяльності - юридичної особ и 26 липня 2005 року (код ЄДРПОУ 33635006). На податковому обліку у ДПІ у Оболонському районі м. Києва відповідач перебуває з 28 липн я 2005 року.
Судом встановлено, що відпо відно до наданого позивачем витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців стан ом на 4 березня 2010 року до Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.
Відповідно до змісту части ни першої статті 33 Закону Укра їни “Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-п ідприємців” юридична особа п рипиняється за судовим рішен ням, підставою для прийняття якого згідно з частиною друг ою статті 38 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них та фізичних осіб-підприє мців”, зокрема, є наявність в Є диному державному реєстрі юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.
З системного аналізу пункт у 17 частини 1 статті 11 та статті 2 Закону України “Про державн у податкову службу в Україні ” вбачається, що до компетенц ії органів державної податко вої служби віднесено контрол ь за додержанням податкового законодавства.
Водночас, відповідно до час тини 2 статті 7 Закону України “Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців” державний на гляд за дотриманням законода вства у сфері державної реєс трації юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців зді йснює спеціально уповноваже ний орган з питань державної реєстрації, яким відповідно до наказу Державного коміте ту України з питань регулято рної політики та підприємниц тва від 08 червня 2005 року № 50 на сь огодні є Державний комітет У країни з питань регуляторної політики та підприємництва.
Згідно з частиною 2 статті 19 К онституції України органи де ржавної влади, їх посадові ос оби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах та у спосі б, що передбачені Конституці єю та Законами України.
Таким чином, на думку Окружн ого адміністративного суду м іста Києва, оскільки до компе тенції органів державної под аткової служби не віднесено контроль за дотриманням зако нодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, в тому числі контроль за досто вірністю даних, які містятьс я в Єдиному державному реєст рі юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців, зверненн я до суду з вимогою скасуванн я державної реєстрації юриди чної особи на підставі її від сутності за вказаним у Єдино му державному реєстрі юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців місцезнаходженням виходить за межі повноважен ь органів державної податков ої служби.
Поряд з цим, судом встановле но, що згідно довідки ДПІ у Обо лонському районі м. Києва від 13 березня 2010 року № 1802/9/29-105 остання податкова звітність відпові дачем не подавалась більше 3-х років. Станом на 13 березня 2010 ро ку відповідач не має заборго ваності зі сплати податків т а зборів (обов' язкових плат ежів).
Згідно зі статтею 9 Закону У країни “Про систему оподатку вання” платники податків і з борів (обов' язкових платежі в) зобов' язані: 1) вести бухга лтерський облік, складати зв ітність про фінансово-господ арську діяльність і забезпеч увати її зберігання у термін и, встановлені законами; 2) под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов' язані з обч исленням і сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів); 3) сплачувати належні су ми податків і зборів (обов' я зкових платежів) у встановле ні законами терміни; 4) допуска ти посадових осіб державних податкових органів до обстеж ення приміщень, що використо вуються для одержання доході в чи пов' язані з утриманням об' єктів оподаткування, а т акож для перевірок з питань о бчислення і сплати податків і зборів (обов' язкових плат ежів).
Право на звернення суб' єк тів владних повноважень, і зо крема, органів державної под аткової служби України, із по зовами про припинення суб' є кта господарювання в зв' язк у з неподанням таким суб' єк том протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності згідно з законодавством, вип ливає із положень Закону Укр аїни “Про державну реєстраці ю юридичних і фізичних осіб-п ідприємців”, а також Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні”.
Згідно з пунктом 3 частини п ершої статті 10 Закону України “Про державну податкову слу жбу в Україні” до функцій орг анів державної податкової сл ужби належить контроль за св оєчасністю подання платника ми податків податкових звіті в, декларацій, розрахунків та інших документів, пов' язан их з обчисленням податків, ін ших платежів.
Згідно пункту 17 частини пер шої статті 11 Закону України “П ро державну податкову службу в Україні” органи державної податкової служби мають пра во звертатися у передбачених законом випадках до суду з за явою (позовною заявою) про ска сування державної реєстраці ї суб' єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до частини перш ої статті 238 Господарського ко дексу України за порушення в становлених законодавчими а ктами правил здійснення госп одарської діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваже ними органами державної влад и або органами місцевого сам оврядування адміністративн о-господарські санкції, тобт о заходи організаційно-право вого або майнового характеру , спрямовані на припинення пр авопорушення суб' єкта госп одарювання та ліквідацію йог о наслідків.
Згідно зі статтею 247 Господа рського кодексу України у ра зі здійснення суб' єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб' єкта та його ліквідації. Скасуван ня державної реєстрації суб' єкта господарювання провади ться за рішенням суду.
Вказані норми кореспондує ться із нормами Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”, якими ви значені підстави для постано влення судового рішення про припинення юридичної особи а бо припинення підприємницьк ої діяльності фізичної особи -підприємця внаслідок непода ння податкової звітності.
Відповідно до частини перш ої статті 33 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них та фізичних осіб-підприє мців” юридична особа припиня ється, в тому числі, за судовим рішенням.
У відповідності до частини другої статті 38 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних та фізичних осіб-пі дприємців” підставами для по становлення судового рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банк рутством юридичної особи, зо крема, є неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону.
Датою вчинення правопоруш ення, за яке може бути застосо вано адміністративно-господ арську санкцію у вигляді ска сування державної реєстраці ї, слід вважати наступний ден ь після спливу річного термі ну з моменту неподання відпо відних податкових деклараці й та іншої фінансової звітно сті.
З урахуванням встановлени х обставин, суд для повного за хисту інтересів держави шлях ом припинення правопорушенн я суб' єкта господарювання т а ліквідацію його наслідків вважає за можливе застосуват и встановлений статтею 11 Коде ксу адміністративного судоч инства України принцип диспо зитивності та вийти за межі п озовних вимог ДПІ у Оболонсь кому районі м. Києва в частині визначення підстав зверненн я до суду.
Відповідно до частин першо ї та шостої статті 59 Господарс ького кодексу України припин ення діяльності суб' єкта го сподарювання здійснюється ш ляхом його ліквідації за ріш енням суду з підстав скасува ння державної реєстрації так ого суб' єкта господарюванн я.
Отже, як вбачається з наведе них положень законодавства, у Господарському кодексі Укр аїни вживаються терміни “ска сування державної реєстраці ї суб' єкта господарювання” та “припинення діяльності с уб' єкта господарювання”. Во дночас, стаття 104 Цивільного к одексу України вживає термін “припинення юридичної особи ”. Термін “припинення юридич ної особи” вживається також у Законі України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців”.
Частина друга статті 33 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців”, ча стина друга статті 104, частина п' ята статті 111 Цивільного к одексу України та частина сь ома статті 59 Господарського к одексу України пов' язують м омент припинення юридичної о соби (суб' єкта господарюван ня) з однією подією: внесенням до державного реєстру запис у про припинення такої особи (суб' єкта господарювання).
Виходячи із приписів части ни четвертої статті 91 Цивільн ого кодексу України цивільн а правоздатність юридичної о соби припиняється з дня внес ення до єдиного державного р еєстру запису про припинення такої особи, тобто саме з моме нту втрати юридичною особою цивільної правоздатності юр идична особа є такою, що припи нилася.
Відповідно до пункту 4 части ни першої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України компетенція адмініс тративних судів поширюється на спори за зверненням суб' єкта владних повноважень у в ипадках, встановлених законо м.
На думку Окружного адмініс тративного суду міста Києва, вищевикладене дає підстави для висновку про те, що зверне ння органу державної податко вої служби у випадках передб ачених чинним законодавство м з позовними вимогами, що спр ямовані на втрату юридичною особою цивільної правоздатн ості, в тому числі з вимогами п ро припинення юридичної особ и або про скасування державн ої реєстрації суб' єкта підп риємницької діяльності, відп овідають повноваженням орга ну державної податкової служ би, а відповідно і компетенці ї адміністративних судів.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Враховуючи, що відповідаче м більше року не подаються ор ганам державної податкової с лужби податкові декларації т а документи фінансової звітн ості відповідно до закону, а т акож право органів державної податкової служби звертатис ь до суду з заявою (позовною за явою) про припинення (скасува ння) юридичної особи, суд вваж ає позовні вимоги обґрунтова ними та такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов Державної пода ткової інспекції у Оболонськ ому районі міста Києва задов ольнити.
2. Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою від повідальністю «Багет-Круаса н»(код ЄДРПОУ 33635006) та скасуват и її державну реєстрацію.
3. Зобов' язати державного р еєстратора Оболонської райо нної у місті Києві державної адміністрації не пізніше на ступного робочого дня з дати надходження судового рішенн я щодо припинення юридичної особи - Товариства з обмежен ою відповідальністю «Багет-К руасан»(код ЄДРПОУ 33635006) внести до Єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців запис щод о цього судового рішення та з дійснити заходи з припинення юридичної особи у встановле ному порядку.
Постанова набирає зако нної сили відповідно до стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів з дня її складання в повному о бсязі за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України, шляхом подання чере з суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної с карги. Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.
Суддя А.І. Савченко
Постанову складе но в повному обсязі та підпис ано 20 травня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2010 |
Оприлюднено | 19.07.2010 |
Номер документу | 9650414 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Савченко А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні