ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 травня 2010 року 14:05 № 2а-16924/09/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О. при секретарі судового засідання Поліщук О.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
Державної податкової інспекції у Подільському районі міста Києва
до
Дочірнього підприємства "Астра"
про
стягнення податкового боргу у розмірі 15 452,47грн.
Державна податкова інспекція у Подільському районі міста Києва звернулася до суду з позовом про стягнення з Дочірнього підприємства "Астра" податкової заборгованості з податку на додану вартість в розмірі 3 303,90 грн., податку на прибуток підприємств в розмірі 2 780,47 грн. та плати за землю в розмірі 9 368,10 грн., на загальну суму 15 452,47 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що на думку позивача, податковий борг перед Державним бюджетом України виник у зв’язку з порушенням відповідачем вимог податкового законодавства податку на додану вартість, податку на прибуток підприємства та плату за землю.
У відповідності до п. 11 ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу України” податкові органи подають позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках, коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідач в жодне судове засідання не з’явився, письмових заперечень чи пояснень суду по суті спору не надав.
За результатами розгляду документів і матеріалів поданих сторонами, пояснень їхніх представників, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив:
Дочірнє підприємство "Астра" зареєстроване Подільською районною у м. Києві державною адміністрацією 18.09.2002 р., код ЄДРПОУ 32209537, є платником податків.
Відповідно до поданих Дочірнім підприємством "Астра" до Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва податкових декларації з податку на додану вартість, податку на прибуток підприємства та податкових розрахунків земельного податку, відповідачем було визначено до сплати наступні суми податкового зобов’язання: податковий розрахунок земельного податку від 29.01.2008 р. на суму 2 552,61 грн.; податковий розрахунок земельного податку від 30.01.2009 р. на суму 6 861,40 грн. на загальну суму 9 414,01 грн., яка була частково сплачена відповідачем в розмірі 45,91 грн., отже залишок заборгованості становить –9 368, 10 грн.; декларація з податку на прибуток підприємства від 20.12.2008 р. на суму 907,00 грн., декларація з податку на прибуток підприємства від 08.02.2009 р. на суму 784,00 грн., декларація з податку на прибуток підприємства від 12.05.2009 р. на суму 953,00 грн., декларація з податку на прибуток підприємства від 06.08.2009 р. на суму 10 129,00 грн. на загальну суму 12 773,00 грн., яка була частково сплачена відповідачем в розмірі 10 199,24 грн., отже залишок заборгованості становить 2 573,76 грн.; декларація з податку на додану вартість від 20.11.2008 р. на суму 194,00 грн., від 22.12.2008 р. на суму 138,00 грн., декларація з податку на додану вартість від 20.01.2009 р. на суму 654,00 грн., декларація з податку на додану вартість від 20.02.2009 р. на суму 58,00 грн., декларація з податку на додану вартість від 20.03.2009 р. на суму 844,00 грн., декларація з податку на додану вартість від 21.04.2009 р. на суму 13,00 грн., декларація з податку на додану вартість від 20.05.2009 р. на суму 278,00 грн., декларація з податку на додану вартість від 22.06.2009 р. на суму 119,00 грн., декларація з податку на додану вартість від 20.07.2009 р. на суму 86,00 грн., декларація з податку на додану вартість від 19.08.2009 р. на суму 675,00 грн., на загальну суму 3059,00 грн., яка була частково сплачена відповідачем в розмірі 48,92 грн., отже залишок заборгованості становить –3010,08 грн. У зв’язку з несплатою узгодженого податкового зобов’язання за податковою декларацією з податку на прибуток підприємства відповідачу було донараховано пеню в розмірі 140,66 грн. Доказів сплати самостійно визначених податкових зобов’язань з податку на додану вартість, податку на прибуток підприємства та земельного податку відповідачем суду не надано.
Крім цього, Державною податковою інспекцією у Подільському районі міста Києва були проведені невиїзні документальні перевірки своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету та податку на прибуток підприємства.
У результаті зазначених перевірок були виявлені порушення норм податкового законодавства з податку на прибуток підприємства та податку на додану вартість, а саме: пп. 5.3.1. п. 5.3. ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” та п. 16.4 ст. 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" чим встановлено порушення граничних термінів сплати самостійно визначених податкових зобов’язань з податку на додану вартість та податку на прибуток підприємства, про що були складені акти від 27.04.2009 р. № 544-15/228 та № 462-15-114.
На підставі актів перевірок, позивачем були винесені податкові повідомлення-рішення форми "Ш" від 27.04.2009 р.: № 004921501/0, яким визначена до сплати сума штрафу з податку на прибуток підприємства в розмірі 66,05 грн. (10 % узгодженої суми податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою); № 0005991502/0, яким визначена до сплати сума штрафу з податку на додану вартість в розмірі 122,67 грн. (10 % узгодженої суми податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою); № 0006001502/0, яким визначена до сплати сума штрафу з податку на додану вартість в розмірі 10,40 грн. (10 % узгодженої суми податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою); № 00059711502/0, яким визначена до сплати сума штрафу з податку на додану вартість в розмірі 160,75 грн. (10 % узгодженої суми податкового зобов’язання, сплаченої з затримкою), на загальну суму 359,87 грн. Такі суми податкового зобов’язання, визначені податковими повідомленнями-рішеннями відповідачем погашені не були.
Закон України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов’язань юридичних осіб або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов’язкових платежів), включаючи збір на обов’язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення (далі - Закон).
Згідно з п.1.2 ст. 1 Закону податкове зобов’язання –зобов’язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Згідно пп.5.3.1 п. 5.3. ст. 5 Закону, платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації. Граничний строк подання податкової декларації визначений пп. 4.1.4 п. 4.1 ст.4 зазначеного Закону України.
У відповідності до п.5.1 ст. 5 Закону податкове зобов’язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов’язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Підпунктом 5.4.1 пункту 5.4 статті 5 зазначеного Закону встановлено, що узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
У разі визначення податкового зобов’язання контролюючим органом за підставами зазначеними у п.п. 4.2.2 п.4.2 ст. 4 Закону, платник податків зобов’язаний погасити нараховану суму податкового зобов’язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Відповідно до п.п. 5.2.1 п.5.2 ст. 5 Закону податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Слід зазначити, що відповідач не використав надане йому п.п. 5.2.2. п. 5.2. ст. 5 зазначеним вище Законом правом адміністративного оскарження рішення податкових органів.
Відповідно до п.п. 17.1.7. п. 17.1. ст. 17 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов’язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов’язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов’язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов’язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми
Відповідно до п.п. 6.2.1 п.6.2 ст. 6 зазначеного Закону, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Перша - надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов’язання та містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов’язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов’язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк (п.п. “а” п.п. 6.2.3 п.6.2 ст. 6 Закону). Друга - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки (п.п. “б” п.п. 6.2.3 п.6.2 ст. 6 Закону). У разі коли податковий орган чи пошта не може вручити платнику податків податкові вимоги у зв’язку з незнаходженням посадових осіб, податковий орган розміщує податкові вимоги на дошці податкових оголошень. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення (п.п. 6.2.4 п.6.2 ст. 6 Закону).
На виконання зазначених законодавчих вимог позивачем були винесені дві податкові вимоги: перша на суму 660,52 грн. від 25.11.2008 р. № 1/3245, друга на суму 840,64 грн. від 08.01.2009 р. № 2/116, які не були отримані відповідачем у зв’язку з незнаходженням його за адресою реєстрації. Так, податковим органом зазначені податкові вимоги були розміщенні на дошці податкових оголошень.
Крім цього, 18.04.2009 р. Державною податковою інспекцією у Подільському районі м. Києва було прийняте рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу від № 63.
Таким чином, податкова заборгованість відповідача перед Державним бюджетом України становить 15 452,47 грн. (9 368,10 грн. по земельному податку; 2 639,81 грн. по податку на прибуток підприємства, 140,66 грн. – пеня; 3 303,90 грн. по податку на додану вартість). Доказів сплати відповідачем зазначеної суми податкового боргу суду не надано.
В той же час, позивач просить стягнути з відповідача податковий борг з податку додану вартість, що є помилковим, оскільки відповідно до Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” здійснюється звернення стягнення на активи підприємства в рахунок погашення податкового зобов’язання.
Враховуючи вищезазначене, суд всебічно, повно та об’єктивно, за правилами, встановленими ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та заслухавши пояснення представника позивача по справі, вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Позивач по справі, як суб’єкт владних повноважень, виконав покладений на нього обов’язок щодо доказування.
Згідно з ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва задовольнити частково.
Звернути стягнення на активи Дочірнього підприємства "Астра" (код 52209537) з метою погашення податкового боргу у розмірі 15 452, 47 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2010 |
Оприлюднено | 21.07.2010 |
Номер документу | 9650575 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні