Ухвала
від 27.04.2021 по справі 640/14820/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/14820/20

УХВАЛА

про залишення апеляційної скарги без руху

27 квітня 2021 року м. Київ

Суддя Шостого апеляційного адміністративного суду Бєлова Л.В., перевіривши апеляційну скаргу Громадської організації Стоп корупції на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 лютого 2021 року у справі за адміністративним позовом Громадської організації Стоп корупції до Товариства з обмеженою відповідальністю Любимівський кар`єр , Державної екологічної інспекції України, Державної екологічної інспекції Придніпровського округу, третя особа: Міністерство енергетики та захисту довкілля України, про визнання протиправною бездіяльності, зупинення діяльності,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 лютого 2021 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з таким рішенням суду першої інстанції, Громадською організацією Стоп корупції подано апеляційну скаргу, яка зареєстрована судом першої інстанції 15 квітня 2021 року за вх.№0314/60420/21.

Разом з тим, дана апеляційна скарга була прийнята відділенням поштового зв`язку 13 квітня 2021 року, про що свідчить штамп на поштовому конверті.

Як вбачається з матеріалів справи, копію оскаржуваного рішення позивач отримав 15 березня 2021 року, що підтверджується зворотнім повідомленням (а.с. 140).

Отже, оскільки копію рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 лютого 2021 року апелянт отримав 15 березня 2021 року, апеляційна скарга прийнята відділенням поштового зв`язку 13 квітня 2021 року, тобто протягом тридцяти днів з дня вручення відповідного рішення, суд вважає за можливе поновити Громадській організації Стоп корупції строк на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції.

Перевіривши апеляційну скаргу Громадської організації Стоп корупції на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 лютого 2021 року, суд вважає, що вона не може бути прийнята до апеляційного провадження та підлягає залишенню без руху, оскільки не відповідає вимогам ст. 296 КАС України з наступних підстав.

Так, відповідно до п. 1 ч. 5 ст. 296 КАС України, до апеляційної скарги додається документ про сплату судового збору.

Відповідно до п.п. 2 п. 3 ч. 2 статті 4 Закону України Про судовий збір за подання апеляційної скарги на рішення суду сплачується судовий збір - 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.

Відповідно до п. 1 ч. 2 статті 4 Закону України Про судовий збір ставка судового збору за подання адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, складає 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Ставки судового збору обраховуються, виходячи із прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 2 102,00 грн., який встановлений станом на 01 січня 2020 року (рік звернення з адміністративним позовом) .

Розмір судового збору за подання апеляційної скарги на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 лютого 2021 року становить 9 459 грн. 00 коп. (2102*3*150%).

Однак, всупереч вимог КАС України, апелянтом до апеляційної скарги не додано документ про сплату судового збору.

27 квітня 2021 року до Шостого апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання Громадської організації Стоп корупції про звільнення від сплати судового збору, у якому апелянт посилається на правову позицію Великої Палати Верховного Суду, викладену у справі № 0940/2276/18, а також незадовільний майновий стан з огляду на те, що позивач є неприбутковою громадською організацією.

Перевіривши клопотання Громадської організації Стоп корупції про звільнення від сплати судового збору, суд вважає, що воно не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Відповідно до частини першої статті 133 КАС України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Відповідно до частини першої статті 8 Закону України Про судовий збір , суд, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення рішення у справі за таких умов:

1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або

2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або

3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Згідно з правовим висновком Великої Палати Верховного Суду від 14 січня 2021 року у справі № 0940/2276/18, положення пунктів 1, 2 частини першої статті 8 Закону України Про судовий збір не поширюються на юридичних осіб, незалежно від їх майнового стану. Проте положення пункту 3 частини першої статті 8 вказаного Закону можуть бути застосовані до юридичних осіб за наявності майнового критерію, але тільки у справах предметом позову яких є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Однак, предметом оскарження в даній справі є визнання протиправною бездіяльності Державної екологічної інспекції України та Державної екологічної інспекції Дніпропетровській області в частині не вжиття заходів реагування для усунення порушень, а також припинення діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю Любимівський кар`єр , що виключає можливість застосування пункту 3 частини першої статті 8 Закону України Про судовий збір та необхідність подальшої оцінки майнового критерію.

Таким чином, апелянт не відноситься до жодної категорії, для якої передбачена можливість звільнення, відстрочення або розстрочення сплати судового збору.

З огляду на викладене, суд відмовляє у задоволенні клопотання Громадської організації Стоп корупції про звільнення від сплати судового збору.

Згідно з ч. 2 ст. 298 КАС України до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 Кодексу, застосовуються положення статті 169 Кодексу, відповідно до яких апеляційна скарга залишається без руху і апелянту надається строк для усунення недоліків, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали.

Тому, у зв`язку з викладеним, вважаю необхідним апеляційну скаргу Громадської організації Стоп корупції залишити без руху та запропонувати усунути вказані недоліки апеляційної скарги шляхом подання до апеляційного суду оригіналу документу (квитанції) про сплату судового збору у встановленому Законом України Про судовий збір порядку в розмірі 9459 грн. 00 коп. за наступними реквізитами: Отримувач коштів: ГУК у м.Києві/Печерс.р-н, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UA638999980313171206081026007, код класифікації доходів бюджету: 22030101, призначення платежу: Судовий збір, за позовом


(ПІБ чи назва установи, організації позивача), на рішення від
(дата оскаржуваного рішення) по справі
(номер справи), Шостий апеляційний

Керуючись ст.ст. 169, 283, 298, 328 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання Громадської організації Стоп корупції про поновлення строку на апеляційне оскарження рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 лютого 2021 року - задовольнити.

Поновити Громадській організації Стоп корупції строк на апеляційне оскарження рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 лютого 2021 року.

У задоволенні клопотання Громадської організації Стоп корупції про звільнення від сплати судового збору - відмовити.

Апеляційну скаргу Громадської організації Стоп корупції на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 лютого 2021 року - залишити без руху.

Встановити Громадській організації Стоп корупції строк для усунення недоліків 7 (сім) днів з моменту отримання копії даної ухвали для усунення вказаних недоліків апеляційної скарги.

У разі невиконання вимог ухвали у зазначений вище строк, апеляційну скаргу буде повернено особі, яка її подала.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя Л. В. Бєлова

Дата ухвалення рішення27.04.2021
Оприлюднено30.04.2021
Номер документу96588922
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності, зупинення діяльності

Судовий реєстр по справі —640/14820/20

Ухвала від 26.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 27.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Рішення від 26.02.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 29.01.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні