Постанова
від 27.04.2010 по справі 2а-3897/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

 

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 квітня 2010 року           16:21           № 2а-3897/10/2670

  Окружний адміністративний суд м. Києва у складі головуючого судді Каракашьяна С.К.

при секретарі судового засідання Попові В.С., розглянувши у відкритому засіданні адміністративну справу

За позовом

Державної податкової інспекції у Маньківському районі Черкаської області

 

до

Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна фірма «Новотехбуд»

 

про

стягнення заборгованості в сумі 6 249,99 грн.

 

 

За участю представників сторін

позивача:  не з’явились

відповідач:  не з’явились

 На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 27.04.2010 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

  ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулася Державна податкова інспекція у Маньківському районі Черкаської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна фірма «Новотехбуд» про стягнення заборгованості у розмірі 6 249,99 грн.

Позивач в обґрунтування заявлених вимог зазначає, що ТОВ «Будівельна фірма «Новотехбуд»є платником податків і зборів, передбачених Законом України «Про систему оподаткування»і на даний час відповідач має заборгованість по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності в сумі 6 249,99 грн.

Від позивача 19.04.2010р. через канцелярію суду надійшло клопотання про розгляд справи за їхньої відсутності у зв’язку з неможливістю направити представника в судове засідання; також позивач зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не прибув, представника не направив, заперечення на позов не надав, оскільки кореспонденція, яка скеровувалась судом на адресу відповідача, що  зазначена в Єдиному державному реєстрі - 01004,м.Київ, вул. Рогнідинська, 3, була повернута поштових відділенням з відміткою «за зазначеною адресою не проживає»(докази наявні в матеріалах справи), тому справа, відповідно до ст. 128 КАС України, вирішується на підставі наявних в ній доказів.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна фірма «Новотехбуд»(далі - ТОВ «Будівельна фірма «Новотехбуд») зареєстровано Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією 11.04.2003р.

Відповідач на облік як платник податків взятий в ДПІ у Печерському районі з 21.04.2003р., що підтверджується довідкою.

11.06.2008р. ТОВ «Будівельна фірма «Новотехбуд»звернулась до ДПІ у Маньківському районі із заявою «форми № 1 -ОПП»про взяття на облік як платника окремих податків та зборів.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна фірма «Новотехбуд»є платником податків і зборів, передбачених Законом України "Про систему оподаткування" і на даний час є боржником перед бюджетом.

Згідно ст.2 Закону України "Про плату за землю" № 2535-XII від 03.07.1992 року (далі Закон № 2535 - XII), використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Об’єктом плати за землю є ділянка, яка перебуває у власності або користуванні, в тому числі на умовах оренди. Суб’єктом плати за землю (платником) є власник землі і землекористувач, у тому числі орендар (ст.. 5 Закону № 2535-ХІІ).

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності є договір оренди такої земельної ділянки.

Платники орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності самостійно обчислюють суму орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Відповідно до ст.2 Закону України  «Про державну податкову службу в Україні»№509-ХІІ від 04.12.1990 р. із змінами та доповненнями, завданням органів державної податкової служби є: здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів ( обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством ( далі -податків, інших платежів).

Згідно ст. 27 Закону України «Про плату за землю»№ 378/96-ВР від 19.09.1996р., контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку здійснюється державними податковими інспекціями.

Відповідно до ч. З ст. 14, ст. 17 цього ж Закону, нарахування земельного  податку  громадянам  проводиться  державними  податковими інспекціями, які видають платникові податків до 15 липня поточного року платіжне повідомлення про сплату податку. Земельний податок сплачується рівними частками власниками землі землекористувачами - виробниками товарної сільськогосподарської і рибної продукції та громадянами до 15 серпня і 15 листопада, а всіма іншими платниками щоквартально до 15 числа наступного за звітним кварталом місяця.

Регулювання земельних відносин в Україні здійснюється на підставі Земельного Кодексу України (далі Кодекс), а справляння плати за землю здійснюється відповідно до Закону України "Про плату за землю" № 378/96 ВР від 19.09.1996р., яким установлено, що об'єктом плати за землю є ділянка, яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди. Суб'єктом плати за землю (платником) є власник землі і землекористувач, у тому числі орендар.

Моментом (датою) початку нарахування плати за землю, відповідно до ч. І ст. 15 Закону України  («Про плату за землю» №  378/96-ВР із змінами та доповненнями) є день виникнення права власності або права користування земельною ділянкою: " Власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою". Відсутність належного оформлення документів на землекористування не може бути підставою для звільнення від сплати податку на землю.

Так, 17.12.2007р. між Маньківською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельна фірма «Новотехбуд»(код ЄДРПОУ 32381112), юридична адреса якого: м. Київ, вул. Рогнідинська, буд. 3 було укладено договір оренди земельної ділянки під будівництво багатоповерхового житлового будинку.

До ДПІ у Маньківському районі ТОВ «Будівельна фірма «Новотехбуд»подано податкові декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної форми власності за 2009 роки, на підставі яких в картці особового рахунку ТОВ щомісячно відбувались нарахування орендної плати.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем було самостійно узгоджено податкові зобов’язання зі сплати земельного податку  шляхом подання податкових декларацій №1912 від 29.01.2009р.

Відповідач з 30.11.2009р. не сплачує орендну плату, по договору оренди від 17.12.2007р., у зв’язку з чим накопичується податкових борг.

Відповідно до пункту 5.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.  

Згідно п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно  до п. 4.2 та п. 4.3 ст. 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.

Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 вищезазначеного Закону, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, коли платник податків розпочинає процедуру адміністративного оскарження.

В десятиденний термін, відповідно до абз. 3 п.п.5.3.1 п.5.3, ст.5 Закону, відповідач податкове зобов'язання не сплатив та, згідно п.п.5.2.2 п.5.2 ст.5, не розпочав процедуру апеляційного оскарження.

В судовому порядку податкові повідомлення-рішення відповідач не оскаржував.

Відповідно до п.5.4 ст.5 Закону, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначений цією статтею строк,   визнається сумою податкового боргу.

Згідно ст.16 вищезазначеного Закону, після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. Нарахування пені закінчується у день прийняття банком, обслуговуючим платника податків, платіжного доручення на сплату суми податкового боргу.

Відповідно до п.п. 6.2.1. п.6.2. ст.6 цього ж Закону, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податкові вимоги.

Згідно з п.п. 16.4.1. п.16.4. ст.16 згаданого Закону, за прострочення встановлених строків сплати, в тому числі не утриманого у джерела виплати або утриманого не повністю, стягується пеня у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від суми недоплати.

На вимогу абзацу першого п.п.6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", з моменту виникнення податкового боргу відповідачу було направлено першу податкову вимогу 1/129 від 05.11.08р. та другу податкову вимогу № 2/173 від 30.12.08р., які згідно повідомлень поштового відправлення були вручені відповідачу.

Податкові вимоги оскаржені не були, сума податкового боргу залишилась не сплачена.

В зв’язку з наявністю податкового боргу, 16.10.2008р. податковим органом зареєстровано податкову заставу в Державному реєстрі рухомого майна на активи ТОВ «Будівельна фірма «Новотехбуд»

П.п.2.3.1 п.2.3 ст.2 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", передбачено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу, є виключно податкові органи та державні виконавці у межах їх компетенції.

Відповідно до п.п.3.1.1 п.3.1 ст. З вищезазначеного Закону, активи платника податку можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Таким чином, податковий борг відповідача перед бюджетом становить 6 249,99 грн.

Враховуючи вищенаведене, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог  в повному обсязі.

Враховуючи вищенаведене та керуючись ст.ст. 71, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

  1.          Позов Державної податкової інспекції у Маньківському районі Черкаської області задовольнити.

2.          Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна фірма «Новотехбуд»(м.Київ вул. Рогнідинська,3 ідент. код 32381112) 6249 (шість тисяч двісті сорок дев’ять) гривень 99 коп. податкового боргу з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

  Суддя                                                                                                С.К. Каракашьян

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.04.2010
Оприлюднено21.07.2010
Номер документу9650483
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3897/10/2670

Ухвала від 22.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Постанова від 27.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні