КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 11/541 (2-а-12463/08) Го ловуючий у 1-й інстанції: Вино куров К.С.
Суддя-доповідач: Попович О.В.
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"20" травня 2010 р.
Колегія суддів Київського апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Попович О.В.,
суддів Мельничука В.П., Шведа Е.Ю.,
при секретарі Черненко О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційну скаргу представн ика позивача ОСОБА_2 - О СОБА_3 на постанову Окружно го адміністративного суду мі ста Києва від 11.03.2009 року у справ і за позовом ОСОБА_2 до Дер жавної податкової інспекції у Макарівському районі Киї вської області про визнан ня протиправним та скасув ання податкового повідомле ння,-
В С Т А Н О В И Л А:
ОСОБА_2 звернувся до Окр ужного адміністративного с уду міста Києва з адміністр ативним позовом до Державн ої податкової інспекції у М акарівському районі Київсь кої області про визнання про типравним та скасування пода ткового повідомлення Держав ної податкової інспекції Мак арівського району Київської області від 13.11.2008 року № 0134011700/0, оск ільки відповідачем невірно б уло застосовано норму права.
Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 11.03.2009 року в задоволенні позову відмовлено в повному обсязі.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, предс тавник позивача подав апеляц ійну скаргу з якій просить ск асувати незаконну, на його ду мку, постанову суду першої ін станції та постановити нову, якою задовольнити позовні в имоги в повному обсязі В свої й апеляційній скарзі апелянт посилається на неповне з'ясу вання судом всіх обставин, що мають значення для вирішенн я справи, порушення судом пер шої інстанції норм матеріаль ного та процесуального права , незаконність, необґрунтова ність та необ' єктивність р ішення, що є підставою для йог о скасування.
Заслухавши суддю-доповід ача, пояснення учасників процесу, що з'явилися в суд ове засідання, перевіривши матеріали справи, доводи а пеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновк у, що апеляційна скарга підля гає задоволенню, виходячи з н аступного:
Окружний адміністративний суд міста Києва в своєму ріше нні прийшов до висновку про в ідмову в задоволенні позовни х вимог.
Апеляційна інстанція не по годжується з висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне:
Завданням адміністративно го судочинства є захист прав , свобод та інтересів фізични х осіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин віл порушен ь з боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування. їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС Ук раїни).
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни, суд при вирішенні справ и керуються принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевою самоврядування, їхні посадові і службові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.
Як вбачається з матеріалів справи, податковим повідомл енням ДПІ у Макарівському ра йоні № 0134011700/0 від 13.11.2008 року позива чу, згідно ст.8 Закону України «Про плату за землю», визначе но суму податкового зобов'яз ання за платежем «земельний податок» в розмірі 238 627. 87 грн. з г раничним строком сплати 17.11.2008 р оку.
Податкове повідомлення № 013 4011700/0 від 13.11.2008 року про сплату поз ивачем земельного податку в сумі 238 627, 87 грн. було прийняте ві дповідачем в силу положень с т.8 Закону України «Про плату з а землю» та згідно наданих до податкового органу документ ів щодо належності позивачу, як фізичній особі, на праві вл асності земельної ділянки на підставі договорів купівлі- продажу від 28.11.2007 року.
Відповідно ч. 2 ст. 69 КАС Украї ни докази суду надають особи , які беруть участь у справі. С уд може запропонувати надати додаткові докази або витреб увати додаткові докази за кл опотанням осіб, які беруть уч асть у справі, або з власної ін іціативи.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України к ожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х статтею 72 цього Кодексу.
Суд оцінює докази, які є у сп раві, за своїм внутрішнім пер еконанням, що ґрунтуються на їх безпосередньому, всебічн ому, повному та об'єктивному д ослідженні (ч. 1 ст. 86 КАС Україн и).
Статтею 8 Закону України «Пр о плату за землю» передбачен а ставка податку за земельні ділянки надані для підприєм ств промисловості, транспорт у, зв'язку та іншого призначен ня, за винятком земельних діл янок, зазначених у частині др угій та третій цієї статті і ч астині другій статті 6 цього З акону, в розмірі 5 відсотків ві д грошової оцінки одиниці пл ощі ріллі по області. У разі пр идбання земельної ділянки на підставі цивільно-правової угоди розмір податку розрахо вується від суми, і дорівнює г рошовій оцінні землі, але в бу дь-якому разі сума, від якої ро зраховується розмір податку , не може бути меншою ціни земе льної ділянки, що зазначена в угоді.
Згідно із ч. 2 ст. 6 Закону за сі льськогосподарські угіддя, щ о надані у встановленому пор ядку і використовуються за ц ільовим призначенням, незале жно від того, до якої категорі ї земель вони віднесені, земе льний податок справляється з гідні частиною першою цієї с татті, якою встановлено такі ставки земельного податку з одного гектара сільськогосп одарських угідь: для ріллі, сі ножатей та пасовищ - 0.1% від їх г рошової оцінки, для багаторі чних насаджень - 0.03% від їх грош ової оцінки.
Належні позивачу земельні ділянки, з огляду на цільове п ризначення будівництва та об слуговування жилого будинку , господарських будівель і сп оруд та склад угідь (рілля, не належать і не можуть належат и до земельних ділянок, зазна чених в ч. 1 ст. 8 Закону України «Про плату за землю», оскільк и не надана не для підприємст в промисловості, транспорту, зв'язку та іншого призначенн я тому, що відповідно до ст. 65 Зе мельного кодексу України зем лями промисловості, транспор ті, зв'язку та іншого призначе ння визнаються земельні діля нки, надані в установленому п орядку підприємствам, устано вам та організаціям для здій снення відповідної діяльнос ті.
Той факт, що земельні ділянк и знаходяться за межами насе леного пункту, та те, що вони с кладаються повністю із сільс ькогосподарських угідь - ріл лі виключають можливість їх використання для будівництв а, оскільки відповідно до ст. 3 8 Земельного кодексу України землі житлової та громадськ ої забудови - це земельні діля нки в межах населених пункті в, які використовуються для р озміщення житлової забудови , громадських будівель і спор уд, інших об'єктів загального користування. Використання за таким цільовим призначенн ям потребує як включення так их земель до меж населеного п ункту, так і саму зміну складу угідь, оскільки будівництво на ріллі є неможливе, з чого в ипливає, що на даний момент за значені земельні ділянки не можуть використовуватись ін акше як за сільськогосподарс ьким призначенням.
Відповідно до частин 1 та 2 ст атті 22 Земельного кодексу Укр аїни землями сільськогоспод арського призначення визнаю ться землі, надані для виробн ицтва сільськогосподарсько ї продукції, здійснення сіль ськогосподарської науково-д ослідної та навчальної діяль ності, розміщення відповідно ї виробничої інфраструктури , у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосп одарської продукції, або при значені для них цілей.
До земель сільськогоспода рського призначення належат ь:
а) сільськогосподарсь кі угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасови ща
та перелоги);
б) несільськогосподар ські угіддя (господарські шл яхи і прогони, полезахисні лі сові
смуги та інші захисн і насадження, крім тих. що відн есені до земель лісогосподар ського
призначення, землі під господарськими будівлям и і дворами, землі під інфраст руктурою
оптових ринків с ільськогосподарської проду кції, землі тимчасової консе рвації тощо).
Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни «Про плату за землю» пі дставою для нарахування земе льно податку є дані державно го земельного кадастру. Відп овідно до ст. 193 Земельного код ексу України державний земел ьний кадастр - це єдина держав на система земельно-кадастро вих робіт, яка встановлює про цедуру визнання факту виникн ення або припинення права вл асності і права користування земельними ділянками та міс тить сукупність відомостей і документів про місце розташ ування та правовий режим цих ділянок. їх оцінку, класифіка цію земель, кількісну та якіс ну характеристику роя: серед власників землі та землекор истувачів.
Згідно з п. 4 Положення про по рядок ведення державного зем ельного кадастру затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України від 12 січня 1993 г № 15 встановлено, що державний з емельний кадастр ведеться Де ржкомземом та його територіа льними органами, які здійсню ють його формування, ведення , збереження забезпечують до ступ до відповідної інформац ії органів виконавчої влади та органів місцевого самовря дування.
Судом першої інстанції не б уло взято до уваги Довідку №234 05 від 16.12.2008 року, видану Макарівс ьким управлінням земельних р есурсів, яка підтверджує скл ад угідь земельних ділянок, н алежних позивачеві, а також т е, що склад угідь земельних ді лянок - рілля, і є відомостями щодо правового режиму них ді лянок, який безпосередньо вп ливає на визначення ставки з емельного податку.
З огляду на наведене, судом першої інстанції було ненале жним чином оцінені докази по справі.
Згідно статті 8 Закону Украї ни «Про плату за землю», на яку посилається відповідач, пер едбачена одна ставка податку в розмірі 5%, яка застосовуєть ся тільки в разі його справля ння за земельні ділянки, нада ні для підприємств промислов ості, транспорту, зв' язку та іншого призначення, за винят ком земельних ділянок, зазна чених у частині 2 та 3 статті 8 За кону України «Про плату за зе млю».
Отже, належні земельні діля нки не можуть оподатковувати сь відповідно до ст. 8 Закону У країни «Про плату за землю за ставкою 5 відсотків також під тверджений даними Земельног о кадастру склад зазначених земельних ділянок - рілля, при вирахуванні суми податковог о зобов'язання повинна засто совуватись ставка, передбаче на ч. 2 ст. 6 зазначеного Закону. Відповідно до цієї норми за в казані земельні ділянки, що є на даний момент сільськогос подарськими угіддями - рілле ю, незалежно від того, до якої кате земель вони віднесені, з емельний податок повинен спр авляється згідно з частиною першою цієї статті, якою вста новлено ставку земельного по датку .з одного гектара сільс ькогосподарських угідь: для ріллі, сіножатей та пасовищ - 0,1 %.
Виходячи з положень ст. 198 ч. І п. 4 та ст. 202 КАС України, суд апе ляційної інстанції скасовує постанову суду першої інста нції та приймає нове рішення , якщо встановить порушення н орм матеріального або процес уального права, що призвело д о неправильного вирішення сп рави або питання.
З урахуванням наведеного в ийте, колегія суддів дійшла в исновку, що судом першої інст анції не правильно встановле ні обставини справи, судове р ішення ухвалено з порушенням норм матеріального права, об ставини справи з'ясовані не п овно та не об'єктивно, атому є всі підстави для його скасув ання.
За таких обставин апеляцій на скарга підлягає задоволен ню, а постанова суду першої ін станції - скасуванню з постан овленням нової постанови про задоволення позову.
Керуючись ст. ст. 196, 198, 202, 205 та 207 К АС України колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу предста вника позивача ОСОБА_2 - ОСОБА_3 - задовольнити.
Постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 11.03.2009 року - скасувати.
Постановити нову постанов у, якою адміністративний поз овом ОСОБА_2 до Державної податкової інспекції у Макар івському районі Київської області про визнання про типравним та скасування п одаткового повідомлення - з адовольнити.
Визнати протиправними та с касувати податкове повідомл ення Державної податкової ін спекції у Макарівському райо ні Київської області від 13.11.2008 р оку № 0134011700/0.
Постанова набирає законно ї сили з моменту проголошенн я та може бути оскаржена прот ягом одного місяця шляхом по дачі касаційної скарги до Ви щого адміністративного суду України.
Головуючий суддя: О.В.Попович
Судді: В.П.Мельничук
Е. Ю.Швед
(Повний текст Постанови ви готовлено 25 травня 2010 року.)
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2010 |
Оприлюднено | 21.07.2010 |
Номер документу | 9652525 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Попович О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні