Головуючий І інстанції: О.М. Кунець
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 квітня 2021 р. Справа № 480/3306/20 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді Катунова В.В.,
Суддів: Ральченка І.М. , Бершова Г.Є. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Державної податкової служби у Сумській області на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 19.11.2020, вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40021, повний текст складено 04.12.20 по справі № 480/3306/20
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОІНВЕСТ 2018"
до Державної податкової служби України , Головного управління Державної податкової служби у Сумській області третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "КАІС АГРО"
про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРОІНВЕСТ 2018 , звернувся до суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Сумській області (далі - відповідач-1) , Державної податкової служби України (далі - відповідач -2), третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю КАІС АГРО , у якому просив:
-визнати протиправними і скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1571497/42153580, № 1571503/42153580, №1571512/42153580 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОІНВЕСТ 2018 № 1 від 24.03.2020, № 2 від 25.03.2020 та№ 3 від 26.03.2020, складених на покупця Товариство з обмеженою відповідальністю КАІС АГРО ;
-визнати протиправним і скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 22.04.2020 № 1535810/42153580, яким не враховано таблицю даних платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОІНВЕСТ 2018 , поданої 17.04.2020 за № 19073168;
-зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8. ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОІНВЕСТ 2018 (Сумська область, місто Охтирка, провулок Перекопський, будинок 8, квартира 2, ідентифікаційний код 42153580) № 1 від 24.03.2020 року в сумі 501 604,56 грн., в т.ч. ПДВ 83 600,76 грн.; податкову накладну № 2 від 25.03.2020 року в сумі 501 604,56 грн., в т.ч. ПДВ 83 600,76 грн.; податкову накладну № 3 від 26.03.2020 року в сумі 564 279,30 грн., в т.ч. ГІДВ 94 046,55 грн. датою їх направлення для реєстрації.
Головне управління Державної податкової служби у Сумській області, не погодившись із рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції оскаржуване рішення скасувати та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Свою незгоду з постановою суду обґрунтовує тим, що при прийнятті рішення судом першої інстанції було неправильно застосовано норми матеріального права, а саме: пп. 201.16.1, пп.201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, п. 74.2 ст. 74 Податкового кодексу України, положення Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019, № 1165, та Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019р. за № 1245/34216. Зазначив, що Комісією Головного управління ДПС у Сумській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН були прийняті рішення від 19.05.2020 року №1571497/42153580, №1571503/42153580, №1571512/42153580 року№1464071/41706834 про відмову позивачу у реєстрації ПН/РК в ЄРПН, у зв`язку з ненаданням платником податку копій наступних документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків . Відсутня довіреність від Покупця на отримання товару. В ТТН на Покупця не конкретизовані пункти навантаження та розвантаження. Відсутні ОСВ по рахунку 27, документи складського обліку. Відсутні розрахункові документи з Постачальниками послуг. Відсутня ОСВ по 361 рахунку. Відсутні рахунки на оплату. Відсутні додатки до Договору, які конкретизують основні його умови, всупереч п.1.1.,п.3.1. Договору з Покупцем. Відсутній акт розрахунок визначення остаточної ціни товару, всупереч п.3.1. Договору з Покупцем. Отже, на розгляд комісії Головного управління ДПС у Сумській області не були надані позивачем належної якості документи, які б підтверджували перевезення і зберігання товару, складських документів, розрахунки з постачальниками послуг, довіреності на отримання і подальшу передачу товару, оборотно-сальдові відомості по рахунках 361, 27. Крім того, вказав на те, що судом першої інстанції при вирішенні справи не враховано того, що спірне рішення складено за формою, наведеною у додатку до Порядку № 520, що передбачає обов`язкове зазначення у рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних підстав такої відмови, а також додаткової інформації, що вплинула на прийняття уповноваженою комісією такого рішення. Тому у спірному рішенні зазначені конкретні підстави відмови у реєстрації податкової накладної, вказано які саме документи не було надано позивачем.
Від Головного управління ДПС у Сумській області надійшло клопотання про заміну відповідача: Головного управління ДПС у Сумській області (код ЄДРПОУ 43144399) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Сумській області (код ЄДРПОУ ВП: 43995469).
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, до якого, у тому числі, включено Головне управління Державної податкової служби у Сумській області.
Абзацами 3 та 4 пункту 2 вказаної постанови установлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій; права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.
Наказом ДПС України від 30 вересня 2020 року № 529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, до якого, зокрема, включено Головне управління Державної податкової служби у Сумській області.
Наказом ДПС України від 24 грудня 2020 року № 755 "Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій" розпочато з 01 січня 2021 року здійснення територіальними органами ДПС України, утвореними як її відокремлені підрозділи, повноважень і функцій територіальних органів ДПС України, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 893.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що правонаступником Головного управління ДПС у Сумській області є Головне управління ДПС у Сумській області як відокремлений підрозділ (код ЄДРПОУ ВП: 43995469) юридичної особи - ДПС України (код ЄДРПОУ 43005393).
Згідно зі статтею 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
З урахуванням наведеного, колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для заміни відповідача у справі - Головне управління ДПС у Сумській області (код ЄДРПОУ 43144399) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Сумській області (код ЄДРПОУ ВП: 43995469).
ТОВ "КАІС АГРО" подано відзив на апеляційну скаргу, в якому останній просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги та рішення суду першої інстанції залишити без змін з посиланням на те, що оскаржуване судове рішення відповідає нормам чинного законодавства, а висновки суду є законними та обґрунтованими.
Сторони про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Колегія суддів визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу у відповідності до ч. 4 ст. 229 КАС України.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, вислухавши пояснення учасників судового засідання, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю АГРОІНВЕСТ 2018 , код ЄДРПОУ - 42153580, зареєстроване як юридична особа згідно законодавства України, з 14 вересня 2018 року, про що свідчить відповідна виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Основним видом діяльності підприємства є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, код 01.11.
Починаючи з 01 лютого 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю АГРОІНВЕСТ 2018 , зареєстроване як платник податку на додану вартість, про що свідчить витяг № 2018234500004 з реєстру платників податків на додану вартість. Підприємство має індивідуальний податковий номер - 421535818234.
23 березня 2020 року між Товариством з обмеженою відповідальністю АГРОІНВЕСТ 2018 . як Постачальником, з одного боку та Товариством з обмеженою відповідальністю КАІС АГРО , як Покупцем, з іншого боку, було укладено договір поставки № 230320АГ, відповідно до якого Постачальник зобов`язався поставити і передати у власність Покупцю сільськогосподарську продукцію.
П. 2.1. Договору передбачено, що поставка товару здійснюється на умовах FCA (франко-автомобіль) - ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 , Сумська обл., м. Охтирка (Пункт завантаження).
Відповідно до п. 3.1. Договору остаточна ціна товару визначається Сторонами у видатковій накладній, яка підписується сторонами, є невідємною частиною цього Договору.
Згідно п. 3.2. Договору кількість/вага поставленого Постачальником Товару є остаточною згідно з даними, зазначеними Постачальником у товарно-транспортних накладних в Пункті завантаження. Датою поставки Товару за цим Договором вважається дата видаткової накладної, складеної на підставі товарно-транспортної накладної та підписаної обома Сторонами.
П. 5.1. Договору Покупець сплачує за товар за кожним Додатком до Договору окремо у безготівковій формі шляхом перерахування коштів на банківський рахунок Постачальниць ь наступному порядку: передоплата у розмірі 80% від вартості поставленого Товару, остаточний розрахунок - після отримання Покупцем в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової (-их) накладної (-них) на загальний обсяг поставленого Товару в Єдиному реєстр: податкових накладних (за винятком випадків, передбачених в п.п. 5.5.. 5.6. Договору), якщо інше не узгоджено Сторонами у відповідному Додатку до Договору.
З метою виконання взятих на себе договірних зобов`язань ТОВ КАІС АГРО перерахував на рахунок ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 грошові кошти: в сумі 501 604,56 грн., в т.ч. ПДВ 83 600,76 гри.; в сумі 501 604,56 грн., в т.ч. ПДВ 83 600,76 грн.; в сумі 308 002,80 грн., в т.ч. ПДВ 51 333,80 грн.
У зв`язку з отриманням часткової попередньої оплати ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 поставив Покупцю Товар - кукурудзу 3 класу врожаю 2019 року:
- у кількості 209,74 тони на суму 884746.25 грн.. в т.ч. ПДВ - 147457,71 грн., що підтверджується видатковою накладною № 1 від 25.03.2020:
- у кількості 162,8 тони на суму 682742,17 грн., в т.ч. ПДВ - 1 13790,36 грн.. що підтверджується видатковою накладною № 2 від 26.03.2020.
За першою подією постачальником сільськогосподарської продукції ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 були складені податкові накладні: податкова накладна № 1 від 24.03.2020 року в сумі 501 604,56 грн., в т.ч. ПДВ 83600.76 грн.; податкова накладна № 2 від 25.03.2020 року в сумі 501 604,56 грн., в т.ч. ПДВ 83600.76 грн.; податкова накладна № 3 від 26.03.2020 року в сумі 564 279,30 грн., в г.ч. ПДВ 94046,55 грн.
07 квітня 2020 року постачальником товарної продукції кукурудзи ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 було подано податкову накладну № 1 на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, про що свідчить квитанція № 9071457446.
Проте, в процесі обробки вказаного документу реєстрація податкової накладної була зупинена. Підстава - коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1005 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
15 квітня 2020 року постачальником товарної продукції кукурудзи ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 було подано податкову накладну № 2 на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, про що свідчить квитанція № 9081405374.
Проте, в процесі обробки вказаного документу реєстрація податкової накладної також була зупинена. Підстава аналогічна - коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1005 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Також запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
15 квітня 2020 року постачальником товарної продукції кукурудзи ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 було подано податкову накладну № 3 на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, про що свідчить квитанція № 9081334352.
Проте, в процесі обробки вказаного документу реєстрація податкової накладної також була зупинена. Підстава аналогічна - коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1005 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину затишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Також запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, в поданій підприємством Таблиці даних платника податку на додану вартість вказані всі необхідні коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг, що підтверджується самою таблицею.
З метою повного та всебічного підтвердження поданих документів платником податків ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 були направлені 20.04.2020 на адресу контролюючого органу пояснення (опис господарської діяльності) до повідомлення про розблокування податкової накладної, в яких було зазначено наступне:
ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 створене 23 травня 2018 року. Основним видом діяльності ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур за КВЕД 01.11.
ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 є сільськогосподарським товаровиробником, з 01.02.2020 є платником єдиного податку 4 групи. В користуванні ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 знаходиться земельні ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 97.52 га (80.74 га ріллі та 16.78 га сіножатей), про що свідчить Податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2019 рік, подана 15.02.2020 з реєстраційним номером 11386170, додана до даного пояснення. Також підтвердженням користування земельних ділянок є подання звіту 20- ОПП, котрий був зданий 02.03.2020 з реєстраційним номером 9039795442.
З метою ведення сільськогосподарського виробництва були укладені наступні договори:
між ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 та ОСОБА_1 був укладений договір позики №01/05-1 від 01.05.2019 стосовно позики посівних матеріалів, мінеральних добрив та засобів захисту рослин;
між ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 та ФОП ОСОБА_2 (свідоцтво про державну реєстрацію серія В01 №099491, ІПН НОМЕР_1 ) був укладений договір про закупівлю робіт (надання послуг) №06/05-1 від 06.05.2019 стосовно проведення робіт посіву з внесенням добрив, внесення гербіцидів, перевезення врожаю та договір про закупівлю робіт (надання послуг) №01/10-1 від 01.10.2019 стосовно збору врожаю кукурудзи.
Всі вищезазначені послуги придбавалися у постачальника - неплатника ПДВ - Ф ОСОБА_2 , який здійснював їх власною технікою із залученням екіпаж (робочої сили). Між ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 та ОСОБА_3 ( НОМЕР_2 ) був укладений договір оренди нерухомого майна (складського приміщення) №01/10-1 від 01.10.2019, де зібраний врожай зберігався до моменту реалізації.
Реальність господарської діяльності та відповідних господарських операцій підтверджується наявністю у ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 земель, необхідної кількості посівного матеріалу, мінеральних добрив, гербіцидів, орендованого складського приміщення та в повному обсязі відображені у бухгалтерському обліку ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 .
У 2019 році підприємство подавало статистичні звіти, а саме: звіт про посівні площі сільськогосподарських культур (№4-сг) та звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду (№29-сг).
З метою ведення сільськогосподарського виробництва ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 був укладений договір поставки кукурудзи 3 класу, врожаю 2019 року №230320АГ від 23 березня 2020 року з Товариством з обмеженою відповідальністю КАІС АГРО (код ЄДРПОУ 35071227).
Для підтвердження реальності даної угоди, реалізація товару підтверджується видатковою накладною №1 від 25 березня 2020р. на суму 884 746,25 грн, в т.ч. ПДВ 147 457.71 грн, та видатковою накладною №2 від 26 березня 2020р. на суму 682 742,17 грн, в т.ч. ПДВ 113 790,36 грн.
Оплата за реалізований товар відбулася в частковому обсязі: 24.03.2020 - в сумі 501 604,56 грн, в т.ч. ПДВ 83 600,76 грн; 25.03.2020 - в сумі 501 604,56 грн, в т.ч. ПДВ 83 600,76 грн; 26.03.2020 - в сумі 308 002,80 грн, в т.ч. ПДВ 51 333,80 грн.
За першою подією були складені податкові накладні, а саме: податкова накладна №1 від 24.03.2020 року в сумі 501 604,56 грн., в т.ч. ПДВ 83 600,76 грн.; податкова накладна №2 від 25.03.2020 року в сумі 501 604,56 грн., в т.ч. ПДВ 83 600,76 грн.; податкова накладна №3 від 26.03.2020 року в сумі 564 279,30 грн., в т.ч. ПДВ 94 046,55 грн. Також відповідно до актів- розрахунків визначення остаточної ціни були подані розрахунки-коригування №1 від 25.03.2020 та №2 від 26.03.2020 з сумою ПДВ 0.00 грн.
Всі вищеперераховані господарські операції виконані належним чином та жодна із сторін претензій не має.
Для обґрунтованого підтвердження своїх пояснень позивачем були додані копії документів: договір поставки № 230320АГ від 23.03.2020, Додаток № 1 до договору поставки від 23.03.2020, товарно-транспортні накладні за 25.03.2020 у кількості 6 шт., товарно-транспортні накладні за 26.03.2020 у кількості 5 шт., видаткові накладні № 1 від 25.03.2020 та№ 2 від 26.03.2020, акт-розрахунок визначення остаточної вартості ціни від 26.03.2020, акт-розрахунок визначення остаточної вартості ціни від 27.03.2020, банківську виписку за період з 24.03.2020 по 26.03.2020, договір позики № 01/05-1 від 01.05.2019, договір № 06/05-1 про закупівлю робіт (надання послуг) від 06.05.2019, акт надання послуг № 30/10-2 від 30.10.2019, договір № 01/10-1 про закупівлю робіт (надання послуг) від 01.10.2019, акт надання послуг № 30/10-1 від 30.10.2019, договір оренди нерухомого майна № 01/10-1 (складського приміщення) від 01.10.2019, податкову декларацію платника єдиного податку 4 групи, реєстраційний номер 11386170 від 15.02.2020, в якій вказані всі земельні ділянки, що знаходяться у власності чи в користуванні ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 , звіт про посівні площі сільськогосподарських культур (№4-сг), звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду (№29-сг).
Незважаючи на подання позивачем до контролюючого органу вказаних вище документів, 22 квітня 2020 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення № 1535810/42153580 про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, яким вирішено не враховувати таблицю даних у зв`язку із виявленням невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.
15 травня 2020 року ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 подало додатково до контролюючого органу повідомлення № 1 про надання пояснень та копі документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, в яких вказано реквізити вищезазначених податкових накладних (№ 1 від 24.03.2020, № 2 від 25.03.2020 та № 3 від 26.03.2020) та зазначено, що між ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 та TOB КАІС АГРО укладено договір поставки кукурудзи 3 класу, врожаю 2019 року № 230320АГ від 23.03.2020. Реальність даної угоди підтверджується видатковими накладними та ТТН. Оплата за реалізований товар відбулася в частковому обсязі, що підтверджено банківськими виписками. За першою подією були складені ПН (р.н. 9071457446, 9081405374, 9081334352), реєстрацію яких зупинено. Детальніші пояснення та копії документів додаються у вигляді сканованих копій.
19 травня 2020 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних були прийняті рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 1571497/42153580, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 1 від на загальну суму 501604,56 грн., в тому числі ПДВ 83600,76 грн., № 1571503/42153580, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 2 від на загальну суму 501604,56 грн., в тому числі ПДВ 83600,76 грн., № 1571512/42153580, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 3 від на загальну суму 564279,30 грн., в тому числі ПДВ 94046,55 грн.
Підставою відмови в реєстрації податкових накладних вказано ненадання платником податку копій документів. В розділі Додаткова інформація вказано: відсутня довіреність від Покупця на отримання товару. В ТТН на Покупця не конкретизовані пункти навантаження та розвантаження. Відсутні ОCB по рахунку 27, документи складського обліку. Відсутні розрахункові документи з Постачальниками послуг. Відсутня ОСВ по 361 рахунку. Відсутні рахунки на оплату. Відсутні додатки до Договору, які конкретизують основні його умови, всупереч п.1.1., п.3.1. Договору з Покупцем. Відсутній акт розрахунок визначення остаточної ціни товару, всупереч п.3.1. Договору з Покупцем.
Не погодившись з рішенням контролюючого органу, позивач звернувся до суду першої інстанції із вищевказаними позовними вимогами.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що рішення відповідача прийняті не на підставі та не в спосіб, визначені чинним законодавством.
Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, з огляду на таке.
Відповідно до пункту 74.2 ст. 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової' накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Пунктом 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою КМУ від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок № 1165) - набрав чинності 01.02.2020.
П. 5 Порядку № 1165 передбачає, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
В п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (саме на цей пункт посилався контролюючий орган, як підставу зупинення реєстрації податкових накладних) передбачено: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
При цьому, контролюючий орган вказав іншу підставу зупинення реєстрації податкових накладних, яка не передбачена п. 1 Додатку 3 - коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1005 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються). Такого критерію взагалі немає в Порядку № 1165.
Згідно п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одномупоказнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
П. 8 Порядку № 1165 визначено, що платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
Відповідно до п. 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
П. 11 Порядку № 1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Водночас, у даному випадку відповідачами чітко на визначено - на підставі якого саме критерію зупинено реєстрацію податкових накладних. Немає ніяких розрахунків за жодним із критеріїв.
П. 16 Порядку № 1165 передбачено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).
Згідно п. 17 Порядку № 1165 у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
П. 22 Порядку № 1165 визначено, що таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.
Згідно п. 25 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
П. 26 Порядку № 1165 передбачено, що комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок № 520), яким передбачено:
п. 2. Прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
п. 3. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
п. 4. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
п. 5. Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
п. 6. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
п. 7. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
п. 9. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
п. 10. Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
п. 11. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
п. 12. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
п. 13. Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ АГРОІНВЕСТ 2018 надало всю необхідну та об`єктивну інформацію з підтверджуючими документами, на підставі яких комісія зобов`язана була прийняти одне єдине законне рішення - про реєстрацію податкових накладних.
Докази надані позивачем до справі свідчать про те, що господарські операції, за результатами яких видані податкові накладні, мають реальний характер, адже контролюючим органом зворотного, з посиланням на належні та допустимі докази, не доведено.
Крім того, факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує, а ні обставин здійснення платником податків господарської операції, а ні обставин наявності дати виникнення саме першої події (придбання товарів/послуг або отримання коштів), що підтверджується тільки первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
Зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, а також на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165.
Згідно із п. 2 Порядку №1165, таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України
Пунктом 12 Порядку №1165 встановлено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (пункт 13 Порядку №1165).
Згідно пункту 14 Порядку №1165 таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Відповідно до пунктів 15-18 Порядку №1165, таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).
У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:
така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);
зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P
Відповідно до п.25 Порядку №1165, комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Аналіз зазначених норм свідчить про те, що платник податку має право подати до контролюючого органу таблицю даних платника податку за встановленою формою, у свою чергу відповідна комісія регіонального рівня протягом п`яти днів з дня отримання вказаної таблиці уповноважена приймати рішення про її врахування або неврахування. При цьому, рішення про неврахування Таблиці даних платника податків повинно містити чітку підставу для відмови в її прийнятті.
Як вбачається зі змісту спірного рішення від 22.04.2020 №1535810/42153580 (а.с.60), підставою для ухвалення контролюючим органом рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість було виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.
У відповідності до вимог ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).
Відповідно до статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
За визначенням статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи (ст. 75 КАС України).
Разом із тим, відповідачем не надано суду жодного належного та достовірного доказу на підтвердження правомірності оскаржуваних рішень, не наведеної жодної обставини щодо невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам, рівно як і не додано жодного документального доказу на підтвердження виявленої невідповідності. Крім цього, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, а також на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.
Що стосується доводів податкового органу на не надання платником податків оборотно-сальдових відомостей, колегія суддів зазначає, що визначений п. 5 Порядку № 520 перелік документів не містить такого виду документа, як оборотно-сальдові відомості. Крім того, ці документи не є первинними документами в розумінні ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні, а Порядок передбачає надання на розгляд комісії саме первинних документів по господарській операції.
Що стосується посилання податкового органу на ненадання ТТН та складення їх з помилками, колегія суддів зазначає, що документи та інші дані, що спростовують реальність здійснення господарської операції, яка відображена в податковому обліку, повинні оцінюватися з урахуванням специфіки кожної господарської операції - умов перевезення, зберігання товарів, змісту послуг, що надаються, тощо. При цьому сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце.
Також колегія суддів зазначає, що ТТН не є документом первинного бухгалтерського обліку, а є документом, який підтверджує факт надання послуг з перевезення товарів (якщо таке перевезення здійснюється на договірних умовах), документує рух матеріальних цінностей та є одним із доказів (але не безумовним) реальності здійснення господарської операції з постачання товарів. Відсутність ТТН, тим не менш, не може бути самостійною підставою вважати господарську операцією такою, що не відбулася, а причини відсутності ТТН у кожному конкретному випадку мають бути досліджені судом. Тому питання щодо наявності ТТН, а також правильності її оформлення має оцінюватися в сукупності з іншими документами, створеними в процесі здійснення господарської операції.
Вказана правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 29.07.2020 р. у справі № 2040/7658/18 (провадження № К/9901/17741/19).
Також колегія суддів зазначає, що у межах спірних правових відносин, які виникли щодо відмови у реєстрації ПН/РК, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. У зв`язку з цим, і суд за результатом розгляду цієї справи не робить висновків щодо "товарності (реальності)" операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
Отже, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та контрагентами, та на те, що такі документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, були достатніми та були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної, комісія обмежилась лише формальними підставами для відмови у реєстрації податкової накладної, тому оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Таким чином, відповідачем не доведено наявність підстав для винесення рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 22.04.2020 №1535810/42153580, а також не доведено наявність правових підстав для прийняття оскаржуваних рішень №1571497/42153580, №1571503/42153580, №1571512/42153580 від 19.05.2020 про відмову у реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОІНВЕСТ 2018 № 1 від 24.03.2020, № 2 від 25.03.2020 та№ 3 від 26.03.2020, складених на покупця Товариство з обмеженою відповідальністю КАІС АГРО .
Отже, аналізуючи фактичні обставини справи та наведені вище норми, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Згідно ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.
Керуючись ст. ст. 243, 250, 311, 315, 316, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Сумській області - залишити без задоволення.
Рішення Сумського окружного адміністративного суду від 19.11.2020 по справі № 480/3306/20 залишити без змін .
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Суддя-доповідач В.В. Катунов Судді І.М. Ральченко Г.Є. Бершов
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2021 |
Оприлюднено | 29.04.2021 |
Номер документу | 96587528 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Катунов В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні