Постанова
від 20.05.2010 по справі 11/541 (2-а-12463/08)
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 11/541 (2-а-12463/08) Го ловуючий у 1-й інстанції: Вино куров К.С.

Суддя-доповідач: Попович О.В.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"20" травня 2010 р.

Колегія суддів Київського апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Попович О.В.,

суддів Мельничука В.П., Шведа Е.Ю.,

при секретарі Черненко О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційну скаргу представн ика позивача ОСОБА_2 - О СОБА_3 на постанову Окружно го адміністративного суду мі ста Києва від 11.03.2009 року у справ і за позовом ОСОБА_2 до Дер жавної податкової інспекції у Макарівському районі Киї вської області про визнан ня протиправним та скасув ання податкового повідомле ння,-

В С Т А Н О В И Л А:

ОСОБА_2 звернувся до Окр ужного адміністративного с уду міста Києва з адміністр ативним позовом до Державн ої податкової інспекції у М акарівському районі Київсь кої області про визнання про типравним та скасування пода ткового повідомлення Держав ної податкової інспекції Мак арівського району Київської області від 13.11.2008 року № 0134011700/0, оск ільки відповідачем невірно б уло застосовано норму права.

Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 11.03.2009 року в задоволенні позову відмовлено в повному обсязі.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, предс тавник позивача подав апеляц ійну скаргу з якій просить ск асувати незаконну, на його ду мку, постанову суду першої ін станції та постановити нову, якою задовольнити позовні в имоги в повному обсязі В свої й апеляційній скарзі апелянт посилається на неповне з'ясу вання судом всіх обставин, що мають значення для вирішенн я справи, порушення судом пер шої інстанції норм матеріаль ного та процесуального права , незаконність, необґрунтова ність та необ' єктивність р ішення, що є підставою для йог о скасування.

Заслухавши суддю-доповід ача, пояснення учасників процесу, що з'явилися в суд ове засідання, перевіривши матеріали справи, доводи а пеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновк у, що апеляційна скарга підля гає задоволенню, виходячи з н аступного:

Окружний адміністративний суд міста Києва в своєму ріше нні прийшов до висновку про в ідмову в задоволенні позовни х вимог.

Апеляційна інстанція не по годжується з висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне:

Завданням адміністративно го судочинства є захист прав , свобод та інтересів фізични х осіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин віл порушен ь з боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування. їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС Ук раїни).

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни, суд при вирішенні справ и керуються принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевою самоврядування, їхні посадові і службові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.

Як вбачається з матеріалів справи, податковим повідомл енням ДПІ у Макарівському ра йоні № 0134011700/0 від 13.11.2008 року позива чу, згідно ст.8 Закону України «Про плату за землю», визначе но суму податкового зобов'яз ання за платежем «земельний податок» в розмірі 238 627. 87 грн. з г раничним строком сплати 17.11.2008 р оку.

Податкове повідомлення № 013 4011700/0 від 13.11.2008 року про сплату поз ивачем земельного податку в сумі 238 627, 87 грн. було прийняте ві дповідачем в силу положень с т.8 Закону України «Про плату з а землю» та згідно наданих до податкового органу документ ів щодо належності позивачу, як фізичній особі, на праві вл асності земельної ділянки на підставі договорів купівлі- продажу від 28.11.2007 року.

Відповідно ч. 2 ст. 69 КАС Украї ни докази суду надають особи , які беруть участь у справі. С уд може запропонувати надати додаткові докази або витреб увати додаткові докази за кл опотанням осіб, які беруть уч асть у справі, або з власної ін іціативи.

Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України к ожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х статтею 72 цього Кодексу.

Суд оцінює докази, які є у сп раві, за своїм внутрішнім пер еконанням, що ґрунтуються на їх безпосередньому, всебічн ому, повному та об'єктивному д ослідженні (ч. 1 ст. 86 КАС Україн и).

Статтею 8 Закону України «Пр о плату за землю» передбачен а ставка податку за земельні ділянки надані для підприєм ств промисловості, транспорт у, зв'язку та іншого призначен ня, за винятком земельних діл янок, зазначених у частині др угій та третій цієї статті і ч астині другій статті 6 цього З акону, в розмірі 5 відсотків ві д грошової оцінки одиниці пл ощі ріллі по області. У разі пр идбання земельної ділянки на підставі цивільно-правової угоди розмір податку розрахо вується від суми, і дорівнює г рошовій оцінні землі, але в бу дь-якому разі сума, від якої ро зраховується розмір податку , не може бути меншою ціни земе льної ділянки, що зазначена в угоді.

Згідно із ч. 2 ст. 6 Закону за сі льськогосподарські угіддя, щ о надані у встановленому пор ядку і використовуються за ц ільовим призначенням, незале жно від того, до якої категорі ї земель вони віднесені, земе льний податок справляється з гідні частиною першою цієї с татті, якою встановлено такі ставки земельного податку з одного гектара сільськогосп одарських угідь: для ріллі, сі ножатей та пасовищ - 0.1% від їх г рошової оцінки, для багаторі чних насаджень - 0.03% від їх грош ової оцінки.

Належні позивачу земельні ділянки, з огляду на цільове п ризначення будівництва та об слуговування жилого будинку , господарських будівель і сп оруд та склад угідь (рілля, не належать і не можуть належат и до земельних ділянок, зазна чених в ч. 1 ст. 8 Закону України «Про плату за землю», оскільк и не надана не для підприємст в промисловості, транспорту, зв'язку та іншого призначенн я тому, що відповідно до ст. 65 Зе мельного кодексу України зем лями промисловості, транспор ті, зв'язку та іншого призначе ння визнаються земельні діля нки, надані в установленому п орядку підприємствам, устано вам та організаціям для здій снення відповідної діяльнос ті.

Той факт, що земельні ділянк и знаходяться за межами насе леного пункту, та те, що вони с кладаються повністю із сільс ькогосподарських угідь - ріл лі виключають можливість їх використання для будівництв а, оскільки відповідно до ст. 3 8 Земельного кодексу України землі житлової та громадськ ої забудови - це земельні діля нки в межах населених пункті в, які використовуються для р озміщення житлової забудови , громадських будівель і спор уд, інших об'єктів загального користування. Використання за таким цільовим призначенн ям потребує як включення так их земель до меж населеного п ункту, так і саму зміну складу угідь, оскільки будівництво на ріллі є неможливе, з чого в ипливає, що на даний момент за значені земельні ділянки не можуть використовуватись ін акше як за сільськогосподарс ьким призначенням.

Відповідно до частин 1 та 2 ст атті 22 Земельного кодексу Укр аїни землями сільськогоспод арського призначення визнаю ться землі, надані для виробн ицтва сільськогосподарсько ї продукції, здійснення сіль ськогосподарської науково-д ослідної та навчальної діяль ності, розміщення відповідно ї виробничої інфраструктури , у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосп одарської продукції, або при значені для них цілей.

До земель сільськогоспода рського призначення належат ь:

а) сільськогосподарсь кі угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасови ща

та перелоги);

б) несільськогосподар ські угіддя (господарські шл яхи і прогони, полезахисні лі сові

смуги та інші захисн і насадження, крім тих. що відн есені до земель лісогосподар ського

призначення, землі під господарськими будівлям и і дворами, землі під інфраст руктурою

оптових ринків с ільськогосподарської проду кції, землі тимчасової консе рвації тощо).

Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни «Про плату за землю» пі дставою для нарахування земе льно податку є дані державно го земельного кадастру. Відп овідно до ст. 193 Земельного код ексу України державний земел ьний кадастр - це єдина держав на система земельно-кадастро вих робіт, яка встановлює про цедуру визнання факту виникн ення або припинення права вл асності і права користування земельними ділянками та міс тить сукупність відомостей і документів про місце розташ ування та правовий режим цих ділянок. їх оцінку, класифіка цію земель, кількісну та якіс ну характеристику роя: серед власників землі та землекор истувачів.

Згідно з п. 4 Положення про по рядок ведення державного зем ельного кадастру затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України від 12 січня 1993 г № 15 встановлено, що державний з емельний кадастр ведеться Де ржкомземом та його територіа льними органами, які здійсню ють його формування, ведення , збереження забезпечують до ступ до відповідної інформац ії органів виконавчої влади та органів місцевого самовря дування.

Судом першої інстанції не б уло взято до уваги Довідку №234 05 від 16.12.2008 року, видану Макарівс ьким управлінням земельних р есурсів, яка підтверджує скл ад угідь земельних ділянок, н алежних позивачеві, а також т е, що склад угідь земельних ді лянок - рілля, і є відомостями щодо правового режиму них ді лянок, який безпосередньо вп ливає на визначення ставки з емельного податку.

З огляду на наведене, судом першої інстанції було ненале жним чином оцінені докази по справі.

Згідно статті 8 Закону Украї ни «Про плату за землю», на яку посилається відповідач, пер едбачена одна ставка податку в розмірі 5%, яка застосовуєть ся тільки в разі його справля ння за земельні ділянки, нада ні для підприємств промислов ості, транспорту, зв' язку та іншого призначення, за винят ком земельних ділянок, зазна чених у частині 2 та 3 статті 8 За кону України «Про плату за зе млю».

Отже, належні земельні діля нки не можуть оподатковувати сь відповідно до ст. 8 Закону У країни «Про плату за землю за ставкою 5 відсотків також під тверджений даними Земельног о кадастру склад зазначених земельних ділянок - рілля, при вирахуванні суми податковог о зобов'язання повинна засто совуватись ставка, передбаче на ч. 2 ст. 6 зазначеного Закону. Відповідно до цієї норми за в казані земельні ділянки, що є на даний момент сільськогос подарськими угіддями - рілле ю, незалежно від того, до якої кате земель вони віднесені, з емельний податок повинен спр авляється згідно з частиною першою цієї статті, якою вста новлено ставку земельного по датку .з одного гектара сільс ькогосподарських угідь: для ріллі, сіножатей та пасовищ - 0,1 %.

Виходячи з положень ст. 198 ч. І п. 4 та ст. 202 КАС України, суд апе ляційної інстанції скасовує постанову суду першої інста нції та приймає нове рішення , якщо встановить порушення н орм матеріального або процес уального права, що призвело д о неправильного вирішення сп рави або питання.

З урахуванням наведеного в ийте, колегія суддів дійшла в исновку, що судом першої інст анції не правильно встановле ні обставини справи, судове р ішення ухвалено з порушенням норм матеріального права, об ставини справи з'ясовані не п овно та не об'єктивно, атому є всі підстави для його скасув ання.

За таких обставин апеляцій на скарга підлягає задоволен ню, а постанова суду першої ін станції - скасуванню з постан овленням нової постанови про задоволення позову.

Керуючись ст. ст. 196, 198, 202, 205 та 207 К АС України колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу предста вника позивача ОСОБА_2 - ОСОБА_3 - задовольнити.

Постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 11.03.2009 року - скасувати.

Постановити нову постанов у, якою адміністративний поз овом ОСОБА_2 до Державної податкової інспекції у Макар івському районі Київської області про визнання про типравним та скасування п одаткового повідомлення - з адовольнити.

Визнати протиправними та с касувати податкове повідомл ення Державної податкової ін спекції у Макарівському райо ні Київської області від 13.11.2008 р оку № 0134011700/0.

Постанова набирає законно ї сили з моменту проголошенн я та може бути оскаржена прот ягом одного місяця шляхом по дачі касаційної скарги до Ви щого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: О.В.Попович

Судді: В.П.Мельничук

Е. Ю.Швед

(Повний текст Постанови ви готовлено 25 травня 2010 року.)

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.05.2010
Оприлюднено21.07.2010
Номер документу9652525
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11/541 (2-а-12463/08)

Постанова від 20.05.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Попович О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні