Постанова
від 20.04.2021 по справі 1.380.2019.004780
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 квітня 2021 рокуЛьвівСправа № 1.380.2019.004780 пров. № А/857/15876/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Довгополова О.М.,

суддів Гудима Л.Я., Святецького В.В.,

з участю секретаря судового засідання Марцинковської О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10 грудня 2019 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства "Приватна агрофірма "Острів" до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними рішень, зобов`язання до вчинення дій, -

суддя (судді) в суді першої інстанції - Сасевич О.М.,

час ухвалення рішення: 16:30:19,

місце ухвалення рішення - м. Львів,

дата складання повного тексту рішення: 20.12.2019 р.,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Приватна агрофірма "Острів" звернулося в суд з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Львівській області, Державної фіскальної служби України, в якому просило суд визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Львівській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.03.2019 року №1117119/31892557; від 22.03.2019 року №1117138/31892557; від 13.05.2019 року №1162133/31892557; від 07.05.2019 року №1156017/31892557; від 07.05.2019 року №1156018/31892557; від 07.05.2019 року №1156019/31892557; від 07.05.2019 року №1156020/31892557; від 20.05.2019 року №1165756/31892557; від 20.05.2019 року №1165764/31892557; від 20.05.2019 року №1165766/31892557; від 20.05.2019 року №1165796/31892557; від 20.05.2019 року №1165798/31892557; від 20.05.2019 року №1165799/31892557; від 20.05.2019 року №1165800/31892557; від 20.05.2019 року №1165801/31892557; від 20.05.2019 року №1165809/31892557; від 23.05.2019 року №1169460/31892557; від 23.05.2019 року №1169462/31892557; від 23.05.2019 року №1169463/31892557; від 23.05.2019 року №1169464/31892557; від 23.05.2019 року №1169465/31892557; від 23.05.2019 року №1169466/31892557; зобов`язати Державну фіскальну службу України (ідентифікаційний код юридичної особи 39292197, місцезнаходження 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) зареєструвати датою подання виписані Приватною агрофірмою ОСТРІВ податкові накладні від 01.10.2018 року №26; від 02.10.2018 року №34; від 01.11.2018 року №1; від 16.10.2018 року №3009; від 22.10.2018 року №30; від 24.10.2018 року №35; від 24.10.2018 року №33; від 01.11.2018 року №9; від 01.11.2018 року №24; від 01.11.2018 року №12; від 01.11.2018 року №25; від 01.11.2018 року №13; від 01.11.2018 року №20; від 01.11.2018 року №22; від 01.11.2018 року №23; від 01.11.2018 року №18; від 01.11.2018 року №29; від 01.11.2018 року №27; від 01.11.2018 року №37; від 01.11.2018 року №26; від 01.11.2018 року №36; від 01.11.2018 року №28.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 10 грудня 2019 року позов задоволено повністю. Визнано протиправними та скасовано рішення комісії ГУ ДФС у Львівській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.03.2019 року №1117119/31892557; від 22.03.2019 року №1117138/31892557; від 13.05.2019 року №1162133/31892557; від 07.05.2019 року №1156017/31892557; від 07.05.2019 року №1156018/31892557; від 07.05.2019 року №1156019/31892557; від 07.05.2019 року №1156020/31892557; від 20.05.2019 року №1165756/31892557; від 20.05.2019 року №1165764/31892557; від 20.05.2019 року №1165766/31892557; від 20.05.2019 року №1165796/31892557; від 20.05.2019 року №1165798/31892557; від 20.05.2019 року №1165799/31892557; від 20.05.2019 року №1165800/31892557; від 20.05.2019 року №1165801/31892557; від 20.05.2019 року №1165809/31892557; від 23.05.2019 року №1169460/31892557; від 23.05.2019 року №1169462/31892557; від 23.05.2019 року №1169463/31892557; від 23.05.2019 року №1169464/31892557; від 23.05.2019 року №1169465/31892557; від 23.05.2019 року №1169466/31892557; від 13.05.2019 року №1162133/31892557; від 20.05.2019 року №1165756/31892557; від 20.05.2019 року №1165764/31892557; від 20.05.2019 року №1165766/31892557; від 20.05.2019 року №1165791/31892557; від 20.05.2019 року №1165796/31892557; від 20.05.2019 року №1165798/31892557; від 20.05.2019 року №1165799/31892557; від 20.05.2019 року №1165800/31892557; від 20.05.2019 року №1165801/31892557; від 20.05.2019 року №1165809/31892557; від 23.05.2019 року №1169460/31892557; від 23.05.2019 року №1169462/31892557; від 23.05.2019 року №1169463/31892557; від 23.05.2019 року №1169464/31892557; від 23.05.2019 року №1169465/31892557; від 23.05.2019 року №1169466/31892557; від 11.10.2019 року №1305476/31892557; від 11.10.2019 року №1305479/31892557; від 11.10.2019 року №1305485/31892557; від 11.10.2019 року №1305490/31892557; від 11.10.2019 року №1305492/31892557; від 15.10.2019 року №1306756/31892557; від 15.10.2019 року №1306757/31892557; від 15.10.2019 року №1306758/31892557; від 15.10.2019 року №1306759/31892557; від 15.10.2019 року №1306760/31892557; від 15.10.2019 року №1306764/31892557; від 15.10.2019 року №1306768/31892557; від 15.10.2019 року №1306769/31892557; від 15.10.2019 року №1306770/31892557; від 15.10.2019 року №1306772/31892557; від 15.10.2019 року №1306773/31892557; від 16.10.2019 року №1308303/31892557; від 16.10.2019 року №1308304/31892557; від 16.10.2019 року №1308306/31892557; від 16.10.2019 року №1308307/31892557; від 16.10.2019 року №1308308/31892557; від 16.10.2019 року №1308310/31892557; від 16.10.2019 року №1308311/31892557; від 16.10.2019 року №1308315/31892557; від 16.10.2019 року №1308316/31892557; від 16.10.2019 року №1308317/31892557. Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати датою подання виписані Приватною агрофірмою ОСТРІВ податкові накладні від 01.10.2018 року №26; від 02.10.2018 року №34; від 01.11.2018 року №1; від 16.10.2018 року №3009; від 22.10.2018 року №30; від 24.10.2018 року №35; від 24.10.2018 року №33; від 01.11.2018 року №9; від 01.11.2018 року №24; від 01.11.2018 року №12; від 01.11.2018 року №25; від 01.11.2018 року №13; від 01.11.2018 року №20; від 01.11.2018 року №22; від 01.11.2018 року №23; від 01.11.2018 року №18; від 01.11.2018 року №29; від 01.11.2018 року №27; від 01.11.2018 року №37; від 01.11.2018 року №26; від 01 11.2018 року №36; від 01.11.2018 року №28; від 01.11.2018 року №1; від 01.11.2018 року №9; від 01.11.2018 року №24; від 01.11.2018 року №12; від 01.11.2018 року №14; від 01.11.2018 року №25; від 01.11.2018 року №13; від 01.11.2018 року №20; від 01.11.2018 року №22; від 01.11.2018 року №23; від 01.11.2018 року №18; від 01.11.2018 року №29; від 01.11.2018 року №27; від 01.11.2018 року №37; від 01.11.2018 року №26; від 01.11.2018 року №36; від 01.11.2018 року №28; від 01.11.2018 року №43; від 03.11.2018 року №52; від 14.11.2018 року №76; від 01.11.2018 року №47, від 01.11.2018 року №45; від 01.11.2018 року №44, від 01.11.2018 року №40; від 01.11.2018 року №39; від 01.11.2018 року №41; від 01.11.2018 року №38; від 01.11.2018 року №141, від 09.11.2018 року №61; від 11.11.2018 року №66; від 01.11.2018 року №42; від 12.11.2018 року №71; від 07.11.2018 року №58; від 03.11.2018 року №51; від 01.11.2018 року №46, від 10.11.2018 року №65; від 11.11.2018 року №67; від 11.11.2018 року №68; від 09.11.2018 року №63; від 10.11.2018 року №64; від 07.11.2018 року №56; від 09.11.2018 року №62, від 16.11.2018 року №78. Стягнуто з Головного управління ДПС у Львівській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватної агрофірми ОСТРІВ судовий збір в сумі 62432 (шістдесят дві тисячі чотириста тридцять дві) грн. 50 коп. Стягнуто з Державної податкової служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватної агрофірми ОСТРІВ судовий збір в сумі 62432 (шістдесят дві тисячі чотириста тридцять дві) грн. 50 коп.

Рішення мотивоване тим, що реєстрація поданих позивачем податкових накладних була зупинена, як зазначено у квитанціях, через те, що вони відповідають певним вимогам Критеріїв ризиковості платника податку , тобто відповідачем застосовано критерії ризиковості платника податку до податкових накладних, а не до платника податку (позивача), що свідчить про те, що контролюючим органом зупинено реєстрацію накладних із підстав, які не узгоджуються з Порядком №117. Суд першої інстанції зазначає, що податковий орган був зобов`язаний у Квитанціях зазначити конкретний вид критерію, який встановлений пп. 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, та відповідне рішення, відповідно до якого позивача віднесено до ризикових платників. Вказує, що податковим органом не було наведено жодного конкретного документа чи їх окресленого кола, які би були необхідними та достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Однак таких відомостей квитанції не містять, а відповідач у цій частині не наводить чіткого переліку критеріїв, які стосуються позивача, та не наводить рішення, яким його віднесено до ризикових платників.

Не погодившись із ухваленим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій, з посиланням на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить його скасувати та ухвалити нове судове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує правомірністю зупинення реєстрації податкових накладних та наводить ряд норм законодавства на підтвердження такої, а також вказує, що платником податку не було виконано належним чином вимогу щодо подання письмових пояснень.

Суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги (частина перша статті 308 КАС України).

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, ПП Приватна агрофірма ОСТРІВ є юридичною особою, видами діяльності якої відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є: вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (код КВЕД 01.11 - основний); розведення свиней (код КВЕД 01.46); допоміжна діяльність у рослинництві (код КВЕД 01.61); допоміжна діяльність у тваринництві (код КВЕД 01.62); виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах (код КВЕД 10.91); оптова торгівля живими тваринами (код КВЕД 46.23); оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами (код КВЕД 46.32); неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД 46.90); вантажний автомобільний транспорт (код КВЕД 49.41); надання послуг перевезення речей (переїзду) (код КВЕД 49.42); збирання безпечних відходів (код КВЕД 38.11); оброблення та видалення безпечних відходів (код КВЕД 38.21); відновлення відсортованих відходів (код КВЕД 38.32). Позивач зареєстрований як платник податку на додану вартість.

Матеріалами справи засвідчується та не заперечується учасниками справи, що позивачем укладено ряд договорів, предметом яких є надання послуг у сфері поводження з твердими побутовими відходами, у яких ПАФ ОСТРІВ виступає надавачем послуг (виконавцем). А саме, у справі наявна копія договору про надання послуг по організації прийняття, сортування, переробки, захоронення твердих побутових відходів від 03.09.2018 року №03/09 з Товариством з обмеженою відповідальністю Грінера Україна (код ЄДРПОУ 35429502), відповідно до умов якого позивач узяв на себе зобов`язання надавати послуги з організації прийняття, сортування, подальшої переробки та/або утилізації (захоронення), розміщення, видалення твердих побутових відходів у спеціально відведених місцях у межах України, визначених виконавцем, на яких останній має право захоронювати відходи (п.1.1 договору). Як вбачається з положень такого договору (п.2.1 договору), доставка відходів до місця захоронення здійснюється силами і засобами замовника або третіх осіб за його дорученням. Відповідно до умов договору, його вартість (вартість надаваних послуг) визначається в залежності від кількісних (вагових) обсягів захоронених відходів, відповідно до даних за товарно-транспортними накладними (ст.3 договору). Приймання наданих послуг формалізується шляхом підписання актів виконаних робіт (наданих послуг), у яких фіксується загальний обсяг наданих послуг (п.5.1 договору). Оплата здійснюється у формі післяплати по факту наданих послуг, протягом десяти днів із моменту підписання відповідного акту виконаних робіт (наданих послуг), що були надані у попередньому (звітному) місяці, та за умови надання підтвердження захоронення відходів на сміттєзвалищах (п.п.4.1, 6.4.4 договору). Строк дії договору - до 31.12.2018 року з пролонгацією (ст.7 договору).

Також у справі наявна копія договору надання послуг від 28.09.2018 року №28-09-1/18 з Львівським комунальним підприємством Транспортна фірма Львівспецкомунтранс (код ЄДРПОУ 03348465), відповідно до умов якого позивач узяв на себе зобов`язання надавати послуги з організації подальшої переробки та/або утилізації (захоронення) або видалення безпечних відходів (п.1.1 договору). За умовами договору, транспортування відходів до місця їх передачі виконавцеві здійснюється силами, засобами та за рахунок замовника (за необхідності, силами та засобами виконавця за рахунок замовника) (п.3.3 договору). Відповідно до умов договору, його вартість (вартість надаваних послуг) визначається в залежності від кількісних (вагових) обсягів відходів (п. 3.1 договору). Приймання наданих послуг і їх вартість оформлюється шляхом підписання актів надання послуг (п.п.2.2, 3.2 договору). Оплата здійснюється упродовж трьох банківських днів після отримання рахунка та акту надання послуг (п.3.3 договору). Строк дії договору - до 31.12.2018 року з пролонгацією (п.п.7.1, 7.2 договору).

Окрім того, в матеріалах справи наявні копії договорів на перевезення (договір перевезення вантажу від 03.09.2018 року, укладений між ТОВ Грінера Україна (замовник) і Фермерським господарством Агро Захід Буг (перевізник), договір перевезення вантажу від 28.09.2018 року №28-9-2/18, укладений між КП ТФ Львівспецкомунтранс (замовник) і Фермерським господарством Агро Захід Буг (виконавець/перевізник), що кореспондує наведеним вище положенням договорів про організацію переробки, утилізації, захоронення відходів.

Окрім того, судом встановлено ту обставину, що позивачем укладено із Товариством з обмеженою відповідальністю Терра Компані Плюс (код ЄДРПОУ 41062262) договір про надання послуг з прийняття та захоронення твердих побутових відходів від 15.03.2018 року, предметом якого є надання останнім послуг із прийняття та захоронення твердих побутових відходів. Також позивачем укладено з Товариством з обмеженою відповідальністю Екобудстандарт (код ЄДРПОУ 38684114) аналогічний договір про надання послуг з прийняття та захоронення твердих побутових відходів від 01.09.2018 року №1/09-2018. А також позивачем укладено з Товариством з обмеженою відповідальністю Аркада Профі (код ЄДРПОУ 41038245) договір про надання послуг з від 01.11.2017 року, який передбачає надання позивачеві залученим товариством послуг щодо організації подальшої переробки та/або утилізації або видалення безпечних відходів, які за умовами додатку №1 підлягають вивантаженню для переробки, сортування та захоронення за адресою: вул.Запорізька, 38, м.Бориспіль, Київська обл. Водночас, матеріали справи засвідчують, що позивач є користувачем споруди (відкритого складського майданчика площею 6000 кв.м.) за адресою: вул.Запорізька, 38, м.Бориспіль, Київська обл., що підтверджується договором оренди від 01.08.2017 року №01-01/08/17, укладеним із Товариством з обмеженою відповідальністю Сантоме (код ЄДРПОУ 40579190).

Виходячи з наведеного, судом установлено, що позивачем надавалися послуги за договорами, які були укладені з ТОВ Грінера Україна та КП ТФ Львівспецкомунтранс для видалення та утилізації твердих побутових відходів, що засвідчується наявними в справі первинними документами.

А саме, надання послуг на замовлення ТОВ Грінера Україна підтверджується товарно-транспортними накладними від 26.09.2018 року №260909, від 26.09.2018 року №260911, від 26.09.2018 року №260910, від 01.10.2018 року №011010, актами приймання-передачі виконаних робіт/наданих послуг від 01.10.2018 року №26, від 02.10.2018 року №34. Як засвідчується матеріалами справи (банківські виписки за 03.10.2018 року, 05.10.2018 року), ТОВ Грінера Україна було здійснено оплату за надані послуги.

Надання послуг на замовлення КП ТФ Львівспецкомунтранс підтверджується товарно-транспортними накладними від 09.10.2018 року №12/9, від 16.10.2018 року №22, від 21.10.2018 року №84/1, від 22.10.2018 року №84/2, від 22.10.2018 року №84/3, від 24.10.2018 року №82/3, від 24.10.2018 року №48/2, від 24.10.2018 року №82/4, від 24.10.2018 року №19/1, від 27.10.2018 року №45/2, від 27.10.2018 року №45, від 27.10.2018 року №41, від 27.10.2018 року №48/2, від 27.10.2018 року №82/17, від 27.10.2018 року №47/2, від 27.10.2018 року №82/21, від 27.10.2018 року №84/33, від 28.10.2018 року №82/5, від 28.10.2018 року №82/20, від 28.10.2018 року №53/25, від 28.10.2018 року №47/25, від 28.10.2018 року №47/3, від 28.10.2018 року №47/4, від 28.10.2018 року №48, від 28.10.2018 року №37, від 28.10.2018 року №37/2, від 28.10.2018 року №37/21, від 29.10.2018 року №92, від 29.10.2018 року №93, від 29.10.2018 року №49, від 29.10.2018 року №49/2, від 30.10.2018 року №46/2, від 30.10.2018 року №53/2, від 30.10.2018 року №82/7, від 30.10.2018 року №84/35, від 30.10.2018 року №84/34, від 30.10.2018 року №84/36, від 30.10.2018 року №82, від 30.10.2018 року №84, від 30.10.2018 року №95, від 30.10.2018 року №45/1, від 30.10.2018 року №45/4, від 31.10.2018 року №97, від 31.10.2018 року №84/27, від 31.10.2018 року №47, від 31.10.2018 року №84/17, від 31.10.2018 року №84/32, від 01.11.2018 року №84/12, від; 01.11.2018 року №53/3, від 01.11.2018 року №82/13, від 01.11.2018 року №82/14, від 01.11.2018 року №26/2, від 01.11.2018 року №26/1, від 01.11.2018 року №27, від 01.11.2018 року №48/2, від 01.11.2018 року №48/4, від 01.11.2018 року №48/22, від 01.11.2018 року №95, від 01.11.2018 року №41/2, від 01.11.2018 року №41, від 01.11.2018 року №84/37, від 01.11.2018 року №84/4, від 01.11.2018 року №47, від 01.11.2018 року №47/2, від 01.11.2018 року №47/3, від 01.11.2018 року №48, від 01.11.2018 року №82/2, від 01.11.2018 року №97, від 01.11.2018 року №47/21, від 01.11.2018 року від №11, від 01.11.2018 року №11/2, від 03.11.2018 року №51, від 03.11.2018 року №51/4, від 03.11.2018 року №48/2, від 03.11.2018 року №48/3, від 03.11.2018 року №93, від 07.11.2018 року №82/56, від 07.11.2018 року №56/2, від 07.11.2018 року №48/4, від 07.11.2018 року №47/5, від 07.11.2018 року №45/4, від 09.11.2018 року №12, від 09.11.2018 року №62, від 09.11.2018 року №62/2, від 09.11.2018 року №63, від 09.11.2018 року №63/2, від 10.11.2018 року №048, від 09.11.2018 року №47/4, від 09.11.2018 року №95/2, від 10.11.2018 року №65, від 11.11.2018 року №053, від 11.11.2018 року №66/2, від 11.11.2018 року №66, від 11.11.2018 року №67, від 11.11.2018 року №67/2, від 11.11.2018 року №53, від 12.11.2018 року №48/12, від 12.11.2018 року №43/12, від 12.11.2018 року №95/12, від 14.11.2018 року №12/2, 74;ід 16.11.2018 року №78, актами наданих послуг від 01.11.2018 року №12, 16.10.2018 року №30/09, 22.10.2018 року №30, 24.10.2018 року №33, 24.10.2018 року №35, 01.11.2018 року №18, 01.11.2018 року №23, 01.11.2018 року №24, 01.11.2018 року №26, 01.11.2018 року №20, 01.11.2018 року №25, 01.11.2018 року №27, 01.11.2018 року №28, 01.11.2018 року №37, 01.11.2018 року №13, 01.11.2018 року №29, 01.11.2018 року №14, 01.11.2018 року №36, 01.11.2018 року №43, 01.11.2018 року №45, 01.11.2018 року №22, 01.11.2018 року №1, 01.11.2018 року №9, 01.11.2018 року №38, 01.11.2018 року №39, 01.11.2018 року №40, 01.11.2018 року №41, 01.11.2018 року №42, 01.11.2018 року №44, 01.11.2018 року №46, 01.11.2018 року №47, 01.11.2018 року №14/1, 03.11.2018 року №51, 03.11.2018 року №52, 07.11.2018 року №56, 07.11.2018 року №58, 09.11.2018 року №61, 09.11.2018 року №62, 09.11.2018 року №63, 10.11.2018 року №64, 10.11.2018 року №65, 11.11.2018 року №66, 11.11.2018 року №67, 11.11.2018 року №68, 12.11.2018 року №71, 14.11.2018 року №76, 16.11.2018 року №78. А також, як засвідчується матеріалами справи (банківські виписки за 16.10.2018 року, 22.10.2018 року, 02.11.2018 року, 07.11.2018 року, 20.11.2018 року, 21.11.2018 року, 22.11.2018 року, 28.11.2018 року), КП ТФ Львівспецкомунтранс було здійснено оплату за надані послуги.

Подані в цій частині доводи засвідчують господарську доцільність та потребу у наданні ПАФ ОСТРІВ відповідних послуг на користь ТОВ Грінера Україна і КП ТФ Львівспецкомунтранс .

Як підтверджується матеріалами справи, в зв`язку з наданням ПАФ ОСТРІВ відповідних послуг на користь ТОВ Грінера Україна та КП ТФ Львівспецкомунтранс , позивачем складалися відповідні податкові накладні.

А саме, позивачем було складено податкові накладні по господарських операціях із ТОВ Грінера Україна : від 01.10.2018 року №26, від 02.10.2018 року №34.

Також позивачем було складено податкові накладні по господарських операціях із КП ТФ Львівспецкомунтранс : від 16.10.2018 року №3009, 22.10.2018 року №30, 24.10.2018 року №33, 24.10.2018 року №35, 01.11.2018 року №12, 01.11.2018 року №18, 01.11.2018 року №23, 01.11.2018 року №24, 01.11.2018 року №26, 01.11.2018 року №20, 01.11.2018 року №25, 01.11.2018 року №27, 01.11.2018 року №28, 01.11.2018 року №37, 01.11.2018 року №13, 01.11.2018 року №29, 01.11.2018 року №14, 01.11.2018 року №36, 01.11.2018 року №43, 01.11.2018 року №45, 01.11.2018 року №22, 01.11.2018 року №1, 01.11.2018 року №9, 01.11.2018 року №38, 01.11.2018 року №39, 01.11.2018 року №40, 01.11.2018 року №41, 01.11.2018 року №42, 01.11.2018 року №44, 01.11.2018 року №46, 01.11.2018 року №47, 01.11.2018 року №141, 03.11.2018 року №51, 03.11.2018 року №52, 07.11.2018 року №56, 07.11.2018 року №58, 09.11.2018 року №61, 09.11.2018 року №62, 09.11.2018 року №63, 10.11.2018 року №64, 10.11.2018 року №65, 11.11.2018 року №66, 11.11.2018 року №67, 11.11.2018 року №68, 12.11.2018 року №71, 14.11.2018 року №76, 16.11.2018 року №78.

Зазначені податкові накладні були скеровані позивачем засобами телекомунікаційного зв`язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується наявними квитанціями та не заперечується учасниками справи.

При цьому, судом установлено, що реєстрація таких податкових накладних була зупинена контролюючим органом, що засвідчується відповідними квитанціями від 01.11.2018 року, від 01.11.2018 року (стосовно податкових накладних по операціях із ТОВ Грінера Україна , відповідно до наведеного вище їх переліку та порядку), від 19.11.2018 року, від 19.11.2018 року, від 19.11.2018 року, від 19.11.2018 року, від 23.11.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 03.12.2018 року, від 04.12.2018 року (стосовно податкових накладних по операціях із КП ТФ Львівспецкомунтранс відповідно до наведеного вище їх переліку та порядку).

У таких квитанціях зазначено наступну причину (спільну для всіх) зупинення реєстрації податкових накладних: обсяг постачання товару/послуги 38.11 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його і постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку .

У зв`язку з чим, платнику податків контролюючим органом було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (про що вказано у квитанціях).

ПАФ ОСТРІВ скеровувала на адресу податкового органу пояснення та копії відповідних документів, що слідує зі змісту повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

А саме, позивачем було подано: пояснення від 03.05.2019 року стосовно податкової накладної від 16.10.2018 року №3009, пояснення від 03.05.2019 року стосовно податкової накладної від 22.10.2018 року №30, пояснення від 03.05.2019 року стосовно податкової накладної від 24.10.2018 року №33, пояснення від 03.05.2019 року стосовно податкової накладної від 24.10.2018 року №35, пояснення від 15.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №12, пояснення від 15.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №18, пояснення від 15.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №23, пояснення від 13.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №24, пояснення від 21.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №26, пояснення від 15.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №20, пояснення від 16.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №25, пояснення від 21.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №27, пояснення від 21.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №28, пояснення від 21.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №37, пояснення від 15.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №13, пояснення від 21.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №29, пояснення від 15.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №14, пояснення від 21.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №36, пояснення від 03.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №43, пояснення від 03.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №45, пояснення від 15.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №22, пояснення від 07.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №1, пояснення від 13.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №9, пояснення від 06.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №38, пояснення від 06.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №39, пояснення від 06.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №40, пояснення від 06.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №41, пояснення від 04.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №42, пояснення від 06.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №44, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №46, пояснення від 03.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №47, пояснення від 06.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №141, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 03.11.2018 року №51, пояснення від 03.10.2019 року стосовно податкової накладної від 03.11.2018 року №52, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 07.11.2018 року №56, пояснення від 04.10.2019 року стосовно податкової накладної від 07.11.2018 року №58, пояснення від 04.10.2019 року стосовно податкової накладної від 09.11.2018 року №61, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 09.11.2018 року №62, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 09.11.2018 року №63, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 10.11.2018 року №64, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 10.11.2018 року №65, пояснення від 04.10.2019 року стосовно податкової накладної від 11.11.2018 року №66, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 11.11.2018 року №67, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 11.11.2018 року №68, пояснення від 04.10.2019 року стосовно податкової накладної від 12.11.2018 року №71, пояснення від 03.10.2019 року стосовно податкової накладної від 14.11.2018 року №76, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 16.11.2018 року №78.

У таких поясненнях позивачем зазначалося, що предметом постачання є надання послуг згідно договору , а також були долучені копії документів - пояснення щодо господарських операцій із ТОВ Грінера Україна та КП ТФ Львівспецкомунтранс (викладені окремим документом), кореспондуючі відповідній зупиненій податковій накладній договори про надання послуг, товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт (наданих послуг), а також банківські виписки та договір із ТОВ Аркада Профі про надання послуг (які більш детально описані вище).

За наслідком розгляду наданих пояснень і представлених документів, комісією ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення від 07.05.2019 року №1156017/31892557 щодо податкової накладної від 16.10.2018 року №3009, від 07.05.2019 року №1156018/31892557 щодо податкової накладної від 22.10.2018 року №30, від 07.05.2019 року №1156020/31892557 щодо податкової накладної від 24.10.2018 року №33, від 07.05.2019 року №1156019/31892557 щодо податкової накладної від 24.10.2018 року №35, від 20.05.2019 року №1165766/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №12, від 20.05.2019 року №1165809/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №18, від 20.05.2019 року №1165801/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №23, від 20.05.2019 року №1165764/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №24, від 23.05.2019 року №1169464/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №26, від 20.05.2019 року №1165799/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №20, від 20.05.2019 року №1165796/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №25, від 22.03.2019 року №1117119/31892557 щодо податкової накладної від 01.10.2018 року №26, від 23.05.2019 року №1169462/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №27, від 23.05.2019 року №1169466/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №28, від 23.05.2019 року №1169463/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №37, від 20.05.2019 року №1165798/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №13, від 23.05.2019 року №1169460/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №29, від 20.05.2019 року №1165791/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №14, від 22.03.2019 року №1117138/31892557 щодо податкової накладної від 02.10.2018 року №34, від 23.05.2019 року №1169465/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №36, від 11.10.2019 року №1305476/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №43, від 11.10.2019 року №1305492/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №45, від 20.05.2019 року №1165800/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №22, від 13.05.2019 року №1162133/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №1, від 20.05.2019 року №1165756/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №9, від 15.10.2019 року №1306760/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №38, від 15.10.2019 року №1306758/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №39, від 15.10.1019 року №1306757/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №40, від 15.10.2019 року №1306759/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №41, від 15.10.2019 року №1306770/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №42, від 15.10.2019 року №1306756/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №44, від 16.10.2019 року №1308304/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №46, від 11.10.2019 року №1305490/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №47, від 15.10.2019 року №1306764/31892557 щодо податкової накладної від 01.11.2018 року №141, від 16.10.2019 року №1308303/31892557 щодо податкової накладної від 03.11.2018 року №51, від 11.10.2019 року №1305479/31892557 щодо податкової накладної від 03.11.2018 року №52, від 16.10.2019 року №1308315/31892557 щодо податкової накладної від 07.11.2018 року №56, від 15.10.2019 року №1306773/31892557 щодо податкової накладної від 07.11.2018 року №58, від 15.10.2019 року №1306768/31892557 щодо податкової накладної від 09.11.2018 року №61, від 16.10.2019 року №1308316/31892557 щодо податкової накладної від 09.11.2018 року №62, від 16.10.2019 року №1308310/31892557 щодо податкової накладної від 09.11.2018 року №63, від 16.10.2019 року №1308311/31892557 щодо податкової накладної від 10.11.2018 року №64, від 16.10.2019 року №1308306/31892557 щодо податкової накладної від 10.11.2018 року №65, від 15.10.2019 року №1306769/31892557 щодо податкової накладної від 11.11.2018 року №66, від 16.10.2019 року №1308307/31892557 щодо податкової накладної від 11.11.2018 року №67, від 16.10.2019 року №1308308/31892557 щодо податкової накладної від 11.11.2018 року №68, від 15.10.2019 року №1306772/31892557 щодо податкової накладної від 12.11.2018 року №71, від 11.10.2019 року №1305485/31892557 щодо податкової накладної від 14.11.2018 року №76, від 16.10.2019 року №1308317/31892557 щодо податкової накладної від 16.11.2018 року №78.

Указаними рішеннями було відмовлено в реєстрації зазначених вище податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, рішення №1156017/31892557, №1156018/31892557, №1117119/31892557, №1117138/31892557, №1162133/31892557 мотивовані наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, рішення №1156020/31892557, №1156019/31892557, №1305476/31892557, №1305492/31892557, №1165756/31892557, №1306760/31892557, №1306758/31892557, №1306757/31892557, №1306759/31892557, №1306770/31892557, №1306756/31892557, №1308304/31892557, №1305490/31892557, №1306764/31892557, №1308303/31892557, №1305479/31892557, №1308315/31892557, №1306773/31892557, №1306768/31892557, №1308316/31892557, №1308310/31892557, №1308311/31892557, №1308306/31892557, №1306769/31892557, №1308307/31892557, №1308308/31892557, №1306772/31892557, №1305485/31892557, №1308317/31892557 - ненаданням платником податку копій документів (первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні), рішення №1165766/31892557, №1165809/31892557, №1165801/31892557, №1165764/31892557, №1169464/31892557, №1165799/31892557, №1165796/31892557, №1169462/31892557, №1169466/31892557, №1169463/31892557, №1165798/31892557, №1169460/31892557, №1165791/31892557, №1169465/31892557, №1165800/31892557 - ненаданням платником податку копій документів (розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків).

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції і вважає його таким, що відповідає правильно застосованим нормам матеріального та процесуального права з огляду на наступне.

Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із того, що згідно з підпунктом а пункту 185.1 статті 185 Податкового Кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Відповідно до абзацу першого пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Абзацами першим-третім пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на час виникнення спірних правовідносин визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117.

Як визначено положеннями п. 5 наведеного Порядку, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Згідно з п. 6 Порядку у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.7 Порядку, у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/ розрахунку коригування зупиняється.

Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: 1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку; 2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Колегія суддів зазначає, що вимоги п.п. 6 та 7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є чіткими і не припускають неоднозначного (множинного) трактування обов`язків контролюючих органів.

Відповідно до абз. 1 п. 10 Порядку, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає Державна фіскальна служба України та надсилає на погодження Міністерству фінансів України в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Критерії ризиковості платника податку зазначені у листі ДФС України від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18.

Відповідно до вимог п. 12 вищенаведеного Порядку, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

В квитанціях щодо зупинення реєстрації податкових накладних у спірних правовідносинах зазначено, що ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризикованості платника податку . Тобто, Державною фіскальною службою України застосовано критерії ризиковості платника податку до податкової накладної, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію Податкової накладної зупинено з підстав, які не передбачені законодавством.

Підпункт 1.6 пункт 1 листа ДФС України від 21 березня 2018 року № 959/99-99-0718 Критерії ризиковості платника податку містить перелік різних критеріїв ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Отже, контролюючий орган зобов`язаний у квитанції чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений підпунктом 1.6 пункту 1 наведеного листа ДФС України.

Відповідно до п.14 Порядку, затвердженого постановою КМУ № 117, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Тобто, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Зі змісту квитанцій слідує, що контролюючим органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Проте, контролюючим органом не вказано конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які є необхідними для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Так, постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21 лютого 2018 року № 117 установлено, що платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 р. зупинено реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, що діяв до набрання чинності Законом України від 7 грудня 2017 р. № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» , та які станом на 1 грудня 2017 р. не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

Відповідно до п. 21 Порядку, затвердженого вищенаведеною постановою КМУ, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Разом з тим, ПАФ ОСТРІВ скеровувала на адресу податкового органу пояснення та копії відповідних підтвердних документів, що слідує зі змісту повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

А саме, позивачем було подано: пояснення від 03.05.2019 року стосовно податкової накладної від 16.10.2018 року №3009, пояснення від 03.05.2019 року стосовно податкової накладної від 22.10.2018 року №30, пояснення від 03.05.2019 року стосовно податкової накладної від 24.10.2018 року №33, пояснення від 03.05.2019 року стосовно податкової накладної від 24.10.2018 року №35, пояснення від 15.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №12, пояснення від 15.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №18, пояснення від 15.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №23, пояснення від 13.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №24, пояснення від 21.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №26, пояснення від 15.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №20, пояснення від 16.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №25, пояснення від 21.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №27, пояснення від 21.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №28, пояснення від 21.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №37, пояснення від 15.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №13, пояснення від 21.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №29, пояснення від 15.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №14, пояснення від 21.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №36, пояснення від 03.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №43, пояснення від 03.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №45, пояснення від 15.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №22, пояснення від 07.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №1, пояснення від 13.05.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №9, пояснення від 06.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №38, пояснення від 06.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №39, пояснення від 06.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №40, пояснення від 06.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №41, пояснення від 04.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №42, пояснення від 06.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №44, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №46, пояснення від 03.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №47, пояснення від 06.10.2019 року стосовно податкової накладної від 01.11.2018 року №141, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 03.11.2018 року №51, пояснення від 03.10.2019 року стосовно податкової накладної від 03.11.2018 року №52, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 07.11.2018 року №56, пояснення від 04.10.2019 року стосовно податкової накладної від 07.11.2018 року №58, пояснення від 04.10.2019 року стосовно податкової накладної від 09.11.2018 року №61, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 09.11.2018 року №62, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 09.11.2018 року №63, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 10.11.2018 року №64, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 10.11.2018 року №65, пояснення від 04.10.2019 року стосовно податкової накладної від 11.11.2018 року №66, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 11.11.2018 року №67, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 11.11.2018 року №68, пояснення від 04.10.2019 року стосовно податкової накладної від 12.11.2018 року №71, пояснення від 03.10.2019 року стосовно податкової накладної від 14.11.2018 року №76, пояснення від 07.10.2019 року стосовно податкової накладної від 16.11.2018 року №78.

У таких поясненнях позивачем зазначалося, що предметом постачання є надання послуг згідно договору , а також були долучені копії документів - пояснення щодо господарських операцій із ТОВ Грінера Україна та КП ТФ Львівспецкомунтранс (викладені окремим документом), кореспондуючі відповідній зупиненій податковій накладній договори про надання послуг, товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт (наданих послуг), а також банківські виписки та договір із ТОВ Аркада Профі про надання послуг (які більш детально описані вище).

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ № 1246 від 29.12.2010 р., податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Оцінивши подані сторонами докази в їх сукупності, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про відсутність у податкового органу достатніх правових підстав для відмови у реєстрації податкових накладних шляхом прийняття відповідного рішення, а також про те, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідні податкові накладні позивача саме датою їх фактичного надходження (датою подання).

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують і не дають підстав стверджувати про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 308, 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. ст. 316, 321, 322, ч. 1 ст. 325 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10 грудня 2019 року у справі № 1.380.2019.004780 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку виключно у випадках, передбачених частиною 4 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя О. М. Довгополов судді Л. Я. Гудим В. В. Святецький Повне судове рішення складено 27.04.2021 року

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.04.2021
Оприлюднено29.04.2021
Номер документу96539355
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.004780

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 06.08.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

Ухвала від 22.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 07.06.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

Постанова від 20.04.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 15.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні