Постанова
від 27.04.2021 по справі 414/904/21
КРЕМІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" квітня 2021 р.

Справа № 414/904/21

Провадження № 3/414/293/2021

Суддя Кремінського районного суду Луганської області Акулов Є.М., перевіривши протокол з додатками, що надійшов від начальника Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку Львов Р. про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 зач.3 ст. 172-20 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

27.04.2021 року до Кремінського районного суду Луганської області надійшов протокол з додатками про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченогоч. 3 ст. 172-20 КУпАП.

Зі змісту протоколу про адміністративне правопорушення серії ДНС № 2/1402 від 18.04.2021, 17 квітня 2021 року, о 16 годині 40 хвилин, старший солдат ОСОБА_1 будучи військовослужбовцем Збройних Сил України, знаходився на території військової частини НОМЕР_1 , вживав спиртні напої в умовах особливого періоду, таким чином вчинив порушення, передбачене ст. 172-20 ч. 3 КУпАП, а саме поява на території військової частини в нетверезому стані в умовах особливого періоду.

Перевіривши матеріали про адміністративне правопорушення, суд дійшов наступного висновку.

Відповідно до ч. 2ст. 7 КУпАПпровадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

З метою правильного і своєчасного вирішення кожної справи відповідний орган, посадова особа зобов`язані ретельно підготуватися до її розгляду. Вст. 278 КУпАПвизначено питання, які необхідно вирішити під час підготовки: чи належить до компетенції органу, посадової особи розгляд даної справи; чи правильно складено протокол та інші матеріали справи; чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду; чи витребувано необхідні додаткові матеріали; чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

Згідно ч. 1ст. 256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи.

Справа надійшла на адресу суду 27.04.2021 року у вигляді окремих аркушів.

Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях у справах «Малофєєва проти Росії» та «Карєлін проти Росії» зазначає, що у випадку, коли викладена в протоколі фабула адміністративного правопорушення не відображає всіх істотних ознак складу правопорушення, суд не має права самостійно редагувати її, а так само не може відшукувати докази на користь обвинувачення, оскільки це становитиме порушення права на захист (особа не може належним чином підготуватися до захисту) та принципу рівності сторін процесу (оскільки особа має захищатися від обвинувачення, яке підтримується не стороною обвинувачення, а фактично судом).

У п. 12 постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду з розгляду цивільних і кримінальних справ України «Про деякі питання дотримання розумних строків розгляду судами цивільних, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення» № 11 від 17.10.2014 зазначається, що нормиКУпАПне забороняють повернення протоколу про адміністративне правопорушення, складеного не уповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимогстатті 256 цього Кодексувмотивованою постановою суду для належного оформлення.

Суд звертає увагу на те, що саме протокол про адміністративне правопорушення є основним документом, який фіксує факт скоєння такого правопорушення. Протокол є основним документом, на підставі якого надалі суд приймає рішення про притягнення чи не притягнення особи до адміністративної відповідальності та вирішує питання про відшкодування заподіяної матеріальної шкоди.

Згідноприписів ст. 257 КУпАПпротокол надсилається органу (посадовій особі), уповноваженому розглядати справу про адміністративне правопорушення.

Відповідно доп.1,2ч.3Наказу Міністерства оборони України від 18.07.2017№ 374 «Про затвердження Інструкції зі складання протоколів та оформлення матеріалів про військові адміністративні правопорушення»:

1. Складений Протокол та інші матеріали, що підтверджують факт вчинення військового адміністративного правопорушення, протягом трьох робочих днів формуються у справу. Наступного робочого дня справа про військове адміністративне правопорушення разом із супровідним листом надсилається до районного, районного у місті (міського, міськрайонного) суду за місцем вчинення адміністративного правопорушення.

2. Справа про військове адміністративне правопорушення (далі - Справа), що надсилається до суду, прошивається і нумерується за аркушами. Справа містить титульний аркуш (додаток 2), на зворотному боці якого оформлюється опис документів, що містяться у Справі.

Кожен документ у Справі повинен мати свої реквізити (дату, назву, підписи тощо), містити достатню інформацію щодо військового адміністративного правопорушення та відповідати вимогам законодавства.

Приймаючи до уваги, що суд позбавлений можливості редагувати зазначену у протоколі фабулу адміністративного правопорушення відповіднодо норм чинного законодавства та практики Європейського суду з прав людини, та з огляду на принцип рівності сторін процесу, та виявленого порушення оформлення матеріалів справи про адміністративне правопорушення, суд вважає за необхідне повернути вказаний протокол про адміністративне правопорушення з доданими до нього матеріалами стосовно ОСОБА_1 для доопрацювання.

Враховуючи непоодинокі випадки зловмисного, чи в зв"язку з відсутністю необхідних знань, неякісного складення протоколів та матеріалів, які до них долучаються, ігнорування співробітниками ІНФОРМАЦІЯ_1 (які склали неякісні матеріали) викликів до суду для дачі особистих пояснень, суддя вважає доцільним відреагувати відповідним поданням до Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку для вжиття заходів щодо усунення цих причин та умов, згідно приписів ст 282 КУпАП.

На підставі викладеного та керуючись ст.7,256,257,276,278,282, 283 КУпАП, суддя

ПОСТАНОВИВ:

Протокол про адміністративне правопорушення серії ДНС №2/1402від 18квітня 2021рокуз доданими до нього матеріалами стосовно ОСОБА_1 за ч.3 ст. 172-20 КУпАП повернути до Луганського зонального відділу Військової служби правопорядку для доопрацювання.

Начальнику вжити заходи щодо усунення цих причин та умов, згідно приписів ст. 282 КУпАП.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя Є. М. Акулов

Дата ухвалення рішення27.04.2021
Оприлюднено05.09.2022
Номер документу96591341
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяВійськові адміністративні правопорушення Розпивання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв військовослужбовцями

Судовий реєстр по справі —414/904/21

Постанова від 31.05.2021

Адмінправопорушення

Кремінський районний суд Луганської області

Акулов Є. М.

Постанова від 27.04.2021

Адмінправопорушення

Кремінський районний суд Луганської області

Акулов Є. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні