Рішення
від 21.04.2021 по справі 640/11646/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 квітня 2021 року м. Київ № 640/11646/19

Окружний адміністративний суд міста Києва в складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши за правилами спрощеного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовом Громадської організації Микільська Слобідка

до Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

треті особи Товариство з обмеженою відповідальністю РІАЛЬТО

Комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) по охороні, утриманню, експлуатації земель утриманню Плесо

про скасування висновку про оцінку впливу на довкілля,

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва Громадської організації Микільська Слобідка звернулося з адміністративним позовом до Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в якому просить суд:

- визнати незаконним та скасувати висновок Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12.04.2019 року № 077-1981 з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва , зареєстрований у реєстрі ОВД 15.04.2019 року за № 201811232235/10470.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що під час здійснення оцінки впливу на довкілля було порушено вимоги частини першої статті 4 Закону в частині своєчасного, адекватного та ефективного інформування громадськості, оскільки оприлюднення повідомлення про планову діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, а саме Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва від 28.11.2018 та оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля планової діяльності Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва від 27.02.2019 року відбулося з порушенням строків, передбачених частиною третьою статті 4 Закону. Крім того, повідомлення про планову діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля не розміщувалася на дошках оголошень органів місцевого самоврядування, інших громадських місцях на території, де планується провадити планову діяльність.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва суду від 09.07.2019 року у адміністративній справі № 640/11646/19 відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

31.07.2019 року представником відповідача подано до суду відзив, зі змісту якого вбачається, що відповідач не визнає позовні вимоги у повному обсязі, вважає їх безпідставними та необґрунтованими. Так, відповідач зазначає, що в даній справі відсутнє порушення порядку та строків оприлюднення повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, та оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля під час здійснення процедури.

Судом також встановлено, що представником Товариства з обмеженою відповідальністю РІАЛЬТО подані до суду пояснення щодо позовних вимог Громадської організації Микільська Слобідка . Зокрема, зазначено в діях суб`єкта господарювання відсутні порушення вимог закону, адже згідно даних реєстру ОВД повідомлення КП Плесо зареєстроване в реєстрі 28.11.2018 року, а опубліковано 05.11.2018 року та 06.11.2018 року та 26.11.2018 року, відтак, опублікування повідомлення про планову діяльність відбулося не пізніше трьох робочих днів, як-то передбачено законом. Крім того. Інформація з планової діяльності розміщувалася на дошках ОМС та на сайті Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

З матеріалів справи вбачається, 23.11.2018 року директором ТОВ РІАЛЬТО (розробником звіту з оцінки впливу на довкілля) було подано повідомлення про планову діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, а саме: Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва .

28.11.2018 року у реєстрі ОВД за № 201811232235/6252 Управлінням оприлюднено повідомлення КП Плесо про планову діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, а саме: Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва .

29.12.2018 року в реєстрі ОВД за № 201811232235/7317 Управлінням оприлюднено зауваження та пропозиції громадськості до планової діяльності, обсягу досліджень.

26.02.2019 року ТОВ РІАЛЬТО (розробником звіту з оцінки впливу на довкілля) подано звіт з оцінки впливу на довкілля Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва .

27.02.2019 року Управлінням до реєстру ОВД за № 201811232235/8952 внесено звіт з оцінки впливу на довкілля Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва .

15.04.2019 року Управлінням до реєстру ОВД за № 201811232235/10469 внесено звіт про громадське обговорення планової діяльності Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва .

15.04.2019 року Управлінням до реєстру ОВД за № 201811232235/10470 внесено висновок про оцінку впливу на довкілля планової діяльності Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва .

Не погоджуючись з висновком Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12.04.2019 року № 077-1981 з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва , зареєстрований у реєстрі ОВД 15.04.2019 року за № 201811232235/10470, зазначаючи про порушення вимог законодавства в частині своєчасного, адекватного та ефективного інформування громадськості, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов таких висновків.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади оцінки впливу на довкілля, спрямованої на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, у процесі прийняття рішень про провадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів встановлено Законом України від 23.05.2017 №2059-VIII Про оцінку впливу на довкілля (далі - Закон № 2059).

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 1 Закону № 2059 вплив на довкілля (далі - вплив) - будь-які наслідки планованої діяльності для довкілля, в тому числі наслідки для безпечності життєдіяльності людей та їхнього здоров`я, флори, фауни, біорізноманіття, ґрунту, повітря, води, клімату, ландшафту, природних територій та об`єктів, історичних пам`яток та інших матеріальних об`єктів чи для сукупності цих факторів, а також наслідки для об`єктів культурної спадщини чи соціально-економічних умов, які є результатом зміни цих факторів.

Відповідно до частин першої-другої статті 2 Закону № 2059 оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:

1) підготовку суб`єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля відповідно до статей 5, 6 та 14 цього Закону;

2) проведення громадського обговорення відповідно до статей 7, 8 та 14 цього Закону;

3) аналіз уповноваженим органом відповідно до статті 9 цього Закону інформації, наданої у звіті з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб`єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

4) надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого пунктом 3 цієї частини;

5) врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності відповідно до статті 11 цього Закону.

Оцінка впливу на довкілля здійснюється з дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням стану довкілля в місці, де планується провадити плановану діяльність, екологічних ризиків і прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку регіону, потужності та видів сукупного впливу (прямого та опосередкованого) на довкілля, у тому числі з урахуванням впливу наявних об`єктів, планованої діяльності та об`єктів, щодо яких отримано рішення про провадження планованої діяльності або розглядається питання про прийняття таких рішень.

Абзацом першим частини першої статті 3 Закону №2059-VIII встановлено, що здійснення оцінки впливу на довкілля є обов`язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

За змістом статті 4 Закону №2059-VIII у процесі оцінки впливу на довкілля забезпечується своєчасне, адекватне та ефективне інформування громадськості (частина перша).

Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля, інформація про висновок з оцінки впливу на довкілля та рішення про провадження планованої діяльності (із зазначенням органу, номера та дати їх прийняття) оприлюднюються шляхом розміщення на офіційному веб-сайті в мережі Інтернет уповноваженого територіального органу, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - на офіційному веб-сайті уповноваженого центрального органу із зазначенням дати офіційного оприлюднення документа (частина друга).

Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля оприлюднюються суб`єктом господарювання не пізніше трьох робочих днів з дня їх подання уповноваженому територіальному органу, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноваженому центральному органу шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації (не менше двох), визначених суб`єктом господарювання, територія розповсюдження яких охоплює адміністративно-територіальні одиниці, які можуть зазнати впливу планованої діяльності, а також розміщуються на дошках оголошень органів місцевого самоврядування або в інших громадських місцях на території, де планується провадити плановану діяльність, або оприлюднюються в інший спосіб, що гарантує доведення інформації до відома мешканців відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на території якої планується розміщення об`єкта, чи до відповідної територіальної громади, яка може зазнати впливу планованої діяльності, та інших зацікавлених осіб (частина третя).

Уповноважений територіальний орган, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноважений центральний орган, органи місцевого самоврядування відповідної адміністративно-територіальної одиниці, яка може зазнати впливу планованої діяльності, забезпечують суб`єкту господарювання протягом трьох днів з дня його звернення можливості для оприлюднення документів та інформації, зазначених у частинах третій та четвертій цієї статті, та розміщення і доступ до документації, зазначеної у частині п`ятій цієї статті, у місцях, доступних для громадськості у приміщеннях уповноваженого органу або органу місцевого самоврядування (частина шоста).

Уповноважений територіальний орган та уповноважений центральний орган забезпечують безоплатний доступ громадськості до всієї (з урахуванням вимог частини восьмої цієї статті) інформації, що стосується процесу прийняття висновку, в міру її надходження (частина сьома).

Опублікування інформації в друкованих засобах масової інформації, розміщення на дошках оголошень та виготовлення копій для їх фізичного розміщення з метою ознайомлення громадськості забезпечує суб`єкт господарювання. Суб`єкт господарювання одночасно з поданням звіту з оцінки впливу на довкілля подає уповноваженому територіальному органу, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноваженому центральному органу відомості, що підтверджують факт та дату опублікування, розміщення або оприлюднення в інший спосіб повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, та оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля. Уповноважений орган перевіряє та вносить зазначену інформацію до звіту про громадське обговорення (частина дев`ята).

За змістом статті 1 Закону № 2059 уповноважений центральний орган це - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до Положення про Міністерство екології та природних ресурсів України (далі - Положення № 32), затвердженим Постановою від 21.01.2015 року №32, Мінприроди є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізацію державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища та екологічної безпеки, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 33 Закону України Про місцеве самоврядування до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад в галузі природоохоронної діяльності належать делеговані повноваження: здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворенням лісів; здійснення контролю за діяльністю суб`єктів підприємницької діяльності у сфері поводження з відходами; здійснення контролю за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з побутовими та виробничими відходами та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передача їх матеріалів на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про відходи.

Відповідно до статті 21 Закону України Про місцеві державні адміністрації до повноважень місцевих державних адміністрацій в галузі використання та охорони земель, природних ресурсів і охорони довкілля відноситься:

1) розробка та забезпечення виконання затверджених у встановленому законом порядку програм раціонального використання земель, лісів, підвищення родючості грунтів, що перебувають у державній власності;

2) розпоряджання землями державної власності відповідно до закону;

3) розробка та подання на затвердження відповідної ради та забезпечення виконання регіональних екологічних програм; звітування перед відповідною радою про їх виконання; внесення до відповідних органів пропозиції щодо державних екологічних програм;

4) вживання заходів до відшкодування шкоди, заподіяної порушенням законодавства про охорону довкілля підприємствами, установами, організаціями і громадянами;

5) внесення пропозиції відповідним органам місцевого самоврядування щодо організації територій та об`єктів природно-заповідного фонду місцевого значення;

6) інформування населення про екологічно небезпечні аварії та ситуації, стан довкілля, а також про заходи, що вживаються до його поліпшення;

7) організація роботи по ліквідації наслідків екологічних аварій, залучення до цих робіт підприємства, установи, організації незалежно від форм власності та громадян;

8) внесення пропозиції в установленому законом порядку про зупинення діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності у разі порушення ними законодавства про охорону довкілля та санітарних правил;

9) розробка та забезпечення дотримання правил користування водозабірними спорудами, призначеними для задоволення питних, побутових та інших потреб населення, зони санітарної охорони джерел водопостачання; обмежує або забороняє використання підприємствами питної води у промислових цілях;

10) здійснення контролю за використанням відходів з урахуванням їх ресурсної цінності та вимог безпеки для здоров`я людей і навколишнього природного середовища та розглядає справи про адміністративні правопорушення або передає їх матеріали на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про відходи;

11) погодження документацію із землеустрою у випадках та порядку, визначених Земельним кодексом України та Законом України Про землеустрій , щодо відповідності зазначеної документації законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища;

12) внесення до Кабінету Міністрів України пропозиції щодо встановлення та зміни меж районів, міст у порядку, визначеному законом.

Відповідно до рішення Київської міської ради від 08.12.2016 року № 544/1548 шляхом виділу з Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) утворено Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11.12.2017 року № 1599 затверджено Положення про нього, відповідно до якого Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підпорядковується Київському міському голові, підзвітне, підконтрольне Київській міській раді, а з питань виконання функцій державної виконавчої влади - Міністерству екології та природних ресурсів України.

За змістом статті 7 Закону № 2059 громадське обговорення у процесі оцінки впливу на довкілля проводиться з метою виявлення, збирання та врахування зауважень і пропозицій громадськості до планованої діяльності.

Громадськість має право подавати будь-які зауваження чи пропозиції, які, на її думку, стосуються планованої діяльності, без необхідності їх обґрунтування. Зауваження та пропозиції можуть подаватися в письмовій формі (у тому числі в електронному вигляді) та усно під час громадських слухань із занесенням до протоколу громадських слухань. Письмові зауваження і пропозиції подаються під час громадського обговорення протягом строків, визначених частиною сьомою статті 5 цього Закону та частиною шостою цієї статті.

Уповноважений територіальний орган, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноважений центральний орган зобов`язаний забезпечити громадське обговорення у процесі здійснення оцінки впливу на довкілля.

Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, проводиться згідно із статтею 5 цього Закону.

Громадське обговорення планованої діяльності після подання звіту з оцінки впливу на довкілля проводиться у формі громадських слухань та у формі надання письмових зауважень і пропозицій (у тому числі в електронному вигляді).

Громадське обговорення планованої діяльності після подання звіту з оцінки впливу на довкілля починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та надання громадськості доступу до звіту з оцінки впливу на довкілля для ознайомлення в порядку, визначеному статтею 4 цього Закону, і триває не менше 25 робочих днів і не більше 35 робочих днів. Усі пропозиції та зауваження громадськості, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов`язковому розгляду уповноваженим територіальним органом, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноваженим центральним органом. Пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються. У разі ненадання зауважень та пропозицій протягом визначеного строку вважається, що зауваження та пропозиції відсутні.

Уповноважений територіальний орган, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноважений центральний орган забезпечує підготовку звіту про громадське обговорення. Невід`ємною частиною звіту про громадське обговорення є відомості про оприлюднення інформації в порядку, визначеному цим Законом, та підтвердження такого оприлюднення, перелік матеріалів, наданих на розгляд громадськості, протоколи громадських слухань, усі отримані письмові зауваження і пропозиції громадськості, а також таблиця із зазначенням інформації про повне врахування, часткове врахування або обґрунтоване відхилення отриманих під час громадського обговорення зауважень та пропозицій. Звіт про громадське обговорення вноситься до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля не пізніше строку, визначеного частиною сьомою статті 9 цього Закону. Вимоги до змісту та форми звіту про громадське обговорення встановлюються уповноваженим центральним органом.

Механізм проведення громадських слухань у процесі громадського обговорення планованої діяльності, яка підлягає оцінці впливу на довкілля (далі - планована діяльність) визначено Порядком проведення громадських слухань у процесі оцінки впливу на довкілля (далі - Порядок № 989), затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 року № 989.

Згідно з пунктом 3 Порядку № 989 уповноважений центральний орган або уповноважений територіальний орган забезпечує проведення громадських слухань у процесі громадського обговорення планованої діяльності шляхом:

- оприлюднення оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля, а в разі необхідності - оголошення про проведення повторних громадських слухань;

- проведення громадських слухань;

- розгляду, повного врахування, часткового врахування або обґрунтованого відхилення зауважень і пропозицій громадськості, отриманих під час громадських слухань;

- підготовки і оприлюднення шляхом внесення до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля звіту про громадське обговорення.

Як випливає з матеріалів справи, суб`єктом господарювання та Замовником на виконання проектної документації Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва є Комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по охороні, утриманню та експлуатації земель утриманню Плесо (далі - КП Плесо ), за дорученням КП Плесо - Товариство з обмеженою відповідальністю Ріальто (далі -ТОВ Ріальто ) брало участь у розробці звіту про оцінку впливу на навколишнє середовище.

Крім того, ТОВ РІАЛЬТО є виконавцем/підрядником проектної документації за замовленням КП Плесо а також розробником Звіту з оцінки впливу на довкілля по об`єкту: Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва .

Матеріалами справи підтверджується, що 23.11.2018 року директором ТОВ Ріальто (розробником звіту з оцінки впливу на довкілля) було подано повідомлення про планову діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, а саме: Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва .

28.11.2018 року у реєстрі ОВД за № 201811232235/6252 Управлінням оприлюднено повідомлення КП Плесо про планову діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, а саме: Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва .

29.12.2018 року в реєстрі ОВД за № 201811232235/7317 Управлінням оприлюднено зауваження та пропозиції громадськості до планової діяльності, обсягу досліджень.

26.02.2019 року ТОВ Ріальто (розробником звіту з оцінки впливу на довкілля) було подано звіт з оцінки впливу на довкілля Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва .

27.02.2019 року Управлінням до реєстру ОВД за № 201811232235/8952 внесено звіт з оцінки впливу на довкілля Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва .

15.04.2019 року Управлінням до реєстру ОВД за № 201811232235/10469 внесено звіт про громадське обговорення планової діяльності Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва .

15.04.2019 року Управлінням до реєстру ОВД за № 201811232235/10470 внесено висновок про оцінку впливу на довкілля планової діяльності Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва .

Разом з тим, судом встановлено, що наряду з публікацією на веб-сайті Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля за № 201811232235 та офіційному веб-сайті Управління в мережі Інтернет оприлюднено повідомлення КП Плесо про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, що полягає у будівництві берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва 28.11.2018 року, на виконання вимог пункту 3 статті 4 Закону України Про оцінку впливу на довкілля повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, опубліковано в друкованих засобах масової інформації: газета Метро від 05.11.2018 року № 86 (587) та 26.11.2018 року № 92 (593), газета Aviso.ua від 06.11.2018 року № 53 та на офіційному веб-сайті Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації.

Також, на виконання вимог пункту 1 статті 5 Закону України Про оцінку впливу на довкілля повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, на паперових носіях подано до Управління та оприлюднено на дошці оголошень Управління 28.11.2018 року.

Водночас, судом встановлено, що відповідно до пункту 7 статті 5 Закону України Про оцінку впливу на довкілля протягом 20 робочих днів з дня офіційного оприлюднення повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, громадськість може надати уповноваженому територіальному органу зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Протягом 20 робочих днів з дня офіційного оприлюднення повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, на адресу Управління не надходили, про що поінформовано КП Плесо листом від 29.12.2018 року № 077-5948 відповідно до пункту 7 статті 5 Закону України Про оцінку впливу на довкілля . Зворотного суду не доведено.

Як встановлено судом, оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля, звіт з оцінки впливу на довкілля та інші надані суб`єктом господарювання документи оприлюднено на веб-сайті Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля 27.02.2019 року.

На виконання вимог пункту 1 статті 5 Закону України Про оцінку впливу на довкілля оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля опубліковано в друкованих засобах масової інформації: газета Метро від 25.02.2019 року № 14 (615) та газета Aviso.ua від 26.02.2019 року № 8.

Відповідно до вимог пункту 3 статті 6 Закону України Про оцінку впливу на довкілля оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля, звіт з оцінки впливу на довкілля та інші документи на паперових носіях надіслано до Управління з листом від 26.02.2019 року № 17 та розміщено в місцях доступних для громадськості з 27.02.2019 року.

На виконання пункту 6 статті 7 Закону України Про оцінку впливу на довкілля громадське обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля, тривалістю 25 робочих днів, розпочато 27.02.2019 року та завершено 03.04.2019 року.

Протягом строку громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля проведено громадські слухання 15.03.2019 року за адресою: м. Київ, вул. Турівська, 28, приміщення № 4. На громадські слухання представники громадськості не з`явились, про що складено акт про неявку представників громадськості на громадську слухання щодо планованої діяльності Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва від 15.03.2019 року.

Зазначене підтверджується матеріалами справи та не спростовуються позивачем.

Щодо виконання вимог ч. 3 ст. 4 Закону України Про оцінку впливу на довкілля в частині розміщення на дошках оголошень органів місцевого самоврядування, інших громадських місцях та території - то судом встановлено, що відповідно до п.2.2. Звіту про громадське обговорення планової діяльності Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва зазначено, що - Повідомлення про планову діяльність, яка підлягає впливу оцінки на довкілля, було розміщено на дошках оголошень Управління та Дніпровської районної адміністрації у м. Києві . На сторінці ст. 92 Звіту міститься фото дошки оголошень, на якому зображено повідомлення про планову діяльність, яка підлягає впливу оцінки на довкілля. Відтак, доводи позивача про відсутність розміщення інформації відповідно до ч.3 ст. 4 Закону України Про оцінку впливу на довкілля не відповідає дійсності.

Крім того, як зазначено в звіті про ОВД (сторінка 83, 84 Звіту про ОВД) ТОВ РІАЛЬТО надіслано лист від 27.11.2018 року № 314 про розміщення на сайті Дніпровської районної державної адміністрації повідомлення про планову діяльність. Зареєстровано в Дніпровській районної державної адміністрації м. Києва - 28.11.2018 року, та опубліковано на сайті Київської міської державної адміністрації (ст.84 Звіту про ОВД).

Суд також зауважує, що обґрунтованими є твердження відповідача щодо того, що положення Закону України Про оцінку впливу на довкілля вказують на граничний найпізніший строк (не пізніше трьох робочих днів з дня їх подання уповноваженому територіальному органу) та при цьому не містять жодних посилань стосовно граничного найбільш раннього строку оприлюднення повідомлення про плановану діяльність та оголошення про початок громадського обговорення звіту про оцінку впливу на довкілля.

З урахуванням наведеного, дослідивши матеріали судом не встановлено факту порушення приписів законодавства в частині своєчасного, адекватного та ефективного інформування громадськості, а саме вимог ст. 4 Закону України Про оцінку впливу на довкілля .

Окремо суд зазначає щодо доводів позивача щодо опублікування повідомлення про планову діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля в газетах Метро та Aviso.ua .

Відповідно до статті 1 Закону України Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні під друкованими засобами масової інформації (пресою) в Україні розуміються періодичні і такі, що продовжуються, видання, які виходять під постійною назвою, з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію.

Відповідно до Рішення Конституційного суду України від 13.07.2001 року № 11-рп/2001 адміністративно-територіальна одиниця - це компактна частина єдиної території України, що є просторовою основою для організації і діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Так, газети Метро та Aviso.ua відповідають зазначеним вимогам і є друкованими засобами масової інформації, територія розповсюдження яких охоплює адміністративно-територіальну одиницю, яка може зазнати впливу планованої діяльності.

Крім того, доцільними, на думку суду, є доводи відповідача щодо того, що відомості, на які посилається позивач, а саме: найменування, характер видання, тираж зазначені вимоги не встановлені Законом України Про оцінку впливу на довкілля .

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про дотримання відповідачем вимог Закону України Про оцінку впливу на довкілля під час здійснення процедури оцінки впливу на довкілля планованої діяльності Будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва та правомірність видачі оскаржуваного висновку з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності від 12.04.2019 року № 077-1981.

Згідно зі статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно частин першої - третьої статі 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки в задоволенні позову відмовлено, судові витрати відшкодуванню не підлягають.

Керуючись положеннями статей 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 139, 241-246, 262, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

У задоволенні адміністративного позову Громадської організації Микільська Слобідка (02002, м. Київ, вул. Митрополита Андрея Шептицького, Ѕ, кв. 135, ЄДРПОУ 40157613) до Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (04080, м. Київ, вул. Турівська, 28, ЄДРПОУ 41819431), треті особи - Товариство з обмеженою відповідальністю РІАЛЬТО (04128, м. Київ, вул. Академіка Туполєва, 17, ЄДРПОУ 32733616), Комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) по охороні, утриманню, експлуатації земель утриманню Плесо (04119, м. Київ, вул. Сім`ї Хохлових, 15А, оф. 3, ЄДРПОУ 23505151) про скасування висновку про оцінку впливу на довкілля - відмовити.

Згідно з частиною першою статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.

Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом п`ятнадцяти днів за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України . Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя І.А. Качур

Дата ухвалення рішення21.04.2021
Оприлюднено29.04.2021
Номер документу96533897
СудочинствоАдміністративне
Сутьоцінку впливу на довкілля

Судовий реєстр по справі —640/11646/19

Рішення від 21.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 09.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні