ГОРОДИЩЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
справа № 691/884/19
провадження № 2/691/96/20
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 червня 2020 року м. Городище
Городищенський районний суд Черкаської області у складі судді Синиці Л.П., за участю секретаря судового засідання Кочетової І.І., розглянувши, у відкритому судовому засіданні, підготовче засідання, в залі суду м. Городище Черкаської області, цивільну справу за позовною заявою Заступника керівника Смілянської місцевої прокуратури Горідько В. в інтересах держави в особі Управління соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації Черкаської області до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів у вигляді державної соціальної допомоги,
ВСТАНОВИВ:
позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з ОСОБА_1 надміру виплачених коштів у вигляді державної допомоги малозабезпеченій сім`ї у сумі 13002,48грн., з тих підстав, що 17 травня 2018 року до Управління соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації звернулася ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 за призначенням державної соціальної допомоги як малозабезпеченій сім`ї відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" від 01.06.2000 № 1768- 111. Заявниця разом із заявою та декларацією про доходи надала довідку Виконавчого комітету Воронівської сільської ради Городищенського району Черкаської області про склад сім`ї від 16.05.2018 № 258, довідку Виконавчого комітету Воронівської сільської ради Городищенського району Черкаської області про розмір земельної ділянки від 16.05.2018 № 259, довідку Городищенського районного відділу державної виконавчої служби від 14.05.2018 № 282/15.9-47 та акт обстеження матеріально-побутових умов сім`ї із Воронівської сільської ради Городищенського району Черкаської області. Для призначення допомоги в розрахунок включаються доходи сім`ї за 6 попередніх місяців, що передують місяцю звернення (стаття 1 Закону). Відповідно до поданої заяви та декларації про доходи, заявниці рішенням управління соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації від 18.05.2018 призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченій сім`ї на період із 01.05.2018 по 31.10.2018 в розмірі 2800,06 грн. щомісячно. Відповідно до розрахунку розміру державної соціальної допомоги враховано: склад сім`ї заявниці, рівень забезпечення прожиткового мінімуму на кожного члена сім`ї та середньомісячний сукупний дохід сім`ї. Під час оформлення документів щодо надання державної соціальної допомоги ОСОБА_1 у заяві та декларації від 17.05.2018 попереджена про відмову в призначенні або припиненні виплати призначеної соціальної допомоги (повернення надміру перерахованих коштів) у разі подання неповних чи недостовірних відомостей про доходи та майновий стан сім`ї. 05 грудня 2018 року управлінням соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації за результатами проведення перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення житлових субсидій та соціальної допомоги встановлено, що відповідно до наданих відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків ДФС України про суми виплачених доходів, заявниця мала дохід у вигляді заробітної плати в сумі 13002,48 грн. від ТОВ " Інвестиційна компанія Агросоюз-РП", який свідомо не вказала при заповненні декларації про доходи і який не було враховано при розрахунку розміру державної соціальної допомоги. Це призвело до надмірної виплати коштів з державного бюджету в сумі 13002,48 грн., про що складено відповідний акт. 26 грудня 2018 року ОСОБА_1 звернулася до управління соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації із заявою, якою підтвердила, що із 13.12.2017 працювала та отримувала заробітну плату, просила зробити перерахунок призначеної їй державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї за період з 01.05.2018 по 31.10.2018 так як не вказала заробітну плату і зобов`язалась повернути надмірно виплачені кошти протягом шести місяців. Проте, починаючи із 26.12.2018 ОСОБА_1 надмірно виплаченої їй суми державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї в розмірі 13002,48 грн. на рахунок управління соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації не сплатила. Враховуючи зазначене, управління соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації листами від 06.06.2019 № 1128-01/10 та від 10.06.2019 № 1132-01/10 повідомляло ОСОБА_1 про необхідність з`явитися до управління для повернення надмірно виплачених коштів державної соціальної допомоги як малозабезпеченій сім`ї в сумі 13002 грн. 48 коп. та надати квитанцію про оплату. Станом на 04.07.2019 за даними управління соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації, заборгованість ОСОБА_1 перед управлінням становить 13 002,48 грн..
У судовому засіданні, підготовчому, представник позивача прокурор Гордищенського відділу Смілянської місцевої прокуратури Биченко М.О. підтримав позов в повному обсязі та просив задовольнити його з наведених в ньому підстав. Зазначив, що відповідач вказала не достовірні відомості про її працевлаштування, встановлено суму переплачених коштів, не в тому розмірі виплачено, до цього часу кошти не відшкодувала, станом на 29.05.2020 року був розгляд кримінальної справи, на той час кошти були не відшкодовані. Управління СЗН Городищенської РДА Черкаської області. Просив приєднати вирок суду до матеріалів справи, цивільний позов не вирішувався, був заявлений до внесення відомостей про кримінальне правопорушення.
Відповідач не заперечила викладені в позовній заяві обставини, позов визнала, та повідомила, що на момент коли подавала заяву до Управління СЗН Городищенської РДА Черкаської області, не працювала, їй повідомляли що потрібно вказувати доходи, переплата допомоги була з її вини, кошти не повернула, відсутні, так як хворіє дитина, йдуть на її лікування. Відзив поданий до суду про невизнання позовної заяви, з підстав, що будь-яких заяв, які б зобов`язували її під час шестимісячного строку (01.05.2018 - 30.10.2018) на який призначена допомога, повідомляти про тимчасові доходи не давала і службові особи Управління соціального захисту населення Городищенської РДА Черкаської області про такий обов`язок не попереджали, відкликає. Позов визнає, так як в період з 01.06.2018 року по 30.06.2018 року та з 01.07.2018 року по 31.07.2018 рік уклала цивільно - правові договори та отримували грошову винагороду за надані послуги в розмірі 7027,81 грн., 1632,88 грн..
Управління соціального захисту населення Городищенської РДА Черкаської області надали заяву в якій просили справу слухати за їх відсутності, щодо вирішення справи покладаються на розсуд суду.
Дослідивши матеріали справи, вивчивши позовні вимоги, заслухавши думку учасників процесу, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з такого.
Встановлено, 17 травня 2018 року до Управління соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації звернулася ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 (відповідач по справі) за призначенням державної соціальної допомоги як малозабезпеченій сім`ї відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" від 01.06.2000 № 1768-111. Разом із заявою та декларацією про доходи надала довідку Виконавчого комітету Воронівської сільської ради Городищенського району Черкаської області про склад сім`ї від 16.05.2018 № 258, довідку Виконавчого комітету Воронівської сільської ради Городищенського району Черкаської області про розмір земельної ділянки від 16.05.2018 № 259, довідку Городищенського районного відділу державної виконавчої служби від 14.05.2018 року № 282/15.9-47 та акт обстеження матеріально-побутових умов сім`ї із Воронівської сільської ради Городищенського району Черкаської області.
Під час оформлення документів щодо надання державної соціальної допомоги відповідач ОСОБА_1 у заяві та декларації від 17.05.2018 року попереджена про відмову в призначенні або припиненні виплати призначеної соціальної допомоги (повернення надміру перерахованих коштів) у разі подання неповних чи недостовірних відомостей про доходи та майновий стан сім`ї.
Для призначення допомоги в розрахунок включаються доходи сім`ї за шість попередніх місяців, що передують місяцю звернення (стаття 1 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" від 01.06.2000 № 1768-111).
Заявниці відповідно до поданої заяви та декларації про доходи рішенням Управління соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації від 18.05.2018 призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченій сім`ї на період із 01.05.2018 року по 31.10.2018 року в розмірі 2800,06 грн. щомісячно. До розрахунку розміру державної соціальної допомоги враховано: склад сім`ї заявниці, рівень забезпечення прожиткового мінімуму на кожного члена сім`ї та середньомісячний сукупний дохід сім`ї.
05 грудня 2018 року Управлінням соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації за результатами проведення перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення житлових субсидій та соціальної допомоги встановлено, що відповідно до наданих відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків ДФС України про суми виплачених доходів, ОСОБА_1 мала дохід у вигляді заробітної плати в сумі 13002,48 грн. від ТОВ "Інвестиційна компанія Агросоюз-РП", не повідомила, що призвело до надмірної виплати коштів з державного бюджету в сумі 13002,48 грн., про що складено відповідний акт.
26 грудня 2018 року ОСОБА_1 звернулася до Управління соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації із заявою, якою підтвердила, що із 13.12.2017 працювала та отримувала заробітну плату, просила зробити перерахунок призначеної їй державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї за період з 01.05.2018 по 31.10.2018 так як не вказала заробітну плату і зобов`язалась повернути надмірно виплачені кошти протягом шести місяців.
Однак, ОСОБА_1 надмірно виплаченої їй суми державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї в розмірі 13002,48 грн. на рахунок Управління соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації не сплатила, хоча Управління соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації листами від 06.06.2019 № 1128-01/10 та від 10.06.2019 № 1132-01/10 повідомляло ОСОБА_1 про необхідність з`явитися до управління для повернення надмірно виплачених коштів державної соціальної допомоги як малозабезпеченій сім`ї в сумі 13002 грн. 48 коп. та надати квитанцію про оплату.
За нормами ст.1 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" від 01.06.2000 року, державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім`ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім`ї; малозабезпечена сім`я - сім`я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний доход нижчий від прожиткового мінімуму для сім`ї; середньомісячний сукупний доход сім`ї - обчислений у середньому за місяць доход усіх членів сім`ї з усіх джерел надходжень протягом шести місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги, крім допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування. До сукупного доходу сім`ї не враховується грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, на час її проведення, безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, на час здійснення зазначених заходів. Частина 1 статті 5 даного Закону передбачає, що розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, але цей розмір не може бути більшим ніж 75 відсотків прожиткового мінімуму для сім`ї. Згідно із ч.4 ст.7 даного Закону якщо сім`єю навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення її розміру, виплата призначеної державної соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк державна соціальна допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.
Пункт 28 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250, якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи соціального захисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї; повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення.
У відповідності до вказаних законодавчих вимог ОСОБА_1 , у період з 01.06.2018 року по 30.06.2018 року та з 01.07.2018 року по 31.07.2018 рік, не мала права на отримання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям у розмірі 2800,06 грн., так як отримувала доходи згідно цивільно-правових договорів, у зв`язку з чим виникла надмірна її виплата, яка складає 13002,48 грн. бюджетних коштів, яка залишається не відшкодованою, що спричинює порушення державних інтересів.
Таким чином, заборгованість ОСОБА_1 перед Управлінням соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації Черкаської області становить 13002,48 грн. (надміру виплачена сума державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї), та підлягає стягненню з відповідача.
Державна політика у галузі соціального захисту населення України спрямована на забезпечення матеріальною підтримкою тих категорій громадян, які потребують допомоги через наявність певних обставин визначених законом.
Згідно з Положенням про Управління соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації, затверджене розпорядженням Городищенської районної державної адміністрації від 06.07.2018 № 153, управління є самостійною юридичною особою, основними завданнями якого є забезпечення реалізації державної політики у сфері соціального захисту населення в районі, зокрема, призначення та виплата соціальної допомоги, адресної грошової допомоги, компенсацій та інших соціальних виплат, установлених законодавством України.
Управління соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації Черкаської області (орган соціального захисту населення, що призначив державну соціальну допомогу малозабезпеченій сім`ї) повідомило Городищенський відділ Смілянської місцевої прокуратури про те, що із позовом про стягнення з ОСОБА_1 надмірно виплаченої їй суми державної соціальної допомоги малозабезпечені сім`ї в розмірі 13002,48 грн. не зверталося, у зв`язку із відсутністю у штатному розписі посади юриста та недостатністю кошторисних коштів для сплати судового збору.
Вказане свідчить про нездійснення управлінням захисту інтересів держави, а відтак, у даному випадку у прокурора на підставі Закону України "Про прокуратуру", ч.4 ст.56 ЦПК України, рішення Конституційного суду України від 08.04.1999 № 3-рп/99з, ухвали Верховного Суду від 19.07.2018 у справі № 822/1169/17, наявне не лише право, а й виникає обов`язок для звернення із даним позовом до суду з метою захисту інтересів держави.
Витрата коштів в розмірі 13002,48 грн. з Державного бюджету внаслідок неповідомлення ОСОБА_1 (відповідач) протягом тривалого часу про обставини, що впливають на виплату допомоги, а також їх неповернення у добровільному порядку, негативно впливає на формування дохідної частини державного бюджету та порушує економічні інтереси держави.
Відповідач ОСОБА_1 , позов визнала.
За нормами ч.4 ст.206 ЦПК України, суд у разі визнання відповідачем позову за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову.
Таким чином, суд вважає, що вищенаведене свідчить про наявність підстав для стягнення з відповідача ОСОБА_1 на користь Управління соціального захисту населення Городищенської районної державної, надміру виплачених коштів у вигляді державної допомоги малозабезпеченій сім`ї, в розмірі 13002 грн. 48 коп., як набутих без достатніх правових підстав, а тому позов підлягає до задоволення.
У відповідності до вимог ст.141 ЦПК України з відповідача на користь позивача належить стягнути документально підтверджені сплачені судові витрати.
На підставі вищевикладеного та керуючись Законом України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям", статтями 3, 12, 13, 81, 141, 254, 263-265, 273, 352, 354 ЦПК України, суд,
УХВАЛИВ:
позов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса місця реєстрації: АДРЕСА_1 , проживання за адресою: АДРЕСА_1 , на користь держави в особі Управління соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації (вул. Миру, 118, м. Городище, Черкаська область, код ЄДПРОУ 03195866, р/р 35214082006065 УДКСУ в Городищенському районі, КПКВ 7931010, МФО 820172), надміру виплачені кошти у вигляді державної допомоги малозабезпеченій сім`ї, в розмірі 13002 (тринадцять тисяч дві) грн. 48 коп..
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса місця реєстрації: АДРЕСА_1 , проживання за адресою: АДРЕСА_1 , на користь прокуратури Черкаської області (бул. Шевченка, 286, м. Черкаси, код ЄДРПОУ 02911119, розрахунковий рахунок 35212034003751 в Державній казначейській службі України у м. Київ, МФО 820172), судові витрати в розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп. сплаченого судового збору за подання позову до суду.
Рішення суду може бути оскаржено. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Черкаського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду.
Учасник справи, якому рішення суду не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкриті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлений 22.06.2020 року.
Суддя Л. П. Синиця
Суд | Городищенський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2020 |
Оприлюднено | 29.04.2021 |
Номер документу | 96532537 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Городищенський районний суд Черкаської області
Синиця Л. П.
Цивільне
Городищенський районний суд Черкаської області
Синиця Л. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні